Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


 [ 672 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Autor Wiadomość
#661 PostWysłany: 25 Lip 2019 09:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1794
Loty: 42
Kilometry: 38 785
złoty
Kup WDC, przy 6 osobolotach się zwróci :)

1. nie ma prowizji
2. dobrze rozumiesz, 14 dni
3. zapłać revolutem w EUR
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#662 PostWysłany: 25 Lip 2019 09:33 

Rejestracja: 25 Lip 2019
Posty: 4
Biorę pod uwagę WDC bo już liczyłam, że się zwróci ale póki co blokuje mnie cena lotu powrotnego. Dziękuję za pozostałe odpowiedzi... wątpliwości rozwiane 🙂
Góra
 Relacje PM off  
 
#663 PostWysłany: 29 Lip 2019 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sie 2015
Posty: 109
niebieski
Czy w trakcie trwania procedury, a konkretniej po złożeniu wniosku chargeback, dostaliście zwrot kwoty, która była reklamowana do czasu zamknięcia sprawy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#664 PostWysłany: 23 Sie 2019 11:56 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 5
Loty: 8
Kilometry: 6 608
Cześć,

nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na forum (albo słabo szukałem). Wczoraj dokonywałem zakupu biletów do Londynu z Warszawy w PLL LOT przez strone Lotu. Cena do ostatniego kroku (podsumowanie koszyka!!!) wynosiła nieco ponad 3200 zł, zapłaciłem kartą kredytową nie przerywając w żadnen sposób transakcji. Po wszystkim okazało się, ze z karty zostało ściągnięte prawie 3900 zł, około 100 zł więcej za bilet. Tym sposobem do ostatniego etapu cena biletu wynosila ok 459 zł, a zapłaciłem 549 zł, bez żadnej wcześniejszej informacji. Na mailowym potwierdzeniu cena wynosi również 549 zł.

Spotkał się ktoś z taką sytuacją? To normalna praktyka? Da się to jakoś odkręcić? Pytam bo to kompletnie nowa sytuacja, która jak dotąd mi się nie przytrafiła. Zdaję sobie sprawę, że cena jest dosyć płynna i może się zmieniać dosyć szybko, nawet w trakcie rezerwacji, ale wprowadzając dane karty widziałem wyraźnie kwotę, a z karty pobrana została zupełnie inna... Jawne wprowadzenie w błąd czy powszechna, mało etyczna praktyka? Dodam, że po zakupie nadal jest możliwość rezerwacji w cenie 459 zł.
Góra
 Relacje PM off  
 
#665 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
Jeśli masz screen ekranu z kwotą do zapłaty, to jak najbardziej możesz to zareklamować.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#666 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:05 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 5
Loty: 8
Kilometry: 6 608
Problem w tym, że go nie zrobiłem (przeszło mi to przez myśl, mój błąd). Nie spodziewałem się raczej czegoś takiego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#667 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
A próbowałeś się skontaktować z LOT-em?! Zacznij od tego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#668 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:25 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 5
Loty: 8
Kilometry: 6 608
Próbuję się połączyć. Chciałem się w międzyczasie upewnić, że nie jest to standardowa praktyka i ustalić czy ktoś się z tym już spotkał 😉
Góra
 Relacje PM off  
 
#669 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13030
HON fly4free
W międzyczasie możesz przejść nową rezerwację i zobaczyć na jakim etapie i z jakiego powodu podnosi cenę
Oczywiście bez opłacenia
Góra
 Relacje PM off
taczka_gruzu lubi ten post.
 
 
#670 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:17 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 5
Loty: 8
Kilometry: 6 608
Na infolinii polecili mi składać reklamację, bo nie są w stanie pomóc. Dodatkowo od siebie dodali, że system nie powinien w ten sposób zadziałać.

Przeszedłem cały proces wczoraj dwukrotnie, cena nie zmieniała się na żadnym etapie. Dziś poszedłem o krok dalej i dodałem dane karty i wygenerowałem kod autoryzacyjny i co? Nic. Cena nie zmieniła się od samego poczatku i była taka jak powinna. 🙃
Góra
 Relacje PM off  
 
#671 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1287
Loty: 189
Kilometry: 399 636
złoty
To wcześniej nie widziałeś, że kod autoryzacyjny opiewa na inną kwotę niż w podsumowaniu?
Tak czy inaczej składaj reklamację. Może się uda.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#672 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:38 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 5
Loty: 8
Kilometry: 6 608
Nie zwróciłem uwagi. Wyszedłem z założenia, że skoro PLL LOT podsumowuje mi koszyk na konkretną kwotę, to taka też zostanie pobrana z karty, ale może to tylko moja fanaberia 😉 a nieco pretensjonalny ton możemy sobie darować, bo chciałem tu uzyskać jakąś pomoc bądź wskazówkę, a nie wytknięcie moich błędów czy niedociągnięć, z ktorych zdaje sobie sprawe. 😉
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 672 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], connexBB, mercury oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group