Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1378 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 69  Następna
Autor Wiadomość
#881 PostWysłany: 17 Wrz 2017 20:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@Zjadacz

Autokar w jedną stronę, a Shinkansen z powrotem? Prawdopodobnie po zliczeniu wszystkich pobocznych przejazdów okaże się, że oszczędność z tytułu rezygnacji z JR Pass nie jest zbyt okazała. Jakkolwiek propozycja @Mar77 z autokarami może mieć uzasadnienie ekonomiczne, jeżeli zupełnie zrezygnujesz z dalekich przejazdów koleją.

Do poruszania się tylko pomiędzy Kioto, Narą i Osaką może się nie kalkulować żaden pass (regionalny).

PS. To umowna kwestia kiedy jest szczyt jesiennych kolorów, bo różne gatunki drzew w odmiennym tempie reagują na zmieniający się klimat. Kiedy jedne drzewa dopiero zaczynają zmieniać kolor, inne zrzucają już liście. Tradycyjnie za punkt kulminacyjny jesieni uważa się moment, kiedy czerwone liście mają klony, co w Tokio przypada na przełomie listopada i grudnia, ale w tym samym czasie inne gatunki drzew są już zupełnie pozbawione liści i niekoniecznie wszystkie miejsca w Tokio wyglądają wtedy najbardziej okazale.

PPS. Twój plan jest napięty, ale nie jest niemożliwy do realizacji. Też lubię intensywnie zwiedzać i... wkurza mnie, kiedy ktoś próbuje mi wyperswadować, że zaplanowałem zbyt dużo zobaczenia. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
      
Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini Wycieczka nad Adriatyk za 751 PLN. Loty z Wrocławia + 4* hotel w Rimini
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
#882 PostWysłany: 17 Wrz 2017 20:35 

Rejestracja: 07 Lip 2017
Posty: 144
Zjadacz napisał(a):
@Aso @mar77 dzięki bardzo za rzeczowe odpowiedzi

tak, chciałbym przejechać się shinkansenem, jestem w stanie odpuścić Hiroshime i okolice, i pojechać np. w jedną stronę do Kioto nocnym busem (na miejscu /w Tokio kupić passy regionalne) a w powrotną drogę (Kioto - Tokio) Shinkansenem - tylko czy to będzie się wtedy kalkulowało cenowo? :)

Niestety temat świeży i noclegów w Kioto jeszcze nie mam, ale mam nadzieję, że dziś, najpozniej jutro to załatwię, więc mam nadzieję, że trochę straszysz tą walutą :D



sprawdź Hyperida jakie są ceny autobusów w porównaniu do pociągów etc

ogólnie na 7 dni w Japonii wykupiłbym JR pass i śmigał gdzie się da shinkansenami, aby oszczędzać czas, a zresztą same pociągi są ciekawe

Hiroshima: muzeum zaliczysz w 2h max, a i tak w zasadzie pojechałem tam aby zobaczyć Miyajimę (pewnie jak większość osób), więc pytanie na ile Ci na tym zależy - jeśli chcesz jechać, to dystans z Tokio jest na tyle duży, że JR pass jest tu niezbędny imho

jeśli odpuszczasz Hiroshimę i Miyajimę, to z Kioto możesz podjechać do Himeji zobaczyć zamek, który jest na liście UNESCO (https://en.wikipedia.org/wiki/Himeji_Castle)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#883 PostWysłany: 17 Wrz 2017 22:30 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 558
niebieski
Czy można jeszcze bardziej i czy warto jakoś zoptymalizować trasę Tokio - Hiroshima poprzez podzielenie jej na mniejsze odcinki?
Tak, dzieląc czas zaplanowany na Kioto, Narę i Osakę na dwie rozłączne części przedzielone wyjazdem do Hiroshimy.

@Aso a czy uważasz, że jest generalnie sens, żeby podzielić tą trasę na mniejsze odcinki, będzie to bardziej praktyczne? czy już zostawić ten bezpośredni powrót w II wariancie z Hiroszima / Miyajima do Tokio

mam nadzieję, że generalnie plan nie jest zbyt trudny do zrobienia, bo mam świadomość, że napięty ;)

Dzięki w ogóle wszystkim za dobre rady, wszystkie sprawdzam i analizuję :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#884 PostWysłany: 18 Wrz 2017 05:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Miałem na myśli to, że będziesz musiał się ograniczać co do zakresu zwiedzania Hiroshimy i Miyajimy, jeżeli tego samego dnia planujesz przejazd do Tokio.

