Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#641 PostWysłany: 07 Sie 2017 19:28 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1598
Loty: 50
Kilometry: 65 501
złoty
@julk1
Przy niektórych kartach płatniczych Ryanair oferuje swoje przewalutowanie, które jest nieopłacalne.
Załącznik:
Ryanair.png
Ryanair.png [ 13.65 KiB | Obejrzany 7950 razy ]


Kliknij w niebieski napis ze screenu, odznacz ptaszka i cena wróci do EUR.

Zapłacisz wtedy cenę przewalutowania złotówek na euro w Millennium. Nie da się ustawić interesującej ciebie waluty przy wyszukaniu lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast Urlop w Turcji: 7 dni w 5* hotelu z ultra all inclusive od 2219 PLN. Wyloty z 5 miast
Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży Wycieczka do Sri Lanki od 3003 PLN. Loty z 3 miast + 4* noclegi (ze śniadaniami) przy plaży
#642 PostWysłany: 30 Wrz 2017 12:54 

Rejestracja: 17 Sie 2015
Posty: 305
Loty: 139
Kilometry: 280 764
niebieski
Mam EUR na koncie Paypal(konto założone w Polsce) wiec mogę wypłacić tylko PLN. Chciałbym przelać to na konto walutowe/kantor/revolut w EUR czy jest jakiś sposób aby uniknąć 2x przewalutowania EUR=> PLN PLN=> EUR?


EDIT: znalazłem , dla potomnych :)
paypal => XTB w EUR => konto w EUR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#643 PostWysłany: 19 Mar 2018 19:51 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Żona ostatnio płaciła za hotel w Chinach. Przy meldowaniu pobrali jej depozyt, a przy wymeldowaniu depozyt zwrócili na kartę, a pobrali odpowiednią kwotę (ok. 1000zł niższą niż depozyt). Ile czasu taki zwrot może wracać na kartę? To standard w Chinach? Trochę sobie przyblokowała pieniędzy przez to...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#644 PostWysłany: 19 Mar 2018 20:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8539
złoty
To hotel międzynarodowej sieci?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#645 PostWysłany: 19 Mar 2018 21:08 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
sieci chyba nie, ale wydaje się w miarę rozsądny:
https://pl.tripadvisor.com/Hotel_Review-d504806?m=19905
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#646 PostWysłany: 19 Mar 2018 22:52 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3521
srebrny
jesli zrobili zwrot w terminalu to imho powinna byc co najmniej pozycja na wyciagu, kwota jako on hold.

jesli nie ma to bym wyslal zapytanie do banku czy na pewno zwrocili depozyt.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#647 PostWysłany: 19 Mar 2018 23:09 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Ogólnie to wydruk z terminala jest z potwierdzeniem zwrotu, więc to mnie nie martwi. Jedyne pytanie to ile czasu standardowo upływa od zwrotu w terminalu do wpłynięcia kasy na konto. Aha... zapomniałem dopisać - karta to debetówka PEKAO
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#648 PostWysłany: 10 Gru 2018 16:48 

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 329
Stary temat.
Płaciłem dzisiaj na stronie United i kolejny raz okazało się, że na stronie z USA nie da się wybrać Polski jako kraju wystawcy karty. Próbowałem użyć karty USD z Aliora. Próba płatności w NOK po wybraniu Norwegii odrzucona.
Pamiętam, że rok temu identyczna sytuacja była na stronie American. Wtedy pomogło skorzystanie z ich niemieckiej strony (.de), która miała osobny system płatności niż amerykańska strona American.
Lecz dla United nie ma znaczenia jaki kraj się wybierze, nigdy nie ma Polski na liście.
Teraz skorzystałem z Revoluta, podając jako ulicę i miasto prawdziwe dane, region London, kraj UK. To przeszło, płatność była w GBP. Jednak wolałem płacić USD, które mam w Aliorze.
Jak ktoś ma jeszcze inne sposoby na płatność kartą USD Aliora na stronach United lub American, to proszę napisać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#649 PostWysłany: 09 Sty 2019 19:32 

Rejestracja: 02 Lip 2018
Posty: 11
Hej

mam problem z płatnością w Ryanair
Próbowałem kartą (karta płatnicza VISA), nie udało się
Próbowałem paypalem - założyłem konto aktywowałem ,usunąłem limit wypłat z karty, i po klinięciu Zapłać najpierw obniżyło mi cene wszystkich biletów (o 300 zł ??!!) a do płatności i tak nie dochodzi

Nie wiem gdzie leży przyczyna - to moja pierwsza próba kupna biletów przez internet w Ryanair

Pomożecie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#650 PostWysłany: 09 Sty 2019 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1734
platynowy
Zbyt duzo mozliwosci, zadzwon do banku i sie spytaj, kupowales juz ta karta cos kiedys przez internet? Jaki masz limit? Ile cena wynosi? Ile masz na koncie..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#651 PostWysłany: 09 Sty 2019 20:08 

