Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1277 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 64  Następna
Autor Wiadomość
#1101 PostWysłany: 21 Sty 2019 22:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 666
niebieski
przenieśli się zgodnie z planem poza miasto
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1102 PostWysłany: 21 Sty 2019 22:41 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 768
złoty
A co jest teraz na Tsukiji? Ale żałuję, że trafiłem na dzień kiedy akurat był zamknięty bo nowe miejsce to chyba nie będzie to samo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1103 PostWysłany: 25 Sty 2019 00:49 

Rejestracja: 27 Lis 2013
Posty: 342
Loty: 124
Kilometry: 227 163
Dziękuję bardzo za informację, jednakże chciałem właśnie podpytać jeszcze o opłacalność JR Passa - różnica między 7 a 14 dni to 160 USD (600 zł).
Wg google podróż np. do Hakone z Asakusy będzie mnie kosztować 170 zł/ os w dwie strony, droga z lotniska i z powrotem to około 90 zł/os, Nikko 380 zł/os - a te przejazdy będę miał w JR PASS, więc chyba jednak zdecyduję się na 14 dni, mimo, że oszczędność jest znaczna.
A czy uważasz, że jeden dzień na Hiroshimę wystarczy (przyjazd o 10:00 , powrót o 18:00)? Być może wtedy zostałbym w Osace i Hiro zrobił jeden dzień. Rozważałem zostanie w Hiroshimie 2-3 noce, ale w przypadku wypadu do Fukuoki.

Jeśli mógłbyś polecić jakiś sprawdzony i polecany nocleg, byłbym bardzo wdzięczny, w którymkolwiek z tych miejsc, oszczędzi mi to wielu zagwostek, po póki co jestem na etapie wielu ciekawych lokali, jednakże sam nie wiem co lepiej - przytulne mieszkanie na airbnb, czy ciasno wyglądający hotel :)

Aso napisał(a):
@warsawghoster

Twój plan wygląda całkiem dobrze, choć może zastanowiłbym się jaki będzie plan na aż 2 dni w Hiroshimie i podzielił przejazd z Hiroshimy do Tokio na 2 sąsiednie dni przesuwając jeden z dni przewidziany na zwiedzanie Kioto/Osaki/Kobe/Himeji pomiędzy Hiroshimę i Tokio, żeby uniknąć jednorazowo 5 godzin podróży. Odradzam ponadto długie przejazdy rano, bo będą istotnie utrudniać odwiedzenie miejsc, które mają ograniczone godziny otwarcia.

Wybór JR Pass na 7 lub 14 dni pozostawiłbym na koniec, kiedy będziesz w pełni przekonany co do swojego planu podróży. W obecnej formie programu rzeczywiście można mieć wątpliwości co do opłacalności JR Pass na 14 dni, bo wyjazdy do Kamakury, Nikko i Hakone można relatywnie tanio zrealizować również bez JR Pass.

Oferta noclegów w Tokio jest bardzo wyrównana i nie kierowałbym się szczególnie konkretnymi rekomendacjami. Za jedno z kluczowych kryteriów uznałbym bezpośrednie sąsiedztwo stacji JR lub metra. Nocleg blisko stacji Asakusa można uznać za bardzo dobrze położony. W okolicy warte uwagi są też możliwości zakwaterowania przy stacjach Ueno, Uguisudani i Kuramae.

Gdybym miał zaproponować do Twojego programu coś jeszcze, zapewne napisałbym o którymś z miejsc, które pojawiły się w moich innych niedawnych wpisach, więc zapewne masz już pojęcie co by to mogło być. Jeżeli zaciekawi Cię jakieś miejsce, którego nie brałeś pod uwagę wcześniej, to ewentualnie można by było wygospodarować jeden z dni przeznaczonych na Tokio na coś innego, ale myślę, że przez 2,5 dnia w stolicy Japonii też nie będziecie się nudzić. Marzec niestety nie jest okresem, w którym natura wygląda imponująco, dlatego nie będę szczególnie zachęcać do odwiedzania licznych atrakcji przyrodniczych.


@nunokokoro

Skoro to już Twoja trzecia podróż do Japonii i pierwsza z rozbudowanym programem zwiedzania Kiusiu oraz Hokkaido, to sugerowałbym skupić się na wyciśnięciu jak najwięcej z tych najodleglejszych regionów, nawet kosztem rezygnacji z części miejsc znajdujących się w środkowej Japonii.

Chociaż inspiracją dla podróży na Hokkaido były kwitnące wiśnie, trzeba zdawać sobie sprawę, że miasta Hokkaido nie są szczególnie porywające. Największą atrakcją wyspy jest przyroda i jeżeli planujesz Hokkaido, polecam zastanowić się czy nie zdecydować się na bardziej bogaty program zwiedzania, w którym znajdzie się któryś z parków narodowych.

Jeżeli zakładasz, że dojazd na Hokkaido zrealizujesz przy użyciu JR Pass, to proponuję dzielić przejazdy pomiędzy Tokio i Sapporo za każdym razem na co najmniej 2 części z noclegiem i zwiedzaniem jakiegoś miejsca po drodze. Długie przejazdy polecam planować wieczorami z zastrzeżeniem, że w Hakodate warto przewidzieć pobyt wieczorem w mieście z uwagi na słynny nocny widok. Popularnym postojem na trasie jest także Sendai, skąd można pojechać zobaczyć Matsushimę lub Yamaderę.

W przypadku przejazdu z Kioto na Kiusiu, zatrzymałbym się na nocleg w Fukuoce. Fukuoka ma znośny czas dojazdu z Kioto i jest głównym węzłem przesiadkowym na Kiusiu, z którego możesz dojechać w większość interesujących Cię miejsc w ramach jednodniowego wyjazdu. Co do Góry Aso, to zapewniłbym sobie maksimum elastyczności w dobrze dnia na taką wycieczkę, żeby zwiększyć swoje szanse na wstrzelenie się w dzień, kiedy dostęp do krateru nie jest ograniczony z powodu wzmożonej aktywności wulkanicznej (informacje na ten temat są podawane online). Sugeruję też opracować plan zapasowy na wypadek, gdyby krater w żaden dzień nie był otwarty. Pamiętaj też, że linia kolejowa do Aso została zniszczona przez tajfun i obecnie dojazd od strony Kumamoto wymaga przejazdu autobusem. Z kolei w Kumamoto, zamek jest zrujnowany przez trzęsienie ziemi.

Jeżeli chcielibyście zobaczyć śnieżny korytarz i uniknąć podróży kolejką linową, możecie rozważyć możliwość przejazdu od strony Toyamy do Murodo i powrotu tą samą trasą.

Zastanowiłbym się jednak czy przy tak bardzo rozproszonych celach podróży, nie zadedykować całego wyjazdu wyłącznie na Kiusiu i Hokkaido, i wspomóc się lotami krajowymi. Trasy lotnicze z Tokio do Sapporo oraz z Tokio do Fukuoki są bardzo popularne i często zdarzają się atrakcyjne oferty na loty. Jeżeli nie znajdziesz nic bardziej przystępnego cenowo, zawsze możesz skorzystać z jednego z air passów oferujących lot na dowolnej trasie za 10000 jenów - przyda się na mniej typowych trasach np. z Sapporo do Fukuoki.

PS. Nie widziałem jeszcze targu rybnego w nowej odsłonie. Być może Twoja relacja z targu Toyosu będzie pierwszą, którą przeczytam.;-) Z tego co wiem, frustrująca jest konieczność obserwacji aukcji tuńczyków przez szybę, choć z drugiej strony zmienione zasady obserwacji aukcji zmniejszą liczbę rozczarowanych, którzy pomimo przyjazdu na targ przed świtem, nie zdołali niczego zobaczyć.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1104 PostWysłany: 25 Sty 2019 09:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 666
niebieski
@warsawghoster to w Tokio sobie szukaj noclegów przy linii Yamanote. Zaoszczędzisz na metrze, bo 90 % dojazdu obskoczysz tą linią :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
warsawghoster lubi ten post.
 
 
#1105 PostWysłany: 26 Sty 2019 22:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@neverstopexploring

Targ rybny Tsukiji jest etapami przenoszony w nowe miejsce. Obecnie aukcje tuńczyków odbywają się już na Toyosu czyli w nowej lokalizacji, ale w starej pozostały jeszcze stoiska sprzedające ryby i restauracje sushi. Istnieją propozycje, żeby części sklepów pozwolić pozostać w dawnym Tsukiji, ale ogólna koncepcja jest taka, żeby teren wykorzystać jako zaplecze dla igrzysk olimpijskich w 2020 roku, a potem zabudować na nowo.


@warsawghoster

Wykazanie zasadności ekonomicznej zakupu JR Pass wymaga nieco bardziej złożonej analizy. Trzeba mieć świadomość, że nie we wszystkich środkach transportu JR Pass jest honorowany, a ponadto w wiele miejsc można dostać się na kilka różnych sposobów i przeważnie przejazd bez wykorzystania pociągów JR jest znacznie bardziej przystępny cenowo, na przykład:
- przejazd na lotnisko Narita pociągiem Keisei lub autokarem to koszt około 1000 JPY w jedną stronę,
- przejazd do Kamakury z Enoshima Kamakura Free Pass za 1470 JPY tam i z powrotem z Tokio,
- przejazd do Nikko z Nikko World Heritage Area Pass za 2000 JPY tam i z powrotem z Tokio,
- do Hakone można dostać się kilkoma trasami przy czym żadna nie pozwala na dojazd wyłącznie z użyciem JR Pass i dopiero opracowanie szczegółowego planu zwiedzania i analiza ofert passów dedykowanych na zwiedzanie Hakone pozwala na wyciągnięcie wniosków co zasadności korzystania z JR Pass. Na przykład różnica pomiędzy kosztem Hakone Free Pass w wariancie z i bez dojazdu z Tokio to zaledwie 1100 JPY.

Na stronie japan-guide.com znajdziesz opisy różnych wariantów dojazdu w interesujące Cię miejsca. Znajdują się one pod większością artykułów pod hasłem Getting to and around, np.:
https://www.japan-guide.com/e/e2027.html
https://www.japan-guide.com/e/e3115.html
https://www.japan-guide.com/e/e2358_002.html
https://www.japan-guide.com/e/e5206.html

Jeżeli masz wątpliwości co do tego ile czasu przeznaczyć na zobaczenie Hiroshimy, musisz samodzielnie przygotować plan, który doprecyzuje jakie miejsca chciałbyś odwiedzić. Pomiędzy 10:00 a 18:00 zdołasz pospacerować po Parku Pokoju i zobaczyć torii na Miyajimie, ale jeżeli masz ochotę na bardziej szczegółowe zwiedzanie to może się okazać uzasadniony przyjazd na wcześniejszą porę. Co do powrotu, to odradzam planowanie odjazdu na konkretną godzinę, bo będzie to krępowało Twoje możliwości zwiedzania - np. Muzeum Pokoju i Itsukushima Jinja do 18:00 są wciąż otwarte.

Oferta noclegów w Japonii jest szeroka a ich poziom wyrównany, nie ma potrzeby kierowania się tym, czy dane miejsce jest opisane przez kogoś jako sprawdzone. Po prostu poprzyglądaj się dostępnym ofertom w dogodnych dla Ciebie lokalizacjach i oczekiwanym przez Ciebie standardzie. Niestety nie ma innego sposobu na znalezienie dla siebie najlepszego noclegu niż karkołomne porównywanie wielu ofert.

W Kioto najlepsza lokalizacja to taka, skąd można dojść pieszo na stację kolejową, ale nocleg w pobliżu miejsca z którego często odjeżdżają autobusy na główną stację też można uznać za dogodny. W Hiroshimie, jeżeli nie mieszkasz przy głównej stacji, poszukaj czegoś przy linii tramwajowej do Genbaku Dome. Jeżeli zdecydujesz się na spanie w Osace, proponuję przy jakiejś mniejszej stacji metra lub kolejowej z dobrym dojazdem do stacji Shin-Osaka.
Góra
 Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1106 PostWysłany: 29 Sty 2019 00:31 

Rejestracja: 27 Lis 2013
Posty: 342
Loty: 124
Kilometry: 227 163
Dzięki Aso za wszystkie wskazówki! Dałeś mi troszkę do myślenia tą Hiroshimą (żeby nie zostawać tam na dwie noce) i znalazłem jedno ciekawe miejsce, niestety z drugiej strony wyspy - czyli Niigata. :)
Co myślisz o tym miejscu w marcu? Mój plan wyglądałby jak poniżej, jednakże mam mocne obawy przed dużą ilością przejazdów i chyba z czegoś muszę zrezygnować...
I jak oceniasz komfort przejazdów Shinkansenami dla osoby o większych gabarytach niż przeciętny Japończyk (190 cm i ponad stówka wagi)?

Poniżej plan:
10.03 - przylot na Tokio Narita (godz. 10:00) - nocleg Tokio/Asakusa
11.03 - Tokio - nocleg Tokio/Asakusa
12.03 - przejazd do Kioto (3 godz 20 min)- nocleg Kioto (Tobakaido Station?)
13.03 - Kioto - nocleg Kioto
14.03 - Nara (1 godz 30 min 1way)- nocleg Kioto
15.03 - Osaka (1 godz 30 min 1way) - nocleg Kioto
16.03 - Hiroshima (2 godz 40 min 1 way)- nocleg Kioto
17.03 - przejazd do Tokio rano (3 godz 20 min)- cały dzień Tokio (nocleg Tokio)
18.03 - przejazd do Niigaty (2 godz 50 min)- nocleg Niigata
19.03 - Niigata - nocleg Niigata
20.03 - popołudniowy przejazd do Tokio (3 godz 20 min)- nocleg Tokio
21.03 - Nikko (2 godz 1way)- nocleg Tokio
22.03 - Kamakura (1 godz 20 min) + Jokohama- nocleg Tokio
23.03 - Tokio - ostatni dzień - nocleg Tokio
24.03 - powrót do Polski (godz. 10:00)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1107 PostWysłany: 29 Sty 2019 09:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Niigata to zwyczajne przemysłowe miasto i przez większość Japończyków jest postrzegana jako jedno z ostatnich miejsc nadających się na wyjazd turystyczny. Odwiedzający z zagranicy zazwyczaj trafiają tam jedynie po drodze do Dewa Sanzan, ewentualnie jeżeli mają ochotę przejechać się po całej linii Joetsu Shinkansen obsługiwanej przez piętrowe pociągi.

Jeżeli koniecznie chcesz odwiedzić Niigatę, to za najbardziej warte zobaczenia miejsce uchodzi Muzeum Kultury Północy (北方文化博物館). W bliskim sąsiedztwie Niigaty polecane są też ogród japoński Shimizuen w mieście Shibata i światynia Yahiko Jinja w Yahiko. Nie ulega jednak wątpliwości, że w Japonii jest wiele miejsc bardziej porywających niż Niigata i odradzam planowanie tam długiego pobytu, a już na pewno nie dłuższego niż jeden dzień.

Koleje w Japonii nie mają tendencji do bycia szczególnie ciasnymi i nigdy nie słyszałem, żeby osoby o ponadprzeciętnej jak na japońskie standardy budowie ciała odczuwały dyskomfort z powodu niewystarczającej przestrzeni. Pociągi Shinkansen zazwyczaj są chwalone z uwagi na szerokie siedzenia i sporą przestrzeń na nogi, ale po powrocie możesz nam napisać swoją opinię czy potwierdzasz takie doniesienia.

Transport zbiorowy w Japonii jest znany ze swojej punktualności i niezawodności, dlatego nie należy się obawiać intensywnego przemieszczania. Warto jednak zaplanować podróż w taki sposób, żeby przejazdy w jak najmniejszym stopniu wypadały w godzinach otwarcia atrakcji turystycznych. Dla przykładu poranny przejazd z Tokio do Kioto sprawi, że rozpoczniesz zwiedzanie Kioto o dość późnej godzinie co w połączeniu z długimi dojazdami do atrakcji w granicach samego Kioto sprawi, że trudno będzie tego dnia dużo zobaczyć. W takiej sytuacji proponuję przyjazd do Kioto wieczorem poprzedniego dnia, a jeżeli miał to być pierwszy dzień ważności JR Pass, to sugeruję przeznaczyć go na Osakę, która jest mało wrażliwa na krótkie godziny otwarcia, a Kioto przesunąć na kolejny dzień.

Bliska okolica stacji Tobakaido w Kioto jest niezłą lokalizacją, choć należy pamiętać, że to nie jest stacja JR i dojazd na nią nie jest objęty przez JR Pass. Ponadto dojazd na główną stację Kioto wymaga przesiadki, dlatego sprawdziłbym czy nie znajdziesz miejsca z bezpośrednim dojazdem. Pamiętaj, że komunikacja miejska w Kioto opiera się głównie na autobusach i nie ma pilnej konieczności znalezienia noclegu przy stacji.
Góra
 Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
 
#1108 PostWysłany: 29 Sty 2019 16:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 666
niebieski
@warsawghoster znajomy, który z nami był w Japonii jest podobnych rozmiarów i nie narzekał na brak miejsca w shinkansenach :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1109 PostWysłany: 02 Lut 2019 02:13 

Rejestracja: 01 Lis 2016
Posty: 8
Cześć wszystkim,

Zrobiliśmy drugą wersję planu naszej wycieczki który widać poniżej. Jest on już na trochę bardziej zaawansowanym poziomie (pierwsze hotele są zarezerwowane przez co jest mniejsza możliwość wprowadzania dużych zmian). Chciałabym się dowiedzieć co o nim myślicie.

30 kwietnia -> Wylot z Warszawy
1 maja -> przylot do Tokyo, czas wolny na zwiedzanie (może Market rybny)
2 maja -> Nadal w Tokyo z powodu Golden Week'a, podróż do Kamakura i Enoshima
3 maja -> Tokyo, festiwale, zwiedzanie
4 maja -> przejazd do Sapporo, pomimo starań nie znaleźliśmy niczego ciekawego po drodze
5 maja -> Sapporo, muzeum piwa, Moerenuma Park, Mt. Moiwa, art park, zastanawiamy się nad wypożyczeniem samochodu aby dostać się do mniej dostępnych miejsc jednak mamy wątpliwości pod kątem kosztów i problemów z samą jazdą (w końcu jeździ się odwrotnie niż w Polsce ;))
6 maja -> przejazd do Hakodate, Fort Goryokaku, Mount Hakodate
7 maja -> powrót do Tokyo, żeby nie tracić dnia w podróży, Ashikaga Flower Park
8 maja -> przejazd do Kyoto, wycieczka na górę Kurama, zabytki, wieczorem (możliwe) wyjście na pokaz tańca gejsz (Kamogawa Odori)
9 maja -> przejazd do Kumamoto, tego dnia chcemy też odwiedzić Kagoshime jako że najpewniej będziemy wcześnie rano w Kumamoto
10 maja -> przejazd do Kurokawa Onsen na trochę odpoczynku
11 maja -> przejazd do Fukuoka, dzień na zwiedzanie miasta
12 maja -> przejazd do Nagasaki z rana w celu zobaczenia miasta + Nagasaki Bio Park (zastanawiamy się czy nie brać samochodu ze względu na trudny dostęp i wczesne autobusy w obie strony - ostatni jest o 16:45 a pokaz świnek morskich jest o 16:30) wieczorem przejazd do Osaki
13 maja -> wycieczka do Naoshima, wracając zahaczymy o Himeji
14 maja -> przejazd do Tokyo + wycieczka do Hakone
15 maja -> Tokyo -> zapasy sumo (jeśli się uda)
16 maja -> Tokyo -> ostatnie zakupy + zwiedzanie
17 maja -> wylot do Warszawy

P.S.
* Planujemy zakup JR Pass na dwa tygodnie + aktywacja od 4 maja (do 17 maja) ze względu na początkowe dni w Tokyo
* Na wycieczkę do Kamakura + Enoshima (2 maja) lepiej wybrać Kamakura Enoshima Pass czy Enoshima Kamakura Free Pass?
* zdajemy sobie sprawę z tego że tracimy trochę czasu w pociągach - przykładowo 8 godzin z Tokyo do Sapporo - jednakże nie widzimy innych opcji jeśli spojrzymy na koszty. Dlatego też w takich miejscach decydujemy się na poranne pociągi żeby być jak najwcześniej na stacji docelowej. Mamy jeszcze siły aby wstawać rano i biegać po dworcach :geek: :twisted: 8-) ;) :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#1110 PostWysłany: 02 Lut 2019 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@nunokokoro

Oba passy na Kamakurę i Enoshimę mogą być dobrym pomysłem, jeżeli jesteś pewna, że będziesz odwiedzać Enoshimę i nie wystarczy Ci sama Kamakura. Z ekonomicznego punktu widzenia Enoshima Kamakura Free Pass zapewne wyjdzie minimalnie taniej.

Jeżeli nie planujesz żadnego dłuższego postoju po drodze z Tokio do Sapporo, możesz zastanowić się czy nie byłoby dobrym pomysłem, żeby nocować gdzieś na trasie i dzięki temu rozłożyć przejazd na 2 kolejne dni. Nawet przy samej stacji Shin-Hakodate-Hokuto stoi hotel, choć ceny w nim są zapewne dużo bardziej przystępne jeżeli rozminiesz się z Golden Week. Czy nie przewidujesz również odwiedzania żadnego miejsca na trasie pomiędzy Hakodate a Sapporo (np. Noboribetsu, Usuzan)?

Mam wątpliwości czy w Sapporo znajduje się jakieś warte uwagi miejsce, do którego dojazd wymagałby wynajmu samochodu. Jeżeli będziesz miała trudności z organizacją dojazdu transportem miejskim, możesz pytać na forum.

Fukuoka jako wielki węzeł transportowy jest dobrą bazą wypadową, ale samo miasto jest umiarkowanie interesujące. W razie braku czasu na odwiedzenie innych miejsc, można połączyć w jeden dzień zwiedzanie Fukuoki z innym celem podroży, np. Kumamoto.

Nagasaki za to może się pochwalić licznymi ciekawymi miejscami, których odwiedzenie zapewni Wam intensywny plan dnia nawet jeżeli nie będziecie oddalać się od centrum miasta. Nagasaki Bio Park wymaga czasochłonnego dojazdu i jeżeli się na niego zdecydujecie, to proponowałbym pojechać tam innego dnia niż ten przeznaczony na centrum Nagasaki, bo będziecie musieli zrezygnować z wielu znanych miejsc, żeby wygospodarować odpowiednio dużo czasu na Bio Park.

Jeżeli koniecznie chcecie zobaczyć świnki morskie, to oprócz shuttle busa z Huis Ten Bosch, możecie skorzystać z autobusów z Nagasaki, które zatrzymują się na przystanku Futamata (二股) znajdującego się kilka minut drogi od Bio Parku. W ten sposób można wrócić do Nagasaki również po zamknięciu parku o 17:00. Tutaj jest wyszukiwarka połączeń:

https://www.nagasaki-bus.co.jp/dia-search/index.php

Jako początek i koniec trasy możesz wpisać 長崎駅前 Nagasaki-eki-mae (główna stacja Nagasaki) i 二股 Futamata. Autobus kursuje na trasie 長崎新地ターミナル Nagasaki Shinchi Terminal - 大串 Ōgushi i po drodze zatrzymuje się m.in. przy stacji Urakami (浦上駅前) i w miasteczku Togitsu (時津).

Przejazd z Nagasaki do Osaki zajmuje co najmniej 4,5 godziny i odradzam realizację go w całości jednego dnia, szczególnie jeżeli ten dzień miał intensywny program. Ponadto, jeżeli kolejnego dnia planujesz Naoshimę, to być może warto przewidzieć nocleg w Okayamie, żeby uniknąć jeżdżenia do Osaki tam i z powrotem.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1111 PostWysłany: 02 Lut 2019 20:45 

Rejestracja: 01 Lis 2016
Posty: 8
Aso napisał(a):
Oba passy na Kamakurę i Enoshimę mogą być dobrym pomysłem, jeżeli jesteś pewna, że będziesz odwiedzać Enoshimę i nie wystarczy Ci sama Kamakura. Z ekonomicznego punktu widzenia Enoshima Kamakura Free Pass zapewne wyjdzie minimalnie taniej.

Tak planujemy odwiedzić Enoshimę i Kamakura. Też zastanawialiśmy się nad droższą opcją ze względu na dojazd z Tokyo.
Aso napisał(a):
Jeżeli nie planujesz żadnego dłuższego postoju po drodze z Tokio do Sapporo, możesz zastanowić się czy nie byłoby dobrym pomysłem, żeby nocować gdzieś na trasie i dzięki temu rozłożyć przejazd na 2 kolejne dni. Nawet przy samej stacji Shin-Hakodate-Hokuto stoi hotel, choć ceny w nim są zapewne dużo bardziej przystępne jeżeli rozminiesz się z Golden Week. Czy nie przewidujesz również odwiedzania żadnego miejsca na trasie pomiędzy Hakodate a Sapporo (np. Noboribetsu, Usuzan)?

Akurat ten hotel mamy zarezerwowany na pobyt w Hakodate (6 maja). Na planie dookoła Sapporo mamy zaznaczone do wyboru: Jigokudani, Blue Pond, Asahikawa, Otaru.
Aso napisał(a):
Mam wątpliwości czy w Sapporo znajduje się jakieś warte uwagi miejsce, do którego dojazd wymagałby wynajmu samochodu. Jeżeli będziesz miała trudności z organizacją dojazdu transportem miejskim, możesz pytać na forum.

Chwilowo takim miejscem jest Blue Pond
Aso napisał(a):
Fukuoka jako wielki węzeł transportowy jest dobrą bazą wypadową, ale samo miasto jest umiarkowanie interesujące. W razie braku czasu na odwiedzenie innych miejsc, można połączyć w jeden dzień zwiedzanie Fukuoki z innym celem podroży, np. Kumamoto.
Nagasaki za to może się pochwalić licznymi ciekawymi miejscami, których odwiedzenie zapewni Wam intensywny plan dnia nawet jeżeli nie będziecie oddalać się od centrum miasta. Nagasaki Bio Park wymaga czasochłonnego dojazdu i jeżeli się na niego zdecydujecie, to proponowałbym pojechać tam innego dnia niż ten przeznaczony na centrum Nagasaki, bo będziecie musieli zrezygnować z wielu znanych miejsc, żeby wygospodarować odpowiednio dużo czasu na Bio Park.

Postanowiliśmy że pojedziemy bezpośrednio Kyoto do Kurokawa Onsen (udało się przestawić rezerwacje o jeden dzień do tyłu). Dzięki temu następnego dnia możemy "zaliczyć" Fukuokę, Kumamoto i Kagoshime (z noclegiem w Fukuoce) i otrzymujemy dwa dni na Nagasaki.
Aso napisał(a):
Jeżeli koniecznie chcecie zobaczyć świnki morskie, to oprócz shuttle busa z Huis Ten Bosch, możecie skorzystać z autobusów z Nagasaki, które zatrzymują się na przystanku Futamata (二股) znajdującego się kilka minut drogi od Bio Parku. W ten sposób można wrócić do Nagasaki również po zamknięciu parku o 17:00. Tutaj jest wyszukiwarka połączeń:
https://www.nagasaki-bus.co.jp/dia-search/index.php
Jako początek i koniec trasy możesz wpisać 長崎駅前 Nagasaki-eki-mae (główna stacja Nagasaki) i 二股 Futamata. Autobus kursuje na trasie 長崎新地ターミナル Nagasaki Shinchi Terminal - 大串 Ōgushi i po drodze zatrzymuje się m.in. przy stacji Urakami (浦上駅前) i w miasteczku Togitsu (時津).

Dzięki za wyszukiwarkę. Szkoda że jest tylko po japońsku.
Aso napisał(a):
Przejazd z Nagasaki do Osaki zajmuje co najmniej 4,5 godziny i odradzam realizację go w całości jednego dnia, szczególnie jeżeli ten dzień miał intensywny program. Ponadto, jeżeli kolejnego dnia planujesz Naoshimę, to być może warto przewidzieć nocleg w Okayamie, żeby uniknąć jeżdżenia do Osaki tam i z powrotem.

Tutaj mała zmiana. Rano zwiedzanie Nagasaki, około 14 przejazd do Okayama dzięki czemu od rana następnego dnia możemy zająć się Naoshima

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc ;)

P.S.
@Aso mieszkasz w Japonii że masz taką wiedzę na temat kraju?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1112 PostWysłany: 02 Lut 2019 23:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@nunokokoro

Mieszkam w Polsce, ale kiedy podróżowałem po Japonii, miałem zwyczaj starannie przygotowywać swoje wyjazdy. Teraz staram się dzielić moimi doświadczeniami z tych podróży.


Posługiwanie się wyszukiwarką po japońsku może być pewnym wyzwaniem, ale generalnie jest dość intuicyjna. Możesz ją przetestować, a jeżeli będziesz miała wątpliwości co do sposobu użycia, to możesz zadawać pytania na forum.

W dużym skrócie - nazwy przystanków możesz skopiować w pola 乗車バス停 i 降車バス停. W menu na dole po prawej ustaw 平日 dni robocze, 土曜 soboty lub 日曜・祝日 niedziele i święta. Poniżej wybierasz godzinę, np. 17時10分 to 17:10. Duży przycisk na dole 検索開始 rozpoczyna wyszukiwanie. Potem musisz jeszcze przejść przez ekrany, które pozwalają wybrać spośród kilku przystanków o podobnej nazwie - wybierz ten, który nazywa się dokładnie tak jak wpisałaś na początku.

Wyniki są prezentowane w taki sposób, że większości rzeczy łatwo się domyślić. Przy haśle 行き podana jest nazwa przystanku końcowego, którego musisz wypatrywać na nadjeżdżającym autobusie.

Trasa nie zawsze jest dokładnie taka sama. Niektóre kursy maja postój na przystanku バイオパーク Bio Park przy samym wejściu do ośrodka, a inne tylko na 二股 Futamata.

Na tej stronie możesz zobaczyć mapę trasy i poznać dokładną lokalizację przystanków:
https://www.navitime.co.jp/bus/route/00 ... 9%EF%BC%BD


Miejsca, które wskazałaś na Hokkaido są dość odległe od Sapporo i ich odwiedzenie wymaga dokładniejszego zaplanowania. Jeżeli chciałabyś do nich dotrzeć, to będziesz musiała wygospodarować więcej dni na zwiedzanie Hokkaido, jakkolwiek takie przejazdy są możliwe w całości lub w dużej części z wykorzystaniem pociągów JR.

Do Blue Pond możliwy jest dojazd autobusem. Na początek przestudiuj schemat trasy opisany tutaj:
https://www.japan-guide.com/e/e6832.html

Autobusy 道北バス Dōhoku Bus odjeżdżają do Blue Pond spod stacji Asahikawa oraz Biei.

Rozkład na dni robocze: https://www.dohokubus.com/files/rosen1_heijitu1.pdf
Rozkład na soboty, niedziele i święta: https://www.dohokubus.com/files/rosen1_kyuujitu1.pdf

Znajdź rozkład linii nr [39], [40], [42] 美瑛・白金線 Biei-Shirogane Line. Istotne są następujące przystanki:
旭川駅前 Asahikawa STN - stacja JR Asahikawa
美瑛駅前 Biei STN - stacja JR Biei
青年の家・白金温泉 Shirogane Hot-Spring - niewymieniony w tabeli przystanek przy Blue Pond o nazwie 白金青い池入口 Shirogane Aoiike Iriguchi znajduje się 2 minuty jazdy stąd w kierunku Biei

W zeszłym roku rozpoczynając od Golden Week i dalej we wszystkie majowe weekendy kursował ponadto Biei View Bus oferujący wycieczki rozpoczynające się i kończące przy stacji Biei, mające na trasie ciekawe miejsca w okolicy, m.in. Blue Pond. Tutaj jest link do materiałów z 2018, tegoroczna oferta na Golden Week nie jest jeszcze opublikowana.
https://www.biei-hokkaido.jp/wp2/wp-con ... _4-10u.pdf
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1113 PostWysłany: 04 Lut 2019 12:48 

Rejestracja: 04 Lut 2019
Posty: 2
Cześć,
wybieram się wraz z dwójka znajomych prawdopodobnie w lipcu na 10 dni do Japonii, głownie okolice Tokio i Kioto( nie mamy jeszcze dokładnego planu) stąd pytanie jak wygląda sytuacja z temperaturami i porą deszczową(trochę słabo jak deszcz miałby padać przez cały nasz wyjazd). Z tego co czytalem to niektórzy piszą, ze pora deszczowa trwa cały czerwiec, niektórzy zaś, że utrzymuje się do połowy lipca, a potem nadchodzi fala upałów. Jaka jest prawda? Czy rzeczywiście ten okres to słaby pomysł, czy nie ma tragedii i można smiało jechać? Jeśli tak to lepiej celować w pierwszą połowę lipca czy może drugą?
Pozdrawiam
Góra
 Relacje PM off  
 
#1114 PostWysłany: 05 Lut 2019 09:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Przestudiuj ten artykuł, są tutaj podane statystyczne daty w których rozpoczyna się i kończy pora deszczowa.
https://www.japan-guide.com/e/e2277.html

Pora deszczowa trwa przez czerwiec i większość lipca, ale jest tradycyjnie utożsamiana z czerwcem, dlatego niektóre źródła mogą pisać jedynie o czerwcu. Jeżeli koniecznie chciałbyś odwiedzić Japonię w lecie, to lepszym wyborem jest termin po 20 lipca, kiedy pora deszczowa powinna już przeminąć, jakkolwiek lato w Japonii charakteryzuje się nadzwyczajnie wysokimi temperaturami, które w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza sprawiają, że zwiedzanie jest mało komfortowe. Dlatego wyjazd w lecie ma uzasadnienie tylko jeżeli nie możesz sobie pozwolić na podróż o innej porze roku lub szczególnie zależy Ci na zobaczeniu miejsc, które nadają się do odwiedzenia tylko w lecie - na przykład wejściu na szczyt Góry Fudżi. Najbardziej polecanymi okresami w roku na podróż do Japonii są wiosna (kwiecień, maj) oraz jesień (październik, listopad).
Góra
 Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
 
#1115 PostWysłany: 05 Lut 2019 11:34 

Rejestracja: 04 Lut 2019
Posty: 2
@Aso
Dzięki za odpowiedź. Niestety albo stety lipiec i ewentualnie początek sierpnia to jedyny pasujący nam termin. Upały są dla nas do przeżycia bardziej właśnie chcemy uniknąć codziennych opadów deszczu. Przy okazji mamy zamiar wykorzystać ten termin tak jak wspomniałeś do wejścia na wulkan Fuji. Od wczoraj wyklarował się wstępny plan podróży. Oto on:

1 dzień - przylot do Tokio w godzinach wieczornych, przejazd do Tokio i zakwaterowanie
2 dzień - Tokio
3 dzień - Tokio
4 dzień - wejście na Fuji(jednodniowe). Zastanawiam się czy lepiej dojechac bezpośrednio z Tokio do 5th stacji czy może z przesiadką w Kawaguchi?
5 dzień - Nikko i nocny przejazd busem do Kioto
6 dzień - Kioto
7 dzień - Kioto
8 dzień - Nara i nocnym busem powrót do Tokio
9 dzień -Tokio i wylot wieczorem do Polski

Wychodzą nam 4 noclegi w Tokio i dwa w Kioto plus dwie nocki w busie. Nie wiem czy jest sens przy takim planie rozważać zakup JR passa?
Odrzuciliśmy w planie Hiroszime i Miyajime, nie mając już jej gdzie za bardzo wcisnąć. Jak Wy to widzicie? Może jednak warto zrezygnować z czegoś na rzecz Hiroszimy i Miiaimy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1116 PostWysłany: 06 Lut 2019 19:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Poziom dyskomfortu związany z upałem w Japonii nie jest czymś co łatwo sobie wyobrazić, jeżeli nie mieliście wcześniej doświadczeń z wysokimi temperaturami w bardzo wilgotnym klimacie. Przyznam, że też mam poczucie, że trudno jest wcisnąć Hiroshimę i Miyajimę w taki niezbyt długi pobyt w Kraju Wschodzącego Słońca, ale jeżeli Japonia zdobędzie Wasze serca to być może będzie to pretekst, żeby wyjechać tam jeszcze kiedyś w chłodniejszej porze roku i zwiedzić dokładniej część południowo-zachodnią.

Wejście na Górę Fudżi zazwyczaj rozkłada się na 2 dni, dlatego że tradycyjnym celem wspinaczki jest spędzenie nocy na szczycie i zobaczenie tam wschodu słońca. Wejście i zejście tego samego dnia jest skomplikowane organizacyjnie, ponieważ wymaga szczegółowego rozplanowania sposobu dojazdu i powrotu z koniecznością przesiadek, dlatego że bezpośrednie autokary powrotne z Piątej Stacji do Tokio nie kursują w późnych godzinach. Przesiadki są możliwe m.in. przy Jeziorze Kawaguchiko, ale byłbym ostrożny co do zużywania czasu na poboczne atrakcje w dniu wspinaczki. Pamiętajcie o rezerwacjach potrzebnych na niektóre odcinki dojazdu, w celu usprawnienia organizacji możecie też rozważyć nocleg gdzieś u podnóża Góry Fudżi przed lub po wspinaczce albo ewentualnie przejazd nocnym autokarem bezpośrednio spod Fudżi do Kioto bez powrotu do Tokio. Miejcie też świadomość, że wchodzenie na szczyt będą Wam utrudniać temperatury (wysokie na początku i niskie na górze), tłumy Japończyków, a niekiedy też objawy choroby wysokościowej, więc zaplanuj odpowiednio duży zapas czasu.

JR Pass to nieco inna skala wydatków. Jeżeli jesteście nastawieni na budżetowy wyjazd i nie macie nic przeciwko nocowaniu w autokarze, to nie upierałbym się przy zmianie środka transportu na pociąg, choć możecie mieć pewien niedosyt związany z tym, że nie macie okazji zobaczyć z bliska jak wygląda nieodłącznie kojarzący się z Japonią Shinkansen. Planując nocowanie w autokarze pamiętajcie, żeby przemyśleć kwestie przechowania bagażu (stacje, hotele, hostele, informacje turystyczne) i korzystania z prysznica po nocnej podróży.
Góra
 Relacje PM off
srebrnyptak uważa post za pomocny.
 
