Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Wrz 2018 00:31 

Rejestracja: 26 Lip 2014
Posty: 13
Witam,
Niedługo wybieram się na urlop do Japonii, konkretnie do Osaki. Mam nadzieję, że żaden kataklizm nie nawiedzi już Japonii w najbliższym czasie, ale zacząłem poważniej myśleć o tym co ze sobą zrobić, jeżeli w trakcie urlopu pojawi się Jebi2. Zastanawiam się na kogo lub na co mogę liczyć ze strony ubezpieczyciela, linii lotniczej. Mam kilka nieskładnych - przepraszam za to - pytań:

  • Widzę, że moje połączenie do KIX jest od blisko tygodnia zawieszone. Co zazwyczaj robią linie lotnicze w takiej sytuacji (tj. tajfun, trzęsienie ziemi itp.)? Anulują pasażerom bilety czy zmieniają booking? Organizują wylot z innego lotniska czy raczej przesuwają rezerwację w czasie? Zakładam, że w takiej sytuacji linia lotnicza może anulować bilet bez konsekwencji, mam rację (ewentualnie zwraca część kosztów)?
  • Jaka jest rola ubezpieczyciela w takiej sytuacji i jak wygląda współpraca pomiędzy ubezpieczycielem a ubezpieczonym? Czy dzwoniąc pod numer alarmowy ubezpieczyciela mogę oczekiwać pomocy w np. szukaniu noclegu lub transportu? Czy raczej załatwiam wszystko sam na miejscu i później wnioskuję o zwrot kosztów? Oczywiście upewnię się, żeby katastrofy naturalne wchodziły w zakres ubezpieczenia.
  • Gdyby było bardzo źle. W Osace nie ma żadnej placówki dyplomatycznej RP. Gdzieś słyszałem, że w takiej sytuacji mamy prawo domagać się pomocy od placówki dyplomatycznej dowolnego kraju UE, to prawda? Znam program Odyszeusz MSZ i zazwyczaj z niego korzystam.
  • Może ktoś z Was miał taką nieprzyjemną przygodę i może się podzielić doświadczeniami?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 10 Wrz 2018 05:55 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8794
1. Raczej zmieniają lotnisko
2. Mając wykupione ubezpieczenie zgodziles się na konkretne warunki ubezpieczenia, tam jest bardzo dokładnie opisane co ubezpieczyciel robi przy jakich zasadach i warunkach. Polecam zapoznanie się z tym dokumentem (swu)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
 
 [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group