Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1378 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 69  Następna
Autor Wiadomość
#821 PostWysłany: 08 Cze 2017 18:33 

Akurat Hiroszima Pass, jest w moim wypadku bardzo opłacalny - pojedyńczy przejazd Nozomi z Kioto do Hiroszimy to 10570JPY, a koszt takiego passa to 13500JPY przy zakupie online. No i mogę go również wykorzystać do przejazdów busami JR i przeprawie z Hiroszimy do Miyajimy.

Co do Kansai Thru Pass, to myślę, że też go wykorzystam - o ile zdecyduję sie na Koyasan. Ale to będę wiedział dopiero po zakupie lotów.
Góra
 PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#822 PostWysłany: 09 Cze 2017 09:38 

Rejestracja: 07 Paź 2016
Posty: 11
Chyba faktycznie sensowniej będzie jeśli Kioto zostanie na początku. Po przeanalizowaniu Twoich sugestii przeorganizowałam nieco plan, żeby bez sensu nie tracić dni na dojazdy.


Dzień 1 - przylot Tokio
dzień 2 - Tokio
dzień 3 - Kioto (JR Pass aktywacja)
dzień 4 - Kioto
dzień 5 - Kioto
dzień 6 - Hiroshima i Miyajima
dzień 7 - Nara
dzień 8 - Osaka
dzień 9 - Osaka - > Takayama (ostatni dzień JR passa)
dzień 10 - Takayama -> Matsumoto autokar
dzień 11 - Kofu (dojazd pociagiem)
dzień 12 - Kofu -> Fuji
dzień 13 - Fuji -> Tokio
dzień 14 - Tokio
dzień 15 - Tokio
dzień 16 - Tokio
dzień 17 - Tokio wylot
Góra
 Profil Relacje PM off
michzak lubi ten post.
 
      
#823 PostWysłany: 22 Cze 2017 15:09 

Rejestracja: 20 Wrz 2016
Posty: 25
Loty: 30
Kilometry: 87 409
Cześć :) w dniach 05-17.10 wybieramy się do Japonii i w wstępnie ułożyłam taki plan wyjazdu:

5.10 - przylot do Sapporo ok. 14 / przejazd do Asahikawa
6.10 - wycieczka jednodniowa z Asahikawa do Asahidake (Daisetsukan)
7.10 - powrót do Sapporo / zwiedzanie
8.10 - Otaru - wycieczka z Sapporo
9.10 - Noboribetsu / Lake Toya - wycieczka z Sapporo
10.10 - ranny przelot do Osaki / zwiedzanie
11.10 - Koyasan - wycieczka z Osaki
12.10 - Kyoto
13.10 - ranny przejazd do Kanazawy / Kanazawa
14.10 - Shirakawa-go - wycieczka z Kanazawy
15.10 - przejazd do Tokyo / Tokyo
16.10 - Hakone lub Lake Kawaguchigo - wycieczka z Tokyo
17.10 - ranny wylot z Tokio do Polski

Z racji, że jest to mój drugi wyjazd do Japonii nie zamierzam spędzać dużo czasu w Tokyo czy Kyoto (tylko odwiedzić w nich miejsca na które poprzednim razem zabrakło czasu). Będę wdzięczna za wszelkie sugestie :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#824 PostWysłany: 22 Cze 2017 19:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@kiri-chi

1. Zgaduję, że takie przesunięcie wspinaczki na Asahidake na sam początek jest związane z chęcią załapania się na ostatki jesiennych kolorów? Kolorowe liście zapewne wciąż będą jeszcze w niższych partiach gór, ale na wyższych prawdopodobnie zobaczysz już początki zimy. Obawiam się, że w październiku nie będzie już takich widoków, jakie zwykle są prezentowane na zdjęciach, ale w nieco niższych górach wciąż przyroda powinna wyglądać atrakcyjnie. Może nawet warto zostać w Parku Narodowym Daisetsuzan dzień dłużej, biorąc pod uwagę niewielką liczbę ciekawych miejsc w Sapporo i Otaru.

2. Długie przejazdy takie jak np. Kioto - Kanazawa lub Osaka - Koyasan (o ile nocujesz w Koyasan) proponuję planować na popołudnia raczej niż na poranki. Zwróć uwagę, że w październiku jest już krótki dzień i szkoda tracić rano czas na długi dojazd.

3. Wydaje się, że można nieco zamieszać z kolejnością zwiedzania, żeby zoptymalizować plan pod JR Pass 7 dni, a zrezygnować z lotu samolotem. Przejazd Shinkansenem serii E5 jest atrakcją samą w sobie.
Góra
 Profil Relacje PM off
kiri-chi lubi ten post.
 
      
#825 PostWysłany: 23 Cze 2017 10:22 

Rejestracja: 20 Wrz 2016
Posty: 25
Loty: 30
Kilometry: 87 409
@Aso Dzięki za szybką odpowiedź!

Ad 1. Jest dokładnie tak jak napisałeś, Asahidake jest na początku ze względu na próbę załapania się na końcówkę jesiennych kolorów, a jak się nie uda to trudno ale chociaż spróbuję zmaksymalizować szanse załapani się na nie ;) Zresztą ośnieżone szczyty też mogą wyglądać ciekawie. I faktycznie muszę się zastanowić nad noclegiem w Asahidake kosztem Sapporo / Otaru.

