Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1128 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57
Autor Wiadomość
#1121 PostWysłany: 09 Lut 2019 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 356
niebieski
Dojazd na początek szlaku (do Piątej Stacji) nie wymaga zapisywania się na żaden zorganizowany wyjazd i wystarczają do tego rozkładowe autokary odjeżdżające spod stacji Shinjuku w Tokio. Wymagana jest jednak rezerwacja miejsca w autokarze. Jest to dość wyczerpująco opisane na japan-guide.com.

https://www.japan-guide.com/e/e6922.html

Czasy przejścia po szlakach w Japonii naprawdę mają tendencję do tego, że są nieco przesadzone. Niemniej jednak w przypadku wejścia na Górę Fudżi byłbym ostrożny w zakładaniu, że zdołacie wyprzedzić czasy przejścia przewidziane w internecie, dlatego że spowalniać Was będą tłumy innych wspinaczy, którzy mogą tworzyć zatory w wąskich przejściach. Większość ludzi, którzy byli na górze twierdzi, że nie odczuwali objawów choroby wysokościowej i zapas tlenu nie był im potrzebny (do kupienia są małe pojemniki), jakkolwiek doradza się, żeby nie wspinać się zbyt szybko, a najlepiej przed dotarciem na sam szczyt o poranku spędzić noc w schronisku na szlaku, żeby zaaklimatyzować się do warunków rozrzedzonego powietrza. Poza tym Fudżi, jak na szczyt o takiej wysokości, nie jest szczególnie trudna technicznie. Szlak Yoshida uchodzi za jeden z łagodniejszych, szlak Fujinomiya jest najbardziej stromy.

Fushimi Inari Taisha w Kioto jest główną spośród tysięcy świątyń poświęconych bóstwu Inari. Elementem charakterystycznym tych świątyń są długie korytarze z bram torii i występują one w wielu miejscach w całej Japonii, ale żadne z nich nie może się równać rozmachem i długością labiryntu z bram do świątyni w Kioto, dlatego zalecane jest, żeby pojechać na oglądanie korytarzy właśnie tam. W Tokio tego typu korytarze są zbudowane m.in. w Nezu Jinja i Hie Jinja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1122 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:33 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 45
Loty: 62
Kilometry: 149 878
na stronie willera znalazlem taka przykładową trasę:
1Leave Tokyo at 19:55 Arrive at Hiroshima at 09:15 Average fare for this trip without using the Pass: 7,400 yen Stay two nights in Hiroshima
July 4 (Wed)

2Leave Hiroshima at 22:30 Arrive at Kyoto at 07:05 Average fare for this trip without using the Pass: 4,380 yen stay one night in Kyoto, go to Osaka by train
July 5 (Thu)

3 Leave Osaka at 07:30 Arrive at Nagoya at 10:20 Average fare for this trip without using the Pass: 2,500 yen

4 Leave Nagoya at 22:50 Arrive at Tokyo at 04:50 Average fare for this trip without using the Pass: 3,000 yen

ciekaw jestem czy ktos to jechał z willerem? Jesli tak to moze sie podzieli wrazeniami ? Hokaido w pigułce :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#1123 PostWysłany: 11 Lut 2019 21:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 356
niebieski
Co prawda większość programów zwiedzania Japonii wygląda mniej więcej tak jak ta przykładowa trasa opisana na stronie Willer Express, ale trudno powiedzieć czy dokładnie takie zestawienie przejazdów będzie również dla Was najkorzystniejsze. Myślę, że warto się jeszcze zastanowić czy nie chcecie dodać już żadnego innego miasta do planu podróży i rozplanować transport dopiero wtedy, kiedy będziecie już w pełni przekonani co do swojej trasy. Nawet autokarami Willer Express można dojechać w jeszcze wiele różnych miejsc. Akurat Nagoja znalazła się w planie prawdopodobnie dlatego, że po prostu jest na trasie z Osaki do Tokio i można było ją wykorzystać do stworzenia przykładu jak użyć Japan Bus Pass do więcej niż jednego przejazdu w ciągu tego samego dnia ważności, ale samą Nagoję trudno uznać za liczącą się atrakcję turystyczną.

PS. "Hokaido w pigułce", hmm... :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1124 PostWysłany: 12 Lut 2019 10:02 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 45
Loty: 62
Kilometry: 149 878
Oczywiście chodzilo o Honsiu w pigułce :)
Ale Hokaido jakoś lepiej mi brzmiało :lol:
W sumie to dość fajnie wspominamy podroż takim autobusem z Seulu do Busan, Poza autostradami można zobaczyć kawałek innego kraju. Ta opcja do nas przemawia.

Aso napisał(a):
... Akurat Nagoja znalazła się w planie prawdopodobnie dlatego, że po prostu jest na trasie z Osaki do Tokio i można było ją wykorzystać do stworzenia przykładu jak użyć Japan Bus Pass do więcej niż jednego przejazdu w ciągu tego samego dnia ważności, ale samą Nagoję trudno uznać za liczącą się atrakcję turystyczną.


