Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


 [ 708 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36
Autor Wiadomość
#701 PostWysłany: 06 Lut 2020 23:49 

Rejestracja: 25 Sie 2019
Posty: 105
Loty: 49
Kilometry: 85 041
niebieski
Z doświadczenia wiem, że płatność szybkim przelewem tylko wydłuża cały proces. Mi rezerwacja wisiała przez 2 tygodnie, zanim się doszukali kasy na koncie po "Szybkim przelewie".
Oby się to zmieniło i teraz ogarniali szybciej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#702 PostWysłany: 14 Lut 2020 20:03 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Cześć, czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę w jaki sposób można uzyskać od Lufthansy fakturę (lub jakikolwiek inny dokument na którym widnieją dane firmy + NIP)? Przecież to są jakieś żarty. Polska infolinia LH tłumaczy, że fakturę można uzyskać wyłącznie dla lotów, które rozpoczynają się w Polsce, natomiast niemiecka infolinia twierdzi, że kwit pasażerski jaki wystawiają jest wystarczający, aby zaliczyć bilet w koszty firmy --> wg niemieckiego prawa podatkowego - to prawda, ale w PL na bilecie musiałyby się znaleźć dane firmy + NIP, którego na kwicie pasażerskim nie ma.

Rezerwacja poprzez LH.com - lot: Berlin-TXL-NY JFK.
Lufthansa - linia 5*...

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi! :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#703 PostWysłany: 14 Lut 2020 20:44 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2199
złoty
Sam bilet lotniczy wystarczy do zaliczenia w koszty działalności, jak również do rozliczenia delegacji
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Picia163e uważa post za pomocny.
 
 
#704 PostWysłany: 14 Lut 2020 21:04 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Dzięki za informację. Ja wszędzie spotykam się z interpretacjami w stylu:

"Bilet lotniczy może stanowić podstawę księgowania, gdy trasa lotu wynosi minimum 50 km, a bilet zawiera dane takie jak:

 a) numer i datę wystawienia
 b) imię i nazwisko lub nazwę podatnika
 c) numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku
 d) informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi
 e) kwotę podatku
 f) kwotę należności ogółem


Kwit od LH nie zawiera NIP mojej firmy, więc zakładałem, że w/w. warunki nie są w tym wypadku spełnione.
Od każdego innego przewoźnika z którym latam, nigdy nie było problemu z uzyskaniem dokumentu na którym występuje NIP.


Ostatnio edytowany przez J29, 14 Lut 2020 23:16, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#705 PostWysłany: 14 Lut 2020 22:02 

Rejestracja: 30 Kwi 2019
Posty: 22
" c) numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku" - w tym przepisie chodzi o NIP wystawcy tego dokumentu, a nie kupującego.
Góra
 Relacje PM off
Picia163e lubi ten post.
Picia163e uważa post za pomocny.
 
 
#706 PostWysłany: 14 Lut 2020 22:54 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
Tego numeru również nie ma na dokumencie LH, ale myślę, że to jakoś przejdzie :) Dzięki za pomoc!


Ostatnio edytowany przez J29, 14 Lut 2020 23:17, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#707 PostWysłany: 15 Lut 2020 00:38 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2199
złoty
U mnie jest podany NIP na drugiej stronie (co prawda dla biletu wystawionego w PL)

Załącznik:
Screenshot_20200214_233357.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#708 PostWysłany: 15 Lut 2020 14:26 

Rejestracja: 14 Lut 2020
Posty: 6
-- 15 Lut 2020 13:31 --

Na moim kwicie niestety nie umieszczają NIP :(
Stopka z ich danymi jest skrojona w ten sposób:

-- 15 Lut 2020 14:26 --

W tym tekście nad stopką również brak info dot. NIP.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.


Ostatnio podbity przez Picia163e, 15 Lut 2020 14:26
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 708 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 32, 33, 34, 35, 36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group