Jeżeli chciałbyś na spokojnie pooglądać eksponaty w Muzeum Pokoju w Hiroshimie, wjechać na szczyt Góry Misen na Miyajimie lub zastanawiasz się nad fabryką Mazdy, to będziesz miał kłopot, żeby tego samego dnia zrealizować jeszcze pięciogodzinny powrót do Tokio. Zwróć uwagę, że sam dojazd z Hiroshimy na Miyajimę też jest dosyć czasochłonny.

Jakkolwiek, jeżeli dobrze się przygotujesz, to też masz szansę sporo zobaczyć, nawet jeżeli zostaniesz przy planie powrotu od razu do Tokio.
Góra
 Profil Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
      
#885 PostWysłany: 18 Wrz 2017 11:26 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 558
niebieski
Ostatecznie po uwzględnieniu Waszych uwag, plan wygląda jak poniżej, dajcie znać, czy myślicie, że jest do zrobienia i wygląda ok:

17.11 – przylot do Tokio ok. 10 [NRT], aktywacja JR Pass, nocleg Tokio
18.11 – Tokio [wieczorem pociąg do Kioto: 18:33-21:11 SHINKANSEN HIKARI 527], nocleg Kioto
19.11 – Kioto [wieczorem Osaka] nocleg w Kioto
20.11 – Kioto [rano Nara: Todaiji i Kasuga Taisha, po południu Kioto: Byodoin, Fushimi Inari Taisha lub Kiyomizu-dera], wieczorem pociąg do Hiroshimy: 18:46 – 20:38 SHINKANSEN HIKARI 479 / SHINKANSEN SAKURA 571, nocleg Hiroshima
21.11 – Hiroszima / Miyajima [wieczorem pociąg do Kioto: 19:23 – 21:20 SHINKANSEN SAKURA 566 / SHINKANSEN KODAMA 694],
22.11 - Kioto [wieczorem pociąg do Tokio: 18:32 – 21:10 SHINKANSEN HIKARI 532], nocleg Tokio
23.11- Tokio [opcjonalnie wyjazd do Nikko] nocleg Tokio
24. 11 – wylot z Tokio ok. 9 [HND] z uwagi na nieaktywność już JP transport za pomocą Tokyo Monorail

dziś już ruszam z bookowaniem noclegów, bo faktycznie nieduży wybór został :)

@michzak dzięki, faktycznie , już zmieniłem


Ostatnio edytowany przez Zjadacz, 18 Wrz 2017 12:32, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#886 PostWysłany: 18 Wrz 2017 12:10 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
@Zjadacz Nie można jeździć na JRPassa pociągami Nozomi

Wysłano z telefonu
Góra
 Profil Relacje PM off
Zjadacz uważa post za pomocny.
 
      
#887 PostWysłany: 18 Wrz 2017 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@Zjadacz

Nie mam już pomysłów jak można wycisnąć coś więcej z tak krótkiego pobytu. ;)

Teraz mogę już tylko polecić przygotowanie szczegółowego planu na każdy dzień, żeby nie tracić na miejscu czasu na zastanawianie się co robić. Sugeruję również przewidzieć po kilka wariantów każdego przejazdu o różnych godzinach, bo może się okazać, że będziesz musiał się trochę spieszyć, żeby zdążyć na takie wczesno-wieczorne odjazdy pociągów, jakie wymieniłeś.
Góra
 Profil Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#888 PostWysłany: 27 Wrz 2017 22:54 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 27
A ja mam pytanie jeszcze z innej beczki.
W Ryokanie w Kyoto w którym będę stacjonował jest możliwość wzięcia i spróbowania tradycyjnego obiadu w stylu kaiseki.
Jest to bardzo droga zabawa, i zastanawiam się czy warto? Jak oceniacie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#889 PostWysłany: 27 Wrz 2017 23:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
Nie ułatwimy Ci podjęcia decyzji. ;) Posiłek w stylu Kaiseki jest dziełem japońskiej sztuki kulinarnej i wyjątkowym doświadczeniem kontaktu z japońską tradycją.