Ad 3. Właśnie tu mam problem z sensowną optymalizacją planu, skłaniałam się ku samolotowi ze względu na spore odległości. A co byś powiedział na taki plan:

5.10 - przylot do Sapporo ok. 14 / przejazd do Asahikawa na nocleg
6.10 - ranny przejazd z Asahikawa do Asahidake (Daisetsukan)
7.10 - Asahidake (Daisetsukan) / wieczorny powrót do Sapporo
8.10 - Sapporo / Otaru (lub samo Sapporo)
9.10 - Noboribetsu / Lake Toya / wieczorem przejazd do Shin-Hakodate-Hokuto na nocleg - (start JR Pass)
10.10 - przejazd do Kanazawy - przyjazd ok. 13 / Kanazawa
11.10 - Shirakawa-go - wycieczka z Kanazawy / wieczorny przejazd do Osaki
12.10 - Kyoto
13.10 - Koyasan - wycieczka z Osaki (tu się jeszcze zastanowiam czy nocować w Koyasan czy tylko zrobić jednodniową wycieczkę z Osaki)
14.10 - Kyoto / Osaka lub powrót z Koyasan / wieczorny przejazd do Tokyo
15.10 - Hakone lub Lake Kawaguchigo - wycieczka z Tokyo - (koniec JR Pass)
16.10 - Tokyo
17.10 - ranny wylot z Tokio do Polski

Shinkansenem serii 5 miałam już chyba przyjemność jechać przy ostatnim pobycie (jeśli dobrze patrzę to shinkanseny Yamabiko są już serii 5) wiec nie muszę tego koniecznie powtarzać ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#826 PostWysłany: 25 Cze 2017 13:40 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 18
Loty: 31
Kilometry: 91 771
Witam Was serdecznie!
Jestem pełen podziwu Waszej wiedzy i doświadczenia! Przygotowałem mój plan zwiedzania Japonii i poprosiłbym Was o ocenę. Będę w Japonii od 22.07 do 25.08, aczkolwiek właściwe zwiedzanie zacznę dopiero 12.08(aktywacja JRP), ponieważ wcześniej mam praktyki w szpitalu w miejscowości Asahikawa niedaleko Sapporo na wyspie Hokkaido. Zanim ocenicie mój plan chciałbym Wam powiedzieć, że jestem młodym studentem, który lubi zwiedzać bardzo dużo, jak siedzę na miejscu to mnie niesie^^ Zwiedzanie zaczynam bardzo wcześnie, a kończę późno. Muszę coś robić, a intensywne zwiedzanie mnie nie męczy :) A więc prezentuję plan mojego zwiedzania:
24.07-11.08 praktyki w szpitalu(weekendowe zwiedzanie)
12-13.08 aktywacja JRP, brak konkretnych planów, zwiedzanie wyspy Hokkaido i okolicy mojej miejscowości(Biei, Shikotsu-Toya National Park,The Blue Rand, Daisetsuzan National Park, Asahidake,Shirohige Waterfall, może coś jeszcze?)
14-15.08 praktyki w szpitalu
15.08 Asahikawa-Nikko(18:30-12:17)
16.08 zwiedzanie Nikko, Nikko-Kawaguchi(16:00-17:54), o 19:00 bus na stację wspinaczkową , wspinaczka na górę Fudżi z kolegą z Polski od 20:00
17.08 wschód Słońca Góra Fudżi(5:04),spacer wokół krateru, zejście ok. 12:00, bus do Kawaguchi, pociąg do Tokyo, 14:00, sen i popołudniowe zwiedzanie
18.08 Tokyo
19.08 Tokyo, zostawiam duży bagaż, dalej jadę z plecakiem
20.08 Tokyo-Kamakura (7:00-8:20), Kamakura zwiedzanie+popołudnie w Yokohamie(30min drogi od Kamakury)+podróż do Kioto(18:27-21:11), nocleg
21.08 Kyoto
22.08 Kyoto
23.08 Kyoto- Miyajimaguchi(5:21-8:34)+prom na Miyajima, dalej podróż do Hiroshima, tramwaj linii 2 lub 6 do Genbaku-Domu Mae, Hiroshima-Himeji(16:22-17:48/17:47-18:54), Himeji-Osaka(20:56-21:25), możliwe pominięcie Himeji(aczkolwiek bardzo chciałbym zobaczyć na własne oczy zamek, oczywiście po godzinie zamknięcia z zewnątrz, zachód słońca o 19:50, więc jeszcze bd coś widac^^
24.08 Osaka-Nara, popołudnie Osaka
25.08 zwiedzanie Osaka, Osaka-Tabata(Tokyo) 12:02-15:37,odbiór walizki i dalej Tabata(Tokyo)-Narita(16:10-17:30), następnie lot: Tokio-Dubaj 22:00-03:40 i Polska.

