Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61
Autor Wiadomość
#1201 PostWysłany: 14 Cze 2019 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 400
niebieski
Witaj @rav4,

Spisałem poniżej kilka uwag do Twojego programu. Mam nadzieję, że Twój wyjazd będzie udany i niepotrzebnie roztaczam przed Tobą nieco pesymistyczne wizje, jednakże warto mieć świadomość, że podróżowanie we wrześniu jest obarczone pewnymi ryzykami.

Sezon tajfunów. Tajfuny mogą, chociaż nie muszą, ujawniać swojej obecności w czasie Waszego wyjazdu. Przejawiają się one przez ulewne deszcze i silny wiatr, które mogą skutkować utrudnieniami w transporcie. Wrzesień jest statystycznie najbardziej ryzykownym miesiącem pod względem występowania tajfunów, więc polecam systematycznie obserwować prognozy pogody w czasie podróży. Szczególnie Okinawa jest miejscem, w którym tajfunom często towarzyszą ekstremalne zjawiska atmosferyczne.

Góra Fudżi. Lato jest miesiącem, w którym wysoka wilgotność powietrza oznacza utrzymujące się zachmurzenie, a z tym wiąże się ryzyko, że Góra Fudżi będzie zakryta chmurami i szczyt nie będzie dostrzegalny nawet z blisko położonych obszarów. Ponadto, w lecie na szczycie nie ma śniegu i nawet jeżeli jest on widoczny, to nie wygląda tak malowniczo jak na pocztówkach. Z tego powodu odwiedzający Japonię w lecie planują raczej wspinaczkę na Fudżi niż podróżowanie po okolicach w celu upolowania efektownego widoku.

Kioto pierwszego dnia JR Pass. Ten dzień może być pewnym wyzwaniem organizacyjnym, ponieważ biorąc pod uwagę, że przejazd z Tokio zajmie Wam około 3 godzin (4 godzin w pociągu Kodama), a atrakcje Kioto mają w większości ograniczone godziny otwarcia i są pooddalane od siebie, to możecie mieć kłopot z efektywnym zagospodarowaniem czasu. Sugeruję wyjechać wcześnie i w Kioto skupić się na miejscach nie wymagających długich dojazdów. Alternatywnie zaplanować na pierwszy dzień ważności JR Pass inne miasto wymagające mniej angażującego zwiedzania.

Noclegi. Baza wypadowa w Kioto jest zalecana na czas pobytu w samym Kioto, ale niekonieczne jest najbardziej optymalna z punktu widzenia dojazdu do miejsc takich jak Himeji, Hiroshima czy Fukuoka. Biorąc pod uwagę również kwestie ekonomiczne, sugeruję rozważyć noclegi częściowo w innych miastach. Szczególnie jeżeli planujecie zwiedzanie Hiroshimy, która jest na trasie do Fukuoki, wydaje się zasadne, żeby jakoś to połączyć. Ponadto, Fukuoka, chociaż sama jest umiarkowanie ciekawa, to jest dobrą bazą wypadową do innych miast Kiusiu np. Nagasaki, Beppu lub Kagoshimy, więc możecie przemyśleć czy któreś z tych miejsc będzie dla Was interesujące do ujęcia w programie.

JR Pass. Podróżowanie we wrześniu jest ze względów pogodowych jest nie do końca przewidywalne i w tej sytuacji sugerowałbym nie korzystać z passów regionalnych tylko zakupić JR Pass na całą Japonię. Zapewni Wam on większe możliwości przeplanowania wyjazdu w warunkach, w których tajfun uniemożliwi Wam realizację planu bazowego.

Lot na Okinawę z Fukuoki. Rozumiem, że bilety lotnicze są już zakupione? Tak naprawdę, to pomimo geograficznej bliskości Okinawy z Fukuoką, największa oferta lotów na Okinawę jest z Osaki i Tokio, więc jeżeli jesteście zdecydowani na Okinawę i wciąż szukacie, to możecie sprawdzić ofertę również stamtąd.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1202 PostWysłany: 13 Lip 2019 08:48 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 50
Loty: 66
Kilometry: 170 628
srebrnyptak napisał(a):
witam, przejrzałem te 56 stron. Wiedza praktyczna niektórych jest imponująca wiec i ja wrzucę zarys swojego planu na Japonie.
27 czerwca godz 19 Ladowanie na Narita
28 Tokyo
29 Tokyo
30 Tokyo
30 Nocny willer ? Do Kioto
1 Kioto - w planie zwiedzanie rowerowe miasta.
2 Kioto
3 Kioto
4 Hiroshima (park pokoju + fabryka mazdy)
5
6
7
8
9 Nocleg ODaiba
10 Przed wylotem o godz 21 nocleg planujemy na Odaiba
[ciach]
ps. Czy korzystał ktoś z bmobile z dostawą karty do hotelu?


