Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 28 Sty 2019 10:15 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 8
Pisałem już dwa pisma do lotu w sprawie odszkodowania za odwołany lot (samolot zawrócił znad Uralu do Warszawy) i powołują się na okoliczności nadzwyczajne.
Moim zdaniem, LOT znając problem usterki silników (wada produkcyjna) świadomie wykonuje rejsy tymi samolotami i liczy, że może uda się dolecieć do celu. A jak nie doleci, tylko zawróci to i tak nie przyzna odszkodowania bo ma wymówkę. A za ten sam kurs będzie się ubiegał u RR o odszkodowanie.... Także taka sprawiedliwość...
Czy konsultacja z Rzecznikiem Praw Obywatelskich ma tu sens żeby się dopytać czy ta wada projektowa to nie przesada?
Jeżeli coś jest źle zrobione to trzeba to jak najszybciej zrobić, a jak nie da się ze względu na terminy to trzeba zrezygnować z rejsów tymi samolotami....
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 28 Sty 2019 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
bialy437 napisał(a):
[...]
Czy konsultacja z Rzecznikiem Praw Obywatelskich ma tu sens żeby się dopytać czy ta wada projektowa to nie przesada?

xD
Nie ma.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 28 Sty 2019 23:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Jak byk w wyroku w sprawie Wallentin Herma jest napisane, że w przypadku wad konstrukcyjnych wykrytych później nie należy się odszkodowanie. Dzięki czemu LOT znalazł sobie furtkę, zapominając o zd. 2 art 5 ust 3. Każdego odrzuca, bo może podpierać się tym orzeczeniem. Powinienem stać się Katonem Starszym tego wątku, ULC to urząd, który stosuje przepisy, a nie tworzy i zdarzyło mi się czytać wyroki, w których ULC odrzucał skargę a sąd przyznawał odszkodowanie, bo sąd cywilny nie ma tych ograniczeń co urzędnik

@blasto ogarniasz temat umiesz argumentować uważasz, że się należy odszkodowanie, wnieś pozew, tak możesz być zobowiązany do zapłaty kosztów zastępstwa, ale możesz wygrać znacznie szybciej niż w ULC zwłaszcza, gdy masz argumenty.

Wspólnie przygotujemy pozew i replikę. I tak to przewoźnik musi udowodnić, że podjął wszelkie racjonalne kroki, aby zapobiec odwołaniu, co w świetle orzeczenia Air Baltic vs. Ratnieks wymaga wysiłku.

Jeśli mnie taka sytuacja sprawa spotka to wyrok z uzasadnieniem tutaj wkleje
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
blasto uważa post za pomocny.
 
 
#24 PostWysłany: 29 Sty 2019 00:08 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
Sprawa jak najbardziej do przemyślenia i zrealizowania. Mam chwilowo inne rzeczy na glowie, ale jeśli uda się je rozwiązać to wrócę do tematu w połowie lutego. Dam znać.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 29 Sty 2019 11:58 

Rejestracja: 25 Wrz 2018
Posty: 8
@ansbach1 czy myślisz, że w mojej sytuacji również jest szansa na odszkodowanie wchodząc na drogę sądową? Ktoś by podjął się takiego tematu i widzi szanse na wygraną?
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 29 Sty 2019 23:14 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
Twoja sytuacja jest tożsama z innymi tego typu sprawami. Owszem występuje wada konstrukcyjna, ale została dawno temu wykryta, przewoźnik ma świadomość, ze w każdej chwili samolot może zostać uziemiony i powinien podjąć wszelkie kroki, aby uniknąć takiej sytuacji. Poza tym wada per se nie powoduje wyłączenia z użycia samolotów, które mogą być wykorzystywane do czasu przejścia kolejnych badań. Jeżeli zatem korzystają z samolotów i mają świadomość, że zgoda udzielona jest warunkowo to w przypadku negatywnego przejścia testów nie można powoływać się na wadę znaną od x lat, bo się akurat teraz zaktualizowała. Owszem wykrywają wadę i wszystko pada, to rozumiem. Nie dotyczy to jednak sytuacji kiedy wada choć jest to z samolotu może korzystać, bo taka wada nie zagraża bezpieczeństwu, a może zagrozić, dlatego są badania. Przewoźnik nie zapewnił zapasowego samolotu, a powinien to zrobić.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#27 PostWysłany: 29 Sty 2019 23:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3256
złoty
zatem sugerujesz, ze skoro wada silników jest znana to LOT powinien się udać do sklepu z silnikami do Boeingów (parafrazując Putina) i je wymienić
dawno nie widziałem kogoś piszącego z taka zaciekłością i klapkami na oczach
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam


Ostatnio edytowany przez Abcn 30 Sty 2019 18:20, edytowano w sumie 2 razy
ciach nadmiernie ekspresyjny język
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 29 Sty 2019 23:56 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
Powinien podjąć wszelkie racjonalne środki, aby uniknąć odwołania danego rejsu. W zaistniałych okolicznościach i przy świadomości możliwości zaktualizowania się wady w poszczególnych silnikach w poszczególnych samolotach, co skutkuje ich uziemieniem i relatywnie długim oczekiwaniem na naprawę wykonywaną przez producenta jest cała gama racjonalnych środków , które mogą podejmować linie. Od przykładowo z góry zaplanowanego ograniczenia w okresie uziemienia samolotów operacji rejsowych, aby nie musieć ich potem odwoływać (tak zrobiło wiele linii dotkniętych tymi samymi problemami, co LO, np. ANA), przez niekontraktowanie dodatkowych rejsów obciążających flotę długodystansową (np. czarterów, wożenia młodzieży do Panamy), aż po wynajęcie w takiej czy innej formule odpowiedniej liczby innych maszyn zastępujących te uziemione.

Oczywiście nie można powiedzieć, że LO nic nie zrobił w tej sprawie, bo różne kroki podejmował i podejmuje, ale pojawia się podstawowe pytanie o ty, czy zostało i jest robione wszystko racjonalnie możliwe w każdym jednostkowym przypadku odwołania rejsu. Moim zdaniem, zwłaszcza przy loteryjnym ad hoc kasowaniu rotacji w ostatniej chwili, te przesłanki nie są wypełnione.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#29 PostWysłany: 30 Sty 2019 07:38 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2398
Loty: 145
Kilometry: 140 020
srebrny
Ponadto LOT nie wzbrania się przed roszczeniem sobie odszkodowania od RR, jednocześnie odmawiając ludziom wypłaty rekompensat. To jest chociażby moralnie dość dwuznaczne.
Góra
 Relacje PM off
Sudoku lubi ten post.
 
 
#30 PostWysłany: 30 Sty 2019 11:31 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1183
srebrny
Dodatkowo o ile pamiętam podczas ostatniego strajku jakoś byli w stanie szybko sprowadzić zastępcze maszyny, a w przypadku silników ciężej im to idzie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 30 Sty 2019 11:48 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3205
platynowy
Do tego dorzućcie sobie czartery dla biur podróży, które zawsze mają priorytet i lecą pierwsze, różne okolicznościowe akcje jak obecna operacja z Panamą, gdzie tylko w tej chwili są dwa z ich Dreamlinerów (no offence, jestem praktykującym katolikiem) oraz otwieranie nowych połączeń do LAX/SIN/MIA/DEL gdy problem silników RR dalej pozostaje nierozwiązany.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#32 PostWysłany: 30 Sty 2019 11:49 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 2778
Loty: 164
Kilometry: 420 697
@kumkwat_kwiat ale wtedy wzieli małe samoloty na shorthaule. Biorąc pod uwagę skalę problemu nie ma na rynku dostępnych ot tak grubasów z załogami
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 30 Sty 2019 17:56 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1324
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
becek napisał(a):
zatem sugerujesz, ze skoro wada silników jest znana to LOT powinien się udać do (parafrazując Putina) sklepu z silnikami do Boingów i je wymienić
dawno nie widziałem kogoś piszącego z taka zaciekłością i klapkami na oczach


Twój post pokazuje, że nie masz pojęcia o czym piszesz. W powyższych postach wyjaśniono doskonale co powinien zrobić LOT w takich okolicznościach tylko i aż tyle.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 30 Sty 2019 20:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5330
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
Nawiązując do tej sytuacji to co doradzacie? pierwszą reklamację pisać do Lotu i grzecznie prosić o hajs i czekać czy od razu im przywalić że mam zapisy z FR24 że mój samolot był sprawny i wiem że przyleciał z NYC do BUD, a następnie miał lecieć do ORD ale go odwołali i puścili technicznym do Wawy skąd dalej poleciał Kenii? Wiem że zawsze mogą pisać że na mój lot mieli przeznaczony tą maszynę która się popsuła co byłoby bzdurą ale taką linie obrony mogą mieć, ale mimo wszystko wydaje mi się to dobrym argumentem i nie wiem czy od razu go wytoczyć czy zostawić na później? :) Może gdyby napisać to od razu to przynajmniej w tym konkretnym przypadku by nie kombinowali z powoływaniem się na to o czym piszecie wyżej? Bo w WAW mają więcej maszyn to zawsze mogą kombinować ale w BUD była tylko jedna pod ten właśnie lot, którą sobie 'zabrali' na ważniejszy lot.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 30 Sty 2019 20:23 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5077
Loty: 788
Kilometry: 741 471
platynowy
Napisz im szczegółowo, ale to pewnie i tak niewiele da.

