Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:08 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2467
złoty
sranda napisał(a):
Kowalska 71 napisał(a):
Nam to głównie chodziło o to że brakowało info odnośnie tego co dalej, rozumiem usterka. Co 15 minut pojawiał się tylko komunikat że lot jest opóźniony i tak może do godz. 3h.

Trochę to dziwne, skoro powszechnie wiadomo, że od godz. 1 do 5 w KRK obowiązuje nocny zakaz lotów, więc nikt nie mógł Wam obiecywać, że lot jest opóźniony i w tych godzinach wylecicie... W zasadzie już trochę po północy bez sensu było czekać kolejne 5 godzin na lotnisku, skoro i tak nic nie mogło przylecieć/odlecieć w tym czasie.


Pojawiła się informacja o autobusie do KTW, a to lostnisko jest jednak otwarte.

W sumie dziwne, że Franca tego nie ogarnęła. W swojej, bogatej, historii lotów z FR, tylko dwa razy spotkałem się z problemem typu usterka i potrzebą wymiany samolotu. Raz we WRO, gdzie w ciągu godziny wsiedliśmy do innego samolotu i raz na STN, gdzie samolot dostępny od zaraz, ale musieliśmy poczekać na nową ekipę w związku z czasem pracy. I to jest jedyny raz, kiedy ja lub moi krewni/znajomi zaliczyli opóźnienie powyżej 3h z FR i odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:16 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3985
platynowy
Trasa obsługiwana przez Lauda Europa.

Samolot przyleciał opóźniony. Zapewne inna maszyna, by się znalazła, ale problemem była wolna załoga o północy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7721
srebrny
@dg72
Cytuj:
Przy pozwie zbiorowym czy skardze z tego tytułu otrzymają dużą, i bdb, karę

Oczywiście żartujesz sobie, prawda?
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#24 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3985
platynowy
Nie żartuję i są tu opisane takie przypadki, ale z Tobą nie dyskutuję.

Na tym poziomie abstrakcji nie dyskutuję.
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:23 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2057
Loty: 157
Kilometry: 320 564
srebrny
nick napisał(a):
Każdy mógł iść do najbliższego hotelu, wyspać się, przy wymeldowaniu wziąć fakturę imienną i dostac za to zwrot, po co jechać do domu. To niesamowite że w czasach, gdy każdy ma dostęp do internetu, ludzie nie potrafią znaleźć podstawowych informacji.
Kowalska 71 napisał(a):
dobrze że mieszkam blisko to mogłam podjechać do domu się zdrzemnąć, ale wiele osób przyjechało z daleka i takiej opcji nie mieli.. coś tu jest nie tego...


oraz

marek2011 napisał(a):
Problem przede wszystkim w braku świadomości i "typie" klienteli takich lotów (sformułowanie bez negatywnego wydźwięku) - większość to ludzie, którzy raz na czas lecą na wakacje (od razu tydzień - dwa), słabo albo w ogóle nie są obyci w sytuacjach lotniskowych, więc zamiast wyjść na przeciwko terminala do HGI, wyspać się, wziąć fakturę i rano martwić się innymi rzeczami siedzą całą noc w terminalu i czekają na cud. Zmęczenie narasta, emocje także, a opóźnionego / odwołanego lotu to nie przyśpieszy tak czy owak.


@marek2011, @nick
Wszystko fajnie pięknie wygląda wg rozporządzenia... ale jak ktoś tu zwrócił uwagę - cały czasy nie wiadomo było kiedy lot - mogli podstawić autokar w nocy i zawieźć do KTW po drugie znając FR otrzymanie odszkodowania + zwrotu za hotel wcale nie jest takie pewne - linie lotnicze lubią się od tego wykręcać... niestety.
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 lubi ten post.
 
 
#26 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7721
srebrny
@dg72
To może uświadom czytających w następujących kwestiach:
1. O co pasażerowie mogą wnosić w takim pozwie w tym przypadku?
2. Skargę też mogą wnosić do sądu?
3. Sąd zasądza ewentualną karę jako skutek pozwu cywilnego?

Cytuj:
Na tym poziomie abstrakcji nie dyskutuję.

Przecież sam rozpocząłeś swoim abstrakcyjnym postem...
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#27 PostWysłany: 29 Maj 2022 12:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 3446
Loty: 401
Kilometry: 566 388
platynowy
marek2011 napisał(a):
Problem przede wszystkim w braku świadomości i "typie" klienteli takich lotów (sformułowanie bez negatywnego wydźwięku) - większość to ludzie, którzy raz na czas lecą na wakacje (od razu tydzień - dwa), słabo albo w ogóle nie są obyci w sytuacjach lotniskowych, więc zamiast wyjść na przeciwko terminala do HGI, wyspać się, wziąć fakturę i rano martwić się innymi rzeczami siedzą całą noc w terminalu i czekają na cud. Zmęczenie narasta, emocje także, a opóźnionego / odwołanego lotu to nie przyśpieszy tak czy owak.


