Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:32 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
Powszechnie znane są problemy z silnikami RR w dreamlinerach - wada konstrukcyjna.
Czy ktoś uzyskał odszkodowanie za anulowany z tego powodu lot?
Teoretycznie mają chyba prawo odmówić wypłaty, bo sytuacja jest poza ich kontrolą. Z drugiej strony, jeżeli samolot jest uziemiony z takiej przyczyny, to linia nie powinna raczej anulować rejsu na kilka godzin przed lotem?


Ostatnio edytowany przez Abcn 30 Sty 2019 18:23, edytowano w sumie 2 razy
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:41 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3205
platynowy
@blasto Ty i takie pytanie :roll: Odszkodowanie należy się jak psu buda, problem jest znany i stary jak świat a nie nagły i przewoźnik miał wszelkie możliwości i ogrom czasu ku temu by zapobiec anulowaniu rejsu. Ja dostałem od nich odszkodowanie za odwołanie rejsu z powodu nagłej usterki maszyny (samolot był już podpięty pod rękaw, a załoga weszła na pokład i za chwilę miał się zaczynać boarding), a co dopiero w przypadku, o którym piszesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:47 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
Nagła usterka maszyny, zidentyfikowana podczas rutynowego przeglądu, i wada konstrukcyjna silnika, to trochę inne kwestie. To drugie może teoretycznie podchodzić pod sytuację poza kontrolą przewoźnika. To pierwsze zdecydowanie nie, co potwierdza orzecznictwo TSUE. Podobych pytań jest na forum z 10, ale odpowiedzi nie zauważyłem, stąd pytanie. Może wyklarowała się "linia orzecznicza" ULC w podobnych przypadkach, których jest bardzo dużo. Oczywiście ja i tak zrobię swoje :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1068
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
Ale problem z silnikami nie jest nadzwyczajny, bo znany od dawna, a linia lotnicza mogła tego spokojnie uniknąć podstawiając inny samolot.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:51 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
Wiadomo. Linia mogła też anulować lot dużo wcześniej, wiedząc o sprawie. Nie dyskutujmy o interpretacjach sytuacji, bo to się mija z celem i rozmydla temat. Ludziom pomoże konkretne info: czy ULC podejmuje decyzje na korzyść pasażerów w tych sprawach. Sam znam 5 paxów z podobnym problemem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 24 Sty 2019 14:54 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5077
Loty: 788
Kilometry: 741 471
platynowy
Inną kwestią jest to, że LOT miga się od wypłaty odszkodowań niezależnie od przyczyny odwołania/opóźniena lotu, więc pytanie jest jak najbardziej uzasadnione.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 24 Sty 2019 18:19 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 2417
Loty: 168
Kilometry: 266 754
Kilka osób ode mnie z firmy leciało tym zawróconym WAW-PEK
Pierwsze próba odszkodowania rozpatrzona przez LO negatywnie.
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 24 Sty 2019 19:06 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3205
platynowy
Niestety wydaje się, że od pewnego czasu każdy pierwszy wniosek o odszkodowanie, bez względu na przyczynę roszczenia, rozpatrywany jest negatywnie niejako z automatu. Już dawno nie słyszałem do o przypadku wypłaty odszkodowania po jednym piśmie/mailu. Z jednej strony smutne, z drugiej strony próbując wczuć się w bycie po tej drugiej stronie, nawet jestem w stanie zrozumieć :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 24 Sty 2019 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2296
srebrny
A ja nie jestem w stanie zrozumieć. Jak mi SAS skrewił w piątek wieczorem (wymuszona nocka i dolot następnego dnia), to w poniedziałek dostałem odpowiedź potwierdzającæ poprawność roszczeń, a we wtorek miałem na koncie pieniądze. Więc da się. Ale u nas musi być zawsze jakoś inaczej - wnioski o odszkodowanie za lot z klucza odrzucane i się wykłócaj, wypłata odszkodowania za auto zaniżona i się wykłócaj. Nie lubię jak system traktuje mnie w ten sposób.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 29 Sty 2019 23:42, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 24 Sty 2019 22:06 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
Wcale nie jest tak, że LO zawsze odrzuca reklamacje "z zasady" - miałem sam i znam kilka innych przypadków z tamtego roku z odpowiedziami pozytywnymi za pierwszy razem - jedynym mankamentem był dość długi okres oczekiwania na odpowiedź, tj. ok. 1,5-2 m-c.

