Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 398 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 19 Maj 2020 14:27 

Rejestracja: 06 Lis 2018
Posty: 47
Dostałem odmowę wszczęcia chargeback w banku PKO BP (wydawca karty - mastercard). Powołali się na tą śmieszna ustawę o zwalczenie covid-19 i, że linia lotnicza (LOT) ma 180 dni, żeby oddać pieniądze. Napisali również, że jak chcę to mogę się odwołać, ale tylko u dyrektora banku. Byłby ktoś chętny pomóc mi napisać pismo? Lub czy ktoś ma już może gotowe?
Góra
 Relacje PM off  
 
#282 PostWysłany: 19 Maj 2020 18:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Kwi 2015
Posty: 508
niebieski
Oni są bezczelni z tym powoływaniem się na tę ustawę. To już mi podchodzi pod świadomą próbę wprowadzania w błąd ludzi, którzy nie do końca ogarniają się w przepisach. No i jakim prawem w ogóle bank odmawia wszczęcia procedury chargeback? Przecież to nie on jest osobą decyzyjną w tej sprawie, a gdybym ja miał taką możliwość to sam bezpośrednio bym się kontaktował z Visą lub MC.
_________________
https://www.instagram.com/krupi3r/
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#283 PostWysłany: 19 Maj 2020 22:29 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 49
skir napisał(a):
Dostałem odmowę wszczęcia chargeback w banku PKO BP (wydawca karty - mastercard). Powołali się na tą śmieszna ustawę o zwalczenie covid-19 i, że linia lotnicza (LOT) ma 180 dni, żeby oddać pieniądze. Napisali również, że jak chcę to mogę się odwołać, ale tylko u dyrektora banku. Byłby ktoś chętny pomóc mi napisać pismo? Lub czy ktoś ma już może gotowe?

Możesz się podeprzeć odpowiedzią od Rzecznika Praw Pasażerów, którą wkleilem wcześniej, albo napisz sam do nich. Odpisują bardzo szybko.

pasazerlotniczy@ulc.gov.pl
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#284 PostWysłany: 19 Maj 2020 22:36 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 535
srebrny
@skir, wpisz do pisma po prostu dwie rzeczy:

Powoływana przez Państwa regulacja ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych odnosi się do imprez turystycznych w rozumieniu ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, a zatem nie ma zastosowania w moim przypadku, gdyż nie stosuje się do zakupu biletów lotniczych. Bilet lotniczy nie jest imprezą turystyczną w rozumieniu przepisów tej ustawy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów w wypadku odwołania lotu posiadaczowi biletu przysługuje prawo do zwrotu pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, w terminie siedmiu dni od dnia odwołania lotu. Regulacja ta nie została zmieniona w reakcji na epidemię Covid-19. Jej obowiązywanie i prawo do zwrotu kosztu biletu zostało w ostatnich dniach potwierdzone przez Komisję w zaleceniu z dnia 13 maja 2020 r.

Oczywiście powołanie się na odpowiedź od RPP też nie zawadzi.

@Krupier, tak, to ewidentnie jest świadome wprowadzanie w błąd w myśl starej zasady - nawet jak odmówisz powołując się na podstawy z d***, to spora część klientów się odczepi.
Wyjaśnienie jest proste - banki są w jakiś sposób penalizowane w sytuacji, gdy przekroczą jakąś ilość przekazanych organizacjom kartowym chargebacków, które ostatecznie zostaną przez organizacje kartowe uznane za nieuzasadnione. Nie znam szczegółów, to wynika z umów między bankami a Visą i Mastercardem. Wpływa to jakoś na rozliczenia między bankiem a tymi organizacjami. Dlatego bankom zależy na tym, żeby tych zleceń chargebacku przekazywać jak najmniej.

Do tego dochodzi ograniczenie przyjęte teraz, w reakcji na epidemię, przez organizacje kartowe, że nie uznają chargebacku, jeżeli odwołanie lotu nastąpiło z powodu ograniczeń wprowadzonych przez rządy (było to wcześniej wałkowane w tym wątku). Pracownikom banku pewnie nie chce się albo nie potrafią sprawdzić, jak było w konkretnym przypadku, a boją się, że jak przekażą dalej, to organizacja kartowa to odrzuci i bank straci.

