| Forum strony Fly4free.pl https://www.fly4free.pl/forum/ | |
| Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) katastrofa-a320-germanwings-bcn-dus,191,68987 | Strona 11 z 12 |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 14:09 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Cały ten wątek to bicie piany przez "fachowców"- amatorów. Kpiny, złośliwości , szydzenie . Ale w ostatnich postach , przechodzicie już samych siebie. Przecież jest oczywistą, oczywistością, że wprowadzenie żelaznej reguły " w kabinie muszą być 2 osoby" to b.poważne utrudnienie dla potencjalnego następcy, pilota - samobójcy. Wystarczy , że ktoś z personelu, który zastąpi pilota podczas nieobecności drugiego, będzie wiedział , którą wajchę pociągnąć, czy jaki guzik nacisnąc, żeby odblokować drzwi od środka. Dlaczego od razu zakładać, że to będzie wiotka stewka ? A może akurat kawał chłopa - steward ? Który ukręci łeb potencjalnemu samobójcy. A takie ew. Szkolenie to może kwestia raptem paru godzin ? Przypomnijcie sobie kto pierwszy napisał na Tweeterze , że ta katastrofa, to robota pilota- samobójcy. I jak został gromko wyśmiany w tym wątku. I nie tylko tu. -- 30 Mar 2015 14:25 -- Skoro ten wątek nie został zamknięty, i można tu pisać dowolne bzdury, to dlaczego wykluczać z góry, że pilot nie działał z czyjejś inspiracji. ?? Dla kasy to nie ( bo mu już niepotrzebna) ale dla ideologii itp ?? A te papiery o chorobie psychicznej , zostały spreparowane ? Można puszczać wodze fantazji. Dopóki nikt tego nie obali na 100% to wszystko jest możliwe. | |
| Autor: | Anonim3 [ 30 Mar 2015 14:30 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Doceniłabym też wiotkie kobiety. Np. Annie Lewandowskiej czy Joannie Jędrzejczyk bym się nie narażała. Tudzież każdej anonimowej pani po dobrym treningu Krav Magi. Ach, te stereotypy... | |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 16:21 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Akurat te dwie, wymienione wyżej panie, mają już dobrą robotę. I raczej w lotnictwie jej nie będą szukać. Ale niewykluczone, że linie lotnicze, zaczną szkolić wybrane osoby ( lub specjalnie takie dobierać) w technikach obezwładniania itp. | |
| Autor: | becek [ 30 Mar 2015 18:19 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
takie coś już istnieje i na wybranych kierunkach latają udający pasażerów policjanci tylko co to ma wspólnego z pilotem? pilota nie sposób powstrzymać jak się uprze na rozbicie samolotu ma na to mnóstwo okazji przy starcie/lądowaniu | |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 18:35 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Rozmawiamy tu o przebywaniu 2 osób w kabinie pilotów, a nie ochrony , wśród pasażerów ( jak np w El Al) Jakby było takie proste rozbicie samolotu w czasie obecności drugiego pilota to Lubitz zrobiłby to już pewnie dawno temu. A nie czekał okazji, aż zostanie sam. Leciałem El Alem i obecni ( jak zawsze) na pokładzie agenci Mossadu, zwracali uwagę na pasażerów, a nie pilotów. I to jest do poprawienia we wszystkich liniach. | |
| Autor: | obibok [ 30 Mar 2015 19:06 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Anonymous napisał(a): Rozmawiamy tu o przebywaniu 2 osób w kabinie pilotów, a nie ochrony , wśród pasażerów ( jak np w El Al) Jakby było takie proste rozbicie samolotu w czasie obecności drugiego pilota to Lubitz zrobiłby to już pewnie dawno temu. A nie czekał okazji, aż zostanie sam. Leciałem El Alem i obecni ( jak zawsze) na pokładzie agenci Mossadu, zwracali uwagę na pasażerów, a nie pilotów. I to jest do poprawienia we wszystkich liniach. Może i do poprawienia, ale jeśli nagle zaczniemy zakładać, że największym wrogiem w samolocie jest sam pilot, to dźwigniemy