Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1071 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Następna
Autor Wiadomość
#981 PostWysłany: 07 Mar 2018 19:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3111
HON fly4free
To teraz ja... Mam nadzieję, że w przeciwieństwie do planowanego i niedoszłego króciutkiego wyjazdu w ub. roku, tym razem nie obejdę się smakiem.
Ze znajomym będziemy w Japonii tydzień na przełomie października i listopada. Przylatujemy z Chin i tam też potem wracamy. Plan jest kompaktowy, więc nie nastręczy Wam trudności :D
Wyobrażam sobie to z grubsza następująco:

1) 25.10 po południu/wieczorem przylot do Osaki i przejazd do Kioto,
2) 26 - 29.10 pobyt w Kioto,
3) 29.10 rano przejazd do Osaki
4) 29.10 - 1.11 pobyt w Osace + wycieczka całodniowa do Nary oraz wycieczka całodniowa do zamku Himeji,
5) 1.11 po południu/wieczorem wylot z Osaki.

Powyższe może być dowolnie odwracane i przekładane, a długość pobytu w Kioto i Osace modyfikowana.

Mam dwie zasadnicze wątpliwości:

1) czy wypad do Himeji pasuje do powyższego planu? Jest to najbardziej oddalone miejsce i z innych planów widzę, że preferowane jest jako punkt do odwiedzenia po drodze do Hiroszimy. My tymczasem potraktowalibyśmy to jako cel całodziennego wypadku z Osaki,

2) zastanawiam się, jak ułożyć sobie podróż do i z Osaki, tzn. wybrać KIX, czy ITM, czy też oba lotniska naraz? Będziemy chcieli skorzystać z Asiany lub ANA (czyli Star Alliance). Najtańsze połączenia są do KIX (Asiana), ale ITM (dostępne w ANA) jest zdecydowanie bliżej miasta i Kioto. Decydując się na droższe (ale tylko ciut) ANA mogę również złożyć loty łączone, czyli przylot do KIX, a wylot z ITM lub na odwrót. Jak byłoby najlepiej to zorganizować, mają na uwadze moje punkty programu?

Z góry dziękuję :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#982 PostWysłany: 07 Mar 2018 20:59 

Rejestracja: 16 Paź 2012
Posty: 7
Dzięki wam za odpowiedzi, @Aso, @jaco027.

Aso napisał(a):
Witaj @Modulo,
1. Czas przeznaczony na zwiedzanie Tokio jest bardzo krótki. Odwiedzenie miejsca takiego jak Tokyo Disney Sea (lub Tokyo Disneyland) razem z Twoimi córkami może okazać się zbyt czasochłonne, żeby wcisnąć je w tak krótkie zwiedzanie.

Zostawię te obiekty na koniec.

Aso napisał(a):
Sanrio Puroland

Tak, sprawdziłem, o to mi chodziło, zostawię na koniec.

Aso napisał(a):
Kwitnienie wiśni.

Rzeczywiście, Fukushima chyba odpada. Ale dla mojej żony kwitnąca wiśnia to nr 1 w Japonii, więc nawet polecimy do Sapporo lub pojedziemy do Hakodate, Iwate czy Aomori żeby zobaczyć. Ten element dopasuję, kiedy prognozy już będą wiarygodne.

Aso napisał(a):
czas minimalnie się skróci, jeżeli zostanie przywrócony ruch pociągów na linii uszkodzonej przez tajfun.

Rzeczywiście, ale planują zakończenia naprawy na wczesny kwiecień, więc może się załapiemy. Wezmę długi dojazd pod uwagę.