Super rada :lol:

Zwłaszcza, że Ryanair nie podał im planowanej przesuniętej godziny odlotu.
Śpisz sobie smacznie w tym HGI, śni ci się jak to przyjemnie spalisz to 250 EUR z odszkodowania - tymczasem zmęczeni pasażerowie o 4 nad ranem boardują się na pokład i odlatują.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#28 PostWysłany: 29 Maj 2022 13:23 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10521
Loty: 418
Kilometry: 670 430
nick napisał(a):
Każdy mógł iść do najbliższego hotelu, wyspać się, przy wymeldowaniu wziąć fakturę imienną i dostac za to zwrot, po co jechać do domu. To niesamowite że w czasach, gdy każdy ma dostęp do internetu, ludzie nie potrafią znaleźć podstawowych informacji.
Kowalska 71 napisał(a):
dobrze że mieszkam blisko to mogłam podjechać do domu się zdrzemnąć, ale wiele osób przyjechało z daleka i takiej opcji nie mieli.. coś tu jest nie tego...

W teorii tak. Kiedyś w podobnej sytuacji tak zrobiłem, informując przedstawicieli innego low costa, że nie będę korzystał z hotelu, który dopiero organizowali, dostałem ustne potwierdzenie, że dostanę zwrot kosztów noclegu na podstawie faktury. Nic wielkiego, bo Ibis budget przy lotnisku. Potem linia odmówiła zwrotu za hotel (odszkodowania również), a cała sprawa skończyła się kilkanaście miesięcy później w sądzie. Rzeczywistość nie jest więc taka różowa.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
 
#29 PostWysłany: 29 Maj 2022 13:29 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2057
Loty: 157
Kilometry: 320 564
srebrny
@Kashpir: a jak się sprawa w sądzie zakończyła?
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 29 Maj 2022 13:32 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3985
platynowy
ZENNNEK napisał(a):
Z tym hotelem to chyba nie tak łatwo...Co w sytuacji gdy pójdziesz sobie spać do hotelu a nagle np o 1:00 w nocy Ryanair zadecyduje,że podstawia autobusy i lecicie z Katowic?Rano się budzisz a samolot już w Zadarze.Nie było info że lot za 8 czy 10 godzin,tylko co chwilę zmieniali czas wylotu.

Tu akurat było o tyle łatwiej, że po zalogowaniu była możliwość podmiany na lot w sobotę czyli dzień później po 12.
Wtedy można rezerwować hotel bez strachu.
Ale tu jest potrzebna niezbędna wiedza.

.......
Pytanie, jakie treści otrzymali SMS-ami czy po zalogowaniu się w aplikacji Ryanair. Od pewnego czasu bardzo tego pilnują.
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#31 PostWysłany: 29 Maj 2022 14:56 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 6347
HON fly4free
Jeszcze raz podsumuję: jest oczywiste, że po wzięciu samodzielnie hotelu FR nie będzie czekała rano z kasetką pełną gotówki u wejścia do terminala (z kasetką czekał na mnie raz jedyny dyrektor lotniskowego biura RJ w Bejrucie - really!), żeby zwracać kasę za hotel ; wiadomo że będzie wymagało to pewnego zachodu: pisania reklamacji, czekania, być może nawet sporu sądowego - ale to nie oznacza, że z tego względu nie mam czy mam mniejsze prawo do skorzystania z takiego rozwiązania. Oczywiście także wszystko zależy od oceny konkretnej sytuacji i jej potencjalnego rozwoju: do tego właśnie potrzebne jest pewne doświadczenie i umiejętność analizy swojego położenia. To wreszcie także umiejętność szanowania siebie samego - jak ktoś nie jest skłonny zaryzykować kilku stów (bo FR może dobrowolnie nie oddać!) za po ludzku spędzoną noc w podobnej sytuacji albo nie jest przygotowany, żeby móc za nią zapłacić, no to właśnie koczuje w terminalu i kolejne dwa dni wakacji (jak już na nie skutecznie doleci) odsypia podróż.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#32 PostWysłany: 29 Maj 2022 15:05 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3985
platynowy
Jeszcze tylko dodam, że Ci co mają karty kredytowej warto, by sprawdzili co refunduje ubezpieczenie tych kart.

Osobna kwestia to odszkodowanie z Rozporządzenia 261/2004.
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 29 Maj 2022 15:37 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 300
Loty: 186
Kilometry: 640 011
niebieski
Kowalska 71 napisał(a):
Rya vouchery na jedzenie było koło 7:00.. dobrze że mieszkam blisko to mogłam podjechać do domu się zdrzemnąć, ale wiele osób przyjechało z daleka i takiej opcji nie mieli.. coś tu jest nie tego...


