Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Autor Wiadomość
#201 PostWysłany: 26 Kwi 2022 22:16 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
taktyk napisał(a):
Poza tym jak definiować "bezpieczeństwo", a przynajmniej to narodowe, skoro kontrola znacznego obszaru polskiej przestrzeni powietrznej odbywać będzie się przed podmioty państw ościennych? To oznacza, że jak czesi zechcą strajkować to przestanie działać lotnisku we Wrocławiu. A jak Słowacy kichną, to wypada Rzeszów. Tak se, bym powiedział.

Kolejny punkt to to, że nasz prezydent do najbliższego lotniska po 17:30 rano będzie musiał jechać dwie godziny samochodem. Albo lecieć jakimś śmigłem w przestrzeni G do Łodzi.


Ad 1 - a jaka to różnica czy kichną Słowacy, zastrajkują Czesi czy wejdą w spór Polacy? Teraz naszą przestrzeń nad Warszawą kontroluje nasz podmiot narodowy i jakoś to poprawia nasze bezpieczeństwo, w tym narodowe i jakiś ma pozytywny wpływ na działanie lotnisk w Warszawie i Modlinie? ;)

ad 2 to się przejedzie jak sam rząd i prezydent nie ma z tym problemu, to ja tym bardziej.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
Rodos: tygodniowe all inclusive w 4* hotelu od 2318 PLN. Wyloty z 2 miast Rodos: tygodniowe all inclusive w 4* hotelu od 2318 PLN. Wyloty z 2 miast
Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy) Stena Line: 24-godzinny rejs przez Bałtyk z noclegiem na statku od 119 PLN/osoba (kod zniżkowy)
#202 PostWysłany: 26 Kwi 2022 22:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 862
srebrny
-- 26 Kwi 2022 22:22 --

Tomasz101 napisał(a):
@@kubus571

Zbyt wyżylowane wymogi na poszczególnych etapach selekcji mogą nadmiernie ograniczać pulę chętnych i zdobywających uprawnienia, podobnie oczywiście zachowując proporcje jak obecny trend nadmiernie wysokich wymagań na egzaminie na prawo jazdy - ale to są elementy, których nie sposób ocenić bez wiedzy fachowej. Nie ma sporu że władza się do tego konfliktu nie przygotowała - ale to standard działania.



W mojej opinii każdy egzamin dający komukolwiek uprawnienia do zarządzania w skali makro samolotami w przestrzeni powietrznej czy w skali mikro samochodem w ruchu ulicznym, powinien być tak skonstruowany aby odsiać ludzi którzy się do tego z różnych powodów nie nadają. (To samo powinno być wprowadzone na każdym szczeblu rządowym, samorządowym a także w wyborach powszechnych, zdajesz "egzamin" możesz zostać wybrany lub wybierać - tak offtop)

Chętnych na stanowisko kontrolera jest multum mimo wielostopniowości rekrutacji i wyśrubowanych wymogów. Mówi się że kilka tysięcy na miejsce. Statystycznie 3 na 1000 kandydatów zostaję przyjęta na szkolenie a z 25-30 na szkoleniu finalnie za pulpitem siada max 10. I jako pasażer wolę by siadał za nim człowiek po wyżyłowanej selekcji niż pierwszy lepszy wykształciuch. Wymogi na stanowisku pilota są podobnie wyżyłowane, tylko że trzeba sobie opłacić szkolenie z własnej kieszeni i jakoś nikt nie mówi o zamknięciu zawodu dla wybrańców.

Co do kwestii bezpieczeństwa, ale Twoje podejście kojarzy mi się z nijakim panem Kononowiczem - "i nie będzie niczego", owszem tak też można jednak to nie moja bajka., więc pozostawię bez komentarza.
_________________
Droit au but!

Image


Ostatnio edytowany przez kubus571, 26 Kwi 2022 22:23, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
pietia lubi ten post.
 
