Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 30 Kwi 2020 17:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 1404
platynowy
Taka obecnie gadka z Revolutem.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#162 PostWysłany: 30 Kwi 2020 18:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1626
złoty
Amerykański Megabus nie chciał zwrócił kasy za 1 z 4 biletów. Wnioskowałem o chargeback w Curve. Po przesłaniu dokumentów, odpowiedzieli, że to długi proces i nie zawsze skuteczny, a że kwota niewielka (~15$) to zwrócą sami w ramach gestu dobrej woli :D
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#163 PostWysłany: 30 Kwi 2020 19:02 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1062
srebrny
MisioPisio napisał(a):
Zapomnijcie o chargeback od Mbank. Nawet nie rozpoczeli procedury, argumentujac ponizszym:

Cytuj:
Zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem
COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz
niektórych innych ustaw linie lotnicze mają 180 dni na zwrot środków. Dlatego nie możemy
teraz zgłosić reklamacji za pośrednictwem MasterCard.


Absurdalne wytłumaczenie. Powołują się na przepis dotyczący imprez turystycznych, który NIE MA zastosowania do biletów lotniczych. Zresztą nawet jakby miał, to ustawa krajowa nie może zmienić rozporządzenia unijnego, bo rozporządzenie ma zawsze pierwszeństwo. Rozporządzenia nr 261/2004 nikt jak dotąd nie zmienił i dalej nakłada na linię lotniczą obowiązek zwrotu kasy za anulowany lot w terminie 7 dni od anulacji.
Na użytek dalszej korespondencji z bankiem możesz skorzystać z tego sformułowania, z dokładnym powołaniem przepisów rozporządzenia:

"Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 8 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów w wypadku odwołania lotu posiadaczowi biletu przysługuje prawo do zwrotu pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, w terminie siedmiu dni od dnia odwołania lotu."
Góra
 Relacje PM off
adam.pawel lubi ten post.
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#164 PostWysłany: 30 Kwi 2020 21:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2623
HON fly4free
@onufry_z dzisiaj normalnie dostalem info ze po rozpatrzeniu wstepnym przekazali calosc do sprzedawcy i ma 30 dni na ustosunkowanie sie, jesli nie podejmie zadnego kontaktu chargeback zostanie z automatu uznany
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#165 PostWysłany: 30 Kwi 2020 21:24 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 473
niebieski
A od kogo nie mogłeś doprosić się zwrotu ?

Edit: już doczytałem jeśli to ten: cheapfaresnow.com i Visa
Góra
 Relacje PM off  
 
#166 PostWysłany: 30 Kwi 2020 22:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2623
HON fly4free
Dokladnie
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#167 PostWysłany: 30 Kwi 2020 23:31 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 515
Loty: 55
Kilometry: 120 474
Jak Wy zgłaszacie te chargeback'i - przez telefon / Internet, czy trzeba osobiście się fatygować do banku?
Góra
 Relacje PM off  
 
#168 PostWysłany: 30 Kwi 2020 23:36 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18819
Let me google that for you

https://www.mbank.pl/indywidualny/karty ... hargeback/
https://www.totalmoney.pl/artykuly/6679 ... o-jest,1,1
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
jabollus uważa post za pomocny.
 
 
#169 PostWysłany: 30 Kwi 2020 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 1404
platynowy
Flyguy napisał(a):
@onufry_z dzisiaj normalnie dostalem info ze po rozpatrzeniu wstepnym przekazali calosc do sprzedawcy i ma 30 dni na ustosunkowanie sie, jesli nie podejmie zadnego kontaktu chargeback zostanie z automatu uznany

Dzięki, info przydatne a jest jedna spora różnica. Z żadnym człowiekiem z mojego OTA nie ma kontaktu, tylko z botem który odsyła do linii. Nie ma nigdzie podanego adresu email jedynie nr telefonu który nie odpowiada dzwoniącym po 3 godziny. W mediach społecznościowych mnóstwo postów zdesperowanych klientów a z drugiej strony zupełna cisza.
Może by i mój rozmówca Samy postąpił w podobny sposób gdyby miał jak przekazać sprawę do sprzedawcy ale dobrze wie że nie ma jak.
Napisałem mu już wcześniej że jest niedopuszczalne żeby sprzedawca tak postępował ale co z tego.



jabollus napisał(a):
Jak Wy zgłaszacie te chargeback'i - przez telefon / Internet, czy trzeba osobiście się fatygować do banku?

