Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 434 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 08 Kwi 2020 22:15 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Jeśli nie spróbujesz to się nie przekonasz. Wizzair odmawiał wypłat odszkodowania, niby pogoda, niby brak oddział, a po doręczeniu nakazu zapłaty płacą.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 12 Kwi 2020 11:09 

Rejestracja: 27 Sty 2019
Posty: 6
Po piewsze
To, co zostało napisane w piśmie z Santandera to zupełny bełkot.
- Płatność była realizowana przez bank.
To, że bank ma podwykonawcę - w tym przypadku Visa - nie znaczy, że ma umyć ręce i twierdzić - nic nam do tego, rozmawiajcie sobie z Visą.
- Nawet jeżeli Visa wprowadziła nowe zasady (nie wydaje mi się), to bank ma obowiązek użytkownika o tym poinformować (a nie Visa pisać do Kowalskiego). Kowalski jak w przypadku każdej zmiany regulaminu może go zaakceptować albo nie, z ewentualną konsekwencją rozwiązania umowy o kartę. Po tym czasie dopiero taka zmiana zaczyna obowiązywać.
To oznacza np. że wszystkie operacje dokonane po 1 kwietnia 2020 r. nie podlegają procedurze chargeback. Ale dokonane przed nie mogą nie podlegać starym zasadom! Prawo nie działa wstecz.

Po drugie
To oczywiście świat idealny.
W realnym bank powie, że nie ma naszego płaszcza. Visa powie, że też go nie ma, bo właśnie wprowadziła takie zasady i jeżeli komuś się to nie podoba, to może pisać na Berdyczów.
To działa oczywiście tylko w jedną stronę, bo nikt z Kowalskich nie powie bankowi, ze w tym momencie (epidemia) uważa np. kredyt hipoteczny za spłacony i nie zna banku.

Wbrew pozorom takie akcje w praktyce się już odbywały, np. obcięcie depozytów na Cyprze.
I co? I nic.

Więc pamiętajcie, obrót bezgotówkowy jest najbezpieczniejszy. Hahaha...

Wesołych.
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 12 Kwi 2020 12:24 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1676
Loty: 104
Kilometry: 226 836
platynowy
@Jan z Janowa: chargeback nie jest usługą Banku a operatora karty - tutaj VISA ale też i MasterCard - zatem cała Twoja wypowiedź w tym momencie traci sens. A dalej prawdą jest to że w świecie podróży płatności bezgotówkowe (szczególnie kartą) są bezpieczniejsze!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#24 PostWysłany: 12 Kwi 2020 18:32 

Rejestracja: 27 Sty 2019
Posty: 6
@seal: "chargeback nie jest usługą Banku a operatora karty - tutaj VISA ale też i MasterCard - zatem cała Twoja wypowiedź w tym momencie traci sens."

Oczywiście, że operatora, ale używając karty podpisałeś umowę z bankiem, a nie z Visa/Mastercard!
Jeżeliby V/M wycofał się z chargebacku, to przecież nie będzie mi przesyłał zmiany umowy, bo ją ze mną nie zawierał. Ja zawarłem umowę z bankiem, a operator jest tylko podwykonawcą i wszystkie problemy są problemem banku.

"A dalej prawdą jest to że w świecie podróży płatności bezgotówkowe (szczególnie kartą) są bezpieczniejsze!"
O tak, ale tylko kiedy podmioty dotrzymuja umów (np. patrz problem wyżej), do tego jest prąd i sprawne systemy komputerowe.
Jeżeli tego nie ma, to gotówka, fizyczne złoto i dobra są jedynie słuszne. Jeszcze raz przypominam o Cyprze (tam chodziło o depozyty, nie płatności, ale wszystko jest ze sobą powiązane).
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 12 Kwi 2020 19:35 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1676
Loty: 104
Kilometry: 226 836
platynowy
@Jan z Janowa: ale to nie Bank świadczy tą usługę a organizacja płatnicza na której regulacje bank ma średni wpływ - w żadnym regulaminie Banku dotyczącym kart nie ma takich regulacji a jest informacja że karta została wydana przez instytucję płatniczą i odesłanie do ich regulacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#26 PostWysłany: 12 Kwi 2020 23:37 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 768
złoty
boots napisał(a):
Cytuj:
Sytuacja prawna jest jasna

Tak.
Cytuj:
i wyrok zasądzający m.zd. jest pewny

A wcale nie. Zerknij chociażby na zapis w polskim prawie:

kc art. 357(1)
Cytuj:
Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczyć sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. Rozwiązując umowę sąd może w miarę potrzeby orzec o rozliczeniach stron, kierując się zasadami określonymi w zdaniu poprzedzającym



Jeśli panie boots jesteśmy już przy KC to warto zacytować to:

Cytuj:
Art. 495. KC
Niezawiniona niemożliwość spełnienia świadczenia
§ 1.
Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 13 Kwi 2020 18:37 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1676
Loty: 104
Kilometry: 226 836
platynowy
@mucha @pazur @Pabloo wywołuję Was bo znalazłem ciekawy dokument:

https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/su ... vid-19.pdf

ciekawe są odpowiedzi na: Question 4 oraz Question 5 - i teraz pytanie czy Santander nie nadinterpretował tego.
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
 
#28 PostWysłany: 13 Kwi 2020 19:12 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1071
złoty
@seal Dokument jednak wskazuje, w odpowiedzi na pytanie pierwsze i drugie, że:
Cytuj:
The EXCEPTION is cancellations due to government prohibition as government regulation and/or law supersedes Visa rules on dispute rights.

oraz,
Cytuj:
[...]if the merchant has not provided the service due to a government-imposed prohibition, the cardholder does not have a dispute right. Government regulation and/or law supersedes Visa rules on dispute rights. The cardholder should work directly with the merchant to resolve.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 13 Kwi 2020 19:15 

Rejestracja: 10 Kwi 2014
Posty: 358
Loty: 123
Kilometry: 291 994
york671 pytanie po co uruchamiałeś Chargeback skoro sam odwołałeś rezerwację :?
Przecież to z góry było skazane na porażkę :shock:

Ja mam jeden chargeback w toku w ING
Loty odwołane z wiadomo jakiego powodu..
Bilety kupione niestety u pośrednika w Tripair na loty A3. Olali temat totalnie, kontakt utrudniony a sam A3 odsyła do nich :(
Co gorsza na połowę maja mam u nich kolejne dwie rezerwację które też zostały odwołane :evil:
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#30 PostWysłany: 13 Kwi 2020 19:37 

Rejestracja: 10 Kwi 2014
Posty: 358
Loty: 123
Kilometry: 291 994
Mnie Tripair olał totalnie, Aegean kontakt bezproblemowy, ale za każdym razem mają wy... i odsyłają do pośrednika.
Nawet wtedy kiedy pytałem o Voucher czy zmianę dat...
W ogóle mógłbym to zrobić manualnie z poziomu swojego profilu Aegean, ale niestety nie mogę bo te rezerwacje wywaliło w kosmos...
Niestety to kolejny przykład, że czasem urwanie paru groszy na rezerwacji u pośrednika bardzo często wychodzi bokiem :?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#31 PostWysłany: 13 Kwi 2020 20:42 

Rejestracja: 10 Kwi 2014
Posty: 358
Loty: 123
Kilometry: 291 994
york671 nie wiem jak będzie w twoim przypadku...
U mnie jak odwołali loty to na stronie Aegeana straciłem całkowicie podgląd na rezerwację..
Lot anulowali na 6 dni przed podróżą. Tego samego dnia napisałem do Tripair o zwrot, a oni 3 dni przed lotem wysyłają mi plan zwrotu z naliczoną karą za rezygnację :lol: Finalnie miałem całe jeden euro do zwrotu :lol: . Odpisałem, że to chyba żart bo loty zostały odwołane ale znowu cisza. Próbowałem kilka razy do nich dzwonić, bez rezultatu. Dosłownie dzień przed lotem dostałem od nich @ z planem 100% refund i warunkami że muszę go zaakceptować i muszę to zrobić przed lotem oraz w godzinach pracy ich biura. @ wysłali o 15 a zamykali się o 16 :lol: Lot następnego dnia o 6 rano :lol: Warunki spełniłem bo zaakceptowałem refund pól godziny przed ich zamknięciem :lol: Od tego czasu cisza, totalna olewka, nie odpisali na żadnego @ więc zrobiłem chargeback i czekam.
Na połowie maja mam u nich kolejne dwie rezerwacje A3 :? Atakuje ich mocno ale idzie jak krew z nosa..
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 13 Kwi 2020 21:20 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 3247
Loty: 202
Kilometry: 494 374
Voucher/zmienic rezerwacje mozesz zawsze przez formularz na stronie. Tylko zwrócić nie można
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 13 Kwi 2020 21:41 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 566
srebrny
@seal chyba wynalazł dokument (FAQ Visy dotyczące chargebacku w związku z Covid-19), na podstawie którego da się stwierdzić, kiedy Visa odmówi chargebacku, a kiedy powinna go uznać.

W skrócie z tego, co wyczytałem: chargeback nie przysluguje, jeżeli przyczyną anulowania lotu był zakaz lotów wydany przez rząd, ale przysługuje, jeżeli linia lotnicza skasowała lot w związku ze spodziewanym niskim popytem.

Warto w tym kontekście pamiętać, że wydany przez polski rząd zakaz lotów od 15 marca obowiązywał pierwotnie tylko do 29 marca:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 200436.pdf
Dopiero potem ten zakaz był przedłużany kolejnymi rozporządzeniami, obecne obowiązuje do 24 kwietnia i też na pewno zostanie przedłużone.
http://isip.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 200644.pdf

Żeby sprawdzić, czy w danym przypadku przysługuje chargeback wg zasad Visy, trzeba dotrzeć do rozporządzenia w wersji na dzień anulowania danego lotu. Np. jeżeli 18 marca skasowano lot z 1 kwietnia, to chargeback moim zdaniem powinien przysługiwać, bo w momencie anulowania lotu dzień 1 kwietnia nie był jeszcze objęty zakazem wydanym przez rząd (obowiązywał wtedy zakaz do 29 marca).
Tak samo jeżeli teraz zostanie anulowany lot, który ma się odbyć 25 kwietnia albo później.