      
#203 PostWysłany: 26 Kwi 2022 22:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
Tomasz101 napisał(a):
[Ad 1 - a jaka to różnica czy kichną Słowacy, zastrajkują Czesi czy wejdą w spór Polacy? Teraz naszą przestrzeń nad Warszawą kontroluje nasz podmiot narodowy i jakoś to poprawia nasze bezpieczeństwo, w tym narodowe i jakiś ma pozytywny wpływ na działanie lotnisk w Warszawie i Modlinie? ;)


Pytanie traktuję prowokacyjnie.

Różnica jest taka, że obecny spór o sprawowanie kontroli nad polską przestrzenią rozwiązuje polski rząd z polskimi pracownikami polskiej firmy.

Od pierwszego maja potencjalny spór o to, co dzieje się nad polskim niebem w wybranych jego obszarach będzie rozwiązywał czeski rząd rozmawiając po czesku z czeskimi pracownikami czeskiej firmy. My wtedy będziemy mogli wysyłać noty dyplomatyczne, albo tweety, które każdy pepik wrzuci do niszczarki, bo będą mieli w nosie to, czy polacy latają, czy nie latają. Jeszcze bardziej, niż mają to obecnie rzołdzołcy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#204 PostWysłany: 26 Kwi 2022 22:41 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
kubus571 napisał(a):

W mojej opinii każdy egzamin dający komukolwiek uprawnienia do zarządzania w skali makro samolotami w przestrzeni powietrznej czy w skali mikro samochodem w ruchu ulicznym, powinien być tak skonstruowany aby odsiać ludzi którzy się do tego z różnych powodów nie nadają. (To samo powinno być wprowadzone na każdym szczeblu rządowym, samorządowym a także w wyborach powszechnych, zdajesz "egzamin" możesz zostać wybrany lub wybierać - tak offtop)

Chętnych na stanowisko kontrolera jest multum mimo wielostopniowości rekrutacji i wyśrubowanych wymogów. Mówi się że kilka tysięcy na miejsce. Statystycznie 3 na 1000 kandydatów zostaję przyjęta na szkolenie a z 25-30 na szkoleniu finalnie za pulpitem siada max 10. I jako pasażer wolę by siadał za nim człowiek po wyżyłowanej selekcji niż pierwszy lepszy wykształciuch. Wymogi na stanowisku pilota są podobnie wyżyłowane, tylko że trzeba sobie opłacić szkolenie z własnej kieszeni i jakoś nikt nie mówi o zamknięciu zawodu dla wybrańców.

Co do kwestii bezpieczeństwa, ale Twoje podejście kojarzy mi się z nijakim panem Kononowiczem - "i nie będzie niczego", owszem tak też można jednak to nie moja bajka., więc pozostawię bez komentarza.


Od końca - nie. Moje podejście wynika z tego, ze widzę spór między pracownikami, a pracodawcą, obie strony korzystają z przewidzianych przez prawo środków - wypowiedzenia zmieniającego i odmowy jego przyjęcia, nie pierwszy taki spór i nie ostatni i go nie demonizuję, a ograniczanie lotów do poziomu posiadanych dyspozycyjnych zasobów ludzkich jest w tej sytuacji jedynym rozwiązaniem zapewniającym bezpieczeństwo, póki strony się nie spotkają gdzieś po drodze, albo któraś nie uzna, że przegrała,

Co do selekcji - czyli kryteria odstrzału na poszczególnych etapach są bardzo wyśrubowane dzięki czemu otrzymujemy kadrę składającą się z osób niewątpliwie wybitnych i oczekujących wynagrodzenia adekwatnego do ekstremalnie wysokiego poziomu swoich uzdolnień i umiejętności,

Zakładając jednak że mamy jakąś kwotę na wydatki osobowe pytanie brzmi czy lepiej mieć za ta samą kwotę x wybitnych czy 2 albo i 3x nie tak wybitnych ale wciąż wystarczających, którym płacimy indywidualnie dwa albo i trzy razy mniej ale mamy, ich tylu, że nie potrzebujemy tych procedur SPO, no i nikt się nie przepracowuje, nie musi robić w stresie nadgodzin itp.? Bo jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego.