Miałem też sytuację, kiedy mój lot był początkowo opóźniony o 20 minut, a potem nagle go odwołali, więc ewidentnie podmienili maszyny.

Zrobiłem zdjęcia tablicy odlotów itp. - nic. Teraz czekam na orzeczenie ULC.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 31 Sty 2019 12:40 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1183
srebrny
oskiboski napisał(a):
@kumkwat_kwiat ale wtedy wzieli małe samoloty na shorthaule. Biorąc pod uwagę skalę problemu nie ma na rynku dostępnych ot tak grubasów z załogami


@oskiboski Zapewne masz rację ale to pokazuje, że jak chcą to mogą działać szybko i nie do końca patrzeć na koszty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 31 Sty 2019 14:47 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 2778
Loty: 164
Kilometry: 420 697
Ana/Air New Zeland itd też mają problemy i tez potrzebuja samolotow. Naprawde na rynku nie ma ich setek stojacych i gotowych do akcji
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 31 Sty 2019 15:30 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3205
platynowy
Nie ma, ale wówczas nie otwiera się nowych tras, nie poszerza oferty o kolejne rejsy na trasach już istniejących, nie bierze zleceń od biur podrózy na rejsy czarterowe (które zawsze będą miały prirotet w obsłudze bo raz, że latają w miejsca słabiej obstawione przez innych przewoźników, którymi ewentualnie możnaby dowieźć pasażerów na miejsce, a dwa że każda nieregularnośc na rejsie czarterowym natychmiast skutkuje nagłówkami o "pasażerach koczujących na lotnisku" bijących w oczy ze stron głównych portali informacyjnych) oraz innych okazjonalnych okazji do pewnego zarobku, a w ostateczności z odpowiednim wyprzedzeniem kasuje się zagrożone rejsy i sprawnie przerzuca pasażerów na alternatywne połączenia, a nie działa się jakby nigdy nic z maksymą "jakoś to będzie" i anulowaniem potem rejsów w skrajnych przypadkach nawet po rozkładowej godzinie odlotu lub co chyba jeszcze gorsze opóźnianiem rejsów o 5-6 godzin bo z braku maszyn i niespinających się rotacji na siłę dąży się do zrealizowania rejsu z wykorzystaniem maszyny, która całkiem planowo (leci w rozkładzie swojego aktualnego rejsu) w porze rozkładowego odlotu jest jeszcze na środku Atlantyku albo nad Syberią.

Jestem wielkim kibicem LO, co wielokrotnie było widać w mojej aktywności w tematach okołoLOTowych, ale bardzo nie podoba mi się to co obserwuję wokół tematu nieregularności na rejsach długiego zasięgu w związku z problemami silnikowymi.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#39 PostWysłany: 05 Lut 2019 01:31 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 5
Odpowiedź z (nieuznanej) reklamacji:

Kod:
Uprzejmie informujemy, że odwołanie ww. rejsu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
Jednocześnie wyjaśniamy, że w związku z ujawnieniem wady projektowej silników samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia, przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta, tj. firmy Rolls-Royce. Konieczne było odesłanie silnika do producenta w celu wymiany wadliwego elementu.
Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety jednak nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.
Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.
Dodatkowo pragniemy podkreślić, iż wada projektowa ujawniona w silnikach producenta Rolls-Royce jest problemem globalnym. Z powodu braku części, w tej chwili wyłączonych z eksploatacji jest kilkadziesiąt samolotów różnych przewoźników. Producent silników jest monopolistą w tym zakresie, więc nie ma również możliwości skorzystania z usług innego producenta.
W świetle obowiązujących przepisów są to okoliczności nadzwyczajne, które ograniczają zobowiązania przewoźnika względem pasażerów.
Z przykrością informujemy zatem, że brak jest podstaw do wypłaty odszkodowania za powyższe zakłócenie. 
Przekazując powyższe wyrażamy nadzieję, że Pana przyszłe podróże lotnicze przebiegną bez zakłóceń.


Czy macie jakieś sugestie jak dalej postępować?
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 05 Lut 2019 01:36 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1183
srebrny
A przeczytałeś/łaś choćby ten temat?
Góra
 Relacje PM off
marcino123 lubi ten post.
 
 
 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group