Ale już mam nowe pytania - https://www.nagomivisit.com/ - gotowanie z Japończykami - wygląda obiecująco, ktoś brał udział?
Teatr Kabuki - widzę, że oferują nawet przedstawienia na podstawie mangi, ktoś ma ogólnie ulubione historie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#983 PostWysłany: 08 Mar 2018 01:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
Witaj ponownie @tropikey ;)

1. To zbieg okoliczności, że ostatnio kilka osób łączyło zwiedzanie Himeji z dalszym przejazdem do Hiroshimy. Przeważnie te miejsca są odwiedzanie niezależnie, ponieważ Himeji jest relatywnie niedaleko Osaki i można tam niedrogo dojechać, nawet bez JR Pass, czego nie można powiedzieć o Hiroshimie. Do tego trzeba jeszcze wciąć pod uwagę konieczność przechowania bagażu w Himeji oraz kłopotliwe rozplanowanie czasu zwiedzania (Himeji jest za małe, żeby przeznaczać na nie cały dzień, ale Hiroshima jest zazwyczaj planowana tego samego dnia z Miyajimą i wtedy nie ma już czasu na Himeji). Klasyczny plan na Himeji to wyjazd na pół dnia z Osaki, z drugą połową dnia w Osace lub Kobe.

2. Twój program nie wygląda na razie na zbyt napięty. Myślę, że nie musisz się szczególnie przejmować tym, z którego lotniska w Osace należy skorzystać, choć to prawda, że żeby dojechać do Kioto z lotniska Kansai, stracisz dodatkową godzinę. Ze swojej strony mogę zasugerować, żeby przeanalizować jakie godziny lotów są dla Ciebie najbardziej odpowiednie z uwagi na rozplanowanie dnia przed oraz po locie - być może takie podejście ułatwi Ci podjęcie decyzji.


@Modulo

Niestety, nie słyszałem o nikim kto korzystał z Nagomi Visit. Ale pomimo faktu, że staram się wspierać piszące tu osoby w realizacji nawet najbardziej oryginalnych pomysłów, to obawiam się, że realistycznie patrząc Twój pobyt w Japonii może nie okazać się dostatecznie długi, żeby zmieścić w nim wiele nietypowych atrakcji.

Teatr Kabuki jest tradycyjnym rodzajem sztuki japońskiej i jest popularny właśnie w tej swojej klasycznej formie. Z doświadczenia mogę jednak napisać, że wśród tych, którzy nie są znawcami japońskiego teatru, przedstawienia kabuki uchodzą za umiarkowanie porywające i nie jest to szczególnie popularna atrakcja wśród zagranicznych turystów.
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#984 PostWysłany: 08 Mar 2018 09:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3111
HON fly4free
Dziękuję :)
Faktycznie, nie napinamy się. W tydzień i tak całej Japonii nie zobaczymy, więc wolimy skupić się na jednym rejonie.
Czy wypad do Nary z Osaki to też kwestia pół dnia, tak jak w przypadku Himeji? Nara jest sporo bliżej id Osaki, niż Himeji, ale być może samo zwiedzanie jest bardziej czasochłonne i trzeba przygotować się na więcej chodzenia?
W ramach podziękowania, jako znanemu miłośnikowi widoków portowych, przesyłam Ci link do nowego artykułu z garścią zdjęć :D
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... rojLinkImg

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#985 PostWysłany: 08 Mar 2018 20:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 994
złoty
@tropikey Nara - pol dnia to mimimalny czas, aby spokojnie zwiedzic kilka glownych punktow. Ale lepiej zrobic calodzienna wycieczke. Komunikacja czy to do Osaki, czy tez Kioto zajmuje do 1h w kazda strone (zalezy gdzie masz hotel). Na pewno warto zawitac, bo jest troche 'inacej' niz w innych, zwlascza duzych miastach.
Co do komunikacji - lotniska + Osaka, Kioto, Nara: wez pod uwage, ze te 3 miasta leza w trojkacie. Wiec moze nie warto z lotniska w Osace leciec od razu do Kioto, po to by sie cofac znowu do Osaki. Moze lepiej robic punkt po pukcie, zaoszczedzisz troche czasu i pieniedzy. Moze nie duzo, ale zawesze. Google maps is your best friend. Bardzo dobrze podane czasy i CENY przejazdow na rozne srodki transportu.
Jeszcze jeden tip, z ktorego byc moze nie skorzystasz (bo ptzylatujesz z Chin). Oprocz KIX i ITM jest jeszcze UKB - lotnisko w Kobe. Jesli masz jakis lot krajowy moze byc dobra alternatywa ze wzgledu na dobre ceny lotow. A do Osaki w sumie tak samo daleko jak z KIX (no moze troche bizej i taniej).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#986 PostWysłany: 08 Mar 2018 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
@tropikey