Nie znam odpowiedzi, ale w dziedzinach bardziej bliskich codziennemu życiu oczywistym jawi się, że nie każda procedura i porada medyczna musi być udzielana przez lekarza z II stopniem specjalizacji albo tytułem naukowym, a nie każdy spór czy problem prawny wymaga rozstrzygania przez sędziego Sądu Najwyższego, bo 95 % spraw załatwia przeciętni lekarze czy prawnicy.

Więc może trzeba by przyjmować na szkolenie nie 3 na 1000 kandydatów, ale 30 na tysiąc. Ale to należało by zrobić ze dwa, albo i cztery lata przed zaognieniem sporu szykując się niego.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
#205 PostWysłany: 26 Kwi 2022 22:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
Tomasz101 napisał(a):
Co do selekcji - czyli kryteria odstrzału na poszczególnych etapach są bardzo wyśrubowane dzięki czemu otrzymujemy kadrę składającą się z osób niewątpliwie wybitnych i oczekujących wynagrodzenia adekwatnego do ekstremalnie wysokiego poziomu swoich uzdolnień i umiejętności,

Zakładając jednak że mamy jakąś kwotę na wydatki osobowe pytanie brzmi czy lepiej mieć za ta samą kwotę x wybitnych czy 2 albo i 3x nie tak wybitnych ale wciąż wystarczających, którym płacimy indywidualnie dwa albo i trzy razy mniej ale mamy, ich tylu, że nie potrzebujemy tych procedur SPO, no i nikt się nie przepracowuje, nie musi robić w stresie nadgodzin itp.? Bo jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego.


Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: w firmie PAŻP nie brakuje i nigdy nie brakowało środków na wynagrodzenia dla pracowników i teraz też nie brakuje. Nikomu nie trzeba płacić ani więcej, ani mniej. ani sięgać do budżetu po dodatkowe środki.

Zatrudnianie kontrolerów na zapas nie ma sensu. Zawsze rekrutowało się tak często, jak było do potrzebne, żeby mieć wystarczającą ilość osób dla obrobienia danego ruchu. Przed zatrudnieniem kolejnych kontrolerów nigdy przeszkodą nie był brak środków na wynagrodzenia.

Kropka? Tak z grubsza. Zatrudnianie kogoś po to, żeby leżał na zapas nie ma sensu. Osób obecnie jest tyle ile potrzeba. Zmieniło się tylko to, że pis wszystkich zwolnił, bo horała doszedł do wniosku, że zarabiają za dużo, nie mając zielonego pojęcia ani o tym, co robią w pracy, ani o tym, jak ciężko ich zastąpić, ani o tym, co się stanie jak się ich zwolni.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#206 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:02 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2243
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Swiss już tnie rozkład (wypadły wieczorne loty), a te o 14:35 istotnie podrożały.
Góra
 Profil Relacje PM off
taktyk lubi ten post.
 
      
#207 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:06 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
to moze tylko przypomne stary artykul, generalnie wyglada ze rejony nie maja problemu z regulaminem czy zarobkami, a centrala tak... cos nie zagralo...

https://businessinsider.com.pl/firmy/uk ... go/8lkdljg

Ujawniamy kolejne nagranie. Na wieży lotów stawką są gigantyczne pieniądze. "Najlepsi wyciągają milion złotych"
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
DMW uważa post za pomocny.
 
      
#208 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
ibartek napisał(a):
to moze tylko przypomne stary artykul, generalnie wyglada ze rejony nie maja problemu z regulaminem czy zarobkami, a centrala tak... cos nie zagralo...

https://businessinsider.com.pl/firmy/uk ... go/8lkdljg

Ujawniamy kolejne nagranie. Na wieży lotów stawką są gigantyczne pieniądze. "Najlepsi wyciągają milion złotych"


Ale po co to przypominasz? To opłacony przez pis propagandowy artykuł (jak wszystkie na ten temat na businessinsider) mający z rzeczywistością wspólnego tyle, co paski w TVP.
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#209 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 862
srebrny
Czyli po raz kolejny równasz w dół, zamiast mieć powiedzmy sobie "elitę" w danej dziedzinie chcesz mieć 2-3 razy więcej średniaków. Czyli obniżasz poziom bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych. Dodatkowo płacąc im tyle, że znajdą lepiej płatną robotę w dużej części firm w kraju a ich szkolenie pójdzie w piach.

