Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


 [ 738 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 21 Cze 2013 11:50 

Rejestracja: 21 Cze 2013
Posty: 2
Witam!
Pewnie znów zaczynam temat, który przewijał się w wielu miejscach, ale słyszałam już tyle opinii, że aż miesza mi się w głowie... :/
Więc mam nadzieję, że ktoś będzie mógł mi pomóc. :)
Razem z koleżanką kupiłyśmy bilet, ale niedawno okazało się, że nie możemy jechać. I teraz mam problem. Znalazłam na stronie Wizzair, że za anulowanie biletu płaci się ok. 250 zł. Co jeśli kupiłam tańszy bilet? Muszę dopłacić resztę?
A co jeśli nie stawię się na lotnisku? Czy wtedy muszę zapłacić za Inne Usługi oraz Opłaty za Ochronę Miejsca (336zł)? Czyli o ile dobrze rozumiem, będą chcieli ode mnie ponad 500zł, za to że nie stawiłam się na lotnisku? Zastanawia mnie to, ponieważ większość ludzi pisze, że nie mogą czegoś takiego zrobić, a jednak z ich strony wynika coś innego...
"W przypadku, gdy Pasażer (a) nie dopełni procedur odprawy przed upływem Terminu Odprawy lub (b) z dowolnego powodu nie stawi się przed stanowiskiem odprawy lub przy bramce wejściowej w określonym czasie, wówczas Wizz Air anuluje jego rezerwację, odmówi przyjęcia Pasażera na pokład, oraz zwróci Cenę Całkowitą po potrąceniu Opłat za Inne Usługi oraz Opłaty za Ochronę Miejsca."
I jeszcze jedno pytanie, tym razem z trochę innej beczki, a mianowicie, co gdybym jednak zechciała zmienić lot. W sensie, że np. zamiast do Anglii chciałabym polecieć do Szwecji? Muszę zapłacić za zmianę i dopłacić do nowego biletu?
Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc, gdyż kupowałam bilet po raz pierwszy w życiu i nie do końca się orientuję....
Góra
 Relacje PM off  
 
#22 PostWysłany: 21 Cze 2013 11:58 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2011
Posty: 2560
Loty: 1
Kilometry: 539
Po po prostu nie pojawiasz się na lotnisku i zapominasz o sprawie. Nieważne czy bilet kosztował 34 czy 600 PLN. Przewoźnik żadnych dodatkowych opłat nie będzie żądał z tego tytułu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 21 Cze 2013 11:58 

Rejestracja: 21 Cze 2013
Posty: 2
Okej dzięki :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 23 Cze 2013 20:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Gru 2012
Posty: 597
Loty: 22
Kilometry: 20 023
niebieski
Czy w Ryanie jest też coś podobnego do WDC? Jakie są możliwości zbicia z ceny w tych liniach (czy istnieje jeszcze cash passport?)
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 23 Cze 2013 20:58 

sherif14 napisał(a):
Czy w Ryanie jest też coś podobnego do WDC? Jakie są możliwości zbicia z ceny w tych liniach (czy istnieje jeszcze cash passport?)


na chwilę obecną w ryanie na wszystkie pytania odpowiedź brzmi NIE, cena "na gotowo" przy płatności kartą debetową z dużym podręcznym
Góra
 PM off  
 
#26 PostWysłany: 24 Cze 2013 08:04 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3851
Loty: 39
Kilometry: 33 222
sherif14 napisał(a):
Czy w Ryanie jest też coś podobnego do WDC? Jakie są możliwości zbicia z ceny w tych liniach (czy istnieje jeszcze cash passport?)


Jedyna różnica jest przy karcie kredytowej i debetowej i wynosi dokładnie 2% transakcji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 24 Cze 2013 15:16 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 8
Witam,

Chciałem zapytać o faktury w wizzair. Czy wystawiają oni faktury vat?
czy jeśli zapłacę ze swojego konta wizz i użyję do tego środków które tam mam zgromadzone plus ewentualnie dopłacę z karty to otrzymam fakturę? czy faktura będzie na pełną kwotę za bilety czy np. tylko za dopłacone?