Czyli vouchery były po ok. 10 godzinach od rozkładowego wylotu? Chyba ta linia nie zasługuje na to by mieć koncesję oraz certyfikat AOC (certyfikat przewożnika), skoro nie radzi sobie dość typowym problemem na lotnisku europejskim.
Posiłki i napoje powinny być zapewnione, gdy przewoźnik ma uzasadnione powody, by przewidywać, że lot będzie opóźniony o 2 godziny. Zatem gdy mijają te 2 godziny to nie ma co przewidywać, to już stało się faktem.
A swoją drogą pytanie do osób obeznanych w prawie, czy za niewywiązanie się z obowiązków, jakie narzuca rozporządzenie przewożnikowi grożą konsekwencje? Nie chodzi mi o to, że pasażer występuje z roszczeniem ale o to, że nie wywiązał się z obowiązków.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 29 Maj 2022 16:40 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 5612
Loty: 417
Kilometry: 877 558
sranda napisał(a):
Kowalska 71 napisał(a):
Nam to głównie chodziło o to że brakowało info odnośnie tego co dalej, rozumiem usterka. Co 15 minut pojawiał się tylko komunikat że lot jest opóźniony i tak może do godz. 3h.

Trochę to dziwne, skoro powszechnie wiadomo, że od godz. 1 do 5 w KRK obowiązuje nocny zakaz lotów, więc nikt nie mógł Wam obiecywać, że lot jest opóźniony i w tych godzinach wylecicie... W zasadzie już trochę po północy bez sensu było czekać kolejne 5 godzin na lotnisku, skoro i tak nic nie mogło przylecieć/odlecieć w tym czasie.
Zakaz planowania lotów w tych godzinach nie dotyczy lotow opoznionych.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#35 PostWysłany: 29 Maj 2022 19:02 

Rejestracja: 14 Kwi 2022
Posty: 12
Jak już wiedzieli że jest skomplikowana usterka i to będzie tak długo trwało, do tego srodek nocy to powinni nas chociaż wypuścić z pod gate'u, przekazac konkretnie informacje, zapewnic hotel dla tych ktorzy naprawde potrzebiwali, bo rozumiem że w może być ciężko znaleźć wolne zakwaterowanie dla ponad 100 osób.. a człowiek siedział do rana w zamknięciu jak niewolnik.. obsluga lotniskowa Ryanair próbowała się długo skontaktować z Dublinem.. bez skutku ponoć..współczuję dziewczyną takiej zmiany.. ale organizacja pierwsza klasa, zwlaszcza ze to taka linia ktora lata nie od wczoraj, powinna sie wiele nauczyc na wielu tego typu sytuacjach z przeszłości..wyborcza opisała to trochę nierzetelne..
Trochę latam, ale pierwszy raz mi się coś takiego przytrafiło.
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 29 Maj 2022 19:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2254
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Rozporządzenie obowiązuje od 18 lat, a sporo osób nie ma pojęcia o odszkodowaniu, to co dopiero mówić o prawie do opieki. Nie dziwię się nikomu kto nie ma do czynienia z tego typu sytuacjami. Każdy zapewne obawiał się, że samolot odleci bez niego, a obawa przed koniecznością zapłaty za hotel także była spora. Wygląda na to, że zabrakło osoby decyzyjnej, która podjęłaby decyzję co robić, a przede wszystkim odwołałaby lot.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 29 Maj 2022 20:43 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3985
platynowy
Tam nie było odwołania, uważam że miało miejsce spore opóźnienie.

21:40 ZADAR (ZAD) FR 7273 Wystartował 15:05
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 29 Maj 2022 21:41 

Rejestracja: 14 Kwi 2022
Posty: 12
W pewnym momencie jak żeśmy zeszli już na terminal jak ludzie był komunikat że samolot został odwołany. Może ktoś to nagrał, raz tylko tak powiedzieli, a potem cały czas info że opóźniony.. w takim sposób to sobie można nawet tygodniami opóźnić..
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 29 Maj 2022 21:47 

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 673
platynowy
I byli tacy co siedzieli i czekali na lotnisku od 19 do 15 kolejnego dnia? Możesz opisać dokładniej jak to wyglądało? Po prostu jestem ciekaw :) Sytuacji oczywiście nie zazdroszczę…
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 29 Maj 2022 22:00 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3000
srebrny
marek2011 napisał(a):
To wreszcie także umiejętność szanowania siebie samego - jak ktoś nie jest skłonny zaryzykować kilku stów (bo FR może dobrowolnie nie oddać!) za po ludzku spędzoną noc w podobnej sytuacji albo nie jest przygotowany, żeby móc za nią zapłacić, no to właśnie koczuje w terminalu i kolejne dwa dni wakacji (jak już na nie skutecznie doleci) odsypia podróż.


Podejrzewam że kwestia hotelu to najmniejszy problem. Zakładam że do Zadaru FR nie lata codziennie , a jeśli ktoś ma wykupione wakacje i hotele dla całej rodziny za kilka tysięcy lub więcej i nie wie kiedy doleci to decyzja jest trudniejsza.
Oczywiście można szukać wtedy połączeń w legacy, ale taki bilet tani nie będzie, a gdyby lot FR się odbył to szanse na zwrot byłyby niewielkie. Nie każda rodzina zdecyduje się na kilka tysięcy dodatkowych kosztów.

Natomiast przy wypadzie na weekend wylot w sobotę po południu po nieprzespanej nocy nie ma większego sensu (oczywiście to stwierdzenie nie dotyczy większości osób na tym forum ;-p)

Uważam, że takie postępowanie linii trzeba tępić i warto złożyć skargę w ULC z wnioskiem o nałożenie kary za łamanie praw pasażerów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group