Owszem nie każda operacja na niebie potrzebuję "elity" ale każda sytuacja krytyczna jej potrzebuję i tak jak w mojej branży robi się wszystko by uniknąć awarii systemu i utraty ciągłości operacyjnej, backup, DR, zapasowe DC tak wydaję mi się że to samo przyświecało osobom tworzącym proces rekrutacji, szkolimy i zabezpieczamy się przed sytuacją kryzysową by nie płacić potem swoją głową za ewentualną katastrofę.

Nie twierdze, że zamknięcie pewnych obszarów przestrzeni powietrznej nie jest obecnie najlepszym rozwiązaniem, ale piętnuję pół środki które serwuję rząd jak ta wrzutka z językiem polskim u kontrolerów która notabene jest już procedowana w KPRM czy zmuszeniem kontrolerów wojskowych. Co jeszcze lepsze wojsko nie ma jako takiej kontroli obszaru, więc nie wiem kto miałby z tego wojska sprawować nad nią pieczę - no ale nie ja o tym decyduję i mam prawo tego nie wiedzieć.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#210 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:20 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
-- 26 Kwi 2022 23:15 --

taktyk napisał(a):
Tomasz101 napisał(a):
Co do selekcji - czyli kryteria odstrzału na poszczególnych etapach są bardzo wyśrubowane dzięki czemu otrzymujemy kadrę składającą się z osób niewątpliwie wybitnych i oczekujących wynagrodzenia adekwatnego do ekstremalnie wysokiego poziomu swoich uzdolnień i umiejętności,

Zakładając jednak że mamy jakąś kwotę na wydatki osobowe pytanie brzmi czy lepiej mieć za ta samą kwotę x wybitnych czy 2 albo i 3x nie tak wybitnych ale wciąż wystarczających, którym płacimy indywidualnie dwa albo i trzy razy mniej ale mamy, ich tylu, że nie potrzebujemy tych procedur SPO, no i nikt się nie przepracowuje, nie musi robić w stresie nadgodzin itp.? Bo jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego.


Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: w firmie PAŻP nie brakuje i nigdy nie brakowało środków na wynagrodzenia dla pracowników i teraz też nie brakuje. Nikomu nie trzeba płacić ani więcej, ani mniej. ani sięgać do budżetu po dodatkowe środki.

Zatrudnianie kontrolerów na zapas nie ma sensu. Zawsze rekrutowało się tak często, jak było do potrzebne, żeby mieć wystarczającą ilość osób dla obrobienia danego ruchu. Przed zatrudnieniem kolejnych kontrolerów nigdy przeszkodą nie był brak środków na wynagrodzenia.

Kropka? Tak z grubsza. Zatrudnianie kogoś po to, żeby leżał na zapas nie ma sensu. Osób obecnie jest tyle ile potrzeba. Zmieniło się tylko to, że pis wszystkich zwolnił, bo horała doszedł do wniosku, że zarabiają za dużo, nie mając zielonego pojęcia ani o tym, co robią w pracy, ani o tym, jak ciężko ich zastąpić, ani o tym, co się stanie jak się ich zwolni.


To skoro ludzi było dość i i tak byli zatrudniani w ilości wystarczającej, to po co było wprowadzanie tych procedur SPO?
Jak rozumiem SPO jest wyjątkiem i zasada jest praca w dwuosobowym zespole, więc skoro było dość kontrolerów na dwuosobowe zespoły i były środki na wynagrodzenia, które i tak wypłacano, to dlaczego kontrolerzy pracowali pojedynczo -? Co w tym czasie robił ten drugi z zespołu?

A

-- 26 Kwi 2022 23:20 --

kubus571 napisał(a):
Czyli po raz kolejny równasz w dół, zamiast mieć powiedzmy sobie "elitę" w danej dziedzinie chcesz mieć 2-3 razy więcej średniaków. Czyli obniżasz poziom bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych. Dodatkowo płacąc im tyle, że znajdą lepiej płatną robotę w dużej części firm w kraju a ich szkolenie pójdzie w piach.