Jesteśmy już po podróży. I na gorąco chciałem podzielić się uwagami które może komuś się przydadzą.
Plan rzeczywisty to 3 noce Tokio -> nocny willer do Hiroshimy -> nocny Willerexpress do Kioto ->3 dni Kioto ->1 dzień Osaka -> nocny Willer do Tokio ->5dni Tokio.
Willerexpres okazał się całkiem fajną opcja na przemieszczanie po wyspie. Można spać, oszczędność czasu no i pewnie paru jenów. Do tego wygodne poczekalnie, przechowalnie bagaży no i cały serwis. Już teraz planując drugą wizytę w Jp brałbym go pod uwagę.
W Hiroshimie poza must see związanymi z bombą, warto (nam się podobało) zahaczyć o muzeum mazdy (konieczna rezerwacja z wyprzedzeniem) Poza muzeum ogląda się live linie produkującą auta.
O Kioto chyba wszystko tu już było powiedziane wiec ja sobie daruję.
Z Kioto aż kilka minut jechaliśmy do Osaki (jak się rozpędził do 360km/h to już musiał hamować :)
W Osace celem było Kaiyukan Aquarium - nie było to pierwsze tego typu miejsce w jakim byliśmy stad pojawiło sie duże rozczarowanie. Na mojej liście prywatnej jest na 1. miejscu Sentosa w Singapurze a później dłuuuuugo dłuuuugo nic. (Wrażenie robi za to koło widokowe nieopodal akwarium )
Tokio to dwie miejscówki miasto na tyle ogromne że myślę i miesiąc by nie wystarczył na to aby sie przejadło. Tokio to kulinaria. A reszta przy okazji ;)
Polecam bardzo wycieczkę na Odaibe - ale jako środek transportu proszę wybrać kolejkę, która jedzie przez most tęczowy (koszt to chyba 500Y/os), kolejka nie ma maszynisty wiec jak ma się szczęście to można usiąść na jego miejscu i zobaczyć jak wygląda infrastruktura Tokio. Wrażenie mega. Kolejka się zatrzymuje nieopodal, koła widokowego (warto skorzystać 1000Y/os) widok imponujący. Dalej Toyota show room - fajne symulatory wyścigowe.
No i wisienka na torcie:
Udało się nam wejść do 9,5 stacji na Fuji, szlak Yoshida. Przed wejściem wiedzieliśmy że szlak jest zamknięty na ostatnim odcinku, śnieg i osuniecie gruntu spowodowały jego uszkodzenia i dopiero od 13 lipca ma byc gotowy, Tych informacji w wejściu nie znalazłem więc napiszę. Wchodziliśmy na górę w nocy - start o 20, na 5 stacji ludzi brak. Szlak zamknięty wiec Jp czekają na otwarcie a idą, turyści (jeśli są gotowi). Na poczekalni, podpatrywaliśmy przygotowania 3 japońskich dziadków i postanowiliśmy zacząć z nimi wspinaczkę. Prognoza mówiła że o godzinie 21 przestanie padać wiec byle do przodu. Padać może przestało ale nikt nie mówił że przejdzie się przez chmurę deszczową także moczy. I zanim doszliśmy do 7stacji to wszystko było już mokre (a mieliśmy płaszcze przeciwdeszczowe). Zanim konkretnie nie zmarzliśmy to dotarliśmy do 8stacji (ok 1:15) gdzie w jednej z chatek zarządziliśmy postój (szliśmy z 10 letnią dziewczynką) - nasze morale, zmęczenie no i zimno dawały znać o sobie. Koszt postoju (siadasz na ławce w chatce - możesz sobie coś wypić lub spać) to 1000Y za osobę na 1h. Było warto bo pozwoliło nam się trochę zmotywować, odpocząć i użyć przywiezionego z PL zestawu kocy ratunkowych. Te niepozorne przedmioty za 4 zł uratowały nam wspinaczkę. włożone pod jedna warstwę ubrań dały od razu ciepło i pełną gotowość do wspinaczki. O godzinie 4 dotarliśmy na 9,5 stacji gdzie niezwykle uprzejmy Japończyk, powiedział że dalej jest szlak nieczynny. Ale dla nas to i tak wystarczyło. Rozpoczynał sie spektakl ze słońcem. Do tej pory brak mi słów aby to opisać. Mówi się że jedno zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów (dodam jedno). I pewnie tak by było w tym wypadku. Wschód był o 4:32 więc szybko poleciała godzinka i zostało zejście. Zdziwiło mnie to że było tak mało ludzi - na stacji 9,5 było nas może ok 30 osób. Całość: up+rest+down to 12 godzin, o godzinie 8 rano byliśmy na 5 stacji. Dalej bus do Kawaguchigo i kolejny bus do Tokio Shinjuku.
Jeśli ktoś zamierza wchodzić, to za mus have powinien mieć dobre buty (deszcz dość mocno namoczył kamienie a wspinaczka momentami była dość trudna), kijek nawet ten z nordic walking dawał radę, jedzenie i picie x2 niż normalnie, czołową latarkę i koc ratunkowy.
Mówi się że mądry na Fuji wejdzie tylko raz, głupi to powtórzy. Byłem raz, drugi raz sie nie wybieram, nie żałuje, widoki na spektaklu słońca, nie do opisania i nie do zapomnienia. Ciężko mi operować przedrostkiem naj ale tu jest zasadny.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1203 PostWysłany: 15 Lip 2019 13:07 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 7314
@srebrnyptak możesz tutaj jeszcze wrzucić informacje o samej wspinaczce na Fuji ;) wspinaczka-na-fuji,965,79247 (Łatwiej szukać porad w przyszłości)
_________________
Odpoczynek od forum
Góra
 Relacje PM off  
 
