Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 459 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
#441 PostWysłany: 13 Sie 2020 09:18 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 75
Czy ktoś wie może czy chargeback jest możliwy przy zamkniętej karcie? Zna ktoś regulacje mastercard w tym temacie. Bank odrzucił twierdząc, że nie da się przeprowadzić procedury.
Góra
 Relacje PM off  
 
#442 PostWysłany: 14 Sie 2020 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Paź 2015
Posty: 286
Loty: 36
Kilometry: 51 385
niebieski
Chciał bym się także z Wami podzielić informacjami odnośnie chargebacku w revolucie.
Miałem wykupiony bilet liniami Interjet na maj. Wniosek o zwrot w aplikacji złożyłem 10 dni temu, dzisiaj pieniądze wróciły do mnie.
Co ważne musiałem przedstawić e-maila z informacją o odwołanym locie.
Mi się udało, mam nadzieję że Wam także uda się odzyskać zwrot. Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#443 PostWysłany: 19 Sie 2020 08:08 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 28
Poniżej odpowiedź banku Millennium na odwołanie w sprawie chargebacku. Pierwszym razem zapytali firmę Opodo czy oddadzą kasę, Opodo odpowiedziało im że nie więc odrzucili mój wniosek.. teraz Opodo w ogóle im nie odpowiada a oni i tak nie mają zamiaru zwrócić mi pieniędzy. Czy to faktycznie tak jest że bank ma otrzymać od usługodawcy zwrot środków i dopiero wtedy mi oddają ? Wydaje mi się że to nie na tym polega chargeback. Nie wiem w ogóle czy oni przekazują tą sprawę do Visy czy ciągle tylko pytają grzecznie Opodo czy oddadzą kasę.. To ich pytanie opodo o zgodę na zwrot kasy jest bez sensu.. jak mogę się odwołać od tego, co im napisać , na co się powołać ? Bardzo proszę o pomoc


Na podstawie Pani ponownego zgłoszenia, w Pani imieniu odwołaliśmy się od decyzji OPODO. Dotychczas nie otrzymaliśmy od usługodawcy zwrotu środków. Dlatego nie możemy pozytywnie rozwiązać Pani zgłoszenia.

Jesteśmy nadal w kontakcie z usługodawcą. Oczekujemy na jego stanowisko do 24.08.2020 r. Po otrzymaniu decyzji usługodawcy skontaktujemy się z Panią ponownie.

Podstawa prawna

W naszej ocenie na obecną chwilę nie zachodzą przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewidzianej w art. 471 KC.

Przedstawione stanowisko stanowi interpretację prawną Banku. W tej sprawie możliwe są inne interpretacje prawne, dlatego też może Pani zasięgnąć opinii profesjonalnego podmiotu specjalizującego się w obsłudze prawnej konsumentów. Może Pani zwrócić się również o rozstrzygnięcie do sądu powszechnego lub do podmiotów wskazanych poniżej w „Trybie odwoławczym”.
Góra
 Relacje PM off  
 
#444 PostWysłany: 19 Sie 2020 08:34 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3201
srebrny
@kaloszz1 przecież napisali że oczekują do 24.08. Być może po tym czasie sprawa trafi do arbitrażu Visa/MC. Także daj im jeszcze kilka dni.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#445 PostWysłany: 19 Sie 2020 08:49 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 28
Napisali też, " W naszej ocenie na obecną chwilę nie zachodzą przesłanki odpowiedzialności kontraktowej przewidzianej w art. 471 KC" .Niestety domyślam się, ze po tych kilku dniach odpowiedź znów będzie negatywna. Już raz odrzucili reklamację, po tym jak zapytali Opodo czy oddadzą mi pieniądze i oni odmówili. Wydaje mi sie, ze nie na tym polega chargeback, ze bank pyta się usługodawcy czy oddadzą pieniadze. Załaczałam wcześniej korespondencje potwierdzajace, że z Opodo nie da sie dojsc do porozumienia. Nie powinno być tak, ze bank przekazuję sprawę do wystawcy karty i po prostu zwracają pieniądze zamiast pytać Opodo o zdanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#446 PostWysłany: 19 Sie 2020 10:53 