No właśnie nie wiem czy obniżam poziom bezpieczeństwa, bo się na tym nie znam - stawiam pytanie czy za te same pieniądze lepiej mieć jednego geniusza i musieć wprowadzać jakieś kulawe procedury SPO, gdzie pracuje sam, czy dwóch dostatecznych, którzy pracują razem - czy w tej sytuacji ilość nie przechodzi w jakość i nie generuje lepszego bezpieczeństwa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#211 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
Tomasz101 napisał(a):
To skoro ludzi było dość i i tak byli zatrudniani w ilości wystarczającej, to po co było wprowadzanie tych procedur SPO?
Jak rozumiem SPO jest wyjątkiem i zasada jest praca w dwuosobowym zespole, więc skoro było dość kontrolerów na dwuosobowe zespoły i były środki na wynagrodzenia, które i tak wypłacano, to dlaczego kontrolerzy pracowali pojedynczo -? Co w tym czasie robił ten drugi z zespołu?

A


Odpowiedź pierwsza: zapytaj horałe.

Odpowiedź druga: po to, żeby kontrolerom płacić mniej, żeby był już szef po janiszewski mógł kraść więcej i podlizywać się horale, o ile to nie udało mu się zmniejszyć wydatków w agencji, o co sam horała go prosił. horała co dwa dni pytał janiszewskiego, jak bardzo udało mu się zgnoić kontrolerów, ilu zwolnił i o ile obciął wynagrodzenia zmniejszając obsady, jednocześnie dając mu za to nagrody. I oczywiśćie sam horała też musiał przepalać środki agencji na swoje drony i wycieczki do rydzyka.

Absurd? No tak, absurd. ale to państwo pis.

Poza tym, samo w sobie SPO, jako sytuacja, kiedy trzeba w pojedynkę ogarnąć całą sytuację ruchową w sektorze (i zerkać poza) była argumentowana pandemią i sama w sobie nie jest bez sensu. Trzy samoloty jednocześnie ogarnie każdy kto umie powiedzieć trzy słowa po angielsku, i samy kontrolerzy też nie mają nic przeciwko temu, żeby w pewnych okolicznościach tak pracować. Ale to nie może być na obszarze wielkości całej polski, nawet w nocy, bo wystarczy jedno emergency i już wtedy może być za dużo do przerobienia. Jest po prostu ograniczona ilość słuchawek, którą obrobi jedna osoba, bo ma tylko dwie ręce, jeden narząd mowy i jedne uszy.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#212 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 862
srebrny
Tutaj nie mam pełnego obrazu, ale SPO wprowadzono w czasach Covid gdy ruch był znacząco mniejszy i jeden wyszkolony kontroler był w stanie ogarnąć obszar i podobno zgodzili i sugerowali to sami kontrolerzy - tak jak mówię to tylko coś co usłyszałem.
Jednak gdy ruch zaczął wzrastać, Agencja szukając oszczędności bo takie były odgórne prykazy postanowiła pozostawić ten model mimo już wyraźnego sprzeciwu załogi.
I zapewne stąd wzięła się przytaczana przeze mnie statystyka wzrostu incydentów przy pracy SPO.

Tych dwóch co pracuję razem to nie jest tak że jeden robi a drugi go sprawdza, jeden prowadzi komunikację z pilotami będącymi w obszarze a drugi obserwuje obiekty zbliżające się do obszaru od sąsiadów, więc obaj powinni być tą "elitą", nie ma półśrodków.

Czy mając swoje dane w chmurze obliczeniowej - dane wrażliwe, może i kompromitujące a na pewno takie które nie mogą wyjść poza Twój sprzęt zgodziłbyś się aby ich backup odbywał się dwoma niezabezpieczonymi sieciami (szybciej i taniej) jednocześnie odbywając się rzadziej, czy jednak wolałbyś mieć zabezpieczone szyfrowane połączenie na przykład raz w tygodniu (drożej i dłużej) ? Albo diagnozę ma Ci postawić lekarz po 2 tygodniowym kursie, czy jednak wolisz pójść do takiego po pełnych studiach medycznych?

