Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 18 Maj 2017 21:52 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 975
Punkty statusowe: 33
srebrny
Pytanie do ekspertów od Japonii, doświadczonych podróżników japońskimi kolejami i bywalców japońskich stacji kolejowych ;) Planując podróż po Japonii utknąłem w jednym miejscu, a jest to spowodowane bardzo krótkim czasem na zmianę pociągów. Wracając z Koyasan i udając się na południe półwyspu Kii wypada mi 3-minutowa przesiadka na jednej ze stacji. Nie byłoby żadnego problemu, gdyby nie to, że przesiadka wiąże się ze zmianą przewoźnika, a tym samym peronu. Żeby przejść do konkretów... chodzi o stację Hashimoto w prefekturze Wakayama oraz przesiadkę z pociągu kolei Nankai jadącego z Gokurakubashi na pociąg JR do Wakayamy. I teraz pytanie... zaryzykowalibyście taką przesiadkę pod warunkiem, że zaopatrzylibyście się już wcześniej w bilet Hashimoto-Wakayama?

A może ktoś zna lepszy/tańszy sposób na dostanie się z Koyasan do Tanabe/Takijiri niż pociągiem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 18 Maj 2017 22:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 2200
Punkty statusowe: 146
platynowy
nie
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 18 Maj 2017 22:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 1143
Punkty statusowe: 110
złoty
Mar77 napisał(a):
I teraz pytanie...

A może ktoś zna lepszy/tańszy sposób na dostanie się z Koyasan do Tanabe/Takijiri niż pociągiem?


Sprawdz polaczenia Busem:

http://www.tb-kumano.jp/en/transport/ho ... an-access/
_________________
Dla mnie podróże maja na celu nie tylko spełnienie marzeń i poznanie innych kultur, ale przede wszystkim poznanie samego siebie.
Relacja z wyprawy na Antarktydę / Polska Stacja Arctowski
Relacja z wyprawy na Biegun Północny lodołamaczem atomowym
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Maj 2017 01:18 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 975
Punkty statusowe: 33
srebrny
Tak, już patrzyłem na te połączenia autobusowe i nie wygląda to też za ciekawie, ale być może jednak ostatecznie skłonię się ku temu rozwiązaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 19 Maj 2017 08:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 315
Punkty statusowe: 37
srebrny
a hyperdia Ci znajduje to połączenie z 3 minutami?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Maj 2017 12:51 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 975
Punkty statusowe: 33
srebrny
@‌Akna‌ tak, znajduje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 19 Maj 2017 13:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 315
Punkty statusowe: 37
srebrny
Z jednej strony patrząc na Japońców- powinno się dać, z drugiej cholera mało czasu :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 19 Maj 2017 17:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 229
Punkty statusowe: 19
niebieski
Pytanie @‌Akna‌ o to, czy HyperDia proponuje trzyminutową przesiadkę było bardzo zasadne. Algorytm HyperDia generalnie uwzględnia czasy wymagane na przesiadki i nie proponuje ich wtedy, kiedy ilość czasu na przesiadkę jest ryzykownie mała. Oczywiście nie należy temu ślepo wierzyć, ale zważywszy na to, że stacja Hashimoto jest niewielka, to 3-minutowa przesiadka nie powinna być problemem, nawet jeżeli wiąże się z przejściem po kładce na inny peron. Można się z resztą dopatrzeć, że pociągi JR mają często wydłużone postoje na stacji Hashimoto, a więc autorzy rozkładu jazdy przewidzieli, że ludzie będą się tam przesiadać.

Pociągi w Japonii bardzo rzadko mają opóźnienia. Z tym, że z większymi stacjami byłbym bardziej ostrożny w kwestii krótkich przesiadek, bo jest sporo takich stacji, w których przejścia między peronami mogą okazać się zaskakująco czasochłonne.

