Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 13 Maj 2018 12:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2017
Posty: 11
Loty: 133
Kilometry: 195 612
Wygląda na to, że PPL kontynuuje dobrą zmianę na EPWA/WAW. Tym razem na celownik poszły obce longhaule, które straciły miejsce przy rękawach i onboarding / debording prowadzą na płycie w szczerym polu w pobliżu terenów granicznych należących do MON’u.

Jakież było moje zdziwienie, gdy EK 179/180 zamiast przy rękawie, zbiera pax’ów w polu.
Ciekawe jakie będą następne kroki po odmowie A380 i slotów na drugą rotację na B777 dla EK?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast
Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN
#2 PostWysłany: 13 Maj 2018 13:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7359
HON fly4free
Może to tylko jakaś jednorazowa sytuacja? Trudno mi uwierzyć, by władze WAW były aż tak lekkomyślne, albo by obłożenie w WAW było już tak wielkie, że koniecznym stało się odcięcie na stałe samolotów EK, czy QR, czy jeszcze innych od rękawów. Ale kto ich tam wie...

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Maj 2018 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5640
HON fly4free
Korzystanie z rękawów lub stanowisk oddalonych jest częścią umowy między przewoźnikiem a portem lotniczym i nie można sobie tym dowolnie żonglować wg własnego widzimisię, albo był to jednorazowy przypadek wynikający z jakiejś anomalii albo Emirates w pełni akceptuje taki stan rzeczy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 13 Maj 2018 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lut 2013
Posty: 1402
Loty: 494
Kilometry: 1 102 778
Zbanowany
Tu nie ma się co oburzać, tu się trzeba cieszyć. Pomimo paru uwag co do poziomu serwisu jednak trzymam kciuki za rozwój LOTu, powinien on być faworyzowany na naszym najważniejszym lotnisku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 13 Maj 2018 15:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2013
Posty: 193
niebieski
Niezależnie od sytuacji, bo jej nie znam...
@BusinessClass Ciekawe co byś powiedział gdybyś Ty zainwestował swoje prywatne pieniądze, a jakaś bananowa republika starałaby się wyciąć Ciebie poprzez nieuczciwą konkurencję...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
luftairways lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 13 Maj 2018 15:14 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
W WAW linie lotnicze najogólniej rzecz biorąć mają zagwarantowany umową dostęp do rękawa, albo opcjonalny, albo w ogóle nie korzystają z rękawów
Niezależnie do tego może się zdarzyć, że dany rejs jest obsługiwany z oddalonego np. z powodu jego opóźnienia lub jakiejś innej jednorazowej sytuacji.

A przy takim rozwoju WAW niedługo także część longów LO będzie szła na oddalonych, bo zwyczajnie nie ma więcej miejsca, a liczba longów rośnie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Maj 2018 21:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lut 2013
Posty: 1402
Loty: 494
Kilometry: 1 102 778
Zbanowany
ponchek napisał(a):
bananowa republika


Najjaśniejsza Rzeczpospolita, która wreszczie, jak przystało na kraj pierwszego świata, zaczyna dbać o SWOJE interesy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 13 Maj 2018 21:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Czyli naturalne, że na lotniskach w innych krajach LOT nie będzie miał dostępu do rękawów, a najlepiej to i do autobusów lotniskowych? Niech ludzie chodzą piechotą do terminala albo wybierają lufthansę?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 13 Maj 2018 21:50 

@Pabloo, nie. Taka zależność nie zachodzi. Wszystko kwestią umowy z lotniskiem.
LOT nie jest stroną umowy pomiędzy Emirates, a portem lotniczym WAW.


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 13 Maj 2018 21:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off  
      
#10 PostWysłany: 13 Maj 2018 21:51 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
BusinessClass napisał(a):
ponchek napisał(a):
zaczyna dbać o SWOJE interesy.


w interesie szeroko pojętych pasażerów, czyli nas jest jednak szeroko pojęta konkurencja na rynku połączeń lotniczych, czyli taka, która nie jest zakłócana nadmiernym protekcjonizmem względem niektórych podmiotów, albo na przykład narzędziami typowo administracyjnymi

ciszy mnie szynki rozwój LO i trzymam za niego kciuki, ale mam nadzieję, że rozwój ten w przyszłości będzie napędzany przede wszystkim zdrową konkurencją i coraz lepszą ofertą naszych linii, a nie ingerowaniem w otoczenie rynkowe LO za pomocą różnych zakazów, utrudnień i ograniczeń uderzających w innych.

Anonymous napisał(a):
LOT nie jest stroną umowy pomiędzy Emirates, a portem lotniczym WAW.


Potencjalnym problemem może być jednak to, że LO i port lotniczy WAW mają tego samego właściciela ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
ponchek lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 13 Maj 2018 21:57 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
Cytuj:
Potencjalnym problemem może być jednak to, że LO i port lotniczy WAW mają tego samego właściciela


to raczej jest kluczowe, vide wyrzucenie krajowek o'learego z okecia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@Don_Bartoss
To skoro LOT nie jest stroną umowy pomiędzy lotniskiem Chopina a liniami Emirates, to czemu owe lotnisko ma utrudniać konkurentom LOT-u działalność i je promować?
Tak samo więc lotnisko we Frankfurcie będzie utrudniało dostęp liniom innym niż lufthansa.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
Pabloo napisał(a):
....
Tak samo więc lotnisko we Frankfurcie będzie utrudniało dostęp liniom innym niż lufthansa.

Wydaje mi się, że taki stan rzeczy trwa od lat i jakoś nie słyszałem żeby ktoś na forum na to narzekał czy nawet tematy zakładał.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:15 

Pabloo napisał(a):
@Don_Bartoss
Tak samo więc lotnisko we Frankfurcie będzie utrudniało dostęp liniom innym niż lufthansa.

Przykład kierowców ciężarówek i traktowania ich jak pracowników delegowanych pokazuje, że Niemcy nie schodzą z drogi obrony własnych interesów. Nie mam wątpliwości, że gdyby FRA miało problemy z przepustowością, to rozwiązywałoby je kosztem konkurentów Lufthansy.
Problemu by nie było, gdyby LOT udało się załatwić tak jak cukrownie, nie? ;).
Góra
 PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
A coś więcej niż „wydawanie się" i „nie mam wątpliwości"? Jakieś fakty, zebrane konkretne dane?
@Don_Bartoss „bardzo nieumiejętnie, choć doceniam że uparcie, sprowadzasz dyskusję do kwestii innych od zaproponowanych przeze mnie".
Rozmawiamy o lotnisku i rękawie, a Ty wyjeżdżasz o cukrowniach i pracownikach delegowanych, o czym jak widać nie masz wiedzy innej niż tej dostępnej z ukierunkowanych populistycznie felietonów i frazesów powtarzanych przez kabotynów. Wszędzie źli Niemcy i inne obce narody.

edit: Problemu by nie było gdyby rząd Tuska nie chcąc dopuścić do upadku Lotu nie zrestrukturyzował go, nie wpakował prawie miliarda złotych, wcześniej negocjując z KE możliwość dokonania pomocy publicznej, a pierwszy wybrany profesjonalny zarząd i prezes(obecnie wzięty do tego samego procesu w Kenya Airways, bo w sektorze lotniczym to co zrobiono podaje się za modelowe; wcześniej byli to zawsze znajomi królika) okroił spółkę z nierentownych zadań i gałęzi pozostałych po poprzednim systemie, kupił nowe samoloty, dreamlinery, tak wtedy wyśmiewane, i wynegocjował z załogą obniżenie uposażeń i ograniczenie przywilejów. Tylko wtedy też wielu to by nie pasowało.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo 13 Maj 2018 22:40, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:34 

Rozmawiamy o ochronie interesów, to zaproponowałem potraktowanie tego tematu kompleksowo. Rozumiem, że ja nie mam wiedzy, Ty zaś wiesz ale nie powiesz ;). Mam taki link, ale to pewnie same kłamstwa:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... yjeta.html

Ok, więc wracamy do tematu lotniska: jakbym był lotniskiem, to byłoby dla mnie naturalnym wspieranie partnera, który generuje mi większość przychodów i mam gwarancję, że to się nie zmieni (scenariusz restrukturyzacji poprzez upadłość poszedł się - jak wszyscy wiemy - "kochać" ;)). Tak więc, postawiłbym na przewidywalność i trwałą współpracę z dużym graczem w moim porcie, kosztem mniejszych przewoźników. Po co piłować gałąź, na której się siedzi?
Góra
 PM off
pawelos lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 13 Maj 2018 22:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@Pabloo
No chociażby problem z wejściem Ryanaira na lotnisko we Frankfurcie.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 13 Maj 2018 23:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7917
HON fly4free
Żeby było sprawiedliwie, to inni też mają 'problemy' tego typu 8-) FRA Frankfurtem, ale cały proces upadłości AB, mimo pewnych pozorów, był przecież przeprowadzony tak, aby maksymalnie skorzystała na nim LH. O kazusie AZ już nie wspominam nawet.