Rejestracja: 07 Wrz 2018
Posty: 28
Ma ktos z Was moze jakie doświadczenia z chargeback w banku Millennium? Jak to u Was przebiegało?
Góra
 Relacje PM off  
 
#447 PostWysłany: 20 Sie 2020 21:26 

Rejestracja: 29 Maj 2015
Posty: 4
Jak już pisałem w tym wątku - w maju otrzymałem zwrot dzięki chargeback - Bank ING. Co jakiś czas otrzymywałem maile od RYR że sprawa jest w toku że zwrócą bla bla... Zignorowałem to bo już po odwołaniu lotu potrafiłem dostać info ze mój lot został jednak przełożony na inną godzinę, co okazało się bzdurą.

Od niechcenia ostatnio zalogowałem się na kartę - i ujrzałem zwrot od Ryanair. Zgadza się - dostałem podwójny zwrot :o

Skontaktowałem się już z Bankiem w tej sprawie - ale oni mają czas. I teraz moje pytanie - czy to RyanAir mają taki "bajzel" że nie ogarniają kto odzyskał kasę z chargeback czy chargeback zadziałał jako "ubezpieczenie" i nie dotknął bezpośrednio Ryana (nie chce mi się w to wierzyć bardziej skłaniam się do wersji z bałaganem).

Czy ktoś ma / miał podobne doświadczenia? Z góry zaznaczam że zamierzam zwrócić cała kasę która należy się RyanAir.

Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#448 PostWysłany: 20 Sie 2020 21:29 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1898
srebrny
A ja bym Ci radził - olej i się ciesz ze szczęścia. Akurat tymi chamami z Ryanaira przejmowałbym się na samym końcu.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#449 PostWysłany: 07 Wrz 2020 21:47 

Rejestracja: 06 Lip 2012
Posty: 16
Sukces! Po 70 dniach dostałem zwrot z Santandera za bilety na Air Mauritius kupione w Go2Hell.
Santander najpierw po miesiącu od złożenia chargebacka napisał, że potrzebuje jeszcze 45 dni na wyjaśnienie sytuacji ze sprzedawcą. Teraz napisał zdawkowo, że sprzedawca zaakceptował moje zgłoszenie. Nic nie dopytywał (chociaż wniosek jaki złożyłem był dość szczegółowy i opisywał dokładnie moją komunikację z Got2Hell). Nie próbował też mnie zbyć byle tłumaczeniem.
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#450 PostWysłany: 08 Wrz 2020 06:31 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1898
srebrny
Ile czasu czekałeś od momentu, gdy poinformowali Cię o tych 45 dniach? Też czekam na zwrot od nich, 4 sierpnia dostałem wiadomość o 45 dniach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#451 PostWysłany: 08 Wrz 2020 15:11 

Rejestracja: 09 Sty 2020
Posty: 28
Loty: 6
Kilometry: 10 719
U mnie niestety skończyło się na reklamacji reklamacji...
Bank (BGŻ BNP Pariba) nie odpowiedział mi w podanym przez siebie terminie i teraz konsultanci "nie są w stanie udzielić żadnych informacji"...
Poszło do Rzecznika Finansowego... Coś czuję, że to potrwa.
Długa droga to jest... Rzecznik -> Bank -> GoToGate -> AirMauritius
Góra
 Relacje PM off  
 
#452 PostWysłany: 08 Wrz 2020 22:13 

Rejestracja: 06 Lip 2012
Posty: 16
d-t-x napisał(a):
Ile czasu czekałeś od momentu, gdy poinformowali Cię o tych 45 dniach? Też czekam na zwrot od nich, 4 sierpnia dostałem wiadomość o 45 dniach.


23 lipca dostałem info, że potrzebują jeszcze 45 dni. 4 września dostałem info o pozytywnym rozpatrzeniu chargebacka.
Góra
 Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
d-t-x uważa post za pomocny.
 