Napiszcie mi proszę co uważacie o tym planie podróży. Mam do Was również parę pytań:
1. Czy zamek Himeji da radę zobaczyć dobrze z zewnątrz po jego godzinach otwarcia? Wiem, że góruje nad terenem, ale czy z bliska da radę go zobaczyć :) Tego nie udało mi się nigdzie sprawdzić. Czy warto zrobić sobie 2/3h przerwę na niego w drodze powrotnej do Osaki?
2. Czy warto zatrzymywać się na 3.5h w Nikko i zobaczyć słownie Tōshō-gū, stary most, może jakąś świątynię dodatkow, poczuć chociaż trochę atmosferę miasta czy odpuścić sobie z racji remontów? Jak uważacie?
3. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że w końcówce sierpnia będę w stanie zobaczyć tradycyjne walki sumo w Tokyo/Kioto/Osace? Widziałem, że najbliżej mojego terminu to dopiero we wrześniu w Tokyo, może w jakimś innym miejscu? :)
4. Jaki internet w telefonie polecacie w Japonii? Widziałem opcję 5Gb na 21 dni za 3500JPY, czy macie może jakieś lepsze/tańsze rozwiązania, z chęcią się dowiem! :) Chciałbym zakupic internet na minimum 2 tygodnie(okres podróżowania) :)
5. Słyszałem, że odcinek na trasie JR Hakodate-Tokyo(dokładnie Aomori-Morioka) jest dodatkowo płatny do JRP 5480 JPY, czy coś o tym wiecie? Jeżeli tak to czy dopłatę robi się w kasie przed trasą lub u konduktora? A może posiadam jakieś nieaktualne informacje?
6. Czy uważacie, że transport w Tokyo linią Yamanota Line(która jest w ramach JRP) i innymi pociągami JR jest wystarczający do podróżowania po Tokyo?
7. Pytanie dot. JRP: Wiem, że można nawet miesiąc przed datą podróży załatwiać sobie w kasie JR miejscówkę na połączenie. Jeżeli natomiast nie będę miał czasu ogarnąć miejscówki to wchodzę do pociągu, zajmuję jakieś wolne miejsce i pokazuję konduktorowi JRP? Czy w metrze przez barierki przechodzi się po prostu pokazując obsłudze JRP?
Chcę z tego wyjazdu wynieść jak najwięcej, ale zarazem nie chcę przesadzić i łapać zbyt wielu srok za ogon, dlatego proszę o Wasze opinie.
Wybaczcie jeżeli częśc z tych pytań wyda się infantylna, kto pyta nie błądzi! :)
Pozdrawiam i życzę Wam miłego dnia!
Tomek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#827 PostWysłany: 25 Cze 2017 15:27 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6217
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Czytam czytam i się zastanawiam co robić 4 niepełne dni w Osace. Zostać na zwiedzanie czy jechać dalej ? Do Osaki przylatuje i mam wylot dalej
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#828 PostWysłany: 25 Cze 2017 16:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Kwi 2016
Posty: 4716
Zbanowany
srebrny
@oskiboski
Zjesc dobre sushi czy kushikatsu w okolicach Tsūtenkaku Tower napic sie shōchū czy piwka, zrelaxowac w Spa World, czy powloczyc sie po miescie i poogladac dziewczyny... :D
Mozesz wyskoczyc do Kyoto czy Himeji, jak nie byles. ;)
_________________
Nie czyń drugiemu co tobie niemiłe, uderzy w ciebie ze zdwojoną silą i nie bądź tchórzem i kłamcą.

Znów prymitywne ataki!

Socotra / Afganistan
Afryka / Goryle
Wyprawa na Biegun lodołamaczem atomowym, Antarktyda, Polska Stacja Arctowski, Arktyka etc.
Fotorelacje na życzenie przez PW
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#829 PostWysłany: 25 Cze 2017 20:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2016
Posty: 44
Loty: 47
Kilometry: 262 676
@tomekx11
Dotychczas udało mi się dwukrotnie odwiedzić Japonię. Nawet ostatnio była okazja zatrzymać się na dłużej w Asahikawie, tzn. 13 godzin z noclegiem na kempingu. Teraz przekażę moje wskazówki do kalendarza:
24.07-11.08
Spróbuj wykorzystać dwa weekendy 29-30 lipca i 5-6 sierpnia, o ile nie masz wtedy praktyk. Chodzi o te miejsca najbliżej, które planujesz odwiedzić 12-13 sierpnia. Można to wszystko zrealizować na trasowanych biletach, które nie kosztują drogo. Szczególnie polecam przejazd linią do/z Furano, ewentualnie z przerwą w Biei o ile będą wtedy kwitnąć lawendy.
12-13.08
Jeśli chcesz maksymalnie objechać Hokkaido, to jest możliwa taka opcja:
Asahikawa<-> Wakkanai, najlepiej ekspresami Sarobetsu i Soya. Kilka godzin wystarczy żeby zwiedzić najbardziej wysunięte na pn miasto w Japonii.
Okrążenie wyspy w pociągach: Asahikawa - Abashiri - Kushiro - Sapporo - Asahikawa, niekoniecznie w tej kolejności. Nie da rady zrobić okrążenia w 1 dzień więc trzeba gdzieś po drodze znaleźć kemping lub nocleg.
15.08
Park Shikotsu-Toya możesz odwiedzić po drodze do Nikko, tam jest dużo miejsc noclegowych do wyboru. Zwłaszcza że wyruszając po godzinie 18 z Asahikawy musisz gdzieś przenocować jeszcze na Hokkaido. Weź pod uwagę, że nie ma już całonocnych połączeń do/z Hokkaido. Były kiedyś 2 ekspresy: Cassiopeia na trasie Sapporo<->Ueno, 3 razy w tygodniu oraz Hamanasu - kursował co noc w obie strony pomiędzy Sapporo i Aomori. Pociągi zostały wycofane pod koniec marca 2016, na kilka dni przed inauguracją linii Hokkaido Shinkansen.
16.08
Jeśli chodzi o nazwę miasta - Kawaguchi jest w prefekturze Saitama. Jeśli stamtąd jeżdżą autobusy pod Fuji - w porządku.
Natomiast Fuji-Kawaguchiko w prefekturze Yamanashi jest akurat w pobliżu Fuji. Aha, na bilecie JR Pass mozna dojechać do stacji Otsuki na linii Chuo. Natomiast później trzeba się przesiąść do linii Fujikyu, która nie należy do sieci JR i trzeba się zaopatrzyć w osobny bilet. Dojechać można do końcowej stacji Kawaguchiko - stamtąd autobusy kursują po drodze Fuji-Subaru, na początek szlaku pieszego. Zastanawiam się czy godzina 20 to nie za późno żeby rozpocząć wspinaczkę na Fuji. Na początku czerwca o tej porze było już ciemno, w sierpniu będzie podobnie.
23.08
W Hiroszimie rok temu był możliwy przejazd bezpłatny z JR pass, ale nie tramwajem tylko autobusem kursującym okrężnie spod budynku dworca.

Odnośnie pytania o dopłatę do biletu JR Pass z Aomori do Morioki, to na szczęście masz nieaktualne info. Tak było jedynie w nocnym ekspresie Cassiopeia, który na tym odcinku jechał po torach nie należących do sieci JR. Przejazd shinkansenem jest w całości po sieci JR, na wydzielonych torach - estakady i dużo tuneli. Czasowo jest na pewno lepiej, tylko że po drodze z Shin-Hakodate do Nikko trzeba zrobić dwukrotnie przesiadkę. W Sendai - żeby zmienić shinkansen Hayabusa na Yamabiko, bo ten zatrzymuje się na stacji Utsunomiya skąd mozna dojechać lokalnymi pociągami JR do Nikko.

Jeszcze ważne info - bilet JR pass jest nieważny w liniach metra. Dotyczy to chyba wszystkich miast Japonii, które mają własne systemy kolei podziemnych.
Jeśli masz jakieś pytania - pisz śmiało.
Góra
 Profil Relacje PM off
tomekx11 lubi ten post.
tomekx11 uważa post za pomocny.
 
      
#830 PostWysłany: 25 Cze 2017 23:10 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 18
Loty: 31
Kilometry: 91 771
@JR Jazda Dziękuję pięknie za wszelkie informacje!
24.07-11.08 Faktycznie podczas tych praktyk będę miał 2 weekendy na podróżowanie w okolice Asahikawy, ten czas organizować nam będę przy naszej pomocy Nasi Opiekunowie, a więc na pewno postaram się pozwiedzać najbliższe okolice Asahikawy w trakcie wycieczek jednodniowych na najbliższe odległości(1.wypad Biei+Furano+Shirogane Blue Pond razem 2.wypad Asahidake, Daisetsuzan 3. zoo Asahikawa, 4. jakieś propozycje na jednodniówkę?)
12-13.08 bardzo dobry pomysł! Chciałbym zahaczyć wtedy albo o te miejsca o których mówisz, albo o Sapporo, Shikatsu-Toya, wieczór wraz zachodem słońca w Hakodate na wzgórzu, w drodze powrotnej Otaru np :D
15.08 Dzięki za info o Parku, chciałbym go zobaczyć wcześniej, ponieważ będę miał już w tym terminie wszystkie moje toboły, a z samego rana 16.08 ruszam dalej z Hakodate, dlatego tego dnia nie przewiduję już zwiedzania.
16.08 Dziękuję Ci ślicznie za zwrócenie uwagi na błąd, podczas wpisywania wiele razy połączeń pomyliłem Kawaguchiko(pkt wyjścia na górę Fudżi) z Kawaguchi, gdybyś tego nie zauważył możliwe, że bym skapnął się w ostatniej chwili lub w ogóle :) Z tego powodu muszę zmodyfikować mój program i odpuścić Nikko z powodu braku czasu :/ Nowy program wygląda następująco: Asahikawa-KawaguchiKO(przyjazd 13:42), zostawiam rzeczy w szafkach na dworcu(wiecie może czy takie szafki tam na pewno są?) zwiedzam jezioro Kawaguchiko(coś jeszcze polecacie?) i o 16:30 bus na do 5. bazy, skąd ok 17:30 startujemy ze wspinaczką, mamy latarki, porządne buty, obaj biegamy pół/maratony i wchodzić będziemy bez noclegu. Damy radę, musimy się tylko przygotować na zimno na górze!
Odnośnie JRP: super info dotyczące odcinka Aomora-Morioka oraz Hiroshimy!!! :) Metro było skrótem myślowym, wiem, że w Tokyo nie jest JRP uprawnieniem do jazdy metrem, ale upoważania do podróży pociągami JR Yamanota Line, które są dobrą alternatywą dla metra, jak uważacie? czy to wystarczy do sprawnego poruszania się po stolicy? :)
Pozdrawiam
Tomek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#831 PostWysłany: 26 Cze 2017 07:39 

tomekx11 napisał(a):
4. Jaki internet w telefonie polecacie w Japonii? Widziałem opcję 5Gb na 21 dni za 3500JPY, czy macie może jakieś lepsze/tańsze rozwiązania, z chęcią się dowiem! :) Chciałbym zakupic internet na minimum 2 tygodnie(okres podróżowania) :)

Masz na myśli ofertę b-mobile? To akurat jest bardzo dobra opcja.
Możesz sobie jeszcze zobaczyć https://www.easygojapan.com/rental/en/n ... idsim.html , na porównanie dostępnych ofert dla turystów.

tomekx11 napisał(a):
Metro było skrótem myślowym, wiem, że w Tokyo nie jest JRP uprawnieniem do jazdy metrem, ale upoważania do podróży pociągami JR Yamanota Line, które są dobrą alternatywą dla metra, jak uważacie? czy to wystarczy do sprawnego poruszania się po stolicy? :)

Wystarczy na wszystkie ważniejsze atrakcje. Jedynie do Asakusy będziesz musiał podejść, albo podjechać metrem.
Góra
 PM off  
      
#832 PostWysłany: 27 Cze 2017 00:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@kiri-chi

1. Mając na uwadze efektywne wykorzystanie JR Pass, to jednak przesunąłbym zwiedzanie Sapporo i Otaru na sam początek, żeby potem aktywować JR Pass dzień wcześniej i włączyć powrót z Parku Narodowego Daisetsuzan do Sapporo w okres ważności. Hakone i Jezioro Kawaguchiko można za to zorganizować za rozsądne pieniądze bez JR Pass.

