Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 05 Maj 2020 21:27 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18819
@seal Masterbank Revo, odrzucony. Ale wtedy OTA się obudził i załatwiło sprawę.
Góra
 Relacje PM off
seal lubi ten post.
 
 
#222 PostWysłany: 05 Maj 2020 21:29 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1944
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
@Zeus: pewnie jakby się nie obudził to by CB przeszedł i musiał zapłacić za obsługę CB a tak się obronili "niezasadny" :)
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#223 PostWysłany: 05 Maj 2020 21:36 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 54
@seal ja póki co zgłosiłem i przesłałem do mBanku dokumenty. Oczywiście karta MC ;) zobaczymy co mi bank odpisze i czy puszczą dalej.
Góra
 Relacje PM off
seal lubi ten post.
 
 
#224 PostWysłany: 05 Maj 2020 21:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lip 2014
Posty: 202
A co w przypadku kiedy kupilem bilet lotniczy przez ota? rozporządzenie 261/2004 też dotyczy czy już jest inaczej? Bo może się okazać, że to ogromna różnica dla sądu czy kupno bezposrednio u linii czy u pośrednika, który ma jakieś tam regulaminy i posiada klauzuly niedozwolone.

Cytuj:
Zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz
niektórych innych ustaw linie lotnicze mają 180 dni na zwrot środków. Dlatego nie możemy
teraz zgłosić reklamacji za pośrednictwem MasterCard.
[/quote]

Absurdalne wytłumaczenie. Powołują się na przepis dotyczący imprez turystycznych, który NIE MA zastosowania do biletów lotniczych. Zresztą nawet jakby miał, to ustawa krajowa nie może zmienić rozporządzenia unijnego, bo rozporządzenie ma zawsze pierwszeństwo. Rozporządzenia nr 261/2004 nikt jak dotąd nie zmienił i dalej nakłada na linię lotniczą obowiązek zwrotu kasy za anulowany lot w terminie 7 dni od anulacji.
Na użytek dalszej korespondencji z bankiem możesz skorzystać z tego sformułowania, z dokładnym powołaniem przepisów rozporządzenia:

"Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów w wypadku odwołania lotu posiadaczowi biletu przysługuje prawo do zwrotu pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, w terminie siedmiu dni od dnia odwołania lotu."[/quote]
Góra
 Relacje PM off  
 
#225 PostWysłany: 05 Maj 2020 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 2286
Loty: 165
Kilometry: 448 480
srebrny
Mniej więcej tydzień temu rozpocząłem procedurę chargeback w Revo (w moim przypadku karta Mastercard) za bilety Ryanair (razem 295 euro), lot miał odbyć się 25 marca. Wcześniej myślałem, że dam sobie z tym spokój i albo poczekam kilka ładnych miesięcy albo wykorzystam voucher, jednak cwaniactwo Ryanaira w tym temacie spowodowało, że zmieniłem zdanie o 180 stopni ;) Najpierw były przecież problemy ze złożeniem jakiegokolwiek wniosku o zwrot (marzec), następnie mejl z prośbą o "cierpliwość w tej trudnej sytuacji w jakiej się znaleźli", potem voucher, zgłaszanie na czacie żądania zwrotu a potem kolejny mejl o voucherze. Inne linie albo oddawały pieniądze (u mnie easyJet po kilku dniach od złożenia wniosku) albo stawiały sprawę jasno i oferowały dodatkowy bonus w postaci 20% do rezerwacji lub pozwalają nawet na zmianę kierunku. Jednak nie Ryanair więc skrupułów już nie mam ;)

Dzisiaj odezwał się do mnie konsultant w Revo, dosyłałem jeszcze dodatkowe screeny z rozmowy z Ryanairem. Otrzymałem następnie taką informację:

Cytuj:
Witaj, Marcin!
Zajmujemy się Twoją sprawą i zgłosiliśmy usługodawcy Ryanair roszczenie w związku z płatnością w wysokości €295.25.

Niestety proces ten może trochę potrwać, gdyż jesteśmy zobowiązani dać usługodawcy do 48 dni (jeśli masz kartę MasterCard) lub 30 dni (jeśli masz kartę Visa) na odpowiedź na nasze żądanie, zanim odzyskamy Twoje pieniądze.
Z góry dziękujemy za cierpliwość. Z pewnością będziemy Cię informować na bieżąco na każdym etapie procesu!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojej sprawy, skontaktuj się z nami poprzez czat pomocy technicznej w aplikacji.
Zespół Revolut


Nawet jeśli się nie uda to liczę, że uprzykrzę im trochę życie (wybaczcie szczerość).
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
5 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#226 PostWysłany: 06 Maj 2020 09:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 1404
platynowy
Ciekawe skąd te rozbieżności w podejściu do podobnych zgłoszeń o chargeback w Revolucie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#227 PostWysłany: 06 Maj 2020 09:37 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1944
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
@onufry_z: na pierwszy rzut oka - visa od razu odrzucenie, mastercard idzie dalej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#228 PostWysłany: 06 Maj 2020 09:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2623
HON fly4free
No nie tak do konca. Mam Vise i czekam wlasnie, 1 etap przeszedl i teraz czekaja na odpowiedz, jak w wypadku @monroe
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#229 PostWysłany: 06 Maj 2020 10:04 

Rejestracja: 11 Cze 2011
Posty: 556
Loty: 169
Kilometry: 441 450
niebieski
tomula06 napisał(a):
"Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów w wypadku odwołania lotu posiadaczowi biletu przysługuje prawo do zwrotu pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, w terminie siedmiu dni od dnia odwołania lotu."


A co w przypadku kiedy linia/pośrednik się z tego nie wywiązuje ?

