Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#241 PostWysłany: 07 Maj 2020 09:25 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
Może nie do końca w temacie chargeback, ale chyba warto wspomnieć. Za moje bilety Ryanair płaciłem poprzez Paypal (głównie dlatego że nie mam zaufania do rajanowego "ptaszka" rezygnacji z przewalutowania a druga sprawa zwyczajnie wystarczą 2 kliki żeby zapłacić jak się automatycznie logujemy do Paypal a nie wpisywanie kilku linijek informacji).

I to mnie uratowało. Otworzyłem przez Paypal spór z informacją że sprzedawca nie zrobił zwrotu za anulowany lot. Trwało to prawie miesiąc (ping-pong z Ryanair który się bronił że przecież wysłał mi voucher) ale ostatecznie spór zakończony pozytywnie dla mnie. Płaciłem Visą więc pewnie chargeback by bank odrzucił z marszu.

Załącznik:
pp.png
pp.png [ 55.25 KiB | Obejrzany 1145 razy ]
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
      
Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN Zbiór okołoweekendowych lotów do Francji z Krakowa od 186 PLN
Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN Nowość! Wakacyjne loty Ethiopian Airlines do RPA i Tanzanii z bagażem z Warszawy od 2376 PLN
#242 PostWysłany: 07 Maj 2020 10:39 

Rejestracja: 06 Maj 2020
Posty: 17
Krupier napisał(a):
Wizz to akurat chyba najmniejsze problemy ze zwrotem gotówki robi więc pewnie nawet chargeback nie będzie potrzebny.

I jeszcze info do wszystkich składających reklamacje transakcji płatniczej w polskich bankach - czas na rozpatrzenie wynosi 15 dni roboczych. Tak tylko mówię bo niektórzy tu dość spore terminy podają więc ktoś tu kogoś próbuje wystrychnąć na dudka.


OK, dzięki, obyś miał rację :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#243 PostWysłany: 07 Maj 2020 11:50 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
@mucha, gratulacje!

mucha napisał(a):
.... Płaciłem Visą więc pewnie chargeback by bank odrzucił z marszu.



Nie ma co zakładać, że chargebacki z Visy będą odrzucane z marszu.
Dużo (większość?) lotów było odwoływanych "na wyrost", w momencie, jak dana data nie była jeszcze objęta zakazem lotów. Te zakazy wprowadzano za każdym razem na niedługo, początkowo nawet tydzień-dwa naprzód, i potem kilkakrotnie przedłużano. Przykładowo mój lot z 6 maja Ryanair odwołał, jak obowiązywał zakaz lotów do 24 kwietnia.
Jeżeli w momencie anulacji dana data nie była jeszcze objęta zakazem lotów, to anulacja nastąpiła z własnej inicjatywy linii lotniczej, a nie z powodu zakazów rządowych. Warto to wyraźnie napisać we wniosku o chargeback.
Góra
 Profil Relacje PM off
badmoon lubi ten post.
 
      
#244 PostWysłany: 07 Maj 2020 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2132
platynowy
Mimo że się to napisze Revolut odpisuje że Visa zabrania toczyć takich sporów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#245 PostWysłany: 07 Maj 2020 13:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2877
platynowy
@onufry_z Nie jest tak, ze z automatu to odrzucaja. Mam jeden chargeback z Visa przrz Revoluta gdzie spor sie wlasnie toczy i Visa go nie odrzucila.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#246 PostWysłany: 07 Maj 2020 15:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2132
platynowy
No i ciekawe jakie szczegóły o tym zadecydowały.
OTA czy linia. Czy jest kontakt. Jak jest to co te OTA lub linia odpisuje.

Może to według humoru rozpatrującego zgłoszenie o chargeback
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#247 PostWysłany: 07 Maj 2020 16:10 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 2170
srebrny
Mnie własnie revo poprosiło o potwierdzenie anulacji lotu ale nigdzie czegoś takiego nie dostałem. Wysłałbym screenshoty z CMT ale w rezerwacji został tylko "protection segment", ktoś ma jakiś pomysł jak takie potwierdzenie wyciągnąć ? rezerwacja w Ethiopian airlines
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#248 PostWysłany: 07 Maj 2020 17:37 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
@mateusz323 A kontaktowałeś się z Etiopczykami? Nie wiem jak jest teraz, ale wcześniej kontakt z nimi był bardzo dobry, zwykle odpisywali na maile najpóźniej następnego dnia. Mają też infolinię z polskim numerem telefonu (oczywiście nie po polsku).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#249 PostWysłany: 07 Maj 2020 18:27 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 2170
srebrny
Finalnie poprosiłem Etiopczyka o mailowe potwierdzenie, niechętnie ale wysłali.
Co ciekawe Polska infolinia od kiedy dzwonię rozłącza się po 15 min. Z infolinia uk jest ok
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#250 PostWysłany: 08 Maj 2020 00:20 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
neverstopexploring napisał(a):
Dlatego pytam o chargeback w przypadku bankructwa.