Mam podobne zdanie co @jaco027 odnośnie Nary. W przeciwieństwie do Himeji, które odwiedza się zazwyczaj tylko po to, żeby zobaczyć zamek i ewentualnie pobliskie ogrody, Nara jest miastem posiadającym liczne interesujące zabytki i innego rodzaju atrakcje, których eksploracja może zająć cały dzień. Jeżeli ktoś ma bardzo mało czasu, to pół dnia wystarcza na zwiedzenie w szybkim tempie Todaiji i najbliżej okolicy. Jeżeli jednak możesz sobie pozwolić na poświęcenie na Narę całego dnia, to sugeruję tak właśnie zrobić.

Oczywiście, to co tu napisaliśmy, traktuj jedynie jako punkt odniesienia do planowania na dużym poziomie ogólności. Warto samodzielnie zrobić przegląd ciekawych miejsc w Narze na japan-guide.com i ocenić, które z nich są dla Ciebie interesujące i jak one są względem siebie położone - bo dysponując całym dniem w Narze, można rozważyć również odwiedzenie miejsc położonych z dala od centrum miasta (np. Horyuji).

PS. Dzięki za interesujące zdjęcia. :D Szkoda, że z takiej perspektywy nie można oglądać portu na żywo.
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#987 PostWysłany: 08 Mar 2018 23:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3111
HON fly4free
dziękuję Wam obu za cenne porady :)

UKB niestety odpada - czas podróży z CAN jest zbyt wydłużony. Zdecydujemy się chyba na Asianę, bo jest najtańsza i ma najkorzystniejsze godziny i czasy trwania lotów, choć ograniczy nas wyłącznie do KIX.

Nie ma żadnego problemu, by Nara gościła nas przez cały dzień. Postaramy się przyjechać tam możliwie wcześnie i wrócić jak najpóźniej (bo nocowania tam raczej nie biorę pod uwagę, a Wy - o ile dobrze rozumiem - również do tego nie nakłaniacie).

Co do jechania do Kioto prosto z KIX, to wydaje mi się, że to chyba jednak dobry pomysł. Asiana przylatuje do KIX już o 9:40 rano (nocny lot z Kantonu), więc jak wszystko pójdzie sprawnie, podejrzewam, że już godzinę później będziemy gotowi, by ruszyć do Kioto, gdzie bylibyśmy około południa. W ten sposób będziemy mieli tego dnia jeszcze z grubsza jego połowę na zwiedzanie. Oczywiście, moglibyśmy z KIX przyjechać do Osaki i pozostać tu na 3 dni (z wycieczkami do Himeji i do Nary), a dopiero potem ruszyć do Kioto, ale wtedy i tak powstanie konieczność, by z Kioto jechać bezpośrednio na lotnisko. Tak więc, w jedną, czy drugą stronę taka sytuacja będzie.
Inną opcją jest również skrócenie pobytu w Osace o jeden dzień i wydłużenie pobytu w Kioto oraz zrobienie wycieczki do Nary właśnie z Kioto. Jeszcze to rozważę.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy, to się pewnie jeszcze odezwę :)

