Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 06 Wrz 2018 17:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 539
niebieski
Jeżeli kogoś męczy czytanie to może przejść do ostatniego akapitu - tam najważniejsze.

Mam pewien problem z interpretacją przepisów i podjęciem decyzji. Kupiłem bilet w promocyjnej cenie do Karaczi (Pakistan), ale nie planuję tam pobytu, bo okazało się, że moja partnerka nie może ubiegać się o wizę (sam też mógłbym mieć problem, ale to nieważne, skoro ona nie może). Dlatego chcemy kupić oddzielny bilet do Omanu (z Karaczi ofc). Tranzyt jest dozwolony jeżeli nie jest dłuższy niż 24h i pod warunkiem posiadania wiz do miejsca docelowego - tu nie ma żadnego problemu. Nie posiadając wizy nie mogę opuścić strefy międzynarodowej, więc w oczywisty sposób zostaje mi tylko check-in online, bo żadna linia nie udostępnia mobilnego check-inu z Karaczi. I tu zaczynają się schody - Fly Dubai zastrzega, że odprawa online w Karaczi wymaga udania się do stanowiska check-in w celu weryfikacji karty płatniczej. Inni użytkownicy wspominają, że Air Arabia ma podobne zasady odnośnie lotów z Pakistanu, choć nie mogę znaleźć takiej informacji, nie odpowiedzieli mi też na email w tej sprawie. W takiej sytuacji najtańsze opcje chyba odpadają. Niewiele droższy jest Oman Air, ale ci z kolei w zasadach check-in online piszą, że wydrukowane boarding passy powinny zostać potwierdzone przez stanowisko check-in, o ile wylot jest z innego lotniska niż Muskat (swoją drogą mały absurd). Na mojego maila (do oddziału w Pakistanie) odpowiedzieli tylko, żebym im wysłał paszport, bilet i wizę, to może mi pomogą. Super. Oczywiście jeszcze pomęczę ich telefonami, ale coś mi mówi, że nie udzielą mi precyzyjnej odpowiedzi.

Sprawdzałem też Emirates, tam brak zastrzeżeń, oprócz tego, że na niektórych lotniskach nie akceptują wydrukowanych e-boardingpassów. Próbowałem dzwonić ale nieskutecznie. Qatar nie wspomina o żadnych obostrzeniach, ale dla pewności będę jeszcze ich pytał. Oczywiście tych opcji chciałbym uniknąć, bo są dwa razy droższe, ale mogą okazać się jedyną możliwością.

Dlatego mam pytanie do Waszych doświadczeń - zdarzyło się Wam, że mimo przykazu potwierdzenia wydrukowanych kart pokładowych w stanowisku check-in od razu przeszliście przez kontrolę bezpieczeństwa (bo np. nie wiedzieliście, że trzeba)? Czy przy boardingu ktoś robił z tego problem? Czy mieliście podobną sytuację, że lecieliście na oddzielnych biletach i nie mogliście opuścić strefy międzynarodowej? Czy istnieje możliwość check-inu w strefie międzynarodowej, np. poprzez kontakt z właściwym personelem?


Ostatnio edytowany przez ghostwriter, 06 Wrz 2018 18:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 06 Wrz 2018 17:53 

Rejestracja: 10 Sie 2017
Posty: 458
@ghostwriter

Nie jest to co prawda Karaczi, a Houston, ale miałem sytuację taką:

Leciałem United na trasie PIT-IAH-LAX i w Piccie dostałem obie karty pokładowe, ale tą na drugi lot zwyczajnie gdzieś posiałem. Po wyjściu z samolotu podszedłem od razu do stanowiska "bramkowego" (przy gate) i Pani bezproblemu wydrukowała mi nową - 20 sekund.Nie było potrzeby opuszczać tranzytu ;-)
_________________
The Fire, baby. It'll burn us both. It'll kill us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine. Always... and never.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 06 Wrz 2018 19:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2260
HON fly4free
Nie jestem pewien czy Ci to pomoże, ale są lotniska (vide DWC w Dubaju), na którym nie ma szans, byś bez karty pokładowej wydrukowanej na stanowisku check-in przeszedł przez security.
I zasady linii lotniczej nie mają znaczenia.
Warto sprawdzić jak jest na lotnisko w Karachi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 06 Wrz 2018 19:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 539
niebieski
Teoretycznie i tak przez security przechodzić nie będę (niektóre lotniska mają security po przylocie, ale wątpię żeby tam wymagali boardingpassów), ale też myślałem, że obostrzenia w Karaczi mogą wynikać z polityki lotniska, dlatego już wcześniej napisałem na adres lotniska ze swoją sprawą i póki co brak odpowiedzi. Byłoby zabawnie, gdybym nie mógł dzięki temu nigdzie polecieć, szkoda tylko, że już jeden film o tym nakręcili :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 06 Wrz 2018 19:56 

Przy deportacjach problem braku BP nie istnieje, tak więc technicznie jest to rozwiązywalne.
Góra
 PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 07 Wrz 2018 00:33 

Rejestracja: 21 Lis 2014
Posty: 608
niebieski
Śmieszny i ciekawy temat.

Nie wiem dokładnie jak to może wyglądać w tej konkretnej sytuacji, ale kilka spraw pod rozwagę:

1. Karachi ma na pewno transfer deski w strefie międzynarodowej.
2. Jeśli nie masz wizy to linia, która dowozi Cię do Karachi powinna upewnić się czy masz prawo i możliwość opuszczenia Pakistanu przed wpuszczeniem Cię na pokład.

Przykładowo- i tu nie wiem jak to wygląda- Spirit na trasie one way z Cancun do Dallas Fort Worth pytał mnie dokładnie o to czy mam bilet powrotny z USA, bo było to potrzebne do APIS.

Sprawdź na stronie IATA jakie są wytyczne paszportowo-wizowe w Twojej sytuacji.

3. Ogólnie rzecz biorąc moim zdaniem nawet w takim miejscu jak Pakistan temat powinien rozegrać się na jednak wyższym poziomie abstrakcji niż to, gdzie ulokowane są stanowiska check-in i czy padła Ci bateria w smartfonie czy nie.



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 07 Wrz 2018 13:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 539
niebieski
@john_doe , w sumie centrum transferowe (transfer desk) powinno tutaj załatwić sprawę, ale nie za bardzo lubię polegać na logice w starciu z przepisami i formalnościami (wystarczy usłyszeć, że apteki nie wydają recept, bo na pieczątce nie było słowa "lekarz" :) ). Dlatego próbuję się upewnić, a że lotnisko, ani żadna linia nie potrafi z sensem odpowiedzieć, to próbuję tutaj...

Z liniami też dobre spostrzeżenie, tam akurat jeszcze nie pytałem, bo nie rozważałem u nich kupna biletu na drugi odcinek (tu też pytanie ciekawe - skoro Etihad robi przesiadkę w AUH, to mogę przylecieć do Pakistanu z AUH na transfer do AUH? :) - to dlatego nie myślałem o bilecie od nich).

Sprawdzałem już wcześniej w IATA i tak jak pisałem - 24 godziny na tranzyt, bilet do kraju trzeciego i dokumenty wjazdowe. Tu nie ma żadnego problemu.

Pomęczę ich jeszcze, może w końcu ktoś się zlituje. Co z tego wyjdzie to się podzielę. Jeśli mnie przepuszczą na jednym lotnisku, a na drugim nie przyjmą to trudno. Byle pozwolili wybrać kierunek deportacji :)
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group