 
#453 PostWysłany: 21 Wrz 2020 15:26 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 1898
srebrny
I ja się doczekałem: 23.07 złożyłem wniosek w Santanderze, 4.08 decyzja o zakwalifikowaniu tej mojej reklamacji jako chargeback. Dziś, po 46 dniach otrzymałem decyzję i 3 godziny później pieniądze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#454 PostWysłany: 21 Wrz 2020 15:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 216
niebieski
Po 4 miesiacach walki również udało mi się odzyskać kasę korzystając z ChargeBack w niemieckim banku DKB (karta Lufthansa Miles&More).
Łatwo nie było ale warto o swoje walczyć.
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Relacje PM off  
 
#455 PostWysłany: 21 Wrz 2020 18:40 

Rejestracja: 27 Sty 2019
Posty: 8
Dostałem chargeback za loty UIA. Po 5,5 miesiącach od odwołania lotów i 3 reklamacjach. OK.

Ale jak to jest z przewalutowaniem?
Cena biletów była w UAH (hrywny).
Zapłaciłem, dajmy na to 5000 UAH.
Z karty pobrano mi, powiedzmy 600 zł.

To teraz, gdy UIA zwraca mi kasę, to powinno to być 5000 UAH (więc może to być teraz np. 550 zł lub 650 zł, w zależności od kursu) czy też dokładnie te 600 zł (ale wtedy oni musieliby oddać faktycznie 6000 UAH lub 4000 UAH, w zależności od kursu).

Według mnie ta druga opcja - a ja na tym tracę lub zarabiam, w zależności od kursu.
Dostałem jednak dokładnie te 600 zł.

Jak to widzicie?

PS. Gdyby miało być według tej mojej opcji, to dostałbym mniej o ok. 25 zł. No ale chodzi o zasadę.
Tyle, że akurat moja karta jest bezprowizyjna, ale mógłby być problem, gdyby bank pobierał prowizję - co wtedy z prowizją?
Góra
 Relacje PM off  
 
#456 PostWysłany: 21 Wrz 2020 18:44 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 15312
Loty: 409
Kilometry: 510 584
Płaciłeś w PLN czy w UAH? Bo jak kupowałeś z strony polskiej to dostaniesz w PLNach
Góra
 Relacje PM off  
 
#457 PostWysłany: 21 Wrz 2020 20:48 

Rejestracja: 27 Sty 2019
Posty: 8
Płaciłem na pewno w UAH.

Kupowałem przez stronę polskojęzyczną.

Dogrzebałem się do potwierdzenia w pdf-ie.
FAKTYCZNIE, cena w złotówkach, ALE obok przeliczenie na UAH.
I dlatego płatność w UAH.

Dokładnie:
Cena biletu: 289,83 PLN -> 2030,88 UAH

Zapłaciłem więc 2030,88 UAH, a mój bank rozliczył to później na 288,51 PLN (trochę inna cena niż ich).
I dzisiaj zwrócono mi to 288,51 PLN.

Gdy kupowałem dawno temu w Lufthansie, to na stronie polskojęzycznej była cena w złotych, ale płatność też w złotych. Gdybym kupował np. w United, to cena byłaby w dolarach i płatność w dolarach.

No to właściwie faktycznie skoro podawali cenę w złotych... ale obok przeliczyli sami na hrywny i PŁATNOŚĆ BYŁA W HRYWNACH, to dlaczego zwrot w złotówkach?
Nic już nie rozumiem.

Zawsze myślałem, że płatność 100 USD to zwrot chargeback 100 USD, a różnice kursowe... trudno.
Góra
 Relacje PM off  
 
#458 PostWysłany: 22 Wrz 2020 07:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1000
złoty
Z ciekawości sprawdziłem zwrot z 2019 z UIA. Płaciłem Curve w UAH, zwrot w UAH, ale rozliczone co do grosza w PLN zapewne po kursie z dnia oryginalnej transakcji.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#459 PostWysłany: 28 Wrz 2020 23:09 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1744
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/kto- ... wolany-lot
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 459 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], sixsix oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group