EDIT: o właśnie przyszło... Którą lokalizację polecalibyście w Osace na nocowanie oraz jako bazę do zwiedzania Osaki i wypady do Himeji i Nary: okolicę stacji Osaka, czy stacji Osaka Tennoji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#988 PostWysłany: 09 Mar 2018 01:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
Jeżeli chciałbyś rozpocząć podróż po Japonii od Kioto, to doradzam przylot już poprzedniego dnia wieczorem. Pamiętaj, że zwiedzanie Kioto opiera się głównie na miejscach o ograniczonych godzinach otwarcia - większość atrakcji jest zamykanych około 17:00, a ponadto dzielą je od siebie spore odległości. Dlatego zdołasz zobaczyć wyjątkowo niewiele, jeżeli przylecisz do Osaki o 9:40 i do Kioto dotrzesz dopiero wczesnym popołudniem. Jeżeli koniecznie chcesz przybyć do Japonii porannym lotem, to sugeruję przeznaczyć ten pierwszy dzień na Osakę, której zwiedzanie jest w niewielkim stopniu skrępowane krótkimi godzinami otwarcia ciekawych miejsc.

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie gdzie jest najlepsze miejsce na nocleg w Osace. Największe węzły transportowe to stacje Osaka-Umeda, Shin-Osaka, Namba i Tennoji. Nocleg koło któregoś z tych czterech miejsc jest najbardziej pożądany, ale w praktyce dużo wygodniej jest mieszkać tuż przy małej stacji niż długi spacer od dużej. Dlatego każdy nocleg niedaleko centrum i w pobliżu stacji, obojętnie jakiego przewoźnika, można uznać za atrakcyjny. Szczególnie polecam rozejrzeć się wzdłuż linii metra Midosuji, która łączy 4 wymienione wcześniej punkty.
Góra
 Profil Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
      
#989 PostWysłany: 09 Mar 2018 06:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 3111
HON fly4free
Racja, kompletnie zapomniałem o tej poradzie dotyczącej godzin otwarcia różnych obiektów w Kioto (dałeś mi ją poprzednim razem). Oczywiście, wezmę to pod uwagę.

Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#990 PostWysłany: 21 Mar 2018 23:18 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 2
Mam pytanie, a nie znalazłem odpowiedzi na forum.
Chodzi mi o informację ze strony MSZ, że przy wjeździe do Japonii celncy mogą nas poprosić o udokumentowanie środków finansowych. Jeśli pieniądze mam na koncie a nie w gotówce to jak mam udokumentować ich stan. Czy w ogóle celnicy japońscy pytają turystów z Polski o takie rzeczy? I czty trzeba udowodnić posiadanie biletu powrotnego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#991 PostWysłany: 22 Mar 2018 00:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
@bonaparte

Na lotnisku będziesz musiał przedstawić wypełniony formularz imigracyjny oraz deklarację celną. Pusty formularz możesz otrzymać do wypełnienia zarówno na lotnisku, jak i może go rozdawać obsługa w samolocie. W formularzu należy m.in. zadeklarować posiadaną ilość gotówki oraz planowaną długość pobytu w Japonii. Urzędnicy na lotnisku zazwyczaj stamtąd czerpią wszystkie potrzebne im informacje i nie zadają dodatkowych pytań. Jeżeli wpiszesz coś budzącego wątpliwości, to możesz zostać poproszony o wyjaśnienie, jakkolwiek jeszcze nigdy nie słyszałem o tym, żeby ktoś musiał dokumentować swoje środki finansowe, ani o tym, żeby musiał przedstawiać bilet na podróż powrotną.

Zgodnie z informacjami na stronie polskiego MSZ oraz MSZ niektórych innych krajów, bilet powrotny nie jest wymagany, natomiast urzędnik rzeczywiście może zapytać o posiadane środki finansowe. Do żadnej z tych kwestii nie odnosi się jednak japoński MSZ, dlatego sądzę, że nie trzeba się nimi szczególnie przejmować. Tym bardziej, że zapis o dokumentowaniu posiadania środków na pobyt wydaje się jedynie reliktem z minionych czasów, kiedy konta bankowe nie były w powszechnym użyciu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#992 PostWysłany: 23 Mar 2018 01:00 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 2
Dzięki za odpowiedź.