#1204 PostWysłany: 02 Sie 2019 14:49 

Rejestracja: 21 Kwi 2017
Posty: 21
Loty: 38
Kilometry: 112 215
Hej, wybieram się do Japonii w 2020 roku, zaczynam wstępnie aranżować plan działań. Będę tam w kwietniu, nocować będę w hostelach:)

9/04 - rano przylot NRT + Tokio
10/04 - Tokio
11/04 - Tokyo + przejazd w okolice Fuji
12/04 - Hakone/Fuji
13/04 - Hakone/Fuji + przejazd do Kioto
14/04 - Kioto
15/04 - Kioto+Nara
16/04 - Kioto
17/04 - Kioto
18/04 - Hiroshima
19/04 - Miyajima
20/04 - Osaka
21/04 - Osaka+ przejazd Tokio
22/04 - Tokio
23/04 - rano wylot do Europy

1. Ktoś ma coś do polecenia w rejonie Fuji gdzie się zatrzymać żeby nacieszyć oczy widokiem na Świętą Górę? Hakone? Czy północ góry? Fajnie by było móc gdzieś skorzystać z onsenów. Jakiej pogody w mniej-więcej mogę się tam spodziewać? Zima czy już cieplej? Jak z widocznością w tym okresie? Ciężko się tam przemieszczać poza sezonem?
2. Da radę obrócić w jeden dzień z Kioto rano do Hiroshimy+Miyajima i spowrotem do Kioto? Czy lepiej gdzieś tam zanocować? I czy to muzeum w Hiroshimie serio jest tak 'disturbing' jak piszą w sieci?
3. Zastanawiam się czy nie za mało dni na Tokio;)
4. Nagoja - jest tam coś wartego uwagi?