Trzeba byłoby też sprawdzić ewentualne zakazy obowiązujące w momencie anulowania lotu w państwie docelowym i ewentualnych przesiadkowych.
Góra
 Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#34 PostWysłany: 13 Kwi 2020 21:54 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 1676
Loty: 104
Kilometry: 226 836
platynowy
problemem jest to że Banki będą masowo odrzucać bojąc się iść dalej z CB do VIsa ponieważ:

"Any issuer submitting more than 50 invalid disputes daily will be flagged by the program. A dispute for goods or services not received is considered invalid if (a) it lacks detailed explanation of the dispute reason, (b) the merchant is able to provide the service, or (c) the cardholder has not attempted to resolve the dispute with the merchant directly."

Czyli trzeba będzie się najpierw przez Bank przebić aby dalej działać. Do tej pory chyba Bank przekazywał każde żądanie CB.
Góra
 Relacje PM off
meczko uważa post za pomocny.
 
 
#35 PostWysłany: 13 Kwi 2020 22:27 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 566
srebrny
@seal, trzeba będzie dobrze uzasadnić żądanie chargebacku. Ale nie widzę problemu: a) to jest prosty opis: miałem bilet na lot, lot został skasowany przez linię lotniczą, załączam PDF rezerwacji i maila z informacją o anulowaniu; b) problem bezprzedmiotowy jeżeli lot się nie odbył, c) trzeba załączyć PDF maila do linii lotniczej, ew. napisać oświadczenie, że w dniu takim i takim odbyło się rozmowę na infolinii (ale maila z wezwaniem do zwrotu warto i tak wysłać).
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 14 Kwi 2020 10:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 517
niebieski
Ja mam śmieszną sytuację.

Najpierw napisałem maila do supportu EJ z żądaniem zwrotu kasy za anulowane loty. Odpowiedzi nie było to złożyłem podanie z tytułu 261, odrzucili na drugi dzień. No to złozyłem chargeback w banku i czekam.

Po kilku dniach przyszła odpowiedź na pierwszego maila z prośbą o wysłanie maila na innego maila z informacjami o locie to wtedy zwrócą kasę. xD

Także tego.
_________________
https://www.instagram.com/krupi3r/
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 14 Kwi 2020 10:32 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1071
złoty
meczko napisał(a):
Trzeba byłoby też sprawdzić ewentualne zakazy obowiązujące w momencie anulowania lotu w państwie docelowym i ewentualnych przesiadkowych.

---> tu się zasadniczo kłania pytanie, jakie prawo chroni konsumenta kupującego usługę np. na stronie internetowej, przedsiębiorstwa w Chinach?
Zasadniczo, chyba zawsze wierzymy w dobrą wolę drugiej strony, ale jak przychodzi do dzielenia chleba, to jest jak jest.
Myślę, że dyskusja by mogła być bardzo ciekawa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 14 Kwi 2020 13:06 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 566
srebrny
@Chupacabra, to co piszesz akurat nie ma nic do rzeczy. Dla chargebacku istotne jest, czy odwołanie lotu nastąpiło z powodu administracyjnego zakazu lotów wydanego przez władze, czy z inicjaytywy linii lotniczej, kiedy takiego zakazu nie było.
Kwestia prawa właściwego do ochrony konsumenta nie ma z tym nic wspólnego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 14 Kwi 2020 13:19 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1071
złoty
@meczko Masz rację, że z chargeback'iem to ma mało wspólnego, i gdyż, instytucje wydające karty kredytowe mają trochę inne regulacje dla różnych rynków, ale pytanie samo w sobie jest ciekawe. Tak odnośnie wszystkich innych zwrotów. Można je przenieść do innego tematu.
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#40 PostWysłany: 14 Kwi 2020 15:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 852
złoty
Krupier napisał(a):
Ja mam śmieszną sytuację.

Najpierw napisałem maila do supportu EJ z żądaniem zwrotu kasy za anulowane loty. Odpowiedzi nie było to złożyłem podanie z tytułu 261, odrzucili na drugi dzień. No to złozyłem chargeback w banku i czekam.

Po kilku dniach przyszła odpowiedź na pierwszego maila z prośbą o wysłanie maila na innego maila z informacjami o locie to wtedy zwrócą kasę. xD

Także tego.


Pemietaj, ze jesli OTA nie bedzie miala wyjsca i bedzie musiala zaakceptowac CB to podejma sie kazdego dzialania, lacznie ze zwrotem, tylko po to aby moc uniknac straty wlasnej prowizji od sprzedazy. Przez CB wraca calutka kwota, ze zwrotu OTA niekoniecznie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Krupier lubi ten post.
 
 
 [ 434 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group