2. Jeżeli chciałabyś przeznaczyć na Park Narodowy Daisetsuzan więcej niż jeden dzień, to zastanów się czy drugiego dnia nie podjechać do parku od jakiejś zupełnie innej strony niż Asahidake.

3. Obejrzyj sobie z hyperdia.com połączenia do Koyasan, żeby rozsądnie zaplanować sobie przejazd w obie strony. Gdybyś przymierzała się do noclegu w Koyasan, to przesunąłbym Koyasan przed Kioto, po to, żeby czasochłonny powrót z Koyasan nie wypadł tego samego dnia co przejazd do Tokio.


@tomekx11

Uwagi wstępne:

1. Jeżeli jedziesz na praktyki to przestudiuj uważnie kwestię warunków Twojego wjazdu do Japonii z uwagi na możliwość wykorzystania JR Pass. Pamiętaj, że aby było to dozwolone, musisz przy wjeździe otrzymać do paszportu pieczątkę ze statusem "Temporary Visitor". Jeżeli wjedziesz do Japonii pod innym statusem, np. "Trainee", to odmówią Ci wydania JR Pass.

2. Upewnij się czy Twoja praktyka nie przewiduje pracy w soboty. Niektórzy Japończycy pracują we wszystkie lub w niektóre soboty jak w dzień roboczy.

3. Nie mam nic przeciwko napiętym planom podróży, jednakże miej świadomość, że efektywne zwiedzanie w środku lata może okazać się znacznie trudniejsze, niż się spodziewasz. Pierwszy problem to trudne do zniesienia upały w środkowej Japonii i łatwość złapania przeziębienia od klimatyzacji. No a drugi jest taki, że to wciąż szczyt turystyczny z niewyobrażalnymi tłumami przy atrakcjach turystycznych i w środkach transportu.

4. Zastanawiałbym się czy zamiast JR Pass na 14 dni, nie było by lepiej polecieć samolotem z Asahikawy do Tokio lub Osaki, a resztę planu zoptymalizować pod JR Pass 7 dni.


Odpowiedzi na Twoje pytania:

1. Czy zamek Himeji da radę zobaczyć dobrze z zewnątrz po jego godzinach otwarcia?
Tak. Zamek jest usytuowany na osi centralnej ulicy Himeji i widać go z wielu punktów w mieście. Przed samym zamkiem jest duży plac, który jest stale dostępny dla odwiedzających i można z niego obejrzeć budowlę z niedaleka. Jeżeli jednak chciałbyś zobaczyć zamek w godzinach otwarcia, to mogę doradzić najprościej przesunięcie zamku na inny dzień (połączenie razem z Kioto lub Nara) lub ewentualnie przed zwiedzaniem Hiroshimy - dojazd do Hiroshimy poprzedniego dnia wieczorem, żeby wystartować wcześniej z Miyajimą i Hiroshimą.

2. Czy warto zatrzymywać się na 3.5h w Nikko?
Zwiedzanie Nikko po drodze z Hokkaido do Tokio, pomimo pewnej logiki geograficznej, jest kłopotliwe organizacyjnie z uwagi na czas przesiadek i konieczność polegania na relatywnie powolnych środkach transportu. W takiej sytuacji jak Twoja, to już chyba lepiej pojechałbym do Nikko innego dnia tam i z powrotem z Tokio.

3. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że w końcówce sierpnia będę w stanie zobaczyć tradycyjne walki sumo w Tokyo/Kioto/Osace?
Chociaż jest to możliwe, że w tym czasie będzie się odbywało jakieś wydarzenie związane z sumo, to przy Twoim intensywnym planie podróży, chyba bym sobie opuścił. Tym bardziej, że walki odbywające się poza oficjalnymi arenami mogą nie mieć już takiego klimatu jak autentyczny turniej sumo.

...

6. Czy uważacie, że transport w Tokyo linią Yamanota Line (...) jest wystarczający do podróżowania po Tokyo?
W przybliżeniu można powiedzieć, że transport w Tokio opiera się w 1/3 na pociągach JR, w 1/3 na metrze i w 1/3 na innych przewoźnikach nie objętych przez JR Pass ani bilety dzienne na metro. Jeżeli nie opracujesz sobie planu specjalnie pod JR lub pod metro, to prawdopodobnie za każdym razem będzie się okazywać, że trzeba wsiąść w innego rodzaju środek transportu. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że przemieszczanie się po Tokio jest dość ślamazarne z uwagi na długie dojścia do stacji i pomiędzy peronami w czasie przesiadek, dlatego odradzam wybieranie okrężnych tras z powodów oszczędnościowych. Często najlepszym rozwiązaniem jest po prostu kupowanie zwykłych jednorazowych biletów, chyba że planujesz na tyle szczegółowo, żeby wykazać zasadność zakupu biletów dziennych na metro.

7. Jeżeli natomiast nie będę miał czasu ogarnąć miejscówki to wchodzę do pociągu, zajmuję jakieś wolne miejsce i pokazuję konduktorowi JRP?
Mniej więcej. Większość pociągów ma osobne wagony dla miejsc rezerwowanych i nierezerwowanych. Bez miejscówki musisz zająć miejsce w wagonie z miejscami nierezerwowanymi. W nielicznych przypadkach pociąg może mieć tylko miejsca z rezerwacją, wówczas musisz odbyć podróż na stojąco, jeżeli nie masz miejscówki.

Co do Góry Fudżi, to najszybszy sposób, aby dostać się na szczyt Fudżi z Nikko, to wejście szlakiem Fujinomiya (dojazd pociągiem do stacji Shin-Fuji lub Mishima). Jednakże wciąż nie jest on dostatecznie szybki dla realizacji pierwotnego harmonogramu. Jeżeli zdecydujesz się na dojście z dojazdem do stacji Kawaguchiko, to jest ona wyposażona w schowki bagażowe. Z zastrzeżeniem, że istnieje realne ryzyko, że w takim terminie wszystkie będą zajęte. Jeżeli tak się stanie, możesz poprosić jakiś pobliski hotel o przechowanie bagażu.
Góra
 Profil Relacje PM off
tomekx11 lubi ten post.
tomekx11 uważa post za pomocny.
 
      
#833 PostWysłany: 27 Cze 2017 00:57 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 18
Loty: 31
Kilometry: 91 771
@Aso: Dziękuję Tobie za odpowiedź!
Uwagi: 1.+2. Zapamiętam! Soboty są wolne na szczęście, tutaj się dostosowali do Europejczyków :)
3. Zdaję sobie sprawę z tego,że mogą być gorsze dni, kiedy nie będę w stanie zrealizować planu, dlatego wszędzie postaram się brać zapas czasowy na największe atrakcje i skupiać się na mniejszej ilości niż ganiać po całym mieście w poszukiwaniu najmniejszych atrakcji.
4. Też liczyłem czy nie lepiej byłoby kupić bilet 7-dniowy, różnica w cenie pomiędzy 14-dniowym i 7-dniowym to prawie 600zł, natomiast sam z Sapporo to lot+duży bagaż to koszt obecnie 650zł, dojazd do lotniska w Sapporo 100zł, Narita-Tokyo 40zł, co już przewyższa kwotę dość znacznie kwotę 14-dniowego JRP, nie mówiąc już o tym, że doliczyć należy wycieczki jednodniowe na wspinaczkę na górę Fudżi(200zł) oraz dwudniowe zwiedzanie całego Hokkaido(jeżdzenie do woli do Hakkodate, Sapporo, na północny-wschód. Znalezione przeze mnie podróże z JRP kosztowałyby mnie minimum 3800 złotych gdyby nie JRP 1541zł(2tygodniowy). Z tej przyczyny wolę kupić bilet 14-dniowy, zaoszczędzę oraz będę miał komfortowe podróże.

Pytania: 1. Super sprawa! 2. Nikko z powodu faktycznie bardzo słabego dojazdu odpuszczam sobie na następny mój raz w Japonii :) Z Hakkodate jadę od razu do Kamaguchiko, gdzie spędzę na spokojnie chwilę czasu przed startem wspinaczki. 3. Poczytałem i odpuszczam walkę sumo :D 6. Będe kupował bilety jednorazowe, gdy będę potrzebował jechać pozostałymi środkami tranasportu innymi niż JR.

Mam nadzieję, że teraz plan wspinaczki na górę Fudżi jest bardziej realna niż podczas pierwszych planów :)
Dzięki Wam za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#834 PostWysłany: 27 Cze 2017 08:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1516
srebrny
@tomekx11 nie wiem jakie miejsca chcesz zwiedzać w Tokio, ale my np. na 6 dni pobytu w Tokio cały czas ogarnialiśmy się Yamanote, bez jakiegoś bezsensownego chodzenia. Metra użyliśmy 3 razy.
Ważne też jest, żeby mieć nocleg wtedy blisko JRPassowej linii.
A przejażdżka z Hokkaido Hayabusą fajna jest :))
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#835 PostWysłany: 27 Cze 2017 20:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@tomekx11

Czy wspinaczka na Górę Fudżi musi wypaść następnego dnia po wyjeździe z Asahikawy? Przesunięcie jej na późniejszy dzień dało by możliwość rozdzielenia niesamowicie długiego dojazdu na mniejsze części, dzięki czemu odzyskałbyś nieco czasu na dodatkowe zwiedzanie.

To była luźna sugestia, żeby zastanowić się nad uwzględnieniem samolotu w Twoim planie. Możliwe, że rzeczywiście wyjdzie nieco drożej w porównaniu z JR Pass na 14 dni, jednakże usprawni to organizację Twojej podróży. Czy rozważałeś na przykład "JAL Japan Explorer Pass"? To oferta, w które możesz polecieć za 10800 JPY dowolnym lotem linii JAL. Cztery razy dziennie są połączenia bezpośrednio z Asahikawy na centralnie położone lotnisko Tokio-Haneda, z którego jest szybki i tani dojazd do centrum Tokio.

A tak z ciekawości, jak planujesz dojechać do Asahikawy przed rozpoczęciem praktyk?

Jeżeli chodzi o zwiedzanie Hokkaido, to w kwestii krótkich wypadów z Asahikawy, najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się rozciągnięcie Parku Narodowego Daisetsuzan na 2 dni i odwiedzenie różnych części parku, który jest ogromny. Co do dalszych zakątków Hokkaido, to przyznam, że nie potrafię sobie wyobrazić jak mając tylko jeden weekend można pojechać w aż tyle miejsc.;-)

Planując wspinaczkę na szczyt Góry Fudżi musisz przygotować się na spore wydatki i aktywny JR Pass niewiele tutaj pomaga. Jeżeli dojedziesz pociągiem JR do Otsuki, to musisz się tam przesiąść na pociąg Fujikyu do Kawaguchiko, który nie jest objęty przez JR Pass (kosztuje 1140 JPY w jedną stronę). Następnie z Kawaguchiko dojeżdżasz do Piątej Stacji autobusem za 1540 JPY w jedną stronę (lub 2100 JPY tam i z powrotem). Alternatywą jest bezpośredni autokar z Tokio do Piątej Stacji za 2700 JPY. Jak można łatwo policzyć, oszczędność z tytułu wykorzystania JR Pass jest zdecydowanie poniżej granicy jego opłacalności, a ponadto bezpośrednim autokarem dojedziesz szybciej na Fudżi niż dwukrotnie się przesiadając.

