Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
#181 PostWysłany: 27 Mar 2015 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2720
niebieski
04patryk12 napisał(a):
A ja uważam, że skoro tak szybko postawiono takie zarzuty to prokuratorzy musieli mieć pewność.

Moim zdaniem, jeśli padłby nakaz zatuszowania prawdziwej przyczyny katastrofy, to możnaby stworzyć wiele historii wywołujących mniejsze kontrowersje i mniej potęgujących ból rodzin ofiar tej katastrofy.

Nie upieram się, ale co do powyższego to raczej dokładnie odwrotnie, tak spektakularne i kontrowersyjne wyjaśnienie skupia uwagę wszystkich w konkretnym kierunku a jednocześnie jest "pełne" - nie ma powodu szukać innych przyczyn i kontunuować innych wątków. Percepcja odbiorców jest jak wyżej - skoro tak szybko to podali to musza mieć pewność czyli tak było.

A co do montowania kamer czy zwiększenia bezpieczeństwa systemowego, to trzeba pamiętać że bezpieczeństwo jest jednym z kosztów dla linii lotniczych. Gdzieś jest granica pomiędzy montowaniem kolejnych systemów (koszt systemów pokładowych i zewnętrznych, szkolenia, obsługa itd.) a realnym uzyskiem z posiadania takiego systemu. Jeśli zamontowanie całej sieci monitoringu online czy kamer (tez on line?) miałoby skutkować 1 katastrofą mniej przez kolejne 25 lat dla danej linii lotniczej, to smiem twierdzić że oni wolą raz na 25 lat zapłacić odszkodowanie (a sam samolot to pewnie ubezpieczony był), niż przez te 25 lat utrzymywać systemu i ludzi. A w takim konkretnym przypadku jak ten, zakładając że podana przyczyna była prawdziwa, to te systemy pomogłby by tylko szybciej ustalić przyczyne katastrofy, może pooglądać pilota w jego kabinie przez rozbiciem. I tyle.
To się najzwyczajniej nie opłaca - a linie lotnicze są tworzone nie po to żeby nam podróżnikom robić dobrze, tylko żeby zarabiały kasiore.
Kwestie samobójców czy nawet siłą przejętych samolotów można by rozwiązać poprzez przejęcie zdalnie kontroli nad samolotem, żeby "zabrać" takiemu pilotowi drążek. Tylko że nie trzeba być specjalistą żeby przewidzieć że prędzej 'zły' się włamie i przejmie kontrolę nad samolotem żeby go rozbić zdalnie, niż trafi się kolejny samobójca. To samo dotyczy zresztą lotów bezzałogowych (to złe określenie - bezpilotowych, bo załoga do podawania snacksów pewnie będzie ;-), i myślę że dlatego długo jeszcze tego nie wprowadzą. To nie drony, inna skala i inne potrzeby.
Sorki, za dywagacje, nie wiem na ile to nie za bardzo OT.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#182 PostWysłany: 27 Mar 2015 14:09 

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 741
Według informacji:
http://www.tvn24.pl/zmiana-zasad-po-kat ... 174,s.html

Juve napisał(a):
Całkiem niedawno podczas lotu Wizz pilot wyszedł z kabiny (nikt nie wszedł za niego) i na tyle samolotu rozmawiał ze stewardessą dobre 10 minut.

"Trzeci największy przewoźnik w Polsce, węgierskie tanie linie Wizzair, decyzję o zastosowaniu zasady,że kokpicie zawsze muszą być dwie osoby podjęły w reakcji na katastrofę airbusa Germanwings"

04patryk12 napisał(a):
Ja jak latałem FR i na dłuższych trasach np. z Rygge na Kos to jak pilot wychodził do kibelka to włączali zapiąć pasy, nie zauważyłem żeby ktoś z załogi pokładowej wchodził na jego miejsce, ale to było w tamtym roku, być może coś się zmieniło od tej pory.

"Przedstawicielka Ryanair, najpopularniejszej linii lotniczej w Polsce powiedziała, że irlandzki przewoźnik stosuje takie reguły już od dawna"
Ciekawe jednak od jak dawna:<
Góra
 Relacje PM off  
 
#183 PostWysłany: 27 Mar 2015 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Maj 2012
Posty: 423
Loty: 55
Kilometry: 72 216
niebieski
@borcak

Ryanair
Przewiń na stronę wcześniejszą tego wątku. Są 2 wpisy m.in. mój że napewno na początku tego roku już to stosowali.
Góra
 Relacje PM off  
 
#184 PostWysłany: 27 Mar 2015 15:43 

Rejestracja: 11 Gru 2012
Posty: 1360
niebieski
kkku napisał(a):
@borcak

Ryanair
Przewiń na stronę wcześniejszą tego wątku. Są 2 wpisy m.in. mój że napewno na początku tego roku już to stosowali.

I mój:)
Góra
 Relacje PM off
kkku lubi ten post.
 
 
#185 PostWysłany: 27 Mar 2015 15:55 

skrzat napisał(a):
Już wczoraj podano informacje, że wiele linii wprowadza taką procedurę (2 osoby w kabinie): WestJet, Air Canada, Air Transa, Norwegian, easyJet, IcelandAir, Thomas Cook.
Już od dawna takie przepisy są w Finnair, Iberia czy CSA. Kiedyś było tak też w Alitalia i teraz przywracają ten przepis.
Lufthansa zapowiedziała, że nie wprowadzą takiej procedury: "Moje pełne zaufanie do selekcji, szkolenia, kwalifikacji i pracy naszych pilotów nie uległo zachwianiu po tej pojedynczej tragedii - powiedział szef niemieckich linii Carsten Spohr."


Jednak wprowadzą Lufthansa Group further refines its safety structures
Group member airlines to adopt “rule of two” for aircraft cockpits
In coordination with the Luftfahrtbundesamt (Germany’s aviation authority), the other German airlines and the German aviation industry association (Bundesverband der deutschen Luftverkehrswirtschaft), the airlines of the Lufthansa Group are to adopt a new cockpit occupancy procedure as a precautionary measure. Under the new procedure, two authorized persons must be present in the cockpit at all times during a flight.
The passenger airlines of the Lufthansa Group will adopt the new procedure as soon as possible, in due consultation with their national aviation authority.


Źródło: FB LH
Góra
 PM off
lataczuk uważa post za pomocny.
 
 
#186 PostWysłany: 30 Mar 2015 11:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 223
Loty: 20
Kilometry: 26 789
Stewardessa w kabinie w takiej sytuacji mogłaby cokolwiek zmienić? Wątpię.
Zmiana jest 'pod publiczkę' a nie merytoryczna.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#187 PostWysłany: 30 Mar 2015 11:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Lip 2011
Posty: 828
srebrny
łowca napisał(a):
Stewardessa w kabinie w takiej sytuacji mogłaby cokolwiek zmienić? Wątpię.
Zmiana jest 'pod publiczkę' a nie merytoryczna.


Jeżeli trafi się kolejny zamachowiec to różnicą będzie ukręcenie głowy stewardessie przed rozbiciem samolotu.
_________________
Image

http://mamasaidbecool.pl/
Góra
 Relacje PM off
chaleanthite lubi ten post.
 
 
#188 PostWysłany: 30 Mar 2015 11:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1083
Loty: 364
Kilometry: 395 210
srebrny
Moze w filmach ukrecenie glowy zajmuje 10 sekund, natomiast najprawdopodobniej skonczyloby sie to szarpanina, w czasie ktorej duza szansa, ze drugi pilot jednak dostalby sie do kabiny. Jesli cos daje nawet 10% wiecej szans na rozwiazanie takiego problemu, to warto to zastosowac.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#189 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:06 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Chciałabym tylko zauważyć, że mówi się raczej o szefowej/ szefie pokładu, a nie o stereotypowej "trolley dolly". Takie osoby mają - oprócz doświadczenia w kontaktach z ludźmi - co najmniej podstawową wiedzę nt instrumentów w kokpicie i samoobrony. Nie ignorowałabym ich potencjału.
Góra
 Relacje PM off  
 
#190 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:25 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1243
Loty: 711
Kilometry: 1 078 818
srebrny
Pytałem koleżankę która jest szefową pokładu w landrynie czy miała jakieś szkolenia z samoobrony i podstawowej obsługi instrumentów w kokpicie. Była bardzo zdziwiona...
W których liniach prowadzą takie kursy (poza izraelskimi ;)) dla stewardes?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#191 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:30 

Rejestracja: 17 Lut 2014
Posty: 1437
Loty: 8
Kilometry: 22 290
niebieski
Hubuus napisał(a):
łowca napisał(a):
Stewardessa w kabinie w takiej sytuacji mogłaby cokolwiek zmienić? Wątpię.
Zmiana jest 'pod publiczkę' a nie merytoryczna.


Jeżeli trafi się kolejny zamachowiec to różnicą będzie ukręcenie głowy stewardessie przed rozbiciem samolotu.



Tu się nie do końca zgodzę. Myślę,że co innego jest zostać samemu i wdusić sobie guzik a co innego atak na drugą osobę. Nie chodzi o to,że stewardesa posadzi samolot na ziemię ale bardziej o to,że jest mimo wszystko jakimś utrudnieniem.
Góra
 Relacje PM off
Juve lubi ten post.
 
 
#192 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3501
złoty
to może open space w samolocie? jak dawniej i np w concordzie
dopiero będzie utrudnienie
działania typowe pod publiczkę
ja bym jeszcze wiadro wstawił do kabiny bo jak potrzeba złapie to co ten drugi ma zrobić?? przez okno robić?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#193 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:46 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@DMW, może powinieneś porozmawiać z purserem z np. British Airways.

PS Choć w moim pierwszym poście nie ma słów "szkolenie" i "obsługa"... ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#194 PostWysłany: 30 Mar 2015 12:54 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1243
Loty: 711
Kilometry: 1 078 818
srebrny
Ponieważ nie znam nikogo w British Airways, więc pytam Ciebie. W BA szefowe pokładów posiadają umiejętności o których pisałaś?
Góra
 Relacje PM off  
 
#195 PostWysłany: 30 Mar 2015 13:03 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Nie pisałam o żadnych szkoleniach dla stewardess. Proszę, trzymajmy się faktów. (Ładny edit...)

Natomiast dwoje znajomych purserów z BA zostało przeszkolonych i z tego, co gdzie jest w kokpicie oraz do czego służy, a także z samoobrony.

Mama koleżanki, która była stewardessą w LOT lata temu, radziła sobie bez problemu z naszymi krewkimi rodakami i wiedziała dużo więcej o wskaźnikach w kokpicie niż w samochodzie jej córki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#196 PostWysłany: 30 Mar 2015 13:10 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1243
Loty: 711
Kilometry: 1 078 818
srebrny
Kara napisał(a):
Chciałabym tylko zauważyć, że mówi się raczej o szefowej/ szefie pokładu, a nie o stereotypowej "trolley dolly". Takie osoby mają - oprócz doświadczenia w kontaktach z ludźmi - co najmniej podstawową wiedzę nt instrumentów w kokpicie i samoobrony. Nie ignorowałabym ich potencjału.

Nie pisałaś o szkoleniach ale skoro piszesz że takie osoby mają co najmniej podstawową wiedzę itd. to znaczy że gdzieś musiały ją nabyć. Więc albo na szkoleniach robionych przez pracodawcę albo już w procesie rekrutacji taka wiedza jest od kandydata wymagana. Stąd moje pytanie - jakich dotyczy to linii.
Góra
 Relacje PM off  
 
#197 PostWysłany: 30 Mar 2015 13:18 

@DMW @kara
Co prawda o BA znalazłem tylko informację z jakiegoś forum dla przyszłych cabin crew, ale podobnież elementy samoobrony są włączone do programu treningowego.
Inne linie, które szkolą/szkoliły załogi z samoobrony to
China Southern Airlines http://www.scmp.com/news/china/article/ ... attendants
Hong Kong Airlines - http://www.airliners.net/aviation-forum ... in/5470002
BMI - http://www.telegraph.co.uk/travel/72928 ... olent.html
Góra
 PM off
Anonim3 lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#198 PostWysłany: 30 Mar 2015 13:43 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
To ja na drugą nóżkę (kokpit) - np. http://podrozniccy.com/pl/telefon/dooko ... ardesa.htm.

Wujcio Google zasugerował też szach-mat dla niedoceniających "trolley dollies" - Patti DeLuna i AA1612.
Góra
 Relacje PM off  
 
#199 PostWysłany: 30 Mar 2015 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Lis 2014
Posty: 315
Loty: 146
Kilometry: 347 466
Niedawno czytalam AMA (Ask Me Anything) stewki z Ryana i dziewczyna pisala, ze przechodza szkolenia, na ktorych ucza sie jak obezwladnic kogos jednym ciosem. Nie wiem czy to prawda, czy ktokolwiek moglby to potwierdzic..?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#200 PostWysłany: 30 Mar 2015 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 479
Kilometry: 615 649
niebieski
łowca napisał(a):
Stewardessa w kabinie w takiej sytuacji mogłaby cokolwiek zmienić? Wątpię.
Zmiana jest 'pod publiczkę' a nie merytoryczna.
Może samobójca chciał być sam w kokpicie w momencie katastrofy. Może wystarczyłaby rozmowa i przypomnienie, że ma dzieci na pokładzie. Może drugi pilot zajęty obezwładnianiem innej osoby nie blokowałby drzwi cały czas. Generalnie byłoby więcej opcji na uniknięcie katastrofy. Kiedy pliot-samobójca zostaje sam w kokpicie liczba alternatywnych rozwiązań bardzo się zmniejsza. Na pewno w tym przypadku obecność stewarda/stewardesy by nie zaszkodziła...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 238 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], mezo23 oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group