Autor: | Djorkaeff [ 05 Cze 2019 12:55 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
Zazwyczaj zapisuję wszystko w Excelu: dokładne wydatki przed wyjazdem (bilety/hotel/ubezpieczenie), a po wyjeździe zazwyczaj grupuję wydatki poniesione juz na miejscu na tylko dwie kategorie (karta/gotówka). Po co? Po czterech latach takich statystyk, okazuje się że sporo wyjazdów mogę przydzielić do kilku kategorii wydatkowych (np. "tydzień na południu Europy", "5 dni w Skandynawii", "jednodniówka w UK", "weekend w Niemczech") i przez lata te wydatki są podobne. Łatwiej mi podjąć decyzję, czy z czegoś zrezygnować, czy może przenieść na później. Okazuje się też, że np. u mnie prawie zawsze 4-5 dni w Norwegii = 7 dni w Hiszpanii, a bez statystyk wydawałoby mi się że to wydatek kilka razy większy. Dla mnie takie informacje są istotne. |
Autor: | Szyn3k [ 05 Cze 2019 15:06 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
Często mam plan, żeby podliczyć cały wyjazd. Excel zrobiony, loty i hotele elegancko rozpisane. Przychodzi co do czego, pierwszy dzień na miejscu— staram się notować każdy wydatek, ale po kilku godzinach się okazje, że tych małych zakupów jest tyle, że mi się odechciewa. I tak za każdym razem ![]() |
Autor: | nrm [ 05 Cze 2019 15:53 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
A po co notować? Nie płacicie kartami? Wszystko "notuje się" automatycznie. ![]() |
Autor: | Szyn3k [ 05 Cze 2019 16:17 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
Nie wszędzie się da. |
Autor: | nrm [ 05 Cze 2019 16:21 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
No nie wszędzie. Ale często. A jak wypłacam gotówke to też widzę to na koncie więc nie ma nagle jakiegoś zaskoczenia niewiadomo skąd, że budżet nieprzypilnowany ![]() Jedyny ból to karty typu Diners które technologicznie reprezentują głębokie średniowiecze ;( |
Autor: | piotrkr [ 21 Wrz 2025 22:40 ] |
Temat postu: | Re: Kontrola wydatków |
Ostatni wyjazd dokładnie notowałem w OneNote - miałem tam stronę "Koszty" gdzie robiłem wpisy w takim formacie: Kod: Piątek 6.09 • Firsty kredyt 5 EUR PKO • Roamless kredyt 15 USD PKO Po powrocie napisałem skrypt pythona który to przekonwertował do CSV (jakby ktoś chciał to dam): Kod: Piątek,6,09,Firsty kredyt,5.0,EUR,PKO Piątek,6,09,Roamless kredyt,15.0,USD,PKO Tego csv zaimportowałem do Google Sheets, z czego powstała tabela. Dodałem kolumnę "kategoria" i ręcznie skategoryzowałem każdy wydatek. Dodałem kolumnę "wartość w PLN" i przeliczyłem każdą wartość na PLN, można użyć takiej formuły: Kod: =IF(F2="PLN", E2, E2 * GOOGLEFINANCE("CURRENCY:" & F2 & "PLN")) Zrobiłem tabelkę wydatków per kategoria: Kod: =QUERY(H:I, "select H, sum(I) group by H label sum(I) 'Total'") W efekcie dostałem coś takiego: Kod: category Total atrakcje 600.01 bankomat 378.36 inne 293.97 jedzenie 1,633.56 loty 831.61 nocleg 3,978.45 transport 1,144.86 Plusem jest to, że samo zapisywanie jest dość proste, szybkie i elastyczne. Minusem, że trochę roboty jest żeby to wszystko notować, a potem jeszcze obrobić. Czy będzie mi się chciało na następnym wyjeździe tak samo notować, to nie wiem. Czy w jakiejś aplikacji byłoby wygodniej, też nie wiem, nie próbowałem. Może spróbuję następnym razem. Czy mógłbym to wziąć z historii kart - w ogólności chyba nie, bo nie domyśliłbym się dla części wpisów czego (której kategorii) dotyczył wydatek. Chyba, że kategoryzacja w banku albo w jakiejś apce byłaby na tyle sprytna, żeby to ogarnąć - ale wątpię, czy tak jest... Po co to zrobiłem? Byłem ciekaw jak wyglądają wydatki per kategoria. |
Strona 4 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |