Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Cytuj:
Nie dotyczy to oczywiscie sytuacji, gdy kupuje sie bilety przez OTA, bo te moga miec wlasne oplaty za anulacje


 [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Wrz 2016 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2832
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
niebieski
Polecam wszystkim polujacym na "promocyjne" taryfy zrobienie sobie listy lini lotniczych, ktore pozwalaja anulowac bilety w ciagu 24h za darmo lub maja opcje hold na 24-72h. Wtedy mozna kupic bilety bez konsultacji z rodzina lub znajomymi i anulowac w razie potrzeby. Nie dotyczy to oczywiscie sytuacji, gdy kupuje sie bilety przez OTA, bo te moga miec wlasne oplaty za anulacje.

Wczoraj robilam taka liste dla siebie i zebralam takie informacje jak ponizej. Skopiowalam tez warunki anulacji ze stron tych linii. Nie biore odpowiedzialnosci, jesli ktores z tych informacji przestana byc aktualne.

Air Canada:24h
Air Seychelles: No
Alitalia: USA only
Alaska Airlines: 24h, up to 60 days before
American Airlines: 24h, 24h hold
British Airways: 24h, 3 days hold
Delta: 24 Hour Risk Free Cancellation
Emirates: No
Etihad: 24h USA only
JetBlue: 24 Hour Risk Free Cancellation
KLM: 24h
Lufthansa: No
Norwegian: 4h, 24h for USA trips.
Quantas: No
SAS: 24h
Southwest: 24h
United: 24 Hour Risk Free Cancellation
US Airways: 24 Hour Risk Free Cancellation
Virgin Atlantic: 24 Hour Risk Free Cancellation

Szczegoly ze stron przewoznikow:

Air Canada:
Do I get a refund if I cancel my booking within 24 hours of purchase?

If you cancel your booking within 24 hours of purchase, we will:

refund the price of your ticket and send you a confirmation email, or
cancel the payment transaction (no email is sent in this case).

If you're cancelling a booking for which an upgrade has been confirmed, you'll need to call Air Canada Reservations at 1-800-247-2262 to request your refund.

Alitalia:
When you purchase a ticket through Alitalia’s U.S. web site, we will allow you to cancel without penalty and receive a full refund within 24 hours after your purchase, if the reservation is made one week or more prior to scheduled flight departure.

Cancellations and refunds for qualifying web site purchases may be requested by calling 800-223-5730.

American Airlines:
If I cancel my trip within 24 hours of purchase, can I get a full refund?

You have 24 hours to cancel your trip for a full refund if you booked at least 7 days prior to departure. You must cancel your trip before requesting a refund. If booked through Reservations, the service charge is nonrefundable.

https://www.aa.com/i18n/customer-servic ... e-faqs.jsp

British Airways:
If you made your booking with British Airways and you notice a mistake after you have paid for your ticket(s), you can cancel your flight booking and claim a full refund without penalty, up to 24 hours from when you made the original booking. Refunds under these circumstances can only be requested by calling our contact centres.

Delta:
This carrier’s risk-free cancellation policy is its implementation of the DOT’s rule. After purchasing almost any ticket from Delta, you can cancel for a full refund as long as your cancellation request is made by midnight of the day after the ticket is purchased or midnight of the departure date of the first flight, whichever comes first.

Etihad,
Bookings for guests in the United States

If you booked your travel at least 7 days prior to the scheduled departure date and time, you may cancel your reservation and receive a full refund if you cancel within 24 hours of the booking.

KLM:
Go ahead and book that deal! If you have a change of plan or a change of heart within 24 hours, you can cancel your booking and we will reimburse the costs – no questions asked! We won’t even charge you our standard administration fee.

Request a refund within 24 hours after booking>

Would you like to think a bit longer about your purchase without worrying the price might go up? For a small fee you can also choose to take an option on a flight and fare. We’ll guarantee the price, so you can decide later.

Norwegian:
Cancelling LowFare, LowFare+ or Premium

Free to cancel within 4 hours of original purchase. After 4 hours the booking is non-refundable.
Full refund (or free to cancel) within 24 hours of original purchase for flights to/from U.S. (only for bookings made at least one week before departure). Phone our Contact Centre to cancel your booking.
If you've booked the wrong date/time/destination/name, phone our Contact Centre within 24 hours of the initial purchase (12 hours if booked less than 24 hours before departure). We’ll book you a new ticket at the available fare and refund your original ticket.

SAS:
You can always cancel your trip completely for free within 24 hours of the time of your booking. If you book your trip within 24 hours of departure, you will receive your money back if you cancel your reservation up to 12 hours before your flight.

