Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1348 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 68  Następna
Autor Wiadomość
#281 PostWysłany: 21 Cze 2015 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1597
platynowy
Jedyne połączenia prywatnych przewoźników, na których JRP może być używane to:

- Tokyo Monorail (najbardziej przydatna ze wszystkich opcja)

- Aoimori Railway pomiędzy Aomori a Hachinohe (jedynie na połączenia lokalne i limited express oraz tylko i wyłącznie pomiędzy: Hachinohe-Aomori, Aomori-Noheji oraz Hachinohe-Noheji). Przerwanie podróży na stacji innej niż Aomori, Noheji czy Hachinohe powoduje utratę ważności JRP na ten konkretny przejazd (czyli zakup osobnego biletu)

- IR Ishikawa Railway pomiędzy Kanazawa a Tsubata (jak wyżej - czyli jedynie lokalne i limited express i ważne jedynie pomiędzy tymi dwoma stacjami). Przerwanie podróży na stacji pośredniej to konieczność zakupu osobnego biletu.

- Ainokaze Toyama Railway pomiędzy Toyama a Takaoka (tylko lokalne pociągi i tak jak wyżej ważne jedynie na pełny odcinek pomiędzy tymi stacjami). Przerwanie podróży gdzieś pomiędzy to konieczność dokupienia osobnego biletu.

I to wszystko jeśli chodzi o prywatnych przewoźników do JRP.

Reasumując, jeśli nie interesują Cię powyższe połączenia, na Hyperdii odznaczasz Nozomi/Mizuho/Hayabusa oraz odznaczasz Private Railway.
Góra
 Relacje PM off
olgierd79 uważa post za pomocny.
 
 
#282 PostWysłany: 21 Cze 2015 22:53 

Rejestracja: 21 Cze 2015
Posty: 3
Cześć! Poszukiwałem na zagranicznych stronach różnych planów na dwa tygodnie w Japonii, ale postanowiłem poradzić się i tutaj:)

Niestety nie mam dużego doświadczenia w podróżowaniu, w zasadzie zdarzało mi się podróżować tylko biznesowo na kilka dni do europejskich miast, więc Japonia jest trochę skokiem na głęboką wodę... Dlatego nie zależy mi na tym, żeby "odhaczyć" jak najwięcej miejsc, ale zobaczyć te najciekawsze, a przy tym spędzić dwa tygodnie bez wielkiego stresu i odpocząć. Dlatego też przewiduję maksymalnie 3-4 miejsca noclegowego.

Mój plan wygląda następująco:
Przylot: 06.10 14:30 (Narita)
Wylot: 21.10 11:00 (Narita)

06.10 - 12.10 Tokio (hotel nr 1)
12.10 - 16.10 Kyoto (hotel nr 2) - w ramach JR Pass na 7 dni
16.10 - 18.10 Kyoto lub inne miasto? (hotel nr 3) - w ramach JR Pass na 7 dni
18.10 - 21.10 Tokio (hotel nr 4)

Oczywiście planuję wycieczki jednodniowe. Dokładny przebieg podróży będę miał czas zaplanować dopiero w sierpniu, ale ze względu na spore koszty zakwaterowania, chciałbym jak najszybciej zająć się noclegami, a do tego muszę znać swoje bazy noclegowe...

W związku z tym zwracam się do Was z prośbą o porady odnośnie powyższego planu noclegów (oczywiście mam na myśli jedynie miasta, a nie konkretne hotele), będę wdzięczny za wszelkie sugestie:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#283 PostWysłany: 22 Cze 2015 15:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@ SurLeFil

Październik nie jest czasem wzmożonego ruchu turystycznego. Masz jeszcze trochę czasu, żeby spokojnie przemyśleć trasę i wtedy rezerwować noclegi.

Stanowczo doradzam rozpocząć planowanie od wyboru miejsc, które chciałbyś odwiedzić, a nie od miast, w których się zatrzymasz. Zwiedzanie Japonii wymaga pewnej mobilności. Jeżeli będziesz sobie zbyt mocno ograniczać liczbę miejsc noclegów, obróci się to przeciwko Tobie.

Odnosząc się bezpośrednio do Twojego pytania. Osaka jest generalnie lepiej skomunikowana z turystycznymi miejscami niż Kioto. Inne miasta dające spore możliwości podróżowania to np. Kanazawa, Hiroshima lub Fukuoka.
Góra
 Relacje PM off
SurLeFil uważa post za pomocny.
 