Co to planu zwiedzania to mój to trochę Tokio, potem Niko, Kioto, Nara i chcę spędzić trochę czasu nad Oceanem. Więcej napiszę jak wrócę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#993 PostWysłany: 28 Mar 2018 15:25 

Rejestracja: 28 Mar 2018
Posty: 2
Cześć,
Przygotowałam wstępny plan zwiedzania Japonii w 16 dni. Czy moglibyście mi doradzić, czy jest on możliwy do zrealizowania? Może powinnam coś dodać lub coś pominąć? Może zarezerwowałam na niektóre miejsca zbyt mało czasu? Może powinnam zmienić miejsce noclegu? Będę wdzięczna za każdą sugestię :)

5 paź-21 paź 2018
5 paź 8:40 przylot do Tokio (Nocleg Tokio)
6 paź Tokio full day (Nocleg Tokio)
7 paź Tokio full day (Nocleg Tokio)
8 paź Tokio-Nikko-Tokio (Nocleg Tokio) start JR-14 dni do końca wyjazdu
9 paź Tokio- Kamakura (Nocleg Kamakura) JR
10 paź Kamakura-> Jokohama (Nocleg Jokohama) JR
11 paź Jokohama-> Osaka (Nocleg Osaka) JR
12 paź Osaka-> Inari->Kioto (Nocleg Kioto) JR
13 paź Kioto-> Nara -> Kioto (Nocleg Kioto) JR
14 paź Kioto full day (Nocleg Kioto) JR
15 paź Kioto full day (Nocleg Kioto) JR
16 paź Zamek Himeji, Miyajima (prom) (Nocleg Miyajima) JR
17 paź Miyajima to Hiroshima (prom) (Nocleg Hiroshima) JR
18 paź Hiroshima-> Kanazawa (Nocleg Kanazawa) JR
19 paź Kanazawa-> to Takayama (morning market) to Tokio (Nocleg Tokio) JR
20 paź Tokio-FUJI (Kawaguchiko lub Hakone)-tokio (Nocleg Tokio) JR
21 paź Wylot z Tokio 10:15 JR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#994 PostWysłany: 28 Mar 2018 15:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 382
Loty: 231
Kilometry: 384 102
srebrny
Plan na pewno do zrealizowania, ja w 19 dni zrealizowalam cos takiego: Tokio-Shiroishi-Nagano-Kioto-Nara-Himeji-Fukuoka-Beppu-Kochi-Hiroshima-Matsuyama-Osaka-Tokio. Bylo intensywnie, ale przyjemnie:) Z RailPassem mozna spokojnie planowac z dnia na dzien, noclegi tez sie znajda, wiec spokojnie. Zawsze mozna zmodyfikowac plan w trakcie!
Na forum znajdziesz moja relacje, tam wiecej szczegolow.
_________________
http://www.liswplecaku.pl
O lotach, podróżach i innych dziwach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#995 PostWysłany: 28 Mar 2018 21:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
Cześć Iza,

Widzę, że jesteś już nieźle zorientowana w tym jakie miejsca warto zobaczyć w Japonii. Plan jest jak najbardziej możliwy do realizacji i myślę, że co do samego wyboru miejsc, to nie wymaga wprowadzania szczególnych zmian. Jedyne co mogę doradzić, to żeby przyjrzeć się nieco bliżej kwestiom związanym ze sprawnym przemieszczaniem się. Szczególnie polecam przeanalizować następujące aspekty Twojego programu:

1. Częste przeprowadzki są mało wygodne, dlatego sugeruję przeprowadzać się tylko wtedy, kiedy ma to mocne podstawy organizacyjne. Odradzam zmienianie miejsca noclegu w obrębie blisko siebie położonych miejsc jak np. Tokio/Kamakura/Jokohama lub Hiroshima/Miyajima. Polecam przygotować sobie bazy wypadowe w miastach będących dużymi węzłami transportowymi (np. Tokio, Kioto, Osaka, Hiroshima) i unikać planowania noclegów w miejscach, z których trzeba się potem długo wydostawać, żeby pojechać dalej.