Chociaż ceny istotnie potrafią być zaporowe. I jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby ktoś spoza Japonii porywał się na kuchnię Kaiseki...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#890 PostWysłany: 28 Wrz 2017 00:33 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 27
Cena w Nishiyama Ryokan gdzie będę spał to 8000 yen, czyli jakieś 260 zł.

www.ryokan-kyoto.com/co_navi/b7b179a85c ... 943-6.html

Nie oszukujmy się - w topowych restauracjach w Warszawie wydam więcej.
Ale mi głównie chodzi o to, czy nie wydam kasy, a potem niczego nie zjem bo się wszystko będzie ruszało na talerzu.
Dlaczego piszesz że nikt z Europy się nie porywa na to - chodzi o cenę czy o niezjadliwość posiłlku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#891 PostWysłany: 28 Wrz 2017 04:47 

Spokojnie, nic Ci się nie będzie ruszać na talerzu.
Wszystko będzie świeże, ale nie aż tak ;-)
Cena jest bardzo przyzwoita jak na kaiseki i skoro masz okazję na spróbowanie go w ryokanie, to skorzystaj.
Góra
 PM off  
      
#892 PostWysłany: 30 Wrz 2017 21:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@macius26

Tradycyjna kuchnia japońska jest najdroższym rodzajem kuchni, nawet w samej Japonii. Japończycy bardzo lubią odwiedzać lokale oferujące wyszukane potrawy i często czynią z tego jeden z celów swoich podróży, ale zaporowe ceny sprawiają, że obcokrajowcy wstrzemięźliwie podchodzą do tego typu rozrywek (choć zapewne również dlatego, że mają wątpliwości czy będą w stanie dotrzymać zasad etykiety i porozumieć się z obsługą tradycyjnych przybytków).

Z drugiej strony, Japonia oferuje wiele interesujących możliwości dla ludzi, którzy są otwarci na to, żeby zapłacić więcej za wysokiej klasy posiłek. Cena ma duży związek ze standardem i prestiżem lokalu, ale nie bez znaczenia są też kosztowne składniki jak np. wołowina z Kobe, ryba fugu lub kraby. Dlatego warto się zastanowić jakiego rodzaju doświadczenia kulinarne są dla Ciebie priorytetem, skoro już rozważasz takie eksperymentowanie z kuchnią.


PS. @kloose84
Na Fly4free zachęcać do takiej rozrzutności, to jest po prostu niezgodne z duchem forum. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
      
#893 PostWysłany: 30 Wrz 2017 22:07 

Racja. Powinienem napisać, że najlepsze kaiseki serwują w kombini przez zamknięciem ;)
Góra
 PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#894 PostWysłany: 01 Paź 2017 22:25 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 27
Ależ przecież temat jest zgodny z duchem forum - nie mówimy o fly tylko o tym co jest po locie )

Ja mam do was jeszcze dwie kwestie - mianowicie w ostatni dzień mam do wybory hotel albo w centrum Tokio, albo na Odaibie, z tymże ten drugi jest dość dobry i w dobrej cenie jak na ten standard (Grand Nikko) .

I kusi mnie ten drugi, ale dotarcie do niego jest monorailem. Do tej pory miałem na uwadze kupno karnetu na metro dwudniowego, ale mając ten hotel do niczego mi się nie przyda.

Więc mam pytanie o Suica - bo chyba na podróż będzie to rozwiązanie najbardziej wygodne, a oszczędność z biletu dwudniowego chyba nie będzie porażająca.

Czy można ją doładować kartą kredytową czy tak jak piszą w necie tylko gotówka?

Czy karta mi się przyda w innych miastach w Japonii np. Nikko (Tobu) , Kioto czy Hiroshima?

Jeżeli tak, to gdzie to sprawdzić na jakie transporty ta karta jest ważna, a na jakie nie, gdzie się tego dowiadywać?

Co do kart kredytowych - jestem przyzwyczajony że za granicą płacę Mastercardem. CZy w Japonii jest tak tragicznie jak piszą na forum, czy mogę płacić w większości restauracji, hoteli kartą? Czy jak kupię Suicę nie w automacie tylko wnp. w biurze JapanRail East, to zapłacę kartą kredytową?

Co do waluty - brać Euro i wymieniać na Jeny w banku na Naricie (będę lądował koło 19.00 - Qatar) , czy prowizja jest duża? Czy wziąć kartę debetową i wypłacać z bakomatów (Credit Agricole - 3% na przewalutowanie i zero prowizji) ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#895 PostWysłany: 02 Paź 2017 03:40 

Tu znajdziesz odpowiedzi na chyba wszystkie pytania o Suice:
http://www.jreast.co.jp/e/pass/suica.html#category05

Co do używania karty kredytowej/debetowej, to w części obiektów (hotele, restauracje, sklepy) nie powinno być problemu z płatnością przy jej pomocy, ale nastaw się głównie na gotówkę.