Przepraszam za ignoranckie pytania, zaczynam wgryzać się w temat, bo widzę już, że z dostępnością noclegów coraz ciężej:)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1205 PostWysłany: 02 Sie 2019 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 400
niebieski
Witaj @AAA90,

Czy celem jest podziwianie kwitnących wiśni? Jeżeli tak, to polecam sprawdzić dane statystyczne dotyczące okresów, w których zazwyczaj wyglądają one najbardziej efektownie (link poniżej). Zwróć uwagę, że w Tokio, Kioto i Hiroshimie są to zazwyczaj pierwsze dni kwietnia, a w okolicach Góry Fudżi połowa miesiąca. W przyjętych przez Ciebie datach istnieje duże ryzyko, że minimalnie miniesz się z kwitnącymi wiśniami.

https://www.japan-guide.com/e/e2011_when.html

Pomijając wiśnie, przyroda w kwietniu wygląda jeszcze niezbyt bujnie. Jeżeli chcesz rozminąć się ze szczytem turystycznym i zobaczyć interesujące miejsca w bardziej zielonym otoczeniu, to polecam nieco późniejszy termin wyjazdu, np. maj po Golden Week.

Czy masz już przyjętą jakąś koncepcję poruszania się (JR Pass, Willer Express)? Jeżeli rozważasz JR Pass to może być konieczna przebudowa planu w taki sposób, żeby dopasować się do jego czasu ważności (np. 7-dniowego).

Co do pytań numerowanych, to:

1. Pogoda w rejonie Góry Fudżi może być dość chłodna, a widoczność szczytu nieprzesłoniętego chmurami też nie jest niestety taka pewna, bo wiosenne roztopy skutkują podwyższoną wilgotnością powietrza i, co się z tym wiąże, częstym zachmurzeniem. Z tego powodu sugeruję dojechać pod Fudżi z Tokio tego dnia, którego pogoda będzie wyglądać obiecująco, raczej niż rezerwować nocleg w rejonie Fudżi i ryzykować, że właśnie wtedy niebo będzie stale zachmurzone.

2. Możesz wstępnie założyć, że Hiroshimę i Miyajimę odwiedzisz tego samego dnia. Co do miejsca noclegu, to nie upierałbym się przy tym, że dojazdy we wszystkie miejsca na zachód od Kioto będą właśnie z Kioto. Polecam też rozważyć bazę wypadową w Osace lub nawet pojedynczy nocleg w Hiroshimie po przyjeździe wieczorem w dniu poprzedzającym zwiedzanie.

3. Jeżeli celem jest zwiedzanie różnych zakątków Japonii, to nie zatrzymywałbym się już dłużej w samym Tokio. 2,5 dnia w stolicy to sporo czasu na jej zwiedzanie.

4. Napisać, że w Nagoi nie ma zupełnie nic do zobaczenia, to nie byłoby do końca obiektywne, ale nie jest ona nadzwyczajnie ciekawa. Sugeruję wybierać miejsca do zwiedzania raczej pod kątem tego, czy wydają się one być interesujące, a nie według kryterium łatwego dojazdu. Przy Nagoi bym się szczególnie nie upierał.

O dostępność noclegów na razie bym się za bardzo nie martwił. To prawda, że okres kwitnienia wiśni jest szczytem sezonu turystycznego, ale skoro mówimy o terminie dopiero za 8 miesięcy, to raczej obstawiałbym, że wiele miejsc jeszcze w ogóle nie uruchomiło przyjmowania rezerwacji, niż że większość jest już wyprzedana.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1206 PostWysłany: 03 Sie 2019 09:24 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 50
Loty: 66
Kilometry: 170 628
AAA90 napisał(a):
2. Da radę obrócić w jeden dzień z Kioto rano do Hiroshimy+Miyajima i spowrotem do Kioto? Czy lepiej gdzieś tam zanocować? I czy to muzeum w Hiroshimie serio jest tak 'disturbing' jak piszą w sieci?
3. Zastanawiam się czy nie za mało dni na Tokio;)


ad2 teoretycznie da rade, ale po co? W Hiroshimie jest dosc specyficzny klimat tj chyba najcieplejsze i najbardziej wilgotne miejsce na wyspie (bywa uciążliwy). Jeśli zależy ci na czasie warto rozważyć nocny transfer wiler expresem. To moge polecic.
Hiroshima peace memorial - robi robote. Tj MOCNE obrazki (jeśli czytasz historie ludzi i to gdzie ich spotkał wybuch) zostają w pamięci podobne do tych co w Oswiecimiu.
Hiroshima ma tez muzeum Mazdy - mi sie w nim bardzo podobało - ale wymagane są zapisy na 30dni wcześniej - bo to normalne zwiedzanie fabryki.

