Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


 [ 708 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna
Autor Wiadomość
#661 PostWysłany: 25 Lip 2019 09:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1881
Loty: 54
Kilometry: 47 916
srebrny
Kup WDC, przy 6 osobolotach się zwróci :)

1. nie ma prowizji
2. dobrze rozumiesz, 14 dni
3. zapłać revolutem w EUR
_________________
vivere militare est
Góra
 Relacje PM off  
 
#662 PostWysłany: 25 Lip 2019 09:33 

Rejestracja: 25 Lip 2019
Posty: 7
Biorę pod uwagę WDC bo już liczyłam, że się zwróci ale póki co blokuje mnie cena lotu powrotnego. Dziękuję za pozostałe odpowiedzi... wątpliwości rozwiane 🙂
Góra
 Relacje PM off  
 
#663 PostWysłany: 29 Lip 2019 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sie 2015
Posty: 130
niebieski
Czy w trakcie trwania procedury, a konkretniej po złożeniu wniosku chargeback, dostaliście zwrot kwoty, która była reklamowana do czasu zamknięcia sprawy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#664 PostWysłany: 23 Sie 2019 11:56 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 8
Loty: 10
Kilometry: 9 510
Cześć,

nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na forum (albo słabo szukałem). Wczoraj dokonywałem zakupu biletów do Londynu z Warszawy w PLL LOT przez strone Lotu. Cena do ostatniego kroku (podsumowanie koszyka!!!) wynosiła nieco ponad 3200 zł, zapłaciłem kartą kredytową nie przerywając w żadnen sposób transakcji. Po wszystkim okazało się, ze z karty zostało ściągnięte prawie 3900 zł, około 100 zł więcej za bilet. Tym sposobem do ostatniego etapu cena biletu wynosila ok 459 zł, a zapłaciłem 549 zł, bez żadnej wcześniejszej informacji. Na mailowym potwierdzeniu cena wynosi również 549 zł.

Spotkał się ktoś z taką sytuacją? To normalna praktyka? Da się to jakoś odkręcić? Pytam bo to kompletnie nowa sytuacja, która jak dotąd mi się nie przytrafiła. Zdaję sobie sprawę, że cena jest dosyć płynna i może się zmieniać dosyć szybko, nawet w trakcie rezerwacji, ale wprowadzając dane karty widziałem wyraźnie kwotę, a z karty pobrana została zupełnie inna... Jawne wprowadzenie w błąd czy powszechna, mało etyczna praktyka? Dodam, że po zakupie nadal jest możliwość rezerwacji w cenie 459 zł.
Góra
 Relacje PM off  
 
#665 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1698
Loty: 207
Kilometry: 426 268
złoty
Jeśli masz screen ekranu z kwotą do zapłaty, to jak najbardziej możesz to zareklamować.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#666 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:05 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 8
Loty: 10
Kilometry: 9 510
Problem w tym, że go nie zrobiłem (przeszło mi to przez myśl, mój błąd). Nie spodziewałem się raczej czegoś takiego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#667 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1698
Loty: 207
Kilometry: 426 268
złoty
A próbowałeś się skontaktować z LOT-em?! Zacznij od tego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#668 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:25 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 8
Loty: 10
Kilometry: 9 510
Próbuję się połączyć. Chciałem się w międzyczasie upewnić, że nie jest to standardowa praktyka i ustalić czy ktoś się z tym już spotkał 😉
Góra
 Relacje PM off  
 
#669 PostWysłany: 23 Sie 2019 12:30 

W międzyczasie możesz przejść nową rezerwację i zobaczyć na jakim etapie i z jakiego powodu podnosi cenę
Oczywiście bez opłacenia
Góra
 PM off
taczka_gruzu lubi ten post.
 
 
#670 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:17 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 8
Loty: 10
Kilometry: 9 510
Na infolinii polecili mi składać reklamację, bo nie są w stanie pomóc. Dodatkowo od siebie dodali, że system nie powinien w ten sposób zadziałać.

Przeszedłem cały proces wczoraj dwukrotnie, cena nie zmieniała się na żadnym etapie. Dziś poszedłem o krok dalej i dodałem dane karty i wygenerowałem kod autoryzacyjny i co? Nic. Cena nie zmieniła się od samego poczatku i była taka jak powinna. 🙃
Góra
 Relacje PM off  
 
#671 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 1698
Loty: 207
Kilometry: 426 268
złoty
To wcześniej nie widziałeś, że kod autoryzacyjny opiewa na inną kwotę niż w podsumowaniu?
Tak czy inaczej składaj reklamację. Może się uda.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#672 PostWysłany: 23 Sie 2019 13:38 