 
#284 PostWysłany: 22 Cze 2015 15:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Cze 2015
Posty: 16
Loty: 6
Kilometry: 24 704
Popieram Aso. Ja dopiero co wróciłam z trzytygodniowego pobytu w Japonii. Wszystkie noclegi wykupowałam na bieżąco. Nie ma potrzeby rezerwacji z dużym wyprzedzeniem, ceny hosteli są znośne. Wyjątkiem jest Tokyo, które jest najdroższe i dobrze byłoby tam mieć nocleg wcześniej. Aczkolwiek nocleg wcześniej tam zarezerwowany okazał się droższy niż nocleg rezerwowany na ostatnią chwilę, jak wracałam z wojaży z powrotem do Tokyo :lol: .

Patrząc na plan odradzam tyle dni w Tokyo. 3 dni maks. 4 i 5 dnia można się wybrać do Kamakury i Nikko. Chociaż to będzie po łebkach. Kyoto obowiązkowe 3 dni. Koniecznie obejrzyj świątynię Fushimiinari po zmroku!! 2 tygodnie to mało ale polecam: Takayamę, Beppu, Narę. Szczególnie polecam Beppu i jigoku onsen czyli piekielne źródła. To coś zupełnie innego.
Góra
 Relacje PM off
SurLeFil uważa post za pomocny.
 
 
#285 PostWysłany: 22 Cze 2015 23:28 

Rejestracja: 21 Cze 2015
Posty: 3
Dzięki, zatem przemyślę to jeszcze. Planowałem noclegi w hotelach, stąd myślałem o robieniu rezerwacji już teraz. Z kolei tyle dni w Tokio podyktowane było 7-dniowym JR Pass, ale mogę przecież korzystać też z innych środków transportu:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#286 PostWysłany: 23 Cze 2015 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@ SurLeFil

Skoro dopiero rozpoczynasz planowanie, to doradzam, żeby nie sugerować się zbyt mocno wykorzystaniem okresem ważności Japan Rail Pass. Japan Rail Pass nie jest niesamowicie tani i ma uzasadnienie tylko, jeżeli prawie codziennie odbywasz przejazdy na dużych dystansach. Ale jeżeli Twój plan przewiduje pozostanie na dłużej w tej samej okolicy, często okazuje się, że nie gorszym rozwiązaniem jest kombinacja zwykłych biletów jednorazowych, passów regionalnych i lotów krajowych.
Góra
 Relacje PM off
Mar77 lubi ten post.
 
 
#287 PostWysłany: 23 Cze 2015 19:59 

Rejestracja: 23 Cze 2015
Posty: 2
Hej :) udało nam się kupić tanie bilety do Tokio na przełomie marca i kwietnia :) w związku iż dopiero zaczynam zgłębiać temat prosiłabym o porady i wskazówki dotyczące wyjazdu :) stawiamy raczej na zapierające dech w piersiach widoki, świątynie też bierzemy pod uwagę ale tylko które naprawdę robią wrażenie. Oto mój przykładowy plan wyjazdu
21.03 przylot do Tokio, nocleg w Tokio
22.03 Tokio , nocleg w Tokio
23.03 Kamakura, Hakone ( nocleg w Hakone) czy to dobry pomysł? wystarczająca ilość czasu na te dwa miejsca? czy może jeszcze warto zobaczyć coś po drodze?
24.03 Kyoto , nocleg (co warto zobaczyć w Kyoto i okolicach?)
25.03 Kyoto , nocleg
26.03 Kyoto / Osaka ( czy warto w ogole jechać do Osaki? czy 1,5 dnia to wystarczajaca na Kyoto?), przejazd do Hiroszimy i nocleg
27.03 Hiroszima i Miyajima
28.03 ???
29.03 ???
30.03 Tokio
31.03 Tokio
1.04 Tokio
2.04 Wylot

Teraz pytania i prośba o rady do was :)
- co zmienić albo ewentualnie dodać do planu? grubą czcionką zaznaczyła na jaki termin mielibyśmy wykupiony JR PASS
- jak rozplanować Tokio ? Czy z Tokio da się dojechać do jakiś ciekawych miejsc , np na wycieczkę jednodniową?

Bardzo proszę o rady :)
Interesują nas perełki, żadne muzea itp :)
z góry dziekuje
Karolina:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#288 PostWysłany: 23 Cze 2015 20:44 

Rejestracja: 18 Lis 2010
Posty: 313
niebieski
A kto wcześnie zaczyna planowanie, tego czeka kasowanie ?

Taki żarcik. Dzięki za plan. Też "może" polecę.

Pytanie czy przypadkiem nie zadługo w Tokio ?