Na koniec Nikko. Obecnie prace konserwatorskie w Nikko Toshogu nie mają już tak dużego zakresu jak w poprzednich latach, dlatego Nikko znów stało się atrakcyjnym celem podróży. Mogę zasugerować, żeby jeszcze się zastanowić nad tym punktem programu, na przykład kosztem Kamakury, jeżeli nie uda się wygospodarować czasu na Nikko w inny sposób.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#836 PostWysłany: 27 Cze 2017 22:49 

Rejestracja: 16 Cze 2017
Posty: 18
Loty: 31
Kilometry: 91 771
@Aso: Dziękuję pięknie za ciekawe propozycje! Faktycznie JAL Japan Explorer Pass byłby ciekawą opcją, dzięki której zyskałbym 0,5 dnia w Tokyo, zwłaszcza, że w cenie ma już bagaże(2x23kg), jednak wybiorę JR Pass na 14 dni z powodu: a) możliwości przejechania się Hayabusą b) dwóch dodatkowych dni(12-13.08) kiedy będę mógł skorzystać z JRP c) kosztów, które jednak wyjdą lekko mniej niż koszta samolotu+7dniowego JRP, kwestia 300-400zł drożej. Dziękuję jednak za pomysł i podzielenie się Twoją sugestią!
Odnośnie dojazdu na praktyki do Asahikawy: ląduję na lotnisku Narita, skąd kupiłem sobie za 340zł( z bagażem) bilet do Sapporo skąd mam pociąg do Asahikawy :) Na zwiedzanie Hokkaido i okolic Asahikawy mam na szczęście więcej czasu niż 1 weekend, nie wiem jednak narazie jak zaplanuję zwiedzanie, będzie to planowane na bieżąco wraz z innymi przyjeżdzającymi studentami. Ogółem będę posiadał na poznanie najbliższej okolicy: 29-30.07, 5-6.07, 12-13.07, a więc 6 całych dni, w tym podczas ostatniego weekendu aktywny JRP aby zobaczyć bardziej oddaleko od Asahikawy atrakcje, niestety jeszcze plan nie jest stworzony :)
Wspinaczka Fudżi: faktycznie,są tam dwie przesiadki, jestem przygotowany na koszta na odcinkach wyłączonych z JRP, chcę po drodze zobaczyć jeszcze Kawaguchiku i tam jestem umówiony z kolegą. Termin wspinaczki jest w miarę elastyczny. Musimy się jeszcze zastanowić, może warto faktycznie rozłożyć to na dwa dni.
Nie ukrywam, że pytanie: Nikko czy Kamakura jest bardzo trudne, Kamakura jest bliżej Tokyo i Yokohamy, wydaje się posiadać dużo pięknych świątyń, miejsc do wędrówek, ma na pewno swój urok. Serce chciałoby pojechać również do Nikko, ale nawet wyjazd z Tokyo z samego rana i powrót w godzinach popołudniowych nie skróci tak bardzo czasu podróży do/z Nikko, Kamakura ma olbrzymi plus za bliskość od Yokohamy, w której chcę spędzić popołudnie, wolę ten dzień spędzić dłużej na górkach w Kamakurze niż w pociągu do Nikko.
Dlaczego polecasz Nikko? Naprawdę jest takim magicznym i zjawiskowym miejscem o wiele ciekawszym niż Kamakura?
Zasiałeś nutkę wątpliwości dot. zasadności zakupu JRP na 14 dni, narazie jednak wydaje mi się, że mój wybór 14-dniowego pakietu jest korzystniejszy pod względem finansowym i lepszym poznaniem Hokkaido, zdaję sobie jednak sprawę, że w Tokyo będę zmęczony, co to jednak dwie nieprzespane noce dla 23-latka! :)
Pozdrawiam serdecznie!
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#837 PostWysłany: 29 Cze 2017 20:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
tomekx11 napisał(a):
Dlaczego polecasz Nikko? Naprawdę jest takim magicznym i zjawiskowym miejscem o wiele ciekawszym niż Kamakura?

Zależy jak na to spojrzysz. ;) Z jednej strony, wszystkie historyczne miasta w Japonii rażą komercją i szpetną współczesną zabudową powciskaną wszędzie gdzie się da. Z drugiej, same zabytki potrafią być niezwykle klimatycznymi miejscami, o ile posiadasz odpowiednią wrażliwość na sztukę Japonii.

