Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


 [ 693 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Autor Wiadomość
#681 PostWysłany: 08 Gru 2019 11:46 

Rejestracja: 17 Lis 2012
Posty: 23
Loty: 20
Kilometry: 26 815
Otatnio Wizz ogłosił skasowanie lotów m.in. na trasie KRK-TRN-KRK. W ten sposob rozwalili mi jednodniówkę KRK-CRL-TRN-KRK (pierwsze 2 odcinki to FR). Cóż, jest ryzyko, jest zabawa. Jakby jeszcze Ryanair odwołał swoje odcinki i oddał kasę (ech, marzenia), to bym przebolał temat nieudanej wyprawy i tyle. Ale...
Jeśli waluta biletów kupionych u Wizza to €uro, a płaciłem za nie kartą złotówkową - kurs na wyciągu to 4,3840 - natomiast zwrot od Wizza jest po kursie 4,0686, to czy jest to dopuszczalne w ogóle? Po zwrocie jestem w plecy prawie 20 PLN, niby niedużo, ale w stosunku do pierwotnie wydanej kwoty, to ok.15%...
Da się jakoś odzyskać tę resztę?

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#682 PostWysłany: 08 Gru 2019 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 1007
złoty
Jak kupowałes bilety w Wizz w Euro to dostaniesz zwrot w Euro plus 20% na konto Wizz z ważnościa bezterminowa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#683 PostWysłany: 08 Gru 2019 13:50 

Jak zwrot w pkt Wizzair to euro przeliczane jest po bdb kursie 4,50-4,60 zł :!:

Zwrot gotówki na konto bankowe i zbójecki kurs 4,06 zł za euro to jednak problem czy przelicznik banku odbiorcy
Góra
 PM off  
 
#684 PostWysłany: 08 Gru 2019 15:19 

Rejestracja: 17 Lis 2012
Posty: 23
Loty: 20
Kilometry: 26 815
pawfazi napisał(a):
Jak kupowałes bilety w Wizz w Euro to dostaniesz zwrot w Euro plus 20% na konto Wizz z ważnościa bezterminowa.
Wybrałem zwrot 1:1, na kartę, którą była wykonana płatność (nie na konto Wizz), a więc bez bonusa

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off  
 
#685 PostWysłany: 08 Gru 2019 15:22 

To uderzaj do banku, na które zwrócono kasę za bilety w Wizzair

Ten zbójecki kurs przeliczenia to "ich sprawka"
Góra
 PM off  
 
#686 PostWysłany: 08 Gru 2019 15:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lut 2015
Posty: 1007
złoty
Dokładnie tak.
Możesz złożyć reklamacje w Banku i jest szansa że zwrócą różnicę jeśli będzie na Twoją niekorzyść.
Góra
 Relacje PM off  
 
#687 PostWysłany: 01 Sty 2020 20:53 

Rejestracja: 01 Sty 2020
Posty: 1
Cześć. Tydzień temu kupiłem bilety lotnicze na stronie Ryanair. Zrobiłem płatność kartą debetową i transakcja była cały czas widoczna w "nierozliczonych" a pieniądze były zablokowane. Wczoraj widzę, że pieniądze wróciły na konto ale rezerwacja jest cały czas widoczna na moim koncie w Ryanair. Co teraz zrobić? Czekać na ponowienie pobrania płatności? Czy ktoś miał podobną sytuację? Martwię się, że rezerwacja może zostać anulowana.
Dodam, że moja karta nie ma za małego limitu ponieważ w listopadzie dokonywalem nią dużo większych płatności internetowych.
Góra
 Relacje PM off  
 
#688 PostWysłany: 07 Sty 2020 18:44 

Rejestracja: 07 Sty 2020
Posty: 1
Witam. Mam podobny problem co Piotras. W październiku zarezerwowałam bilety w Ryanair, niestety nie posiadałam konta walutowego więc przelew zrobił kolega, po kilku dniach wyszło powiadomienie że nie ma środków na koncie więc ponownie zlecił przelew i wpłata poszła. Przyszło potwierdzenie z linii że wszystko jest ok. W dniu wczorajszym wchodzę na konto Ryanair a tam informacja że rezerwacja jest nieopłacona. Kolega sprawdził w banku i okazało się że zwrócili mu pieniądze. I co teraz? Czy ta rezerwacja nadal jest? Jak ja ponownie zapłacić aby była w tej samej cenie co w dniu zakupu bo teraz jest Dwa razy droższa. W ryanair ciężko uzyskać informacje w języku polskim. Z góry dzięki za pomoc
Góra
 Relacje PM off  
 
#689 PostWysłany: 10 Sty 2020 23:40 

Rejestracja: 10 Sty 2020
Posty: 1
Cześć. Krzysiek z tej strony. Chodzi mi o zmianę imienia i nazwiska na biletach Wizzair, dla jednego pasażera. Na stronie podana jest cena 45 EUR za każdy lot, za osobę. Mamy wykupione loty w dwie strony i strona rezerwacji też jest rozbita na wylot i przylot.
Zmiany (m.in. zmiana imienia i nazwiska) oddzielnie się wprowadza także na wychodzący i przychodzący lot. Zastanawia mnie fakt, iż wybierając zmianę, po kolei, na jedną stronę( wylot lub przylot) pokazuje mi już cenę 90 EUR, za osobę.
Nie chciałbym aby się okazało, iż zmiana danych imienia i nazwiska za cały lot, w dwie strony wyjdzie mi wartość 180 EUR.
Bardzo proszę o pomoc, bardziej obeznanych forumowiczów. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#690 PostWysłany: 10 Sty 2020 23:44 

Cena to 199 zł osoba lot w jedną stronę, w dwie strony 398 zł osoba

Po zalogowaniu na stronie Wizzair i wejściu w szczegóły rezerwacji jest taka opcja
Góra
 PM off
cristobal.nie lubi ten post.
cristobal.nie uważa post za pomocny.
 
 
#691 PostWysłany: 10 Sty 2020 23:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5628
HON fly4free
cristobal.nie napisał(a):
Zastanawia mnie fakt, iż wybierając zmianę, po kolei, na jedną stronę( wylot lub przylot) pokazuje mi już cenę 90 EUR, za osobę.

Pokazuje już cenę łączną za oba odcinki bo masz bilet RT o jednym numerze rezerwacji.
Góra
 Relacje PM off
cristobal.nie lubi ten post.
cristobal.nie uważa post za pomocny.
 
 
#692 PostWysłany: 11 Sty 2020 12:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Mar 2016
Posty: 73
Loty: 14
Kilometry: 18 244
witam,
rezerwowałem lot w Wizz i po wyborze płatności szybki przlew komp mi padł. Po ponownym uruchomieniu mam tylko info, że jest rezerwacja ale płatność jest jakby w toku - oczywiście nie zdążyłem jej zrobić. Proszę o info jak mam teraz opłacić rezerwację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#693 PostWysłany: 11 Sty 2020 12:58 

Na adres e-mail przypisany do myWizzair powinni wysłać email z linkiem do dokończenia płatności

Jak nie przyjdzie to 9-18 można tanio zadzwonić i zapytać co robić

kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&p=1241062&hilit=malta%C5%84ski+numer#p1241062
Góra
 PM off  
 
 [ 693 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], geos oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group