Nie trzeba osobiście fatygować się do banku. Zadzwoń do banku, napisz maila lub na czacie i powiedzą jak masz to zrobić. Albo wygugluj.
Góra
 Relacje PM off  
 
#170 PostWysłany: 30 Kwi 2020 23:51 

Rejestracja: 31 Lip 2016
Posty: 515
Loty: 55
Kilometry: 120 474
Zeus napisał(a):
Let me google that for you

Dzięki za linki.
Moje pytanie wynikało z własnego doświadczenia, gdyż kiedyś zgłaszałem chargeback w BZWBK i zanosiłem trochę różnych dokumentów (w tym wydruk czatu z Ryanair'em) i pomyślałem, jak by to miało się przez telefon odbywać :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#171 PostWysłany: 30 Kwi 2020 23:59 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18819
W czasach covid wiele instytucji (takich jak dziekanat, urząd, bank) skapnelo sie ze 99% rzeczy mozna zrobic przez neta maila. Ostatni chargeback miesiąc temu zrobiłem nie wychodząc z pokoju, wiec myślę bedzie tak samo z wbk
Góra
 Relacje PM off
meczko lubi ten post.
trunks uważa post za pomocny.
 
 
#172 PostWysłany: 01 Maj 2020 00:24 

Rejestracja: 17 Cze 2018
Posty: 6
Jaki jest termin na zgłoszenie chargeback ?
Bilety kupione w styczniu na lot w połowie maja, z tego co sprawdzałem to mam 120 dni od daty planowanego wylotu, a nie daty kupna.
Góra
 Relacje PM off  
 
#173 PostWysłany: 01 Maj 2020 08:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2434
Loty: 295
Kilometry: 564 283
złoty
Konkretnie od daty niezrealizowanej usługi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#174 PostWysłany: 01 Maj 2020 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2623
HON fly4free
Mozesz juz wczesniej zglosic, jesli np. lot zostal anulowany ktory mialby sie odbyc za 2 tygodnie i dostajesz informacje, ze nie zwroca to mozna to zrobic.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#175 PostWysłany: 01 Maj 2020 13:22 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1062
srebrny
-- 01 Maj 2020 13:21 --

jabollus napisał(a):
Jak Wy zgłaszacie te chargeback'i - przez telefon / Internet, czy trzeba osobiście się fatygować do banku?


W moim przypadku: w bankowości internetowej jest skrzynka wiadomości. Na stronie banku jest wprost napisane, żeby chargebacki zgłaszać przez tę skrzynkę. Wysłałem wiadomość, podpiąłem wszystkie załączniki w PDF (rezerwację biletu, mail informujący o odwołaniu, potwierdzenie złożenia żądania refundu, mail od linii lotniczej z przyznanym voucherem zamiast refundu, screenshot informacji ze strony, że refundy będą na święty nigdy).
Dodałem trochę na wyrost w PDF rozporządzeń o zakazie lotów obowiązujących na moment anulowania lotu, polskie i ukraińskie (na biegu mam chargeback za bilet na Ukrainę, w połowie maja wyślę drugi za bilet do Niemiec). To na wypadek, gdyby chcieli się wymigać tłumacząc się anulowaniem na podstawie rządowych restrykcji.
W wiadomości dokładnie wszystko opisałem, wskazując wprost, że zwrot kasy w ciągu 7 dni od anulacji należy się na podstawie rozporządzenia UE - to na wypadek, gdyby orłom jurysprudencji w banku chciało się powoływać na te przepisy o zwrotach za imprezy turystycznych. Napisałem też, że anulowanie było decyzją linii lotniczej, bo w dniu odwołania lotu jego data nie była objęta rządowymi restrykcjami.

Dostałem na razie potwierdzenie, że wiadomość dotarła i odpowiedzą do bodajże 16 maja.

-- 01 Maj 2020 13:22 --

Flyguy napisał(a):
Mozesz juz wczesniej zglosic, jesli np. lot zostal anulowany ktory mialby sie odbyc za 2 tygodnie i dostajesz informacje, ze nie zwroca to mozna to zrobic.