Moje prywatne doswiadczenie z AirHitler, znaczy AirBerlin - 2700 euro za loty na Malediwy - kupione 4 miesiace przed upadkiem, loty nieodbyte z powodu upadku, nie dostalem ani szajzecenta. Po prostu - 2700 Euro w piach. Co ciekawe analogiczna sytuacja z chinskim przewoznikiem i zwrot w trakcie 32 dni. Moze sa rowni i rowniejsi?
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
 
      
#251 PostWysłany: 08 Maj 2020 08:58 

Rejestracja: 06 Lis 2018
Posty: 55
Bilet kupiony w Lotcie, bank przekazał sprawę wydawcy karty (mastercard). Jak myślicie, idzie odzyskać pieniądze?
Cytuj:
Szanowny Panie,

W związku ze złożoną reklamacją dotyczącą nieprawidłowego obciążenia rachunku z tytułu operacji dokonanych kartą płatniczą dziękuję za kontakt.

Równocześnie informuję, iż w przedmiotowej sprawie trwa postępowanie reklamacyjne.

Wyjaśniam, iż do rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest pozyskanie od agenta rozliczeniowego obsługującego bankomat bądź punkt akceptacji stanowiska w sprawie reklamowanej transakcji. Stanowisko agenta rozliczeniowego jest okolicznością niezbędną do podjęcia przez Bank decyzji dotyczącej sposobu rozpatrzenia reklamacji.

Z uwagi na fakt, że proces ten odbywa się pomiędzy dwoma podmiotami: bankiem - wydawcą karty reprezentującym Posiadacza karty oraz agentem rozliczeniowym, termin udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację wymaga wydłużenia.

Bank przekaże pisemną informację o wyniku zakończonego postępowania reklamacyjnego w terminie do 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji przez Bank.

Przepraszam za wydłużony termin rozpatrzenia zgłoszenia i mam nadzieję, że dalsza współpraca z PKO Bankiem Polskim będzie satysfakcjonująca.

Z poważaniem
Góra
 Profil Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
      
#252 PostWysłany: 08 Maj 2020 09:21 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
LLAP napisał(a):
Moje prywatne doswiadczenie z AirHitler, znaczy AirBerlin - 2700 euro za loty na Malediwy - kupione 4 miesiace przed upadkiem, loty nieodbyte z powodu upadku, nie dostalem ani szajzecenta. Po prostu - 2700 Euro w piach.

A to pierwsze słyszę. Jaki bank i jaka karta? Odwoływałeś się? Ja za XL Airways które zbankrutowało dostałem wszystko co do centa, mimo że bilet był w OTA kupiony. Dwa razy się musiałem odwoływać ale przeszło.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#253 PostWysłany: 08 Maj 2020 09:30 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2275
Loty: 214
Kilometry: 407 999
złoty
@skir: ale z tego nie wynika z jakiego powodu wszcząłeś CB, jaka była droga kontaktu co powiedziała linia. My tu nie wywróżymy nic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#254 PostWysłany: 08 Maj 2020 09:40 

Rejestracja: 06 Lis 2018
Posty: 55
seal napisał(a):
@skir: ale z tego nie wynika z jakiego powodu wszcząłeś CB, jaka była droga kontaktu co powiedziała linia. My tu nie wywróżymy nic.


Generalnie LOT powiedział, ze odda pieniędze - ponad miesiąc temu został złożony wniosek o zwrot pieniędzy, a linia zobowiązała sie do oddanie w przeciągu 2 tygodni. Minęło juz tyle czasu, a pieniędzy brak - a na pytania kiedy oddadzą to odpowiadają, ze nie wiedzą.


Napisałem do banku, kazali dosłać dokumenty i dzisiaj dostałem wyżej wspomniana odpowiedz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#255 PostWysłany: 08 Maj 2020 18:29 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
@skir, jeżeli bank przekazał sprawę Mastercardowi, a LOT wcześniej uznał roszczenie, tylko się opóźnia ze zwrotem, to byłbym umiarkowanym optymistą. Może być tak, że linia lotnicza podejmie pragmatyczną decyzję o przyspieszeniu zwrotu, jak dostaną informację o toczącym się chargebacku, bo zwrot przez chargeback to chyba byłyby dla nich jakieś dodatkowe koszty.
Ogólnie w takich sytuacjach opłaca się być upierdliwym klientem i wyraźnie dawać znać, że się nie odpuści :)
Góra
 Profil Relacje PM off
adam.pawel lubi ten post.
 
      
#256 PostWysłany: 10 Maj 2020 17:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1702
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
LLAP napisał(a):
neverstopexploring napisał(a):
Dlatego pytam o chargeback w przypadku bankructwa.