Ja wolę żeby mój samolot prowadził wyszkolony pilot i kontroler a nie taki któremu obniżono próg po to by móc uruchomić całą siatkę połączeń nad Polską. To jest prosta droga do katastrofy lub co najmniej niebezpiecznej sytuacji.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#213 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:37 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3528
srebrny
taktyk napisał(a):

Ale po co to przypominasz? To opłacony przez pis propagandowy artykuł (jak wszystkie na ten temat na businessinsider) mający z rzeczywistością wspólnego tyle, co paski w TVP.


a to jakas nowosc, onet oplacany przez pis :lol:

e: a przypomnial mi sie ten artykul, jak tu czytam o walce o zasady, a w ogole nie o pieniadze. cos ta atmosfera na tej wiezy nie najlepsza, skoro jedni donosza na drugich. poza tym zwiazki zawodowe i politycy to jedna glina, absolutnie nie ufac w to co mowia ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#214 PostWysłany: 26 Kwi 2022 23:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
ibartek napisał(a):
poza tym zwiazki zawodowe i politycy to jedna glina, absolutnie nie ufac w to co mowia ;-)


Bzdura, powtarzane frazesów, sprowadzanie problemu do utartej sentencji, niezrozumienie problemów, spłycanie dyskusji, ograniczone postrzeganie rzeczywistości, wyciąganie wniosków na podstawie nagłówków, nieumiejętność przefiltrowania informacji prawdziwych od nieprawdziwych.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#215 PostWysłany: 27 Kwi 2022 00:26 

Rejestracja: 14 Wrz 2019
Posty: 145
Mam znajomego koło Birmingham. Zaprasza w tym roku. Mam lecieć z Krakowa? Samolot ląduje w nocy. Będę wracać do Warszawy nocą. Muszę wziąć jeden dzień urlopu więcej, żeby się wyspać. Bo kontrolerom lotu kasy nie dadzą to my mamy więcej płacić za urlop? :cry: Chcą wyciągnąć od nas więcej kasy za loty LOTem przy tej inflacji? LOT też się przy tym nie rozbuduje. Wywalą tanie linie i czarterówki z Warszawy. Ten plan już gdzieś słyszałam. Tylko rozpieprzą ludziom urlop. Covid im nie wystarczył. Trzeba jeszcze dobić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#216 PostWysłany: 27 Kwi 2022 07:58 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 437
Loty: 188
Kilometry: 657 425
niebieski
taktyk napisał(a):
Bo jesteś kolejna osobą, która nie rozumie, czego dotyczy spór i na czym polega praca Kontrolera Ruchu Lotniczego. W moim odczuciu dziwne jest to, że zostali Ci, którzy zostali. Bo kiedy siedzisz przy radarze, i najpierw coś ci wpada w ramkę, albo zaczyna się świecić na czerwono (czyli, mówiąc wprost, samoloty są na kursie kolizyjnym), tylko dlatego, że nie jesteś w stanie ogarnąć swojej roboty to dziwne jest to, że zostali.

I to nie jest tak, że oni nie potrafią zrobić swojej roboty.