Sam musisz zadecydować, które miejsce - Kamakura czy Nikko - jest dla Ciebie bardziej interesujące. Rzeczywiście, ja przychylam się do stwierdzenia, że Nikko jest bardziej warte uwagi - zabytki Nikko są bardziej unikalne w skali całego Twojego wyjazdu, a bezmiar pięknych kolorowych płaskorzeźb na murach i pawilonach Nikko Toshogu potrafi przytłoczyć. Jednakże, w dalszym ciągu pewne obiekty w Nikko są poddawane pracom konserwatorskim i jeżeli sądzisz, że odwiedzisz Japonię ponownie jeszcze kiedyś, to być może wtedy będą jeszcze lepsze warunki do zwiedzania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#838 PostWysłany: 31 Lip 2017 15:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 2291
Loty: 582
Kilometry: 931 920
złoty
oskiboski napisał(a):
Czytam czytam i się zastanawiam co robić 4 niepełne dni w Osace. Zostać na zwiedzanie czy jechać dalej ? Do Osaki przylatuje i mam wylot dalej

1.5 dnia w Osace, pozostale dwa (albo nawet calosc) przenies do Kyoto, nawet jesli juz byles.
_________________
Idąc przez most rzeka płynęła wartkim nurtem.

Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#839 PostWysłany: 13 Sie 2017 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Proszę o komentarze do planu wyjazdu do Japonii obejmującego Tokio, Kioto i okolice. Jedziemy w lutym z czteroletnim dzieckiem wspomaganym wózkiem spacerowym.


Dzień 0 Czwartek wieczór przylot do Tokio

Dzień 1 Pt Tokio:

Ghibli Museum, Takeshita Dori, Shibuya, zobaczyć salon Pachinko, Tokyo Metropolitan Government Building

Dzień 2 Sob Tokio:

do południa Targ rybny Tsukiji, od południa Odaiba (muzeum Miraikan, Mega Web, zobaczyć widoki, przjechać się kolejką)

Dzień 3 Nd Tokio:

zerknąć przez szybę na treningi sumo w arashio sumo, kościół w Asakusa, dzielnice Asakusa i Akihabara

Dzień 4 Pon Tokio->Nikko->Kioto JR Pass dzień aktywacji:

rano wyjechać z bagażami do Nikko, zostawić je na stacji kolejowej. Zwiedzać Nikko po 16:00, potem powrót do Tokio i przejazd Shinkansenem do Kioto.

Dzień 5 Wt Kioto:


Plan z grubsza jak Eastern Kyoto Full Day z japan-guide.com:
autobusem do Ginkakuji , Philosopher's Path, Nanzenji, Keage Incline, Heian Shrine, Yasaka Shrine, Kodaiji, Higashiyama Streets, Kiyomizudera, wieczór Gion

Dzień 6 Śr Kioto:

pociągiem do Fushimi Inari-taisha Shrine z samego rana, powrót, potem Kinkakui autobusem, pociągiem do Torokko-Arashiyama. Spacer lasem bambusowym, może inne atrakcje
Arashiyama jeśli zostanie czas typu monkey park

Dzień 7 Czw całodniowa wycieczka do Nara z Kioto:

Na piechotę od stacji JR: Todai-ji Temple , park , Nigatsu-do Temple , Kofuku-ji (od zewnątrz), Higashimuki shopping street.
Jeśli zostanie czas to zobaczyć coś jeszcze w Kioto.

Dzień 8 Pt Całodniowa wycieczka do Hiroshima i Miyajima z Kioto

Do południa: podjechać autobusem do przystanku kopuła bomby atomowej. Zobaczyć ground zero, Memorial Park, Children's Peace Monument, Peace Bell, Hiroshima National Peace Memorial Hall, Hiroshima Peace Memorial Museum Po południu wrócić na stację kolejową i stamtąd pociągiem do Miyajimaguchi Station i stamtąd promem do Miyajima. Zobaczyć Itsukushima Shrine i pospacerować po wyspie. Powrót pociągiem do Hiroshimy i stamtąd do Kioto.

Dzień 9 Sob Himeji i Osaka z Kioto

Rano przejazd Shinkansenem do Himeji, zobaczyć zamek, w drodze powrotnej wysiąść w Osaka. Zobaczyć Oceanarium. Jeśli zostanie czasu wybrać się do Namba.

Dzień 10 Nd wylot z lotniska Osaka do Europy.


Mam trochę wątpliwości, w szczególności jeśli będzie zimno, to chyba mało realne wydają się długie piesze wycieczki.. Zastanawia mnie zwłaszcza w tym kontekście program na dzień 5. Jakoś inaczej przebiega włóczęga zimą, a inaczej latem..
Chciałem utworzyć bardzo różnorodny program, a trochę mam wrażenie, że jest za dużo zwiedzania świątyń. Trochę nie wyszło z Sumo, bo chcieliśmy się wybrać na turniej w Tokio, ale to nie jest właściwy czas.
Myślałem też o czymś kulturowym typu ceremonia parzenia herbaty, ale jeszcze nie znalazłem nic sensownego.

Co sądzicie?
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#840 PostWysłany: 13 Sie 2017 19:20 

Ja bym odpuścił Miraikan, bo jedynie pokaz Asimo jest wart wydanych na wstęp $. Reszta ekspozycji jest słaba, nawet dla dzieci.
Zobacz sobie na muzeum Edo-Tokyo. Co prawda od Odaiby jest tam spory kawałek, ale zdecydowanie polecam zobaczyć to muzeum. Makiety są naprawdę wspaniałe.

Takeshite bym też odpuścił, bo poza Daiso i straganami z ciuchami, nie ma tam nic wartego uwagi.

Zaraz obok targu rybnego, masz ogrody Hama Rikyu. Wstęp jest płatny (300 yenów), ale również warto się tam wybrać. Jest tam jeziorko, na środku którego znajduje się pawilon herbaciany. Można tam napić się Matchy z całym ceremoniałem (o ile pamiętam kosztuje to ~500 yenów).

Załącznik:
qqq.jpg
qqq.jpg [ 166.78 KiB | Obejrzany 1554 razy ]
Góra
 PM off
amphi lubi ten post.
amphi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1378 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 69  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group