Moje prywatne doswiadczenie z AirHitler, znaczy AirBerlin - 2700 euro za loty na Malediwy - kupione 4 miesiace przed upadkiem, loty nieodbyte z powodu upadku, nie dostalem ani szajzecenta. Po prostu - 2700 Euro w piach. Co ciekawe analogiczna sytuacja z chinskim przewoznikiem i zwrot w trakcie 32 dni. Moze sa rowni i rowniejsi?


2700 Euro w piach, OMG :shock: :o
Grubo, jakiś prawnik z Niemiec czy coś pomógłby z tym czy nie ma szans?
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#257 PostWysłany: 10 Maj 2020 18:37 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1476
złoty
Obawiam się, że prawnik z Niemiec tu nic nie da. Upadłość linii = brak pieniędzy na pełne zaspokojenie wierzycieli. Można co najwyżej zgłosić wierzytelność i dostać jakiś ułamek. Chargeback w przypadku upadłości oznacza de facto, że organizacja karciana bierze na siebie stratę, bo nie odzyska już oddanej kasy od upadłej linii lotniczej. Jeżeli organizacja karciana tego nie dźwignie, to nikt inny się nie znajdzie.
Takie jest niestety ryzyko kredytowania kogokolwiek, w tym linii lotniczej przez kupowanie biletów z dużym wyprzedzeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#258 PostWysłany: 10 Maj 2020 19:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1702
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
@meczko

Cytuj:
Takie jest niestety ryzyko kredytowania kogokolwiek, w tym linii lotniczej przez kupowanie biletów z dużym wyprzedzeniem.


Niestety...wcześniej kupowałem bilety z 6-12 miesięcznym wyprzedzeniem ale teraz już wiem aby tego nie robić. Teraz trzeba się użerać z liniami albo bankiem w sprawie Chargeback...
UIA zrobiła najlepiej, email wyłączyła i tylko telecentrum na Ukrainie bo Polski przedstawiciel rozkłada ręce (to po co jest przedstawicielem jak nic nie może zrobić?!) albo formularz na stronie do przyznania nic nie wartego Vouchera...
Jeden odcinek miałem kupiony poprzez Vise z mBank (konto Intensive czyli dawniej Aquarius) a drugi odcinek przez MasterCard z Revolut i właśnie złożyłem wniosek o Chargeback w mBank i Revolut. Ciekawe co z tego wyjdzie. Dodatkowo toczę spór z Ticket.no bo mieli zwrócić pieniądze do 6 tygodni czyli do 04.05.2020 i jak na razie cisza. Chyba poleci kolejny Chargeback :evil:

Wizz od razu zwrócił kasę na konto Wizz z bonusem, nawet sporym więc OK bo i tak często latam tą linią.

Image
_________________
Image
Image


Ostatnio edytowany przez Martinuss, 10 Maj 2020 19:46, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#259 PostWysłany: 10 Maj 2020 19:41 

Rejestracja: 17 Kwi 2020
Posty: 17
Niestety, ja tez kupowalem bilety z duzym wyprzedzeniem myslalem ze jak mam platynowa Mastercard Miles&More to nigdy nie bedzie problemow z Lufa, LOTEM , Swissem i Austrian, ale sie bardzo pomylilem. LOT sam zaproponowal mi zwrot kasy za odwolane loty 3 marca i do tez pory czekam i nic, LUFa odwolala mi loty 19 marca, Austrian 23.3 . Karta kredytowa kaze mi czekac dalej 0 szans na charge back. Jestem wsciekly bo w czerwcu mam nastepne ktore i tak anuluja. LOT od kwietnia przynajmiej zgadza sie bez doplat na zmiane terminu, LUFA chce kosmicznych doplat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#260 PostWysłany: 10 Maj 2020 23:49 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
meczko napisał(a):
Obawiam się, że prawnik z Niemiec tu nic nie da. Upadłość linii = brak pieniędzy na pełne zaspokojenie wierzycieli. Można co najwyżej zgłosić wierzytelność i dostać jakiś ułamek. Chargeback w przypadku upadłości oznacza de facto, że organizacja karciana bierze na siebie stratę, bo nie odzyska już oddanej kasy od upadłej linii lotniczej. Jeżeli organizacja karciana tego nie dźwignie, to nikt inny się nie znajdzie.
Takie jest niestety ryzyko kredytowania kogokolwiek, w tym linii lotniczej przez kupowanie biletów z dużym wyprzedzeniem.


Przy upadku Air Berlin chargeback był skuteczny, ale pojawiły się doniesienia, że syndyk ścigał osoby które z niego skorzystały o zwrot należności - i niestety jest dość prawdopodobne, że zrobił to zgodnie z obowiązującym prawem - chociaż nie znalazłem żadnych doniesień jak sprawy się zakończyły.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: ddluk oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group