Rejestracja: 02 Lip 2018
Posty: 11
kupowałem - nigdy nie było problemów -

moze poprostu poczekam i spróbuje za jakiś czas

zastanawia mnie tylko czemu cena uległa zmniejszeniu - czy rayanair odlicza na końcu np z uwagi na dzieci - czyli tańszy bilet?>?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#652 PostWysłany: 09 Kwi 2019 12:57 

Rejestracja: 09 Kwi 2019
Posty: 2
Witam,
kupowałem będąc za granicą bilety w Wizz - ustawiłem cenę EUR i zapłaciłem kartą prowadzoną przez Citibank w EUR. A oni skasowali mnie więcej ok. 9 EUR przy obciążeniu karty. Przecież jeśli cena jest w EUR i płacę kartą prowadzoną w EUR to powinna być taka sama kwota. Ktoś coś wie jak u nich się płaci kartami w innych walutach?
Próbowałem napisać mail na adres z forum customerrelations.pl2@wizzair.com ale odbiło że nie ma takiego adresu. Ktoś zna aktualny email do BOK WizzAir?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#653 PostWysłany: 09 Kwi 2019 12:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 195
Loty: 131
Kilometry: 208 382
niebieski
Może był to zakup przez aplikację i wcisnęli płatne miejsca?
https://www.fly4free.pl/wizz-air-zmiany ... -mobilnej/
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#654 PostWysłany: 09 Kwi 2019 13:06 

BlackJackPoland napisał(a):
adres z forum customerrelations.pl2@wizzair.com ale odbiło że nie ma takiego adresu.


Prawidłowo to
Customerrelations2@wizzair.com

ale na nie nie odpowiadają, chyba, że jako kontynuacja skargi, reklamacji

Piszesz przez formularz

https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i- ... %C5%82y/#/

ale najpierw sprawdź to co post wcześniej napisano, czyli co kupiłeś
Góra
 PM off  
      
#655 PostWysłany: 09 Kwi 2019 15:05 

Rejestracja: 09 Kwi 2019
Posty: 2
-- 09 Kwi 2019 14:23 --

kawon30 napisał(a):
Może był to zakup przez aplikację i wcisnęli płatne miejsca?
https://www.fly4free.pl/wizz-air-zmiany ... -mobilnej/

Na pewno nie. Był przez stronę http://www.bez płatnych miejsc.

-- 09 Kwi 2019 15:05 --

Napisałem przez formularz. Zobaczymy..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#656 PostWysłany: 03 Lip 2019 21:24 

Rejestracja: 03 Lip 2019
Posty: 2
Cześć.
Zrobiłem rezerwacje lotu do Pekinu na travel2be. Okazało się że pomyliłem datę wylotu. Jednocześnie moja karta została odrzucana i płatność nie przeszła. Czy muszę w takim razie ją anulować czy po prostu nie zapłacić i nie będą mnie z tego powodu ścigać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#657 PostWysłany: 03 Lip 2019 21:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
@solski Co masz anulować jak nie zapłaciłeś i nie dostałeś potwierdzenia rezerwacji.Nie doszło do transakcji, więc choć czasem zdrowo pobiegać, to ścigać nie będą ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#658 PostWysłany: 04 Lip 2019 09:29 

Rejestracja: 03 Lip 2019
Posty: 2
Właśnie jest taki problem ze mam potwierdzona rezerwacje tylko płatność jest w stanie oczekującym
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#659 PostWysłany: 04 Lip 2019 09:50 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7776
złoty
Proces rezerwacji nie został skutecznie zakończony,więc możesz się wycofać lub dokonać nowej rezerwacji (już z poprawną datą ). Wszystko jest opisane tu http://pl.travel2be.com//pages/faq/duri ... se-process
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#660 PostWysłany: 25 Lip 2019 09:08 

Rejestracja: 25 Lip 2019
Posty: 7
Pewnie odpowiedzi na moje pytania są gdzieś ale kopię, kopię i wykopać nie mogę... Muszę kupić bilety Wizz na lot KAT-BCN-KAT dla 3 osób. Nie posiadam WDC, rabatów itp. Ponieważ jest to mój pierwszy zakup proszę o pomoc
1) jaka jest prowizja przy opłacie przelewem a jaka kartą. Czy ma znaczenie sposób płatności?
2) jak przelew to rozumiem, że lot nie może być wcześniej niż 14dni
3) niestety przegapiłam moment przystępnych cen i prawdopodobnie zakupie biletu w jedną stronę a później na powrót. Cena za powrót podana już w euro. Jak zatem zapłacić...czy zmieniać na zł i przelew/kartą czy zostawić w euro i przelew/kartą. Nie posiadam konta walutowego jedynie kartę revolut.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group