Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Kwi 2015 12:24 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1842
srebrny
Witam,

załóżmy taką sytuację, jest lot:
A - B - C - B - A

zmieniono datę lotu B-C oraz C-B o 2 dni.
Do kiedy przewoźnik musi poinformować o zmianie, aby nie zapłacić kary? Z tego co rozumiem musi to zrobić min. 14 dni przed lotem ale którym? Przed rozpoczęciem podróży jako całej (czyli A), czy 14 dni przed zmianą konkretnego odcinka podróży (czyli np. B-C). Mam sytuację taką, że mam tygodniowy stopover w B, więc różnica dni jest znacząca.
Gdyby rekompensata przysługiwała dopiero od odcinka B-C, a sam bym wcześniej nie sprawdził na checkmytrip, że wszystko się pozmieniało to przecież mogłaby mi cała podróż nie pasować i mógłbym wystąpić o pełny zwrot (i wogóle nie rozpoczynać A-B).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2 PostWysłany: 03 Kwi 2015 15:03 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3225
srebrny
Moim zdaniem z rozporządzenia wynika , że liczy się 14 dni od daty konkretnego lotu - niemniej ten termin określa jedynie prawo do odszkodowania. W dalszym ciągu przewoźnik ma obowiązek zaproponowania wg Twojego wyboru:

- pierwszego (najwcześniejszego) alternatywnego połączenia - przez pierwsze rozumiemy również połączenia operowane przez innych przewoźników
- innego połączenia - za obopólną zgodą

czyli odrzucając ich propozycję masz gwarantowane prawo do pierwszego alternatywnego połączenia operowanego przez inna linie

Oczywiście powyższe rozważania dotyczą lotu do którego ma zastosowanie WE 261/2004
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group