Dlatego pisząc do banku zlecenie chargebacku warto zawczasu to samodzielnie sprawdzić i wyraźnie wskazać w informacji składanej w banku. Lot planowany na dzień XX został odwołany w dniu YY. W dniu YY dzień XX nie był jeszcze objęty rządowym zakazem lotów, gdyż według obowiązującego na ten dzień rozporządzenia RM zakaz lotów obowiązywał tylko do dnia ZZ. Odwołanie lotu nastąpiło zatem z własnej inicjatywy linii lotniczej.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#285 PostWysłany: 21 Maj 2020 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 298
Loty: 80
Kilometry: 71 979
niebieski
Przełom ;)

10 Maja jakoś po godz. 21 napisałe na czacie mBanku że chciałbym zrobić chargeback na transakcji z 24.05.2019 dotyczącej Ukraine International International na kwotę 155.48zł (Był to odcinek WAW - KBP - WAW a odcinek KBP - GYD - KBP był robiony Revolutem na kwotę 350zł i jak na razie cisza, dam znać jak się dowiem czegoś). No więc po złożeniu reklamacji, czekam. Nie chcieli żadnych dowodów. Dzisiaj po 11 dniach jakoś ok. godz. 14 patrzę a tutaj na koncie pojawił się zwrot na kwotę 155.48 :) Konto Intensive jesli to ma znaczenie i eKarta Visa USD (wirtualna)

Image

Żeby nie było kolorowo jest to z ''gesty dobrej woli'' banku że mi przyznali. Ostateczna decyzja będzie później. Oby nie cofnęli 8-)

Image


Nadal czekam na zwrot od UIA na kwotę 350zł poprzez Chargeback na Revolut - Karta fizyczna MasterCard z 2017
Dodatkowo czekam na zwrot od Ticket.no na kwotę 460zł na Revolut - Karta fizyczna MasterCard z 2017. Już 2 miesiące się ciągnie a LOT miesiąc temu dokonał im zwrotu...
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#286 PostWysłany: 21 Maj 2020 22:36 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 49
Nie wiem jak inne banki, ale w mBanku to normalne, że do czasu odpowiedzi wydawcy karty, dostajesz reklamowaną kwotę na konto.
Góra
 Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
 
#287 PostWysłany: 25 Maj 2020 00:03 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 767
złoty
W mbanku pytają mnie czy oferta była bezzwrotna bo jeśli tak to nie można złożyć chargebacku, jakieś nowe wytyczne czy po prostu radosna twórczość jednej z konsultantek?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#288 PostWysłany: 25 Maj 2020 00:30 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5603
platynowy
Skoro pytają, to im odpowiedz.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#289 PostWysłany: 25 Maj 2020 07:46 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 5751
Loty: 228
Kilometry: 534 135
adam.pawel napisał(a):
Nie wiem jak inne banki, ale w mBanku to normalne, że do czasu odpowiedzi wydawcy karty, dostajesz reklamowaną kwotę na konto.


No chyba nie bardzo, 2 razy robiłem chargeback w mBanku (karta miles and more) i nigdy nie dostałem kasy „z góry”. Zwroty było wtedy, kiedy wystawca karty (Mastercard) przyznał mi rację.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#290 PostWysłany: 25 Maj 2020 08:01 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3187
srebrny
@JIK to jest u nich uznaniowe bardzo i nie wiem od czego zależy. Składając chargeback w listopadzie, dostałem uznanie w ciągu kilku dni od zgłoszenia reklamacji, z zastrzeżeniem że zabiorą jak akceptant nie uzna reklamacji. Ostatnie chargebacki "covidowe" już bez takiego czegoś. Ale kolega który składał ostatnio swoje, dostał uznanie warunkowe. Może mają limit takich gestów dla klienta i np. ja już wyczerpałem :)
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#291 PostWysłany: 25 Maj 2020 09:59 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 5751
Loty: 228
Kilometry: 534 135
@mucha, albo może to zależy od kwoty, jaką się reklamuje, jakkolwiek to brzmi.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#292 PostWysłany: 25 Maj 2020 10:12 

Rejestracja: 20 Mar 2020
Posty: 49
@JIK to nie wiem. Ja za każdym razem dostawałem kasę z góry. Transakcja którą teraz reklamuję, ani duża nie jest (1700 pln), ani karta nie jest "prestiżowa", zwykły MC Standard.
Góra
 Relacje PM off  
 
#293 PostWysłany: 25 Maj 2020 10:54 

Rejestracja: 04 Wrz 2018
Posty: 10
Ja czekam na CG z VISA przez ING.