Ale to nie znaczy że takie zjawiska w PL czy w innych krajach są korzystne docelowo dla nas - pasażerów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 13 Maj 2018 23:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sie 2013
Posty: 765
niebieski
Kapitał zawsze ma narodowość, nie ma co ignorować rzeczywistości.
_________________
SZCZĘŚĆ BOŻE !
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 14 Maj 2018 00:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
namteH napisał(a):
@Pabloo
No chociażby problem z wejściem Ryanaira na lotnisko we Frankfurcie.


Ale problem z wejściem ryanaira do Frankfurtu nie polegał przede wszystkim na tym, że ryanair nie był niemiecki, czy że był irlandzki, a Niemcy chcą wykupić i skolonizować Irlandię, tylko dlatego, że jest tanią linią lotniczą. Lotnisko we Frankfurcie chciało sytuować się jako to lepsze, bardziej elitarne, dlatego zniechęcało lowcosty do siebie, ale w końcu zmieniło politykę, bo zaczęło im ubywać pasażerów. Niewielu, ale kwestia wzrostu ilości obsłużonych ludzi też jest elementem budowy prestiżu lotniska i cenne jest dla lotniska, by rosła, dlatego ostatecznie przyjęto ryanaira. Taki air berlin też nie latał(choć nie jestem pewien czy nigdy) z Frankfurtu tylko z Dusseldorfu. Dzisiaj eurowings też tego nie robi. Niemcy po prostu nie aprobują za bardzo tanich linii i ich metod współpracy.

Anonymous napisał(a):
Rozmawiamy o ochronie interesów, to zaproponowałem potraktowanie tego tematu kompleksowo. Rozumiem, że ja nie mam wiedzy, Ty zaś wiesz ale nie powiesz ;). Mam taki link, ale to pewnie same kłamstwa:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... yjeta.html

A co jest w tym linku sprzecznego z tym co napisałem? Albo na poparcie tezy, że Niemcy nie schodzą z drogi obrony własnych interesów? Nie ma tam nic ani o złych Niemcach, ani o Niemcach w ogóle.
Przecież za dyrektywą w sprawie pracowników delegowanych najbardziej optowała Francja. Dla Niemców sprawa pracowników delegowanych nie jest tak istotna, bo ich rynek pracy jest mimo wszystko bardziej elastyczny od francuskiego, sytuacja gospodarcza lepsza, i nie muszą dokonywać reform, aby to poprawić. To Macron zamieszczał „pracowników delegowanych" na sztandarach wyborczych.

Anonymous napisał(a):
Ok, więc wracamy do tematu lotniska: jakbym był lotniskiem, to byłoby dla mnie naturalnym wspieranie partnera, który generuje mi większość przychodów i mam gwarancję, że to się nie zmieni (scenariusz restrukturyzacji poprzez upadłość poszedł się - jak wszyscy wiemy - "kochać" ;)). Tak więc, postawiłbym na przewidywalność i trwałą współpracę z dużym graczem w moim porcie, kosztem mniejszych przewoźników. Po co piłować gałąź, na której się siedzi?


Tak zrobił Modlin i ma jedną linię, co ogranicza choćby zdolności negocjacyjne lotniska, gdyż uzależnione od jednego przewoźnika jest w dużej mierze jego zakładnikiem finansowym.
W tak dużym sektorze o tylu zmiennych dywersyfikacja źródeł przychodu przez posiadanie wielu różnych klientów wydaje się oczywistym celem. Raz, że w tym wypadku jedna linia nie wypełni całej przepustowości lotniska, a więc nie zapewni odpowiedniej liczby pasażerów, dwa nie będzie tylu różnych kierunków i możliwości przesiadek, co też znowu ograniczy liczbę obsłużonych podróżnych. Dużo łatwiej linii przenieść się na lotnisko oddalone o 200 czy 400 km niż lotnisku ściągnąć przewoźników wykonujących kilkadziesiąt operacji w tygodniu, bo to trwa latami. Zresztą naprawdę o czym my w ogóle rozmawiamy, znowu daję się trollować... 8-)
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo 14 Maj 2018 00:37, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
ponchek lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group