Co do wypłaty z bankomatu lub wymiany, to musisz sobie przeliczyć, co Ci się bardziej opłaca. Kantory (poza pojedynczymi w Akihabarze) znajdują sie na lotniskach, kursy można sprawdzić na stronie https://www.gpa-net.co.jp/ja/passenger-service/rate/

Bankomaty znajdziesz w praktycznie każdym sklepie czy stacji metra. Ja wypłacałem (i okazjonalnie płaciłem) kasę, przy użyciu karty USD z kantoru Aliora (przewalutowania bez prowizji, po kursie Mastercard) w bankomatach 7-Eleven - wychodziło zdecydowanie lepiej niż wymiana w kantorze.
Góra
 PM off  
      
#896 PostWysłany: 02 Paź 2017 08:36 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 27
Dzięki za info. Różnice kursowe nie są aż tak drastyczne.

A co do Suici - tak po ludzku, wy korzystaliście, ułatwia to życie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#897 PostWysłany: 02 Paź 2017 09:03 

Jasne, że ułatwia, bo nie musisz się modlić przy automacie biletowym (często są kolejki), no i możesz zapłacić nią w niektórych sklepach, oraz automatach z napojami. Ale jeśli zamierzasz intensywnie korzystać z transportu po mieście, rozważyłbym zakup biletów 24, 48 lub 72h (odpowiednio 800, 1200 i 1500¥, obowiązują na wszystkie linie Tokyo Metro i Toei Subway) Ja z nich korzystałem, bo bardziej mi się to opłacało (sporo przejazdów) niż ładowanie Pasma czy Suici.
Góra
 PM off  
      
#898 PostWysłany: 02 Paź 2017 16:13 

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 27
Ale na monorail na Odaibę te bilety dwudniowe już nie działają?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#899 PostWysłany: 02 Paź 2017 16:27 

Niestety nie obowiązują.
Linia Yurikamome kursująca po Odaibie, jest obsługiwana przez innego operatora.
Góra
 PM off  
      
#900 PostWysłany: 02 Paź 2017 18:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 417
niebieski
@macius26

Wybierz ten hotel, który bardziej Ci odpowiada. Może być Odaiba, jest blisko ścisłego centrum Tokio. Jak napisał @kloose84, na Odaibę dojeżdża się linią Yurikamome (Yurikamome to nie jest monorail, chociaż nieopodal naprawdę jest linia Tokyo Monorail) albo podziemną linią Rinkai.

Niezależnie od tego, który hotel wybierzesz, to po Tokio i tak zawsze jeździ się korzystając łącznie z ofert wielu różnych przewoźników, w tym tym metra, JR, Yurikamome, Rinkai i innych. Dlatego oszczędność z tytułu wykorzystania biletów dziennych na metro często jest mało okazała i niewiele się traci używając biletów jednorazowych. Trudno powiedzieć czy rzeczywiście była by licząca się różnica w kosztach transportu pomiędzy hotelem na Odaibie a położonym przy linii metra, chociaż Yurikamome rzeczywiście jest nieco droższe od innych przewoźników.

Japończycy są bardzo przywiązani do używania tradycyjnej gotówki i możliwość płacenia kartami jest mało rozpowszechniona. Możesz się spodziewać obsługi kart jedynie w lokalach aspirujących do tego, żeby sprawiać wrażenie nowoczesnych, jak sklepy na lotnisku albo punkty dużych sieci handlowych. Ale bezpieczniej jest założyć, że będziesz wszędzie płacić gotówką.

Co do ważności karty Suica poza Tokio, przestudiuj zestawienie przygotowane przez japan-guide.com (link poniżej), żeby dowiedzieć się jak wygląda honorowanie karty Suica w zależności od regionu i środka transportu. Oczywiście, w niektórych przypadkach różne formy biletów czasowych mogą być bardziej ekonomiczne niż karta przedpłacona.

https://www.japan-guide.com/e/e2359_003.html
Góra
 Profil Relacje PM off
fortuna lubi ten post.
fortuna uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1378 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 69  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group