Mam trochę środków na koncie które chciałbym zużyć a firma wysyła mnie na delegacje i pomyślałem że dobrze byłoby wykorzystać tą kasę, ale muszę mieć fakturę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 24 Cze 2013 15:25 

Rejestracja: 08 Lip 2011
Posty: 555
niebieski
Ciacho_majonez, może ujmij to tak:
ciacho_majonez napisał(a):
Jedyna różnica jest przy karcie kredytowej i debetowej i wynosi dokładnie 2% KWOTY transakcji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 24 Cze 2013 22:52 

Rejestracja: 05 Mar 2012
Posty: 8
to chyba nie była odpowiedź do mnie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 01 Lip 2013 14:32 

Rejestracja: 04 Cze 2013
Posty: 7
Mam problem podczas płatności za bilety w WOWair. Środki są na koncie a moja karta debetowa VISA zostaje odrzucana za każdym razem.
Jak rozwiązać ten problem ? Co może być tego przyczyną ?

mBank z ich klasyczną debetową i zwiększonymi limitami na transakcje internetowe.
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 01 Lip 2013 14:55 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3551
złoty
tomicher napisał(a):
Mam problem podczas płatności za bilety w WOWair. Środki są na koncie a moja karta debetowa VISA zostaje odrzucana za każdym razem.
Jak rozwiązać ten problem ? Co może być tego przyczyną ?

Może sam WOWair ma jakiś problem. Spróbuj inną kartą, ewentualnie odczekaj kilka godzin.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:26 

Rejestracja: 04 Cze 2013
Posty: 7
mucha napisał(a):
tomicher napisał(a):
Mam problem podczas płatności za bilety w WOWair. Środki są na koncie a moja karta debetowa VISA zostaje odrzucana za każdym razem.
Jak rozwiązać ten problem ? Co może być tego przyczyną ?

Może sam WOWair ma jakiś problem. Spróbuj inną kartą, ewentualnie odczekaj kilka godzin.

Odczekałem dzień i dalej jest problem : (
Góra
 Relacje PM off  
 
#33 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:47 

Rejestracja: 16 Kwi 2012
Posty: 63
Witam,
Proszę powiedzcie co to za kwota w moim potwierdzeniu rezerwacji?
Załącznik:
WP_001784.jpg

Oczywiście kwotę zaznaczoną grubym drukiem ściągnęli mi już z konta więc uważam że już jest wszystko zapłacone. Po cholere oni wpisują jakieś inne kwoty do zapłaty - moja żona już w szoku chodzi że musi tyle dopłacić :-) (no fakt stresująca jest ta kwota)


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2171
srebrny
1. to przeciez wynumerowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1624
srebrny
2. Swoją drogą dobry "screen". :twisted:
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:57 

Rejestracja: 16 Kwi 2012
Posty: 63
O żesz ty w mordę, rzeczywiście wynumerowanie (mam nadzieje), ale dlaczego dwa razy to napisali. Mogli dać po 677 przecinek!
Możecie sobie wyobrazić moją minę jak to potwierdzenie przyszło :-)
Czyli mam być spokojny?
Góra
 Relacje PM off  
 
#37 PostWysłany: 01 Lip 2013 16:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1624
srebrny
No cóż, wynumerowanie ma to do siebie, że po cyferce jest kropka. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 02 Lip 2013 12:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2012
Posty: 925
Zbanowany
Witam, w sobotę rezerwowałem bilety Wizz do Mediolanu. Płaciłem zwykłym przelewem zgodnie z informacjami na podane konto w tytule wpisując nr rezerwacji. Do dziś transakcja nie jest potwierdzona. Czy to normalne? Mam jeszcze poczekać. Chciałbym uniknąć dzwonienia na tą infolinię droga ale nie chciałbym tez aby mi anulowali. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Przy okazji wykupiłem Discount i chciałbym już na niego rezerwować a tu nadal nie ma info że go mam..
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 02 Lip 2013 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2012
Posty: 925
Zbanowany
Przy okazji wykupiłem Discount i chciałbym już na niego rezerwować a tu nadal nie ma info że go mam. - teraz znalazłem info że za WDC można płacić tylko karta. Pobrało kase i co teraz?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 05 Lip 2013 11:11 

Rejestracja: 10 Kwi 2011
Posty: 7
a ja mam pytanie ad ryanair (dawno nie kupowałam) po wybraniu biletów wyświetla mi się na dole opcja - zapłać kartą debetową (czy to ma być ściśle określona karta, czy obojętnie jaka płatnicza karta - taka jak do bankomatu?)

będę wdzięczna za info.
Góra
 Relacje PM off
Krzysztof Szczerbiak lubi ten post.
 
 
 [ 738 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: aaaa565, CommonCrawl [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group