Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1149 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58  Następna
Autor Wiadomość
#1121 PostWysłany: 09 Lut 2019 21:33 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 47
Loty: 62
Kilometry: 149 878
na stronie willera znalazlem taka przykładową trasę:
1Leave Tokyo at 19:55 Arrive at Hiroshima at 09:15 Average fare for this trip without using the Pass: 7,400 yen Stay two nights in Hiroshima
July 4 (Wed)

2Leave Hiroshima at 22:30 Arrive at Kyoto at 07:05 Average fare for this trip without using the Pass: 4,380 yen stay one night in Kyoto, go to Osaka by train
July 5 (Thu)

3 Leave Osaka at 07:30 Arrive at Nagoya at 10:20 Average fare for this trip without using the Pass: 2,500 yen

4 Leave Nagoya at 22:50 Arrive at Tokyo at 04:50 Average fare for this trip without using the Pass: 3,000 yen

ciekaw jestem czy ktos to jechał z willerem? Jesli tak to moze sie podzieli wrazeniami ? Hokaido w pigułce :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Aso lubi ten post.
 
      
#1122 PostWysłany: 11 Lut 2019 21:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
Co prawda większość programów zwiedzania Japonii wygląda mniej więcej tak jak ta przykładowa trasa opisana na stronie Willer Express, ale trudno powiedzieć czy dokładnie takie zestawienie przejazdów będzie również dla Was najkorzystniejsze. Myślę, że warto się jeszcze zastanowić czy nie chcecie dodać już żadnego innego miasta do planu podróży i rozplanować transport dopiero wtedy, kiedy będziecie już w pełni przekonani co do swojej trasy. Nawet autokarami Willer Express można dojechać w jeszcze wiele różnych miejsc. Akurat Nagoja znalazła się w planie prawdopodobnie dlatego, że po prostu jest na trasie z Osaki do Tokio i można było ją wykorzystać do stworzenia przykładu jak użyć Japan Bus Pass do więcej niż jednego przejazdu w ciągu tego samego dnia ważności, ale samą Nagoję trudno uznać za liczącą się atrakcję turystyczną.

PS. "Hokaido w pigułce", hmm... :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1123 PostWysłany: 12 Lut 2019 10:02 

Rejestracja: 22 Cze 2015
Posty: 47
Loty: 62
Kilometry: 149 878
Oczywiście chodzilo o Honsiu w pigułce :)
Ale Hokaido jakoś lepiej mi brzmiało :lol:
W sumie to dość fajnie wspominamy podroż takim autobusem z Seulu do Busan, Poza autostradami można zobaczyć kawałek innego kraju. Ta opcja do nas przemawia.

Aso napisał(a):
... Akurat Nagoja znalazła się w planie prawdopodobnie dlatego, że po prostu jest na trasie z Osaki do Tokio i można było ją wykorzystać do stworzenia przykładu jak użyć Japan Bus Pass do więcej niż jednego przejazdu w ciągu tego samego dnia ważności, ale samą Nagoję trudno uznać za liczącą się atrakcję turystyczną.


Nagoya ma muzeum Shinkansena - na yt dość ciekawie to wygląda - a skoro w planach mamy muzeum mazdy to i to byłoby interesujące. Poza tym siedziba główna Toyoty i atrakcje z nią związane(jak czas pozwoli Toyota city).
Zgadzam sie z tym co zacytowałem powyżej. Uważam, że plan jest dość dobrze skompresowany. Jako alternatywa dla Nagoy'l jest podroż z osaki/kyoto na północ wyspy - miasta Toyama lub Niigata. I dalej z nich do Tokyo. Nie jestem w stanie powiedzieć nic o tych dwóch alternatywnych miastach - wiec początek mamy niezły.

Z taką pigułkową wersją objazdu przemawia do nas fakt że idziemy na Fuji - i nie wiemy tak na prawdę jaka pogoda i kiedy będzie dogodna aby to wykonać. Dlatego zakładamy że decyzje podejmować będziemy bedąc juz w Tokyo - a do wybory mieć pewnie bedziemy 2-3możliwe dni.

Tak to wygląda na kilka chwil przed podjęciem ostatecznych decyzji.
Aso czy wiesz może czy np w Tokyo jest cos podobnego do K-Hub jaki jest w Seulu (taka esencja kraju - wszystko co najlepsze w jednym miejscu)? Koreańczycy odwalili tam kawał dobrej roboty a sądzę że ich sąsiedzi też niezasypywani gruszek w...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1124 PostWysłany: 12 Lut 2019 20:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
W Nagoi jedną z głównych atrakcji istotnie jest fabryka Toyoty, ale należy zdawać sobie sprawę, że ona jest położona daleko od centrum miasta, a jej zwiedzanie jest czasochłonne, więc należy się przygotować na to, że wybierając się do Toyoty już prawie nic więcej nie da się zobaczyć tego samego dnia. Można się również zastanawiać czy plan zwiedzania obejmujący zarówno zakłady Mazdy jak i Toyoty nie jest zbyt monotonny.