się w wyżyny absurdu. Owszem, zdarza się i właśnie się zdarzyło, ale to nie powód, żeby nagle o 180 stopni odwracać dotychczasowe procedury, oparte na założeniu obrony pilotów przed terrorystami. Pamiętajmy, że zabezpieczenie przed wejściem drugiego pilota przez ryglowanie od środka wzięło się z założenia, że on może mieć nóż na gardle. Myśląc inaczej, zaczniemy dostosowywać kabiny do 10 osób, bo drugi pilot może być wspólnikiem pierwszego-samobójcy, podobnie jak wszystkie stewardessy. To już większe zagrożenie jest w takim pędzącym autokarze, a liczba potencjalnych ofiar minimalnie mniejsza. | |
| Autor: | Anonim3 [ 30 Mar 2015 19:11 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Przez ostatnich 40 lat było 11 wypadków spowodowanych przez samobójców-pilotów dużych samolotów pasażerskich wykonujących loty komercyjne (wliczając nawet tych z 9/11 i Lubitza). Czyli średnio 1 na ok. 4 lata. Teraz potencjalnym kandydatom będzie relatywnie trudniej zrealizować swoje zamiary (patrząc na ogół linii). Dla innych przyczyn statystyki wyglądają gorzej, a jakoś media nie żyją dniami tematami typu wytrzymałość materiałów czy uskok wiatru. Chyba za bardzo dajemy się nakręcać... | |
| Autor: | krasnal [ 30 Mar 2015 19:16 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Anonymous napisał(a): Leciałem El Alem i obecni ( jak zawsze) na pokładzie agenci Mossadu, zwracali uwagę na pasażerów, a nie pilotów. I to jest do poprawienia we wszystkich liniach. Co jak co ale na pewno to nie był Mossad tylko Szin Bet. | |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 19:18 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Rozważamy tylko , jakie nowe procedury, mogą zminimalizować takie przypadki w przyszłości. A ta o obecności 2 osób w kabinie ewidentnie zwiększa bezpieczeństwo. Zresztą jakieś 2 miesiące temu, w specjalistycznym periodyku, inny pilot opisał to potencjalne zagrożenie. Które zlekceważono i niestety teraz jest już za późno. A te ogólniki o nagonce na pilotów, podawanie przykładów wypadków drogowych, możliwej zmowie z drugim pilotem itp jest niepoważne i nic nie wnosi. Takie internetowe ględzenie. A 2 osoby ZAWSZE w kabinie, jak najbardziej, mogą uratować ludzkie życie, w sytuacji ekstremalnej. @ krasnal Masz rację. Szin Bet. Mossad to wywiad. Dzięki za czujność i gratuluję wiedzy. | |
| Autor: | kittycate [ 30 Mar 2015 19:51 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
A może osoby leczone psychiatrycznie powinny mieć zakaz wykonywania takiej pracy jak pilot samolotu/maszynista pociągu/kierowca autobusu? Ja rozumiem że ciężka depresja/lżejsza lub cięższa choroba psychiczna każdemu może się trafić i nie trzeba go od razu potępiać ale jest wiele innych prac na tym świecie które mógłby wykonywać np. jako obsługa klientów w customer service, na lotnisku czy w banku a nie tam gdzie bezpośrednio od niego zależy życie setek ludzi. | |
| Autor: | becek [ 30 Mar 2015 20:00 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Anonymous napisał(a): Rozważamy tylko , jakie nowe procedury, mogą zminimalizować takie przypadki w przyszłości. A ta o obecności 2 osób w kabinie ewidentnie zwiększa bezpieczeństwo. nu,ale tu byly 2 osoby,tylko jedna wyszla za potzreba i co przebudowac kabine zeby toy toy wszedl??? no to toy toy musialby byc bez drzwi, zeby nie mozna bylo ich zablokowac...i co otwarty kibel w kokpicie?? a moze jak kasjerka w biedronce, pampers obowiazkowy;D | |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 20:04 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Przecież to jasne , że pilot czy nawet maszynista nie może mieć problemów z psychiką. W niemieckiej TV wałkują, jak to się stało, że wiadomości o wizytach Lubitza u psychiatry, nie dotarły do jego pracodawcy. Tam też jest niezły bajzel, biurokracja i powolna machina urzędnicza. Zapewne dopiero teraz zaczną sprawdzać wszystkich pilotów, czy nie mają założonych kartotek w pewnych poradniach. @ becek Ja się już poddaję, żeby Ci to tłumaczyć. 2 osoby ZAWSZE. Czyli wchodzi trzecia, a jedna wychodzi. I są dwie. Ta co wyszła wraca. Są trzy. Jedna wychodzi są znowu dwie. Zrozumiałeś wreszcie ??? Co ma do tego toi toi ?? | |