Tak, ale najpierw trzeba zażądać zwrotu od linii lotniczej. Dopiero jak Ci odmówią, albo nie odpowiedzą, można zgłaszać chargeback. Zawsze trzeba najpierw spróbować rozwiązać sprawę bezpośrednio z uslugodawcą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#176 PostWysłany: 01 Maj 2020 13:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 2623
HON fly4free
meczko napisał(a):
-- 01 Maj 2020 13:21 --

jabollus napisał(a):
Jak Wy zgłaszacie te chargeback'i - przez telefon / Internet, czy trzeba osobiście się fatygować do banku?


W moim przypadku: w bankowości internetowej jest skrzynka wiadomości. Na stronie banku jest wprost napisane, żeby chargebacki zgłaszać przez tę skrzynkę. Wysłałem wiadomość, podpiąłem wszystkie załączniki w PDF (rezerwację biletu, mail informujący o odwołaniu, potwierdzenie złożenia żądania refundu, mail od linii lotniczej z przyznanym voucherem zamiast refundu, screenshot informacji ze strony, że refundy będą na święty nigdy).
Dodałem trochę na wyrost w PDF rozporządzeń o zakazie lotów obowiązujących na moment anulowania lotu, polskie i ukraińskie (na biegu mam chargeback za bilet na Ukrainę, w połowie maja wyślę drugi za bilet do Niemiec). To na wypadek, gdyby chcieli się wymigać tłumacząc się anulowaniem na podstawie rządowych restrykcji.
W wiadomości dokładnie wszystko opisałem, wskazując wprost, że zwrot kasy w ciągu 7 dni od anulacji należy się na podstawie rozporządzenia UE - to na wypadek, gdyby orłom jurysprudencji w banku chciało się powoływać na te przepisy o zwrotach za imprezy turystycznych. Napisałem też, że anulowanie było decyzją linii lotniczej, bo w dniu odwołania lotu jego data nie była objęta rządowymi restrykcjami.

Dostałem na razie potwierdzenie, że wiadomość dotarła i odpowiedzą do bodajże 16 maja.

-- 01 Maj 2020 13:22 --

Flyguy napisał(a):
Mozesz juz wczesniej zglosic, jesli np. lot zostal anulowany ktory mialby sie odbyc za 2 tygodnie i dostajesz informacje, ze nie zwroca to mozna to zrobic.


Tak, ale najpierw trzeba zażądać zwrotu od linii lotniczej. Dopiero jak Ci odmówią, albo nie odpowiedzą, można zgłaszać chargeback. Zawsze trzeba najpierw spróbować rozwiązać sprawę bezpośrednio z uslugodawcą.


To wlasnie wyzej napisalem
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#177 PostWysłany: 01 Maj 2020 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 695
Loty: 45
Kilometry: 79 508
srebrny
arat napisał(a):
Jaki jest termin na zgłoszenie chargeback ?
Bilety kupione w styczniu na lot w połowie maja, z tego co sprawdzałem to mam 120 dni od daty planowanego wylotu, a nie daty kupna.


....zależy od banku . W Milenium 105 dni ..... potwierdzone przez konsultanta.
Góra
 Relacje PM off  
 
#178 PostWysłany: 03 Maj 2020 12:21 

Rejestracja: 03 Maj 2020
Posty: 1
Zbanowany
Jakie są szanse na chargeback od Booking.com dla rezerwacji bezzwrotnej niemożliwej do wykorzystania z powodu zakazu wjazdu do USA dla obywateli z EU i odwołania lotów? Karta Mastercard
Góra
 Relacje PM off  
 
#179 PostWysłany: 03 Maj 2020 12:35 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1211
Loty: 672
Kilometry: 1 011 454
niebieski
Zwróciłaś się już do bookingu i odmówił? Mi booking.com bez problemu anulował bezzwrotną rezerwację (Tajlandia w lutym). Na stronie banku wypełniasz formularz o chargeback, dołączasz wszelkie możliwe dowody, ( np. screeny z korespondencji), wysyłasz i czekasz 60 dni na odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#180 PostWysłany: 03 Maj 2020 18:15 

Rejestracja: 03 Maj 2020
Posty: 4
Zbanowany
Tak - odpowiedzieli, że nie mają zamiaru niczego zwracać a ograniczeń nie ma. Jest szansa coś ugrać na chargeback czy raczej nie? Visa pewnie by z automatu odrzuciła wniosek, ale może Mastercard nie? Doradźcie mi proszę bo nie chodzi tu o 5 złotych, tylko o oszczędności zbierane przez rok... :cry:
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 506 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group