Nagoya ma muzeum Shinkansena - na yt dość ciekawie to wygląda - a skoro w planach mamy muzeum mazdy to i to byłoby interesujące. Poza tym siedziba główna Toyoty i atrakcje z nią związane(jak czas pozwoli Toyota city).
Zgadzam sie z tym co zacytowałem powyżej. Uważam, że plan jest dość dobrze skompresowany. Jako alternatywa dla Nagoy'l jest podroż z osaki/kyoto na północ wyspy - miasta Toyama lub Niigata. I dalej z nich do Tokyo. Nie jestem w stanie powiedzieć nic o tych dwóch alternatywnych miastach - wiec początek mamy niezły.

Z taką pigułkową wersją objazdu przemawia do nas fakt że idziemy na Fuji - i nie wiemy tak na prawdę jaka pogoda i kiedy będzie dogodna aby to wykonać. Dlatego zakładamy że decyzje podejmować będziemy bedąc juz w Tokyo - a do wybory mieć pewnie bedziemy 2-3możliwe dni.

Tak to wygląda na kilka chwil przed podjęciem ostatecznych decyzji.
Aso czy wiesz może czy np w Tokyo jest cos podobnego do K-Hub jaki jest w Seulu (taka esencja kraju - wszystko co najlepsze w jednym miejscu)? Koreańczycy odwalili tam kawał dobrej roboty a sądzę że ich sąsiedzi też niezasypywani gruszek w...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1125 PostWysłany: 12 Lut 2019 20:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 356
niebieski
W Nagoi jedną z głównych atrakcji istotnie jest fabryka Toyoty, ale należy zdawać sobie sprawę, że ona jest położona daleko od centrum miasta, a jej zwiedzanie jest czasochłonne, więc należy się przygotować na to, że wybierając się do Toyoty już prawie nic więcej nie da się zobaczyć tego samego dnia. Można się również zastanawiać czy plan zwiedzania obejmujący zarówno zakłady Mazdy jak i Toyoty nie jest zbyt monotonny.

Autokary Willer Express dojeżdżają na Kiusiu, Sikoku i w różne zakątki Honsiu. Pisząc o dodaniu do planu innych miast niekoniecznie miałem na myśli poszukiwanie trasy omijającej Nagoję, bo choć czas, który można by przeznaczyć na zwiedzanie Nagoi być może zdecydujecie się wykorzystać inaczej, to nie musi to od razu oznaczać przejazdu do Tokio okrężną trasą. Chodziło mi raczej o to, żeby nie sugerować się przesadnie tym, że jedynymi celami podróży muszą być największe miasta.

Gdybyś rzeczywiście chciał z Kioto/Osaki do Tokio pojechać trasą przez Toyamę, to najbardziej naturalnym wyborem miejsca do zwiedzania po drodze jest Kanazawa. Toyama i Niigata są mało turystyczne, jakkolwiek z Toyamy dojeżdża się do Trasy Alpejskiej Tateyama-Kurobe - na przełomie czerwca i lipca prawdopodobnie nie będzie już sławnego śnieżnego korytarza, ale górne partie Alp Japońskich oferują w lecie jedne z najciekawszych górskich krajobrazów w Japonii.

Jeżeli pytasz o rozbudowane centrum informacji turystycznej w stylu K-Style Hub w Japonii, to w pierwszej kolejności do głowy przychodzi mi Asakusa Tourist Culture Information Center w Tokio. Jakkolwiek nie wydaje mi się, żeby gdzieś w Japonii było centrum odwiedzających o tak obszernej ofercie jak to w Seulu. Być może dlatego, że kultura koreańska nie jest tak szeroko znana w świecie jak japońska, więc Koreańczycy wkładają więcej wysiłku w jej promocję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1126 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:10 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 134
Ja mam pytanie apropo tych odwiedzin w fabrykach Mazdy, Toyoty itd, Czym to zwiedzanie właściwie jest? To jest rozumiem wizyta w jakimś muzeum czy [w co śmiem wątpić] wizyta w obecnych halach produkcyjnych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1127 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 356
niebieski
Zwiedzanie odbywa się na terenie czynnych zakładów produkcyjnych, ale mają one wydzieloną pewną przestrzeń wystawowo-muzealną, w której odwiedzający są oprowadzani przez przewodnika. Punktem kulminacyjnym jest krótkie wejście na halę produkcyjną, w której można zobaczyć m.in. taśmę montażową. Osobiście byłem tylko w fabryce Mazdy, ale przypuszczam, że w Toyocie wygląda to podobnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1128 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:39 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 134
Super, to świetna informacja nawet małą część obecnej produkcji zobaczyć a nie sądziłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1128 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 53, 54, 55, 56, 57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group