| Autor: | becek [ 30 Mar 2015 20:08 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
nie ,nie zrozumiałem a skąd ta trzecia? leci w mirragu obok? czy się teleportuje? a może konkurs wśród pasażerów "kto przypilnuje pilota?" | |
| Autor: | Anonymous [ 30 Mar 2015 20:13 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Jednak nie zrozumiałeś. Zerknij wyżej. Poczytaj o ew. dodatkowym szkoleniu personelu pokładowego. Nie pasażerów. Ta trzecia osoba to nie dodatkowy pilot, tylko ktoś, kto będzie w stanie otworzyć drzwi od środka. Nie musi być zaraz pilot- samobójca. Może on np zemdleć, dostać zawału itp. Nie może być wtedy sam. Zamknięty w kabinie. Amerykanie stosują zasadę 2 osób od dawna. | |
| Autor: | mashacra [ 30 Mar 2015 20:16 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
@becek proszę, czytaj ze zrozumieniem, to co pisze jacakatowice jest na prawdę zrozumiałe i jasno podane | |
| Autor: | becek [ 30 Mar 2015 20:20 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
sorry ale nie jest może nie wiesz,ale załoga ma już swoje obowiązki wiec jeśli to ma być ktoś z załogi, to ewidentne zagranie pod publiczkę na krotkich lotach za malo jest zalogi na podmianke pilota | |
| Autor: | obibok [ 30 Mar 2015 20:24 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Anonymous napisał(a): A te ogólniki o nagonce na pilotów, podawanie przykładów wypadków drogowych, możliwej zmowie z drugim pilotem itp jest niepoważne i nic nie wnosi. Takie internetowe ględzenie. A 2 osoby ZAWSZE w kabinie, jak najbardziej, mogą uratować ludzkie życie, w sytuacji ekstremalnej. Zakładasz stosunkowo duże prawdopodobieństwo, że owa druga osoba (stewardessa?) poradzi sobie z pilotem-psychopatą i jednocześnie równie duże, że taki pilot się pojawi, a nieadekwatnie niskie, że to z nią coś będzie ni w porządku. Tymczasem jak czasami słucham rozmów stewardess u niektórych przewoźników, to mam wrażenie, że ich szkolenia ograniczają się do odróżniania startu od lądowania. Podkreślam: czasami i niektórych. | |
| Autor: | gosiagosia [ 30 Mar 2015 20:26 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
no, @becek - upierasz się chyba całkiem niepotrzebnie. Przecież ten pilot nie ma isć na zakupy do Lidla . Podmiana z członkiem załogi pokładowej na kilka minut nie zakłóci jej pracy. | |
| Autor: | becek [ 30 Mar 2015 20:30 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
gosiagosia napisał(a): no, @becek - upierasz się chyba całkiem niepotrzebnie. Przecież ten pilot nie ma isć na zakupy do Lidla . Podmiana z członkiem załogi pokładowej na kilka minut nie zakłóci jej pracy. nie? ale jestes pewna czy sie domyslasz? wydawanie posilkow na malych samolotach absorbuje cala zaloge i co ma zrobic stewa jak pilot zacznie pikowac? herbate mu zaproponowac? widzialas stewy na amerykanskich pokladach? tam srednio maja po 50 lat | |
| Autor: | 04patryk12 [ 30 Mar 2015 20:33 ] |
| Temat postu: | Re: Katastrofa A320 Germanwings (BCN-DUS) |
Nigdy żadne zarządzenia nie zapewnią 100% ochrony przed szaleńcem...aczkolwiek uważam że wprowadzenie tych procedur obniży prawdopodobieństwo podobnego zdarzenia i to już wystarczy. A dwie osoby w kokpicie to sposób tani i szybki w implementacji. | |
| Strona 11 z 12 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |