Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Wrz 2012 00:13 

Rejestracja: 17 Lip 2011
Posty: 172
Zbanowany
Punkty statusowe: -24
Cześć.

Mój znajomy zarezerwował pokój przez booking.com w hotelu z ofertą bezzwrotną.
Widniała tam informacja, że podczas rezerwacji pobiorą 100% kwoty, której nie pobrali.
Wskazał swoją kartę BZ WBK prepaid z zerowym stanem konta.

Obecnie okazało się, że nie może jechać z nami i że chciałbym anulować rezerwację,
choć oczywiście według wcześniejszych zapisów nie może. Booking.com napisało, że to niemożliwe bo hotel nie wyraża zgody, zaś hotel że to Booking.com musi wyrazić zgodę.

Co będzie jeżeli nie przyjedzie i hotel będzie chciał pobrać opłatę z karty na której nic nie ma oraz nie ma żadnych danych osobowych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 11 Wrz 2012 00:31 

Rejestracja: 04 Sie 2010
Posty: 39
Punkty statusowe: 0
Jeśli karty nie zarejestrował w banku... To teoretycznie nic (a przy rezerwacji nie musiał podać danych?). Jeśli zarejestrował w banku - to będzie late charge, zrobią debet na prepaidzie i każą zapłacić.
_________________
GDN
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 25 Wrz 2012 13:24 

Rejestracja: 13 Sty 2012
Posty: 24
Punkty statusowe: 0
Nie zawsze tak musi być, ja jakiś miesiąc temu rezerwowałem przez booking.com pokój z którego nie skorzystałem przy użyciu karty walutowej BZWBK z której zabrałem środki i do dzisiaj nie przyszło żadne obciążenie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 25 Wrz 2012 13:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2012
Posty: 418
Punkty statusowe: 5
Hotele nie zawsze pobierają opłatę za anulowanie pobytu.
Czasami ta opłata to tylko straszak, zwłaszcza gdy jest napisane że w hotel nie akceptuje kart kredytowych.
_________________
Ja chcę jeszcze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 03 Maj 2013 20:12 

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 1
Punkty statusowe: 0
Wszystko zależy od hotelu, od terminu, etc. Hotele sieciowe i te prowadzone przez profesjonalistów na 99 % sciagna kase z karty lub przynajmniej ja pre-autoryzują. Inne hotele zrobią tylko terminach z wysoka frekwencją.
Na anulacje bezkosztową zgodzic moze sie tylko hotel, ale jesli rezerwacja robiona byla przez hrs, booking, expedie, etc. trzeba ich o tym poinformowac. Jesli ktos ma problemy z anulowaniem rezerwacji hotelowych, mozna jeszcze sprobowac je odstapic lub najlepiej sprzedac i odzyskac pieniadze.


Ostatnio edytowany przez michzak, 25 Wrz 2017 08:29, edytowano w sumie 1 raz
Reklama, promowanie własnych stron internetowych, podawanie linków do innych, konkurencyjnych stron.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 23 Wrz 2017 22:24 

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 5
Punkty statusowe: 0
-- 23 Wrz 2017 22:23 --

A jeśli zrobiłam rezerwację, a hostel nie może przetworzyć mojej karty (mam debetówkę, a jest wymagana kredytowa), to jakimś cudem mogą ściągnąć ze mnie opłatę za anulowanie? Teraz jestem zainteresowana innym hostelem.

-- 23 Wrz 2017 22:24 --

Dodam, że na karcie mam środki na wiele takich rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 11 Lut 2018 15:03 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 0
Punkty statusowe: 0
Witam,

Jak zakonczyla sie Pani sprawa?
Czy w takiej sytuacji booking obciazyl konto?
Mojej karty hotel tez nie jest w stanie przetworzyc...
A jestem zmuszony zrezygnowac z rezerwacji za ktora niestety cala powinienem zaplacic ;/ (rezygnacje mialem do 10 lutego)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 11 Lut 2018 15:28 

Rejestracja: 24 Paź 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Pracuję w hotelu, między innymi zajmuję się właśnie płatnościami.
Jeśli gość się nie stawia do zameldowania, a nie preautoryzowaliśmy karty, próbujemy pobrać pieniądze.
Jeśli jest to nieskuteczne (na terminalu wyświetla się po prostu "ODMOWA", bez żadnych dodatkowych szczegółów), próbujemy następnego dnia lub do kilkunastu dni dokonać pobrania - może akurat gość zasilił kartę.
Jeśli się nie uda, zapominamy o sprawie - po co się kopać z koniem, chyba, że..
Kwota do pobrania jest wysoka (gość zarezerwował na przykład cztery pokoje na tydzień i rozwalił nam terminarz), próbujemy kontaktować się z nim i wyjaśniać sprawę płatności - powinien zapłacić, ale to właściwie w tym momencie tylko jego dobra wola. Przez dwa lata nie zdarzyło się, żeby booking pomagał nam ściągnąć płatność w przypadku odmowy na karcie.
Góra
 Profil Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
Garmond uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 11 Lut 2018 15:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2340
Punkty statusowe: 141
platynowy
Cytuj:
powinien zapłacić, ale to właściwie w tym momencie tylko jego dobra wola.

Chyba żartujesz.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 12 Lut 2018 18:03 

Rejestracja: 24 Paź 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Sęk w tym, że nie żartuję.
Jeśli obiekt hotelowy nie preautoryzował karty, a gość się nie stawił, dodatkowo ma nieważną kartę - hotel godzi się ze stratą lub angażuje w rozwiązanie sprawy organy ścigania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 12 Lut 2018 18:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2340
Punkty statusowe: 141
platynowy
A zatem jednak nie jest to tylko dobra wola gościa - tak, jak twierdziłaś.

Wasz obiekt może i sobie odpuszcza ściąganie kasy - ale to jest właśnie dobra wola. Wasza dobra wola. ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 12 Lut 2018 18:44 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 636
Punkty statusowe: 19
niebieski
Uwielbiam, gdy dyskutuje teoretyk z praktykiem...
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:08 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 0
Punkty statusowe: 0
Efa napisał(a):
Pracuję w hotelu, między innymi zajmuję się właśnie płatnościami.
Jeśli gość się nie stawia do zameldowania, a nie preautoryzowaliśmy karty, próbujemy pobrać pieniądze.
Jeśli jest to nieskuteczne (na terminalu wyświetla się po prostu "ODMOWA", bez żadnych dodatkowych szczegółów), próbujemy następnego dnia lub do kilkunastu dni dokonać pobrania - może akurat gość zasilił kartę.
Jeśli się nie uda, zapominamy o sprawie - po co się kopać z koniem, chyba, że..
Kwota do pobrania jest wysoka (gość zarezerwował na przykład cztery pokoje na tydzień i rozwalił nam terminarz), próbujemy kontaktować się z nim i wyjaśniać sprawę płatności - powinien zapłacić, ale to właściwie w tym momencie tylko jego dobra wola. Przez dwa lata nie zdarzyło się, żeby booking pomagał nam ściągnąć płatność w przypadku odmowy na karcie.



Efa,

Czy nadal tak to funkcjonuje? Czy od nowego roku coś sie pozmieniało?
Bo mam właśnie taka sytuacje, że nie anulowałem w czas rezerwacji i nie chcialbym placic opłaty rezerwacyjnej... :)
Nie wiem jakim cudem ale po rozmowie z właścicielem odezwał sie booking... i mam wrażenie że oni beda chcieli coś działać w tym temacie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 3155
Punkty statusowe: 321
HON fly4free
@Emil Staś Może być kara chłosty,zablokowanie konta na booking.com i pismo do banku o obciążenie kosztami,dużo zależy od kalibru tego przekrętu.Swoją drogą dorośli ludzie działają świadomie i liczą się z kosztami swoich błędów ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:18 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 685
Loty: 49
Kilometry: 100 422
Punkty statusowe: 66
złoty
W sumie to ciekawe... zawężając sprawę do rezerwacji krajowych - aż ciekawe że nikt nie skupuje takich wierzytelności za "tzw" grosze bo takie należności można ściągać na drodze formalnej... pewnie w skali rynku nie wiele jest takich przypadków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:20 

Rejestracja: 24 Paź 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
Oczywiście obiekt może prosić booking o pomoc w kontakcie z gościem, booking zazwyczaj wtedy dzwoni do gościa i prosi go o odblokowanie karty.
Booking w regulaminie ma napisane, że nie ponosi odpowiedzialności za braki płatności, może jedynie być świadkiem, że gość pobyt planował i odwołał.
Naturalnie, jeśli obiekt hotelowy zechce, może złożyć zawiadomienie na policji na przykład.
Pytanie - jaka część spośród właścicieli hoteli faktycznie podejmuje takie kroki. Osobiście się nie spotkałam (ani nasz obiekt, ani okolica).
Góra
 Profil Relacje PM off
Emil Staś lubi ten post.
Emil Staś uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2340
Punkty statusowe: 141
platynowy
Cytuj:
Osobiście się nie spotkałam (ani nasz obiekt, ani okolica).

Niezbyt duże doświadczenie...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:23 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 0
Punkty statusowe: 0
miriam napisał(a):
@Emil Staś Może być kara chłosty,zablokowanie konta na booking.com i pismo do banku o obciążenie kosztami,dużo zależy od kalibru tego przekrętu.Swoją drogą dorośli ludzie działają świadomie i liczą się z kosztami swoich błędów ;)


To jest trochę bardziej skomplikowana sytuacja:) i jak najbardziej liczę się z kosztami :)
Nie chce mi się pisać EPOPEJI, wiec nie będę odnosił się do Twojego komentarza.
Po za tym pytanie zadałem do w/w osoby nie do Ciebie :)

Miłego dnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 13 Lut 2018 16:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 2340
Punkty statusowe: 141
platynowy
@Emil Staś

Cytuj:
Po za tym pytanie zadałem do w/w osoby nie do Ciebie

A to rezerwację masz u niej w obiekcie?
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 13 Lut 2018 17:09 

Rejestracja: 24 Paź 2017
Posty: 2
Punkty statusowe: 0
boots napisał(a):
Cytuj:
Osobiście się nie spotkałam (ani nasz obiekt, ani okolica).

Niezbyt duże doświadczenie...

Ale wystarczające, żeby wiedzieć, że przy "zaledwie" kilku stówach (potencjalnej) straty, szef nie ma ochoty spędzać dwóch wizyt na policji plus ewentualnie pół dnia w sądzie - jego czas jest (jego zdaniem oczywiście) więcej warty.

Naturalnie nie ma reguły - zawsze możesz zapytać jak sobie z podobną sytuacją radzi np. szef Marriotta lub innego kolosa. I masz rację, ja faktycznie zajmuję się mniejszym obiektem :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 73 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: BusinessClass, eskie, Pabloo oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group