Southwest
https://www.southwest.com/html/customer ... o-pol.html

United’s
United's 24-hour flexible booking policy allows the flexibility to make changes to your reservations within 24 hours of purchasing your ticket, without incurring change fees. This includes canceling your reservation and requesting a 100% refund of the ticket price.
Terms and conditions

Applies to tickets booked at united.com or with the United Customer Contact Center.
The 24-hour timeframe begins at the time your ticket is purchased.
Requests for refunds will be credited back in the original form of payment, with the exception of purchases made with a United Gift Certificate, which will be credited back in the form of electronic travel certificates.
Group tickets and tickets purchased using Western Union, cash or e-certificates are excluded.
Reservations that are being held but have not yet been purchased are excluded.
Any FareLockSM fees paid to hold a reservation will not be refunded.

Virgin Atlantic:
You have a 24 hour cooling off period when you book online, unless your flight departs within 7 days. If you decide you want to cancel or change your ticket just contact your local contact centre within 24 hours of booking. If you booked outside of 24 hours you should still call if you wish to make any changes, but fees may apply depending on the fare conditions of your ticket.

Informacje zebrane 13/09/2016
_________________
Carpe Diem.


Ostatnio edytowany przez Aga_podrozniczka 15 Wrz 2016 10:32, edytowano w sumie 5 razy
Góra
 Relacje PM off
10 ludzi lubi ten post.
7 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2 PostWysłany: 14 Wrz 2016 14:46 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 738
niebieski
tickets-pl,1568,37661?start=100#p816845

czasami, wtedy nic nie trzeba robić, żeby anulować
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 15 Wrz 2016 01:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2336
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
@Aga_podrozniczka
Fajna lista ale trzeba ją zaktualizować ;)
American ma opcję anulowania w ciągu 24h a nie tylko "hold". Przynajmniej na lotach wewnętrznych w USA - orientowałem się w maju. Z tego co pamiętam regulacje rynku lotniczego od niedawna wymagają tego od wszystkich linii lotniczych w USA dlatego tyczy się to też np. Delty, Southwesta i United.

Lufthansa miała darmową anulację w ciągu 24-godzin jeszcze niedawno. Coś się zmieniło w tym zakresie?

KLM potwierdzam - sam wypróbowałem :D Zwrot dotarł w ciągu 10 dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 15 Wrz 2016 08:03 

Ja wiem, że to mało popularne na forum, bo tu same samosie ;) ale podpowiem, bo może ktoś kiedyś skorzysta: kupując bilety u agenta jest opcja założenia rezerwacji na 24-48h w zależności od trasy, linii itd.
Góra
 PM off  
 
#5 PostWysłany: 15 Wrz 2016 08:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2832
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
niebieski
monroe napisał(a):
@Aga_podrozniczka
Fajna lista ale trzeba ją zaktualizować ;)
American ma opcję anulowania w ciągu 24h a nie tylko "hold". Przynajmniej na lotach wewnętrznych w USA - orientowałem się w maju. Z tego co pamiętam regulacje rynku lotniczego od niedawna wymagają tego od wszystkich linii lotniczych w USA dlatego tyczy się to też np. Delty, Southwesta i United.

Lufthansa miała darmową anulację w ciągu 24-godzin jeszcze niedawno. Coś się zmieniło w tym zakresie?

KLM potwierdzam - sam wypróbowałem :D Zwrot dotarł w ciągu 10 dni.

Tak, wszystkie firmy, ktore sprzedaja bilety w USA musza miec opcje 24h darmowej anulacji, nawet Expedia ma taka opcje. Ale z tego co czytalam American ma wlasnie ten hold na 24h, zamiast opcji anulacji i dzieki temu nie lamie tych przepisow DOT z 2012r. Jak znajdziesz na ich stronie dokladna informajce o ten anulacji, to moge zmodyfikowac ten post.

Nie moglam znalezc nigdzie na stronie Lufthansy (ani na forach) informacji o tej anulacji 24h, tak samo jak nie moglam znalezc tego na stronie Air France. Byc moze jest to ukryte gdzies w T&C. Jak znajdziesz lub wiesz gdzie jest, to rowniez zmodyfikuje post.

Jesli wiecie o innych liniach i da sie to latwo potwierdzic na ich stornie, to wrzuca aktualizacje.

Tak, agenci tez moga robic hold. Niedawno rezerwowalam przez jednego. Potem tylko zaplacilam i bilet byl wydany w ciagu paru dni. Agenci lini lotniczych tez moga tak zrobic, potem dzwoni sie zaplacic.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 15 Wrz 2016 10:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2336
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
AA:
If I cancel my trip within 24 hours of purchase, can I get a full refund?

You have 24 hours to cancel your trip for a full refund if you booked at least 7 days prior to departure. You must cancel your trip before requesting a refund. If booked through Reservations, the service charge is nonrefundable.


https://www.aa.com/i18n/customer-servic ... e-faqs.jsp

Gdzieś widziałem rozszerzony zapis na ich stronie ale nie mam teraz za bardzo możliwości żeby szukać.

No i nic dziwnego, że mają to ukryte na stronie bo byli ostatnią dużą linią w USA, która wprowadziła możliwość anulowania biletu bez kosztów w ciągu 24-godzin od zakupu (wcześniej faktycznie mieli tylko hold).