Po pierwsze, uważam, że nie masz racji twierdząc, że nie wiem czego dotyczy spór i jak wygląda ich praca. Ale nie będąc nigdy kontrolerem i nie pracując w PAŻP nie wiem, jak wyglądają realia, o których wspominasz oraz mogę co jasne nie znać wszystkich niuansów i realiów pracy. Sugerowałbym jednak nieco więcej spokoju i pokory, bo na tym forum jest na pewno sporo podróżników, którzy z lotnictwem nie mają wiele wspólnego (oprócz latania na urlopy) ale zdarzać się mogą osoby, które z lotnictwem związane są grubo ponad ćwierć wieku - tak zawodowo jak i hobbystycznie, maja lub mieli różne licencje i uprawnienia a zatem mogą orientować się w całej atmosferze ale wszystkich szczegółów co oczywiste - moga nie znac.
Po drugie, zdaję sobie sprawę, że tego typu realia, o których wspominasz są wg moich obserwacji typowe dla wielu firm (lotniczych ale nie tylko), w tym dla tych, które szczycą się hasłami "najlepsza linia w...." czy " największa baza obsługowa i pierwsze MRO..." a realia są takie, że przepisy i standardy zapisane w CAME, MOE, Instr Operacyjnej czy innych standardach jakości mówią jedno a gdy przyjdzie co do czego, to kierownik naciska na to by iść na skróty, wykonać obsługę "na gębę" czyli bez dokumentacji itd, bo "wiecie przecież jak".
Nie mówiąc o innych drobnych acz uciążliwych problemach, jak wspomniany niedziałający banalny sprzęt (mysz) z którym to problemem zmuszony jest walczyć specjalista (nieważne kontroler, inżynier CAMO, dyspozytor, czy mechanik B1) a zgłaszanie takiego problemu bywa widziane jako piętrzenie trudności. Tu zacytuję jednego z kierowników, który nie miał żadnych kwalifikacji lotniczych (pracował w jakiejś fabryce telewizorów czy podzespołów dla motoryzacji) a koledzy ściągnęli go do lotnictwa i zrobili go (na szczęście na dość krótko) szefem działu obsługowego w jednym MRO, a który mawiał, żeby do niego nie przychodzić z problemem ale z rozwiązaniem. Niby piękne hasło, ale są zagadnienia, gdzie specjalista może znaleźć czy zaproponować rozwiązanie ale są takie, gdzie należy to do kierownika, dyrektora.
Albo sytuacja, gdy wprowadza się system SMS w firmie lotniczej, i teoria jest świetna a potem nie nikt inny jak tzw. safety officer (zatrudniony jako koordynator obsługi) odpowiedzialny za dany obszar osobiście naciska na prowadzenie obsługi niezgodnie z zasadami. Ale certyfikaty są, audyty przeszli pomyślnie...
Natomiast moje zdziwienie wzięło się stąd, że spodziewałbym się odejść sporej grupy, która w pewnym momencie miała dość ale nie aż tylu, bo media podawały że ok. 75-80% kontrolerów z Warszawy. Uważam też, że dobrze, że tak wielu potrafi postawić na swoim, zna swoją wartość i nie popiera bylejakości i - co ważne - ma jak rozumiem na tyle korzystną sytuację, że może pozwolić sobie na to, by odejść. Bo niestety z tym ostatnim to jednak różnie bywa.
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW lubi ten post.
 
      
#217 PostWysłany: 27 Kwi 2022 10:26 

Rejestracja: 12 Paź 2016
Posty: 410
Loty: 90
Kilometry: 172 874
niebieski
Polecam zobaczyć, kto został pełnomocnikiem kontrolerów w tym sporze.
Nie dogadają się, a my jesteśmy zakładnikami dwóch plemion walczących.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#218 PostWysłany: 27 Kwi 2022 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
Brzmisz całkiem jak TVP.

Żadne plemię nie walczy z innym plemiem, a my nie jesteśmy niczyimi zakładnikami. Powinniśmy wspierać kontrolerów tak, jak tylko się da, żeby politykom odechciało się głupich pomysłów.


Ostatnio edytowany przez klapio, 27 Kwi 2022 10:58, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#219 PostWysłany: 27 Kwi 2022 11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 862
srebrny
Wizerunkowo straszny blamaż ze strony kontrolerów tym bardziej w obecnej sytuacji na wschodzie.

Paliwo do teorii spiskowych Gmyza o ruskiej agenturze na wieży i próby destabilizacji państwa.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#220 PostWysłany: 27 Kwi 2022 11:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 105
Wizerunkowo kontrolerzy robią wszystko najlepiej, jak tylko się da. Stawiają zasady ponad wszystko.

Oni nie są od PRu i udowadniania ludowi, że nie są strusiami.

Obecność wojny (pieprznik z ruchem wojskowym) nie zmniejsza prawdopodobieństwa, że kogoś zabiją, ze względu na bierność przełożonych, lub głupie decyzje polityczne, tylko je zwiększa. Więc powinni być szanowani w tych okolicznościach jeszcze bardziej.


Ostatnio edytowany przez klapio, 27 Kwi 2022 12:09, edytowano w sumie 1 raz
nie przesadzajmy
Góra
 Profil Relacje PM off
Buyaka lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 280 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Yaneck oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group