2. Trudno jest mi ocenić czy ilość czasu, którą planujesz przeznaczyć na miejsca, które wymieniłaś w swoim planie, jest wystarczająca, ponieważ nie zamieściłaś informacji w jaki sposób chciałabyś rozplanować czas zwiedzania pomiędzy poszczególne miasta w te dni, w które przewidujesz więcej niż jedno. W ogólności mogę jednak napisać, że polecam planować dni tak, żeby długie przejazdy odbywały się wieczorami, natomiast rano i wczesnym popołudniem był czas na odwiedzanie miejsc, których godziny otwarcia są ograniczone. Trasy takie jak na przykład Himeji-Miyajima, Hiroshima-Kanazawa czy Kanazawa-Takayama są stosunkowo czasochłonne i ich realizacja w środku dnia stwarza duże ryzyko, że nie będziesz w stanie dotrzeć do wszystkich interesujących Cię miejsc przed ich zamknięciem.

3. Twój program stwarza pewne pole do optymalizacji ekonomicznej. Na razie wygląda na to, że 14-dniowy JR Pass jest na granicy opłacalności, ponieważ długich przejazdów jest stosunkowo niewiele.
Góra
 Profil Relacje PM off
Iza Hreczańska uważa post za pomocny.
 
      
#996 PostWysłany: 01 Kwi 2018 21:27 

Rejestracja: 28 Mar 2018
Posty: 2
Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki postanowiłam nieco zmodyfikować mój plan. Pominę Kanazawę oraz Takayamę, ponieważ podróż zajmie większą część czasu, który mogę przeznaczyć na te miejsca oraz ograniczę przeprowadzki pomiędzy położonymi blisko siebie miejscami.

@Aso Napisałeś, że program stwarza pewne pole do optymalizacji ekonomicznej. Czy Twoim zdaniem zakup 14 dniowego JR Pass w moim wypadku będzie opłacalny, czy może podpowiesz jakieś alternatywne rozwiązanie?


5 paź przylot do Tokio (Noc Tokio)
6 paź Tokio full day (Noc Tokio)
7 paź Tokio-Jokohama-Tokio (Noc Tokio)
8 paź Tokio-Nikko-Tokio (Noc Tokio)
9 paź Tokio-FUJI (Kawaguchiko lub Hakone)-tokio (Noc Tokio)
11 paź Kioto full day (Noc Kioto)
12 paź Kioto full day (Noc Kioto)
13 paź Kioto-> Nara -> Kioto (Noc Kioto)
14 paź Kioto-Inari-Kioto-Osaka (Noc Osaka)
15 paź Osaka-Zamek Himeji-Osaka (Noc Osaka)
16 paź Osaka-wieczorem przejazd do Hiroshima (Noc Hiroshima)
17 paź Hiroshima-Miyajima wyspa-Hiroshima (Noc Hiroshima)
18 paź Hiroshima (większość dnia)-Nagoya (Noc Nagoya)
19 paź Nagoya (full day)-tokio (wieczorem) (Noc tokio)
20 paź Tokio full day (noc tokio)
21 paź Wylot z Tokio 10:15 x
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#997 PostWysłany: 01 Kwi 2018 22:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
Nie było moją intencją, żeby zachęcać Cię do rezygnacji z któregokolwiek z miejsc, które Cię zaciekawiły. Jestem zdania, że duża ilość czasu spędzona w transporcie zazwyczaj jest nie do uniknięcia i należy się z tym pogodzić, jakkolwiek często da się tak rozplanować przejazdy - poprzez wybieranie odpowiednich baz wypadowych, dzielenie długich tras na mniejsze części lub pokonywanie ich wieczorami - żeby nie musieć być nigdzie szczególnie ograniczonym czasowo.