Tutaj Southwest:
https://www.southwest.com/html/customer ... o-pol.html

Co do Lufthansy to też nie mogę znaleźć...
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 27 Wrz 2016 21:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lip 2011
Posty: 1058
niebieski
Aga_podrozniczka napisał(a):
robilam taka liste dla siebie i zebralam takie informacje jak ponizej

Wydaje mi się, że są to bardzo ciekawe i użyteczne informacje – warto puścić je do szerszego grona niż samo forum. Wrzuciłem artykuł na stronę główną z większością danych z tego wątku. @‌Aga_podrozniczka‌ – ukłony za pracę, podziękowania i link do Twojego profilu w Społeczności są w tekście ;)

http://www.fly4free.pl/smialo-kupujcie- ... ie-zakupu/
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 27 Wrz 2016 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2336
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
@‌OradeaOrbea‌
Paweł, skoro puściłeś na stronę to popraw proszę np. US Airways bo strasznie kole w oczy... ;)
Góra
 Relacje PM off
OradeaOrbea uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 27 Wrz 2016 21:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
We Vuelingu to kosztuje 2€, na 24h
:arrow: http://www.vueling.com/en/vueling-servi ... our-price#
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off
OradeaOrbea uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 27 Wrz 2016 21:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lip 2011
Posty: 1058
niebieski
monroe napisał(a):
Paweł, skoro puściłeś na stronę to popraw proszę

Poprawione – US Airways odleciał ;) Ale komentarz na SG też odleciał, OK? ;)

@‌namteH‌ – dorzuć komentarz na SG. Dzięki!
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 27 Wrz 2016 22:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2336
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
OK, nie ma problemu - najpierw zauważyłem tam, potem tutaj ;)

@‌namteH‌
No to jest hold czyli jednak coś innego niż darmowa anulacja do 24h (płacisz za przytrzymanie ceny, nie odzyskasz tej kasy).
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 27 Wrz 2016 22:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
@‌monroe‌
To są 2€...
Przy cenach jak ostatnio (5€ na Islandię) to może i sporo ale zwykle Vueling za tyle sprzeda ci, co najwyżej, butelkę wody na pokładzie...
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 27 Wrz 2016 22:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2336
Loty: 169
Kilometry: 454 090
złoty
Ja wiem, że to tylko 2 euro, sęk w tym, że "przytrzymanie ceny" to nie to samo co "pełen zwrot 24h po dokonaniu zakupu biletu" :) Taką możliwość (za opłatą) ma więcej linii lotniczych, jak sam wiesz.

Ostatnio szukałem na Iberii czy jest możliwość anulowania biletu z pełnym zwrotem do 24h od zakupu. Znalazłem tylko info, że można to zrobić ale tylko jeśli rezerwacja została dokonana poprzez infolinię.

Lufthansa ma chyba tylko hold na 48h wbrew temu co piszą w komentarzach na SG. No bo gdzie tam mowa o PEŁNYM zwrocie? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 27 Wrz 2016 22:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2832
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
niebieski
Ten link do zwrotow Lufthansy w komentarzach opisuje tylko procedure zwrotu, ale nie ma tam okolicznosci tego zwrotu, wiec moze sie rownie dobrze odnosic do zwrotu pieniedzy za bilety z taka mozliwoscia. Przydaloby sie czarno na bialym, ze dotyczy to tez 24h od zakupu.

A hold to dobra opcja, bo nawet jak promocja padnie, to czesto mozna wykupic bilet w bledzie cenowym juz po.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 19 Gru 2016 06:28 

Rejestracja: 28 Kwi 2012
Posty: 398
niebieski
Ja przećwiczyłem w United. Pomyliło mi się PM z AM, ale na szczęście po 20 godzinach się zorientowałem. Wszystko dało się wyprostować on-line i bez dodatkowych kosztów.
Ale dzisiaj UA mi podpadła, bo miałem lecieć GRR-ORD-BOS i skasowano mi pierwszy odcinek z powodu zimy w ORD i przepadł mi bilet z Bostonu do Madrytu. Na początku miałem możliwość dokonania zmiany on-line na 19 lub 20 grudnia, ale po odlocie samolotu z ORD do BOS już się tego nie dało zrobić on-line. Cały dzień szukałem nowego biletu z BOS do Europy i jeszcze wieczorem musiałem jechać na lotnisko bo nie dało się dodzwonić na ich infolinię.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 19 Gru 2016 13:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2832
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
niebieski
Singapore Airlines - anulacja w ciagu 24h na loty do USA, jesli jest wiecej niz 7 dni do wylotu. Chociaz niedawno zrobili mi przysluge i anulowali za darmo bilet, ktory mial wylot za 5 dni.

"If you’ve purchased a ticket in the USA and travelling to or from the USA, you may cancel your ticket without penalty within 24 hours of your booking – as long as it’s more than a week before your flight departs. To ensure that you get a full refund, your cancellation must be made with your local Singapore Airlines office."
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group