Na razie Visa prosiła o dosłanie maila z odmowa przyjęcia Vouchera wiec zakładam, ze gdyby chcieli odrzucić z powodu COVID to by to zrobili, a nie prosili o dosyłanie korespondencji.
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
 
 
#294 PostWysłany: 25 Maj 2020 21:42 

Rejestracja: 06 Lis 2018
Posty: 47
Wy też tak długo czekacie na odpowiedź banku? Zgłosiłem wniosek o chrageback do PKO BP na początku maja, po 20 dniach mi odpisali z odmową powołując się na ustawę o zwalczaniu covid-19. Tydzień temu napisałem odwołanie i od tego czasu brak odpowiedzi od banku ;//
Góra
 Relacje PM off  
 
#295 PostWysłany: 26 Maj 2020 09:00 

Rejestracja: 30 Kwi 2020
Posty: 2
7 kwietnia zglosilem pierwotnie Swoje CB do Mbank Mastercard. Odwolalem sie ostani raz 14 Maja. Odpowiedzieli pare dni pozniej jak ponizej. Wciaz czekam

Cytuj:
Dzień dobry,


na podstawie Pana maila przekazałam reklamację do ponownego rozpatrzenia.


Reklamację rozpatrzymy standardowo w ciągu 15 dni roboczych, jednak nie później niż w ciągu 35 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#296 PostWysłany: 26 Maj 2020 09:57 

Rejestracja: 08 Gru 2017
Posty: 3
A ja mam pytanie, czy muszę czekać na oficjalnego maila z linii lotniczych o odmowie zwrotu pieniędzy, aby rozpocząć chargeback? Air Mauritius anulował lot na Mauritius i z tego, co widzę są "under administration" oraz proponują vouchery tylko albo rebooking. Trochę lipa, bo linia z Polski lata tylko na Mauritius, zaś ogólna liczba destynacji nie jest zbyt duża, a dodatkowo sporo kasy utopionej w biletach (MBank - karta Visa).
Góra
 Relacje PM off  
 
#297 PostWysłany: 26 Maj 2020 12:12 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 535
srebrny
Z tego co wiem, to powinieneś wykazać, że próbowałeś załatwić sprawę bezpośrednio z linią lotniczą. Jeżeli linia nie odpowiada, to powinna wystarczyć kopia Twojej korespondencji (maila, screenshot z czatu itp.) i odczekanie jakiegoś czasu, żeby linia miała czas na odpowiedź. Organizacje kartowe muszą sobie doskonale zdawać sprawę, że linie lotnicze celowo utrudniają komunikację, więc nie powinno być problemu z tym, że nie załączysz odmownej odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#298 PostWysłany: 26 Maj 2020 12:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 493
niebieski
Revolut rozdaje CB według gustu.
Właśnie dostałem(z zanaczeniem że sprawę rozpatrzy jeszcze Visa) chargeback, bilet na Ryanair, OTA Omio, nie wiem czy w czasie gdy odwoływano lot obowiązywały restrykcje na loty między danymi państwami, ale raczej nie. Na moje żądanie zwrotu Omio nie odpowiadało ponad 7 dni.
Na 3 złożone w ciągu 2 ostatnich miesięcy 2 dostałem a 1 odmówili.
Entliczek pentliczek....
Góra
 Relacje PM off  
 
#299 PostWysłany: 26 Maj 2020 14:18 

Rejestracja: 30 Lis 2013
Posty: 1469
srebrny
a mi sie wydaje troche ze jest to zalezne od agenta na ktorego sie trafi, u mnie jeden chargeback koles wszystko ogarnal w jeden dzien i czekam, w drugim babka ociaga sie drugi tydzien i dalej nic nie wiadomo


Ostatnio edytowany przez mateusz323, 26 Maj 2020 15:19, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#300 PostWysłany: 26 Maj 2020 14:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 493
niebieski
mateusz323 napisał(a):
a mi sie wydaje troche ze jest to zalezne od agenta na ktorego sie trafi,
To też właśnie i czy lewą nogą przykładowo dziś nie wstał(a)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 398 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group