ad3 na Tokio jest zawsze za mało 8-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1207 PostWysłany: 11 Sie 2019 10:06 

Rejestracja: 30 Sty 2011
Posty: 120
niebieski
Potrzebuję pomocy z moim planem. 11 dni, 10 noclegów w Japonii w listopadzie (ja + żona). Chciałbym już zarezerwować hotele, bo to gorący okres. Czy 2 bazy wypadowe do wycieczek są OK (Tokio i Kioto)? Czy ostatniego dnia warto wracać na nocleg do Tokio czy z pociągu od razu na lotnisko?

Nigdy nie wracamy do tego samego kraju, więc chcemy zaliczyć najciekawsze miejsca, ale bez wstawania o 5 rano i zaliczania od punktu do punktu, jakiś taki złoty środek. Czy kilka noclegów w Tokio i kilka w Kioto wystarczy czy warto nocować jeszcze np. w Hiroszimie? Albo bardziej rozbić te noclegi? Planujemy po wylądowaniu 4 dni spędzić w Tokio i okolicach a potem na wykupionym Rail Passie 7 dni zaliczyć resztę.

Jesteśmy dosyć wygodni i leniwi w swojej aktywności podróżniczej, praktycznie nigdy nie zwiedzaliśmy zagranicznego kraju bez wypożyczenia auta na lotnisku, więc poruszanie się komunikacją będzie dla nas małym szokiem :)

1 dzień (czwartek) przylot o 9.30 Tokio
2 dzień (piątek) Tokio (nocleg blisko dworca, zwiedzanie Tokio + jednodniówki)
3 dzień (sobota) Tokio
4 dzień (niedziela) Tokio
5 dzień (poniedziałek) wyjazd do Kioto (nocleg blisko dworca, zwiedzanie Kioto + jednodniówki)
6 dzień (wtorek) Kioto
7 dzień (środa) Kioto
8 dzień (czwartek) Kioto
9 dzień (piątek) Kioto
10 dzień (sobota) Kioto
11 dzień (niedziela) Tokio- wylot o 11.00

Z góry dzięki za pomoc :D :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1208 PostWysłany: 12 Sie 2019 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 400
niebieski
garry2012 napisał(a):
Czy 2 bazy wypadowe do wycieczek są OK (Tokio i Kioto)?

Tokio jako baza wypadowa jest w porządku jeżeli chodzi o dojazdy do miejsc takich jak okolice Góry Fudżi, Nikko, Kamakura i Jokohama.

W przypadku Kioto sprawa jest mniej oczywista. Dobry dojazd może być do Nary. Jeżeli chodzi o miejsca takie jak Hiroshima, Himeji, Kobe lub Koyasan, to dojazd z Kioto też jest możliwy, ale wygodniej jest z bazy wypadowej w Osace. Redukcja noclegu tylko do Kioto zazwyczaj wiąże się z wielokrotnym pokonywaniem w kółko tej samej trasy między Kioto a Osaką, która sama w sobie nie jest zbyt długa, ale będzie niepotrzebnie przedłużać inne czasochłonne dojazdy.

Sugeruję nie obawiać się kilku przeprowadzek w czasie wyjazdu. Oczywiście najbardziej skorzystacie, jeżeli najpierw ustalicie dokładniejszy plan na każdy dzień, a dopiero potem dopasujecie do niego noclegi. Jeżeli nie macie bardzo rozbudowanego planu na Hiroshimę, to możecie tam dojechać z Osaki bez noclegu w Hiroshimie.

Cytuj:
Czy ostatniego dnia warto wracać na nocleg do Tokio czy z pociągu od razu na lotnisko?

Rozumiem, że chodzi o lotnisko Narita? Jeżeli lot powrotny jest o 11:00, to nocowałbym niedaleko lotniska. No chyba, że zamierzacie poprzedniego dnia wracać do Tokio z jakiegoś oddalonego miejsca i dojazd w okolice lotniska wydłużyłby jeszcze bardziej jakąś trwającą do późnego wieczora podróż.
Góra
 Relacje PM off
garry2012 lubi ten post.
garry2012 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 1208 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 57, 58, 59, 60, 61

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group