Pozdr
Góra
 Relacje PM off  
 
#289 PostWysłany: 23 Cze 2015 20:47 

Rejestracja: 23 Cze 2015
Posty: 2
Też mi się wydaję, że za długo dlatego proszę o rady jakie ciekawe miejsca mogłabym jeszcze zobaczyć
Góra
 Relacje PM off  
 
#290 PostWysłany: 08 Lip 2015 09:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3531
złoty
WaldekK napisał(a):

Jak się dostać inaczej niż pociągami? Może Willer: http://willerexpress.com/en/ (Zwróć uwagę na Japan Bus Pass).

patrze na busy na wrzesien i widze ze na lipiec sa tansze bilety
na nocny bus tyo-kyo znalazlem najtaniej 7200 we wrzesniu a w lipcu sa bilety za 5-6ooo
nie kumam dlaczego na wrzesień sa droższe...czekać czy teraz bukować?
http://willerexpress.com/st/3/en/pc/bus/route/calendar.php?off=1&hkn=30&kns=15&oR=2301001&fR=1301001
i mam jeszcze pytanie
bus z powrotem odpada bo jest za pozno w tyo
jakis niedrogi pociag czy szukac samolotu?
jaka byscie wybrali opcje?
czy jak samolot mam o 11 a pociag przyjezdza o 7 z minutami to zdaze sie dostac na luzie na lotnisko?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#291 PostWysłany: 08 Lip 2015 15:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1597
platynowy
becek napisał(a):
nie kumam dlaczego na wrzesień sa droższe...czekać czy teraz bukować?

Czy mówisz o tym okresie pomiędzy 19 a 23 września? Bo jeżeli tak to zauważ, że 21, 22 i 23 to święta w JPN i na te dni bilety zostaną już myślę w tych cenach.

becek napisał(a):
czy jak samolot mam o 11 a pociag przyjezdza o 7 z minutami to zdaze sie dostac na luzie na lotnisko?

Na Hanedę bez żadnego problemu - na Naritę pojedziesz trochę dłużej, ale się wyrobisz z czasem.
Góra
 Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
 
#292 PostWysłany: 08 Lip 2015 15:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3531
złoty
dzieki
na narite,
Image
jak kupic bilet na ten pociag? czy jeszcze poczekac?
czy ewentualnie znacie jakas inna opcje?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#293 PostWysłany: 08 Lip 2015 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1597
platynowy
Bilety w JPN w kasach wchodzą do przedsprzedaży na miesiąc przed datą wyjazdu. NIE kupisz tego biletu przez internet bezpośrednio od przewoźnika. Są jakieś agencje pośredniczące, ale biorą dość wysoką prowizję za zakup biletu.

Mam jednak pytanie... Ten bilet to ¥16,800, autobus do Kyoto to sam mówisz ¥7,200 czyli to już ¥24,000, a przecież jakoś musisz się dostać z Kyoto do Hiroshimy, pomijam wszystkie inne Twoje połączenia... A cena JR Pass (który pozwoli Ci również na przejazd w pociągu nocnym na miejscu siedzącym, bo za miejsce leżące jest dopłata) to za 7 dni ¥29,110 liczone po kursie BSR.

Po prostu wydaje mi się, że w Twoim przypadku JR Pass jest bardziej opłacalny skoro i tak miałbyś wydać ¥16,800 na pojedyńczy bilet...
Chyba, że patrzysz na to tak, że jadąc autobusem oszczędzasz na noclegu.

---
Edit: jeśli nie interesuje Cię JR Pass i chcesz sam bilet to o dostępność miejsc się nie martw. Kup bilet w kasie zaraz po przylocie do JPN i nie będzie problemu.
Góra
 Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
 
#294 PostWysłany: 08 Lip 2015 16:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3531
złoty
do kyoto jade 21 nocnym busem
z kyo do hiroshima 25 nocnym busem(bilet juz kupilem za 5k a jest z one day pass)
a z hiroshima do tokyo 27 chce pociągiem bo bus przyjeżdża o 8;30 rano i raczej nie zdążę na 11 na narite
w sumie wychodzi to samo a faktycznie chce przyciąć na noclegach
czyli mówisz z ten bilet będę mógł kupić spokojnie na miejscu w kasie?
czy od razu go kupic po przylocie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#295 PostWysłany: 08 Lip 2015 17:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1597
platynowy
Dla spokoju możesz kupić zaraz po przylocie.

Natomiast miałabym jeszcze taką alternatywę: z Hiroshimy jedziesz do Mihara pociągiem lokalnym (godzina drogi, około 1000 jenów) i tam o 19:25 wsiadasz w autobus, który jest na dworcu Shinjuku o 6:30 rano 28/09. Stamtąd jest 20 minut Yamanote Line do Nippori i kolejna 1 h 10 min na lotnisko pociągiem Keisei Main Line.