Rejestracja: 11 Mar 2016
Posty: 8
Loty: 10
Kilometry: 9 510
Nie zwróciłem uwagi. Wyszedłem z założenia, że skoro PLL LOT podsumowuje mi koszyk na konkretną kwotę, to taka też zostanie pobrana z karty, ale może to tylko moja fanaberia 😉 a nieco pretensjonalny ton możemy sobie darować, bo chciałem tu uzyskać jakąś pomoc bądź wskazówkę, a nie wytknięcie moich błędów czy niedociągnięć, z ktorych zdaje sobie sprawe. 😉
Góra
 Relacje PM off  
 
#673 PostWysłany: 25 Wrz 2019 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 419
Loty: 264
Kilometry: 465 871
niebieski
Hej, szybkie pytanie. Kupowałam bilet w Wizzair i na wyborze płatności zawiesiła mi się przeglądarka, po czym cofnęło mnie do mojego 'profilu', gdzie owa rezerwacja wisi jako nieopłacona, ale żadnym sposobem nie da się ponowić płatności. Czy jest na to jakiś sposób (infolinia coś zdziała?). Dodam, że bilety są na najbliższy poniedziałek (30.09).

Z góry dzięki
_________________
http://www.liswplecaku.pl
O lotach, podróżach i innych dziwach
Góra
 Relacje PM off  
 
#674 PostWysłany: 25 Wrz 2019 17:01 

posty 2921-28

wizzair-zakup-biletow-odprawa,225,46492&p=1255784&hilit=zadzwoni%C4%87#p1255784

Kod:
...Rezerwacje robiłam jak wiecie wczoraj wieczorem ( termin lotu 16 listopad) I wczoraj nie miałam żadnej możliwości dopłaty pozostałej kwoty Dziś rano po wejściu na swoją pocztę odebrałam meila od wizzair z informacja ze z powodu awarii technicznej płatność nie mogła być sfinalizowana A potem wyjaśnienie bym zalogowała się na swoje konto wizzair i dokończyła płatność I faktycznie - dzisiaj pojawił się odnośnik ( zarówno w spec jak i w kompie) do dokończenia płatności Wraz z info ze faktycznie do 2 dni przed wylotem rezerwacja jest utrzymana.... 
Góra
 PM off  
 
#675 PostWysłany: 25 Wrz 2019 18:58 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6201
HON fly4free
Kasica88 napisał(a):
cofnęło mnie do mojego 'profilu', gdzie owa rezerwacja wisi jako nieopłacona, ale żadnym sposobem nie da się ponowić płatności. Czy jest na to jakiś sposób (infolinia coś zdziała?). Dodam, że bilety są na najbliższy poniedziałek (30.09).

Z góry dzięki

Rezerwacja jest całkowicie nieopłacona czy miałaś jakieś punkty na koncie wizzair i je pobrało na poczet całkowitej ceny? #674 dotyczy rezerwacji częściowo opłaconej pkt i wymagającej dopłaty.Jeśli twoja rezerwacja jest całkowicie nieopłacona może być inaczej, tzn. może się nie utrzymać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#676 PostWysłany: 25 Wrz 2019 20:06 

W postach 2921-28 ma pełne spektrum tego co może zrobić

Proponuję poczekać do jutra, a jak nic nie przyjdzie na przypisany do mywizz ades e-mail należy zadzwonić ......bo może się tym razem nie utrzymać
Góra
 PM off  
 
#677 PostWysłany: 25 Wrz 2019 20:32 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 952
Loty: 39
Kilometry: 52 506
srebrny
@Kasica88
W sierpniu miałem podobną sytuację bawiąc się swoją rezerwacją. Tuż przed odlotem wykupiłem miejsca dla swojej rezerwacji. Przy płatności chciałem się wycofać i klikałem wstecz. Efekt był taki, że w apce i na stronie widniał komunikat, że muszę opłacić miejsca inaczej odprawa nie będzie możliwa. Był odnośnik do płatności. Pomógł telefon do Wizzair kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&p=1241062&hilit=malta%C5%84ski+numer#p1241062 i sprawę załatwili na infolinii w minutę. Zlikwidowali odnośniki i odblokowali darmową odprawę.

Takiego maila dostałem po nieudanej płatności:
Załącznik:
wizzair_dokoncz_platnosc.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#678 PostWysłany: 25 Wrz 2019 23:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 419
Loty: 264
Kilometry: 465 871
niebieski
Dzięki wszystkim!

Dla potomnych, po telefonie na infolinię, w moim koncie Wizzair pojawił się odnośnik do płatności.
_________________
http://www.liswplecaku.pl
O lotach, podróżach i innych dziwach
Góra
 Relacje PM off  
 
#679 PostWysłany: 25 Wrz 2019 23:20 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6201
HON fly4free
@Kasica88 Mimo,że rezerwacja była nawet częściowo (pkt.) nieopłacona?
Góra
 Relacje PM off  
 
#680 PostWysłany: 26 Wrz 2019 13:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 419
Loty: 264
Kilometry: 465 871
niebieski
@miriam
Nie płaciłam punktami
_________________
http://www.liswplecaku.pl
O lotach, podróżach i innych dziwach
Góra
 Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
 
 [ 708 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group