W każdym razie, przy obecnej wersji Twojego programu, nie widzę mocnych argumentów przemawiających za rezygnacją z Kanazawy i Takayamy, nawet jeżeli pozostaną w nim wszystkie inne punkty obecnego planu. Mogę zaproponować na przykład odzyskanie na ten cel części czasu przeznaczonego teraz na Osakę i Hiroshimę, żadne z tych miejsc nie wymaga koniecznie aż 1,5 dnia na zwiedzanie.

Co do poszukiwania oszczędności, to o ile nie kupiłaś jeszcze biletu na samolot, sugeruję rozważyć lot powrotny z Osaki zamiast z Tokio, co bardzo zredukuje liczbę dni, na które będzie wymagany aktywny JR Pass. Ale nawet z powrotem z Tokio, może się okazać, że możliwe jest takie rozplanowanie przejazdów, żeby zmieścić się w JR Passie 7-dniowym przy założeniu, że wyjazdy do miejsc położonych nieopodal Tokio (Hakone, Nikko, Jokohama i - zapewne przeznaczona na pomięty dzień - Kamakura) odbędą się bez wykorzystania JR Pass, który jest mało opłacalny na takie krótkie trasy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#998 PostWysłany: 09 Kwi 2018 19:28 

Rejestracja: 09 Mar 2017
Posty: 8
Hej
Z racji tego, że wybieram się do Japoni w październiku, prosiłbym o ocenienie mojego planu.


03.10 (21:45) - Przylot do OSAKI na Kansai
04.10 - Zwiedzanie Osaki i przejazd do KIOTO
05.10 Kioto
06.10 Nara
07.10 Kioto
08.10 Kioto + przejazd na Lotnisko Kansai
8-15.10 Hawaje
15.10 (20:25) - przylot na Kansai Nocny bus do Tokio
16.10 Tokio
17.10 Tokio
18.10 Fuji
19.10 Tokio i wylot z Narita

Zdecydowałem się na nocleg w Kioto na 4 dni - bardzo fajny apartament z AIRBNB

O której godzinie odchodzą ostatnie nocne autobusy ląduje 20.25 więc zastanawiam się czy zdążę od razu z lotniska?

Nie chciałem do Planu wtykać masę miejsc, chciałem żeby zobaczyć "mustsee" plus poczuć trochę klimatu Japonii.
Nie decyduje się na JRpass ale myślałem nad skorzystaniem z Kansai Thru Pass lub Kintetsu pass na przejazdy w okoliach Kioto
a jeżeli chodzi o Tokio to bilety dzienne na metro plus jakiś Tani dojazd do lotniska na lot na Bali ;)

Co o nim myślicie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#999 PostWysłany: 09 Kwi 2018 23:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 328
niebieski
@p3pi4n

Co myślimy? Oczywiście myślimy, że Japonia zasługuje na to, żeby spędzić w niej nieco więcej czasu. ;)

Skoro jednak zdecydowałeś się na taki właśnie program, to obawiam się, że trudno będzie wycisnąć z niego coś więcej niż tyle, ile już sam odkryłeś.

Nie ma bezpośredniego połączenia autokarowego (ani żadnego innego) z lotniska Kansai do Tokio. Żeby dostać się do autokaru jadącego do Tokio, musisz najpierw przedostać się do centrum Osaki. Odjazdy są zazwyczaj spod stacji Namba (Namba OCAT) lub Osaka-Umeda (WBT Umeda). Z lotniska Kansai najłatwiej przejedziesz do Osaki bezpośrednim pociągiem Nankai do stacji Namba.

Trasę z Osaki do Tokio obsługuje wielu różnych przewoźników autokarowych. Najbardziej popularny jest Willer Express i to on oferuje zarówno najpóźniejszy ze wszystkich możliwych kurs wieczorny (odjazd 23:35 z Namba, 00:15 z Osaka-Umeda), jak i najwcześniejszy kurs poranny (odjazd 7:00 rano z Osaka-Umeda).