Natomiast problem silników jest złożony, nie ma tu miejsca na dyskusję, ale przychylam się do poglądów, że w przypadku wielu odwołań w LO nie powinna to być absolutnie przyczyna nadzwyczajna. Obawiam się jednak, bazując na różnorakim doświadczeniu z ULC, że w tych sprawach będzie trzymał stronę przewoźnika.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 24 Sty 2019 22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1138
Loty: 225
Kilometry: 242 643
złoty
Rok temu, odwołany lot BZG-LWO, reklamacja - odpowiedź po około 1.5 miesiąca, że 250€ przyznane. Następnie kasa z małym opóźnieniem wypłacona.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 25 Sty 2019 00:27 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1183
srebrny
Skoro LOT ma być rentowny to na czymś oszczędza, czyli oszczędza na wypłatach (każda kolejna przeszkoda i opóźnienie to kilka % wypłat mniej bo Klienci się zniechęcą lub zapomną) i na pracownikach którzy to obsługują. itp.
Znamienna jest długość oczekiwania na kontakt z infolinią u jednego z forumowiczów:
odszkodowanie-za-spozniony-lot,1498,2646?start=6120#p1176410
Góra
 Relacje PM off
suszek lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 25 Sty 2019 00:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5330
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
Nie ja założyłem temat, ale też mnie dotyczy i mam wrażenie że 3/4 wypowiadających się tutaj nie zrozumiała pytania... To nie jest dyskusja o tym czy i ile LOT odpisuje i za którym mailem przyznaje odszkodowanie jeśli się należy tylko pytanie czy w TYM KONKRETNYM przypadku czyli słynnej już awarii silników LOT ma prawo odmówić odszkodowania. I jeśli ktoś ma taką wiedzę to też chętnie bym się dowiedział ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 25 Sty 2019 00:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4832
platynowy
Cytuj:
pytanie czy w TYM KONKRETNYM przypadku czyli słynnej już awarii silników LOT ma prawo odmówić odszkodowania

Zawsze ma prawo. Co nie oznacza, że nie może zostać jednak zmuszony do wypłaty. Trzeba pisać skargę do ULC i na wszelki wypadek jednocześnie nie dopuścić do przedawnienia roszczenia w ewentualnym postępowaniu cywilnym.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
kumkwat_kwiat lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 25 Sty 2019 01:33 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1183
srebrny
szymonpoznan1 napisał(a):
y w TYM KONKRETNYM przypadku

W tym konkretnym czyli jakim? Ja tu konkretów nie widzę bo przydało by się jeszcze informacje:
- kiedy był lot planowany
- kiedy kupiony bilet
- kiedy lot odwołany
- ile LO miało w tym czasie maszyn B787
To wszystko są czynniki, które mogą wpłynąć na decyzję.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 25 Sty 2019 17:26 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1827
niebieski
kumkwat_kwiat napisał(a):
szymonpoznan1 napisał(a):
y w TYM KONKRETNYM przypadku

W tym konkretnym czyli jakim? Ja tu konkretów nie widzę bo przydało by się jeszcze informacje:
- kiedy był lot planowany
- kiedy kupiony bilet
- kiedy lot odwołany
- ile LO miało w tym czasie maszyn B787
To wszystko są czynniki, które mogą wpłynąć na decyzję.


Błagam, ogarniam temat :) Wszystkie pozostałe wymogi są spełnione. Nie chcę Waszej rady, tylko prostej informacji, czy ktoś miał podobną sytuację i co na to ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 25 Sty 2019 17:53 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3491
złoty
@blasto: Biorąc pod uwagę szybkość pracy ULC pierwszych decyzji spodziewam się w tej kategorii spraw gdzieś wczesną wiosną. Sam mam dwie skargi dotyczące cnl z powodu silników złożone jakoś w pocz. lipca (zdarzenie z początku czerwca, odmowa linii) - sprawy są w toku póki co.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Relacje PM off
blasto lubi ten post.
blasto uważa post za pomocny.
 
 
#18 PostWysłany: 25 Sty 2019 18:05 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 5077
Loty: 788
Kilometry: 741 471
platynowy
ULC działa przeraźliwie wolno. Też złożyłem u nich skargę chyba na wiosnę i do tej pory otrzymałem w lipcu tylko powiadomienie o wszczęciu postępowania. Przypomniałem więc im się ostatnio i wczoraj dostałem pismo, iż wyznaczyli termin zakończenia sprawy do 1 marca! :shock:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 25 Sty 2019 18:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 1908
Loty: 382
Kilometry: 630 156
HON fly4free
ciekawe jest to, że jeżeli LOT wypina się z odszkodowań z powodu uszkodzenia silników (@blasto), to sam o takie odszkodowania złoży wnioski do RR :) :)
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 25 Sty 2019 23:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 1559
srebrny
Norwegian i BA rowniez odmawiaja wyplaty odszkodowan za loty odwolywane w zwiazku z problemami silnikow RR na 787. Obie linie powoluja sie na wspomniane wyzej orzecznictwo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group