U mnie reklamacja w gotogate karta MC REVO. Napisali że nie mają jak dokonać zwrotu bo nie dostali od lini. Odwołałem się od decyzji ze względu że sami określili czas że do 5 tygodni. Lot anulowany w styczniu/luty. Jeżeli nadal to nie pomoże revo oferuje arbitraż i tu powołam się na przepisy unijne.

Jak to działa ? Linia nie może anulować biletu/zwrócić kasy bo kasę wziął pośrednik. Pośrednik nie może zwrócić bo kasę wzięła linia. On tylko wystawiał bilet. Trochę to wygląda jak zwalanie jednego na drugiego byle by postawić na swoim
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#230 PostWysłany: 06 Maj 2020 13:46 

Rejestracja: 06 Maj 2020
Posty: 17
Witajcie,
Wizz wczoraj formalnie odwołał mój planowany na połowę maja lot. Czy wg Waszej wiedzy jeśli „klepnę” zwrot w formie 120% punktów na konto to zamykam sobie drogę do chargeback przez Bank Millennium / Mastercard? Nawet jeśli póki co nie będę próbował tego zamieniać na fizyczny przelew na konto/kartę?
Nie chciałbym zamykać sobie żadnej z opcji ? tym bardziej że jak się uwzględni usługi dodatkowe, to zwrot punktów u mnie to ledwie 110 (a nie 120) % ceny rezerwacji...
Dzięki, pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#231 PostWysłany: 06 Maj 2020 13:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7267
srebrny
Jasne, że tak.
Góra
 Relacje PM off  
 
#232 PostWysłany: 06 Maj 2020 13:49 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18819
Wystarczy ciut poszukać/przeczytać

viewtopic.php?f=15&t=20384&p=1320536#p1320278
Góra
 Relacje PM off  
 
#233 PostWysłany: 06 Maj 2020 14:11 

Rejestracja: 06 Maj 2020
Posty: 17
Zeus napisał(a):
Wystarczy ciut poszukać/przeczytać

viewtopic.php?f=15&t=20384&p=1320536#p1320278


uwierz mi: przeczytałem bite 12 stron wątku.
Ja wiem, że punkty na koncie mogę zamienić na przelew za pośrednictwem WA i czekać miesiącami czy uda się czy nie... Chodzi mi o to w którym momencie zwrócić się do Mastercard/banku o charge back. Czy a) już teraz - nie wchodząc w pertraktacje z WA i nie akceptując zwrotu w formie punktów czy b) na spokojnie jak powiedzą że na zwrot muszę czekać np 60+ dni...
Góra
 Relacje PM off  
 
#234 PostWysłany: 06 Maj 2020 14:25 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18819
Czyli nie przeczytałeś wątku.

Zrobisz A) -> dostaniesz odmowę
Zrobisz B) -> masz większość szansy ze dostaniesz je.
Góra
 Relacje PM off  
 
#235 PostWysłany: 06 Maj 2020 14:31 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 54
adam.pawel napisał(a):
@seal ja póki co zgłosiłem i przesłałem do mBanku dokumenty. Oczywiście karta MC ;) zobaczymy co mi bank odpisze i czy puszczą dalej.

Odpowiem sam sobie.

Właśnie dostałem info z mBanku, że przesyłają moją reklamację do MC. Odpowiedź powinna być do 21.06.2020.
Oczywiście chwilowo dostałem zwrot, reklamowanej kwoty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#236 PostWysłany: 06 Maj 2020 18:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 587
niebieski
ari1979 napisał(a):
Witajcie,
Wizz wczoraj formalnie odwołał mój planowany na połowę maja lot. Czy wg Waszej wiedzy jeśli „klepnę” zwrot w formie 120% punktów na konto to zamykam sobie drogę do chargeback przez Bank Millennium / Mastercard? Nawet jeśli póki co nie będę próbował tego zamieniać na fizyczny przelew na konto/kartę?
Nie chciałbym zamykać sobie żadnej z opcji ? tym bardziej że jak się uwzględni usługi dodatkowe, to zwrot punktów u mnie to ledwie 110 (a nie 120) % ceny rezerwacji...
Dzięki, pozdrawiam.


Wizz to akurat chyba najmniejsze problemy ze zwrotem gotówki robi więc pewnie nawet chargeback nie będzie potrzebny.

I jeszcze info do wszystkich składających reklamacje transakcji płatniczej w polskich bankach - czas na rozpatrzenie wynosi 15 dni roboczych. Tak tylko mówię bo niektórzy tu dość spore terminy podają więc ktoś tu kogoś próbuje wystrychnąć na dudka.
_________________
https://www.instagram.com/krupi3r/
Góra
 Relacje PM off  
 
#237 PostWysłany: 06 Maj 2020 18:52 

Rejestracja: 14 Lip 2010
Posty: 106
@Krupier mają więcej czasu w skomplikowanych przypadkach.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#238 PostWysłany: 06 Maj 2020 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 587
niebieski
Tak, ale muszą o tym też poinformować.
_________________
https://www.instagram.com/krupi3r/
Góra
 Relacje PM off  
 
#239 PostWysłany: 06 Maj 2020 19:52 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1944
Loty: 138
Kilometry: 299 176
srebrny
@Krupier: nie wiem czy CB jest taką standardową procedurą reklamacji. Chyba nie do końca i nie łapie się pod te zapisy. Czasy na CB są inne i wyznaczone przez wydawców kart.
Góra
 Relacje PM off  
 
#240 PostWysłany: 06 Maj 2020 20:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7267
srebrny
@M4R10

Chargeback nie spełnia przesłanek do uznania go za reklamację zgodnie z ustawą Dz. U. 2015 poz. 1348
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group