Na miejscu @‌Mar77‌, to zaplanowałbym jednak powrót z Koyasan i przejazd do Tanabe na oddzielne dni rozdzielone noclegiem w jakimś dobrze skomunikowanym z resztą świata miejscu. Upchnięcie tego w ten sam dzień spowoduje, że czasu na zwiedzanie tego dnia nie pozostanie prawie wcale.
Góra
 Profil Relacje PM off
p.wl uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 19 Maj 2017 18:35 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 975
Punkty statusowe: 33
srebrny
@‌Aso‌ tak, zauważyłem, że pociąg JR by już stał na stacji, kiedy ja bym dopiero do niej dojeżdżał.

Aso napisał(a):
Na miejscu @‌Mar77‌, to zaplanowałbym jednak powrót z Koyasan i przejazd do Tanabe na oddzielne dni rozdzielone noclegiem w jakimś dobrze skomunikowanym z resztą świata miejscu. Upchnięcie tego w ten sam dzień spowoduje, że czasu na zwiedzanie tego dnia nie pozostanie prawie wcale.

Nie chcę właśnie rozdzielać tej podróży noclegiem, bo po drodze nie ma (jak sądzę) niczego ciekawego. Na Koya będę nocował, tak więc nie szkoda mi tego całego dnia na podróż, bo zwiedzać będę dzień wcześniej. A plan jest taki, żeby wstać wcześnie rano, udać się do Tanabe, tam busem o 12:35 do Takijiri i przejść na spokojnie jeszcze odcinek Nakahechi nocując w Takahara. Jeżeli natomiast nie udałoby mi się z tą 3-minutową przesiadką, to nie zdążę na autobus o 12:35 z Tanabe, musiałbym czekać na następny dopiero o 14:50, o 15:31 byłbym w Takijiri, a przed 17 (listopad) już zachodzi słońce, więc zostaje mało czasu na wędrówkę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 19 Maj 2017 20:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 229
Punkty statusowe: 19
niebieski
@‌Mar77‌

Pierwsza sugestia jest taka, że jeżeli decydujesz się na nocleg w Koyasan, to dużo bardziej praktycznie jest pierwszego dnia przyjechać popołudniu tylko na nocleg, a zwiedzać dopiero następnego dnia. W tej sposób nie zmarnujesz połowy dnia na wydostanie się z Koyasan.

Druga sugestia jest taka, że przejście szlaku Nakahechi w całości może okazać się umiarkowanie porywające. Polecaną alternatywą jest przejście samego końcowego odcinka w okolicy Kumano Hongu Taisha, który wygląda podobnie jak reszta a jest dużo mniej czasochłonny.

Ale jeżeli upierasz się przy swoim planie, to dojście do Takahara zajmuje 1h45min z Takijiri lub 40min z Kurisugawa. Nie potrzeba na to całego popołudnia. Ponadto autokar o 12:35 z Tanabe dojeżdża do Takijiri o podobnej porze co ten z Koyasan przez Gomadanzan do pobliskiego Kurisugawa, więc wydaje mi się, że ten cały objazd pociągami ewentualnie miałby sens, gdybyś uparł się na jeszcze wcześniejszy wyjazd z Koyasan, żeby zdążyć na wcześniejszy autokar z Tanabe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 19 Maj 2017 20:29 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 975
Punkty statusowe: 33
srebrny
Aso napisał(a):
Pierwsza sugestia jest taka, że jeżeli decydujesz się na nocleg w Koyasan, to dużo bardziej praktycznie jest pierwszego dnia przyjechać popołudniu tylko na nocleg, a zwiedzać dopiero następnego dnia. W tej sposób nie zmarnujesz połowy dnia na wydostanie się z Koyasan.

No i właśnie mniej więcej tak zamierzam zrobić. Plan jest taki, żeby w Koyasan spędzić 2 noce. Pierwszego dnia dotrzeć tam wieczorem pieszo szlakiem Choishi Michi, drugi dzień caaaały na zwiedzanie, i trzeciego dnia (wg pierwotnego planu) z samego rana podróż do Tanabe. Ale teraz właśnie patrzę na te autobusy i chyba jednak wybiorę tę opcję z wysiadką w Kurisugawa. Przy okazji powinno być bardziej malowniczo niż pociągiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group