 
#1117 PostWysłany: 08 Lut 2019 10:54 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 50
Loty: 66
Kilometry: 170 628
witam, przejrzałem te 56 stron. Wiedza praktyczna niektórych jest imponująca wiec i ja wrzucę zarys swojego planu na Japonie.
27 czerwca godz 19 Ladowanie na Narita
28 Tokyo
29 Tokyo
30 Tokyo
30 Nocny willer ? Do Kioto
1 Kioto - w planie zwiedzanie rowerowe miasta.
2 Kioto
3 Kioto
4 Hiroshima (park pokoju + fabryka mazdy)
5
6
7
8
9 Nocleg ODaiba
10 Przed wylotem o godz 21 nocleg planujemy na Odaiba

Nasz plan na zwiedzanie to przede wszystkim widoki, architektura oraz najważniejsze jedzenie.
Podróżować będziemy w trojkę - z 10 latką. Z racji tego że będzie to nasza kolejna podróż do Azji - 1 do Japonii, wiec mniej więcej wiemy czego można się spodziewać (Korea nas rozkochała w sobie a teraz liczymy na więcej). Tym razem cała podróż w nominalnej porze deszczowej.
[
Dni od 5-8lipca.] Naszym planem jest wejście na Fuji, wiemy że jest 5 różnych podejść. Ale zapytam tu bo mimo 56 stron o tym było mało. Czy ktoś może scharakteryzować podejście które sam wykonał? Pytaniem otwartym na dziś skąd to rozpoczynać - w planie mamy start po południu ok 18 i wejście na wschód słońca (w tym czasie wschód ok 5:30 a zachód 20:30). Szlaki mówią o potrzebnym czasie ok 6-8 godzin up (od 5 stacji) i 3-5 godzin down.
Pytanie o logistykę otwarte: gdzie spać przed wejściem, gdzie zostawić walizkę (może w okolicy 5 stacji jest jakaś przechowalnia)? Które podjecie wybrać na wejście z 10 latką? (jesteśmy sportową rodziną więc o kondycję się nie martwię). Fajnie byłoby wykonać wejście i wrócić do jakiegoś miłego hoteliku (nie koniecznie na drugim końcu wyspy) z onsenem i strefą relaksu plus widok na górę jako nagrodę. Zanim wejdę w booking to może ktoś z Was ma przetarty szlak?

Chyba najrozsądniej byłoby wybrać jakąś miejscówkę na 4-8 lipca w pobliżu góry (hakone) i czekać zbierać siły na wejście. A przy okazji jakies wycieczki fakultatywne. Typu Kamakura, Nara

Żaden hotel nie jest jeszcze opłacony, wiec pewna elastyczność istnieje.
Z tego co wyczytaliśmy na forum to Kamakura, Nara oraz Hakone to traktujemy jako wycieczki dodatkowe do ułożenia w plan. Nie siedziałem jeszcze dokładnie na stronie Hyperdia - żeby sobie policzyć czasy i jeny - wciąż nie wiemy jaki JPRpass kupować (ten nocny willer nie jest kupiony i jesli JPRmialby byc wykorzystany na ten transport to jest to do rozważenia), kiedy go aktywować.
Bardzo lubimy zgubić sie bez planu w mega miastach wtedy na prawdę dużo można zobaczyć - idąc trochę na żywioł. Więc jeśli pogoda będzie mokra to plan będzie zmodyfikowany tak że wracamy do Tokio aby się zgubić.
Taki jest zarys naszego planu, proszę o uwagi :)

ps. Czy korzystał ktoś z bmobile z dostawą karty do hotelu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1118 PostWysłany: 08 Lut 2019 21:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@srebrnyptak

Witamy tym razem w temacie japońskim. ;)

Wybór szlaku prowadzącego na szczyt Góry Fudżi to głównie kwestia organizacji dojazdu i powrotu. Najczęściej wybierany jest szlak Yoshida, który odznacza się dobrym dojazdem z Tokio bezpośrednim autokarem (jest to też najtańsza forma dojechania pod Fudżi). Szlak Fujinomiya jest godny uwagi dla właścicieli JR Pass, ponieważ część podróży na początek szlaku można odbyć linią Shinkansen. Pozostałe szlaki na Fudżi mają małe znaczenie praktyczne.

Wspinający się na Górę Fudżi zazwyczaj dojeżdżają na szlak tam i z powrotem z Tokio, pozostawiając swój główny bagaż w stolicy Japonii lub ewentualnie w skrytce bagażowej na stacji kolejowej, z której planują dalszą podróż. Istnieje możliwość pozostawienia walizek na Piątej Stacji szlaku Yoshida, ale mam wątpliwości co do zasadności zabierania bagażu w takie miejsce. Wokół Jeziora Kawaguchiko, przez okolice którego dojeżdża się z Tokio na szlak Yoshida, znajduje się pewna liczba hoteli z onsenami, ale trzeba indywidualnie sprawdzać każdy przybytek, żeby przekonać się jak wygląda kąpiel i czy oferuje jakiś ciekawy widok.

Podróżując w porze deszczowej należy przygotować się na to, że krajobrazy z Górą Fudżi w tle będą bardzo trudno uchwytne. Góra Fudżi często jest przesłonięta chmurami i w porze deszczowej jest wyjątkowo niskie prawdopodobieństwo wystąpienia korzystnych warunków widoczności. Trzeba mieć również świadomość, że w lecie Góra Fudżi jest pozbawiona swojej charakterystycznej pokrywy śnieżnej i nawet jeżeli jest widoczna, to nie wygląda tak malowniczo jak o innych porach roku. Z tego też powodu na ogół odwiedzający Japonię w lecie jedynie wspinają się na szczyt Fudżi i rzadko eksplorują dokładniej okolice udając się jeszcze na dodatek np. do Hakone. Jeżeli koniecznie chcecie odwiedzić Hakone, to stamtąd najbliżej jest na szlak Gotemba, ale nie jest to szczególnie dobry dojazd.

Kioto na rowerze. Nie jestem entuzjastą zwiedzania Kioto na rowerze - miasto jest ogromne, a nie jest ani szczególnie przyjazne rowerzystom, ani też zwyczajne ulice nie są nadzwyczajnie ciekawe do oglądania w czasie jazdy. Na tym etapie planowania sposób poruszania się po Kioto może nie jest najbardziej priorytetową kwestią, ale sugeruję przygotować program zwiedzania miasta, żeby samemu przekonać się jak duże dystanse będziecie musieli przejeżdżać i jak bardzo spowolni to Wasze zwiedzanie. I czy aby na pewno chcecie aż tyle jeździć w deszczu...

Hiroshima. Jeżeli planujecie również zobaczyć Miyajimę, to odwiedzenie Parku Pokoju, fabryki Mazdy i Miyajimy w ciągu jednego dnia jest bardzo napiętym programem. Żeby zobaczyć wszystkie te miejsca, sugeruję jeszcze co najmniej pół dnia w Hiroshimie.