W Twojej sytuacji polecam też przeanalizować możliwość podróży z Osaki do Tokio drogą lotniczą. Możliwe, że planując z takim dużym wyprzedzeniem, zdołasz trafić na lot, który nie będzie znacząco droższy od autokaru. Może też warto po prostu zostać na noc w Osace i pojechać następnego dnia rano wypoczętym na zwiedzanie Tokio pociągiem. Jeżeli pełny bilet na Shinkansen jest dla Ciebie zbyt drogi, to możesz zapolować na zniżkowy bilet na Shinkansen Kodama kiedy będziesz w Japonii wcześniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1000 PostWysłany: 14 Kwi 2018 21:13 

Rejestracja: 18 Kwi 2013
Posty: 10
Trochę mnie tutaj nie było od postu, w którym zaprezentowałem swój plan i pytania (na stronie 47).
Przede wszystkim dziękuję za wszystkie rzeczowe odpowiedzi, a szczególnie Aso, który jak widzę angażuje się w bardzo dokładną analizę każdego zaprezentowanego planu podróży. Wyrazy szacunku i pozdrowienia!
Jako, że moja podróż zaczyna się za tydzień to postanowiłem podzielić się zmianami jakie wprowadziłem do programu z prośbą o ewentualne sugestie, gdyż nadal posiadam rezerwacje noclegów na plan pierwotny i wszystkie rezerwacje mogę jeszcze bezpłatnie anulować, ale raczej nastawiłem się już na skorygowany plan w 2 wersji, który opiszę poniżej.
Zmiany jakie wprowadziłem wynikały ze wzmożonego natężenia turystów w Golden week, którego i tak nie uniknę, ale postanowiłem, że pierwsze 5 dni tego tygodnia spędzimy w Tokio i okolicach, zamiast w Kioto i Hiroszimie. Liczę na to, że w Tokio będzie luźnej, bo miejscowi powinni wyjechać z miasta.
Nowy plan wygląda następująco:
22.04 rano przylot do Nagoji. Aktywacja 2 tyg. JR Pass'a (już mam vouchery) i przejazd do Takayamy. Odpoczynek po locie i rekonesans Takayamy.
23.04 - rano wycieczka do Ogimachi. Popołudniu zwiedzanie Takayamy, może też skansenu Hida.
24.04 - rano targ w Takayamie i o 12:30 pociąg do Kioto (popołudniu-wieczorem Fushimi Inari i Gion).
25.04 – Kioto (Ginkakuji, ścieżka Filozofów, Chion-in, Kiyomizu-dera),
26.04 – Kioto (Daitokuji, Kinkakuji, Koto-in, Ryoanji, Arashiyama),
27.04 – rano Kioto (Nijo-jo, Gyoen, Gosho, Sento Gosho, targ Nishiki), popołudniu pociąg i prom do Miyajimy (tu jedyny nocleg w ryokanie),
28.04 – rano Miyajima, popołudniu Hiroshima i około godz. 18 Shikansen do Tokio (tu mam obawy czy będą dostępne miejsca i pytanie czy w dniu przylotu na stacji w Nagoi mogę od razu zrobić rezerwację na ten pociąg? Czy raczej w tym terminie większy ruch będzie w przeciwnym kierunku i nie mam się czym przejmować?)
29.04 do 02.05 zwiedzanie Tokio z 2 jednodniowymi wycieczkami (w zależności od pogody) do Nikko i do Kawaguchiko (zależy mi bardzo na widoku z Chureito Pagoda).
03.05 – rano wyjazd z bagażami do Kamakury (bagaż planuje zostawić w przechowalni na stacji), cały dzień spędzić w Kamakurze i około 18 przejazd pociągiem do Osaki (niestety z kilkoma przesiadkami).
04.05 – rano Himeji, popołudniu Kobe
05.05 - Większość dnia w Narze, a wieczór w Osace,
06.05 - rano przelot powrotny do Polski.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1071 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group