Przedsprzedaż zaczyna się na miesiąc przed datą wyjazdu, jedyny haczyk to to, że rezerwację musisz zrobić na japońskiej stronie - ale jak Ci zależy to zaoszczędzisz ¥6,000 na jednej osobie.

Tu masz screena:
Załącznik:
bus.jpg


Pochodzi z tej strony: http://www.bushikaku.net/search/hiroshima_tokyo/20150927/ (pozycja 6 od góry). Od razu Ci mówię, że nie wrzucisz całej strony do tłumacza, jak chcesz możesz się bawić kopiuj / wklej - ja mimo iż znam japoński i tak mam problem z niektórymi znakami więc czasami sobie tak pomagam. Na hyperdia żeby znaleźć połączenia do Mihara odznacz wszystko oprócz Local Train i Japan Railway (JR) bo inaczej będzie Ci pokazywało drogie połączenia shinkansenem w 20 minut.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
 
#296 PostWysłany: 08 Lip 2015 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3531
złoty
wiesz co odpuszczę sobie googlowanie ale po prostu spróbuje kupić ten bilet po przylocie, chyba dam rade?10 dni przed odjazdem chyba nie będzie problemu?
w wawie zapraszam na obiad ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#297 PostWysłany: 13 Lip 2015 11:46 

Rejestracja: 03 Sty 2015
Posty: 29
Witam.

Mam kilka pytań odnośnie Japonii: Moją bazą wypadową będzie Osaka, w związku z czym mam kilka pytań:
Ile kosztuje dojazd z lotniska do centrum Osaki?
Będąc w Osace czy warto odwiedzić Minoo Park?
Jak tanio można dojechać z Osaki do Kioto i Nary? Ile dni trzeba poświęcić żeby zwiedzić topowe atrakcje?
Czy z Osaki można dostać się jeszcze w jakieś inne ciekawe miejsce które możecie polecić w pobliżu oprócz wyżej wymienionych Kioto i Nary?
Czy z Osaki, Tokio i Hiroshimy można dojechać gdzieś w pobliżu nad morze, żeby pospacerować i poleżeć kilka godzin na plaży czy też raczej w tym celu trzeba by udać się na Okinawę?
W Kioto jest wiele ciekawych miejsc do zwiedzania, polecanych na stronie:
http://www.japan-guide.com/e/e2158.html
jak dobrze rozplanować podróż żeby zwiedzić większość tych atrakcji, zainwestować w jakiś Bus Pass jednodniowy?
Czy te atrakcyjne miejsca są w miarę blisko?

Z góry dziękuję za wszelkie cenne wskazówki.
Pozdrawiam.
Góra
 Relacje PM off  
 
#298 PostWysłany: 13 Lip 2015 19:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Witaj. Strona japan-guide.com posiada wskazówki odnośnie przejazdów ukryte w każdym artykule na górze strony w sekcji *Getting there and around*. Znajdziesz tam również dane o cenach.

Często wybierane na wycieczki z Osaki miejsca to m.in. Himeji, Kobe i Koyasan. Park Minoo jest umiarkowanie popularną atrakcją, można odpuścić, jeżeli masz mało czasu.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie dotyczące Kioto. Musisz samodzielnie przeanalizować przejazdy pomiędzy interesującymi Cię miejscami, żeby przekonać się jak najlepiej rozwiązać transport w Kioto.
Góra
 Relacje PM off  
 
#299 PostWysłany: 16 Lip 2015 21:35 

Rejestracja: 03 Sty 2015
Posty: 29
Jeden dzień dwa czy więcej na Kyoto? Jeden na Nare wystarczy?
Te atrakcje turystyczne w Kyoto są położone daleko od siebie? Jeśli nie to czy da radę planując całodniową trasę na nogach odwiedzić te najpopularniejsze miejsca?
Góra
 Relacje PM off  
 
#300 PostWysłany: 17 Lip 2015 03:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1597
platynowy
Jeden dzień na Narę powinien w zupełności wystarczyć.

Zrób to co zasugerował Aso i posprawdzaj sobie to na japan-guide.com. Kyoto to nie jest mała wioska tylko 1,5 milionowe miasto obszarowo 3 razy większe od Poznania. Owszem niektóre rzeczy godne uwagi można spokojnie pokonać pieszo (okolice Kiyomizudery, Higashiyama, Gion, Yasaka), ale inne "popularne miejsca" jak je sam nazywasz są bardzo oddalone od siebie (Złoty Pawilon, Fushimi Inari, Arashiyama, Srebrny Pawilon, etc.)

Np. Złoty Pawilon jest 8,5 km od dworca, Fushimi Inari 4 km w innym kierunku, itp. Spacer między tymi miejscami po prostu nie ma sensu.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1348 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 68  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group