Rozstrzygnięcie czy korzystać z oferty Willer Express czy też z JR Pass pozostawiłbym na nieco późniejszy etap planowania, kiedy upewnicie się, że poziom intensywności zwiedzania i wybór miejsc sprawia, że autokar jest w stanie być liczącą się alternatywą dla pociągu.
Góra
 Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1119 PostWysłany: 08 Lut 2019 23:05 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 50
Loty: 66
Kilometry: 170 628
Witaj Aso, liczyłem na Twoje uwagi.
Wg tego co podaje przewodnik to mamy 4 podejscia:

1)Szlak Yoshida ( Prefektura Yamanashi )
Fuji Subaru Line stacja 5.

Wysokość: ok. 2300 m

Czas wejścia: ok, 5-7 h

Czas zejścia: ok 3-5 h

2)Szlak Subashiri ( Prefektura Shizuoka)
Subashiri stacja 5.

Wysokość: ok. 2000 m

Czas wejścia: ok. 5-8 h

Czas zejścia: ok. 3-5 h

3)Szlak Gotemba ( Prefektura Shizuoka)
Gotemba stacja 5.

Wysokość: ok. 1400 m

Czas wejścia: ok. 7-10 h

Czas zejścia: ok. 3-6 h

4)Szlak Fujinomiya ( Prefektura Shizuoka)
Fujinomiya stacja 5.

Wysokość: ok. 2400 m

Czas wejścia: ok. 4-7 h

Czas zejścia: ok. 3-6 h5 podejsc

Ten podany przez Ciebie Yoshida - wydaje sie najlepszą opcją bo start z 2300 wiec teoretycznie najmniej do wspinania - nie wiem jak wygląda stromizma i poziom trudności - idziemy z dziewczynką :). W dniu podejścia raczej JRpasa już nie będziemy mieli aktywnego. Wiec chyba to Yoshida będzie opcja nr 1. Widziałem gdzieś oferte dojazdu z Tokyo pod fuji na wspinaczke ale mi umkneła - kojarzysz może kto (przewożnik) to organizuje?

Mam pewne wątpliwości co do podawanego czasu wejscia, 5-7 godzin (pamietam jak wchodzilismy w seulu na wieze to czas podejsca pokazywany byl w 2H a weszlismy w 50minut). Na ile są realne te czasy? No i czy pod drodze czy na 5stacji warto od razu brac awaryjnie tlen? to sie wypozycza czy kupuje?

Do rozważenia zostaje nocleg z onsenem:) Gdzie, jak dlugo i kiedy.
Te wejscie traktujemy jako wyzwanie - nie jest to dla nas swiete miejsce, ale jesli warunki pogodowe dopisza i bedzie forma to idziemy - po te kilka fotek - a i zobaczenie wulkanu od srodka bedzie wspomnieniem

Piszesz: Jeżeli koniecznie chcecie odwiedzić Hakone, to stamtąd najbliżej jest na szlak Gotemba, ale nie jest to szczególnie dobry dojazd.
Hakone rzeczywiscie jest w naszym zainteresowaniu ale nie w must see. Wiec bedziemy sprawdzac.

Piszesz: Kioto na rowerze... Mamy zamiar byc tu 3 dni generalnie bez wiekszego planu i jako forma obejrzenia kawalka miasta wybor roweru wydaje sie nam ciekawą opcją. Mowiac bez wiekszego planu bardziej chcemy dac sie porwac - fajnie byloby zobaczyc Fushimi Inari-Taisha ale wiem że w Tokio w ktorejs ze wschodnich dzienic jest podobne miejsce (nie pamietam teraz nazwy)

Hiroshima w planie mamy prak pokoju, fabryka mazdy - Miyajimę odpuszczamy. Wiec chyba jeden dzien wystarczy aby poczuc klimat. No i tu sie plan urywa. Jakies fajne miejsce na 2-3 noce z onsenem i widokiem na gore z lokalnymi atrakcjami. Pozniej jak piszesz powrot do tokyo i stamtad podejscie lub bezposrednio z miejsca gdzie bedziemy przebywac (i bedzie mozliwosc zostawienia walizki)

Generalnie plan bez napinki - damy sie poniesc - chociaz wolabym uniknac szukania hotelu z dnia na dzien. Wiec pewnie zalozymy sobie cos takiego: okolice gory lub hotel (z mozliwoscia skasowania rezerwacji) gdzies np we wschodnich dzielnicach tokio aby w razie wybitnej pory deszczowej eksplorowac miasto.
Moze jakies sugestie na te wolne dni?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1120 PostWysłany: 09 Lut 2019 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Dojazd na początek szlaku (do Piątej Stacji) nie wymaga zapisywania się na żaden zorganizowany wyjazd i wystarczają do tego rozkładowe autokary odjeżdżające spod stacji Shinjuku w Tokio. Wymagana jest jednak rezerwacja miejsca w autokarze. Jest to dość wyczerpująco opisane na japan-guide.com.

https://www.japan-guide.com/e/e6922.html

Czasy przejścia po szlakach w Japonii naprawdę mają tendencję do tego, że są nieco przesadzone. Niemniej jednak w przypadku wejścia na Górę Fudżi byłbym ostrożny w zakładaniu, że zdołacie wyprzedzić czasy przejścia przewidziane w internecie, dlatego że spowalniać Was będą tłumy innych wspinaczy, którzy mogą tworzyć zatory w wąskich przejściach. Większość ludzi, którzy byli na górze twierdzi, że nie odczuwali objawów choroby wysokościowej i zapas tlenu nie był im potrzebny (do kupienia są małe pojemniki), jakkolwiek doradza się, żeby nie wspinać się zbyt szybko, a najlepiej przed dotarciem na sam szczyt o poranku spędzić noc w schronisku na szlaku, żeby zaaklimatyzować się do warunków rozrzedzonego powietrza. Poza tym Fudżi, jak na szczyt o takiej wysokości, nie jest szczególnie trudna technicznie. Szlak Yoshida uchodzi za jeden z łagodniejszych, szlak Fujinomiya jest najbardziej stromy.

Fushimi Inari Taisha w Kioto jest główną spośród tysięcy świątyń poświęconych bóstwu Inari. Elementem charakterystycznym tych świątyń są długie korytarze z bram torii i występują one w wielu miejscach w całej Japonii, ale żadne z nich nie może się równać rozmachem i długością labiryntu z bram do świątyni w Kioto, dlatego zalecane jest, żeby pojechać na oglądanie korytarzy właśnie tam. W Tokio tego typu korytarze są zbudowane m.in. w Nezu Jinja i Hie Jinja.
Góra
 Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
 
 [ 1277 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 64  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group