Autokary Willer Express dojeżdżają na Kiusiu, Sikoku i w różne zakątki Honsiu. Pisząc o dodaniu do planu innych miast niekoniecznie miałem na myśli poszukiwanie trasy omijającej Nagoję, bo choć czas, który można by przeznaczyć na zwiedzanie Nagoi być może zdecydujecie się wykorzystać inaczej, to nie musi to od razu oznaczać przejazdu do Tokio okrężną trasą. Chodziło mi raczej o to, żeby nie sugerować się przesadnie tym, że jedynymi celami podróży muszą być największe miasta.

Gdybyś rzeczywiście chciał z Kioto/Osaki do Tokio pojechać trasą przez Toyamę, to najbardziej naturalnym wyborem miejsca do zwiedzania po drodze jest Kanazawa. Toyama i Niigata są mało turystyczne, jakkolwiek z Toyamy dojeżdża się do Trasy Alpejskiej Tateyama-Kurobe - na przełomie czerwca i lipca prawdopodobnie nie będzie już sławnego śnieżnego korytarza, ale górne partie Alp Japońskich oferują w lecie jedne z najciekawszych górskich krajobrazów w Japonii.

Jeżeli pytasz o rozbudowane centrum informacji turystycznej w stylu K-Style Hub w Japonii, to w pierwszej kolejności do głowy przychodzi mi Asakusa Tourist Culture Information Center w Tokio. Jakkolwiek nie wydaje mi się, żeby gdzieś w Japonii było centrum odwiedzających o tak obszernej ofercie jak to w Seulu. Być może dlatego, że kultura koreańska nie jest tak szeroko znana w świecie jak japońska, więc Koreańczycy wkładają więcej wysiłku w jej promocję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1125 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:10 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 243
niebieski
Ja mam pytanie apropo tych odwiedzin w fabrykach Mazdy, Toyoty itd, Czym to zwiedzanie właściwie jest? To jest rozumiem wizyta w jakimś muzeum czy [w co śmiem wątpić] wizyta w obecnych halach produkcyjnych?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1126 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
Zwiedzanie odbywa się na terenie czynnych zakładów produkcyjnych, ale mają one wydzieloną pewną przestrzeń wystawowo-muzealną, w której odwiedzający są oprowadzani przez przewodnika. Punktem kulminacyjnym jest krótkie wejście na halę produkcyjną, w której można zobaczyć m.in. taśmę montażową. Osobiście byłem tylko w fabryce Mazdy, ale przypuszczam, że w Toyocie wygląda to podobnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1127 PostWysłany: 12 Lut 2019 21:39 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 243
niebieski
Super, to świetna informacja nawet małą część obecnej produkcji zobaczyć a nie sądziłem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1128 PostWysłany: 25 Lut 2019 13:42 

Rejestracja: 27 Lis 2013
Posty: 335
Loty: 103
Kilometry: 198 633
Udało mi się dokonać rejestracji na angielskojęzyczny tour w fabryce Mazdy w Hiroshimie (na miesiąc w przód) - nie rozumiem dlaczego pytali mnie o sposób dojazdu - zaznaczyłem, że walk, bo na google maps pokazało mi, że to w miarę blisko centrum miasta. Nie zauważyłem jednak żadnej informacji dotyczącej CENY za taką atrakcję - czy wiecie jak wyglądają kwestie opłat za takową wizytę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1129 PostWysłany: 25 Lut 2019 15:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 570
srebrny
a jakie fabryki i gdzie można zwiedzać?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1130 PostWysłany: 25 Lut 2019 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
@warsawghoster
Zakłady Mazdy nie są położone aż tak blisko centrum miasta, żeby było zasadne udawać się do nich pieszo. Większość odwiedzających dociera tam pociągiem wysiadając na lokalnej stacji Mukainada nieopodal głównej siedziby firmy. Określanie sposobu dojazdu w formularzu rezerwacji rzeczywiście wygląda nieco osobliwie, prawdopodobnie chodziło o to, że dla większych grup możliwa jest organizacja dojazdu firmowymi autobusami.

Zwiedzanie jest darmowe. W razie wątpliwości co do kosztów, najlepiej sprawdzać co jest na ten temat napisane na japan-guide.com.

https://www.japan-guide.com/e/e3405.html


@Akna

Jeżeli masz ochotę zwiedzić jakąś mniej znaną fabrykę, to może zaciekawi Cię coś z list na tej stronie:

https://www.jetro.go.jp/en/ind_tourism/machinery.html
Góra
 Profil Relacje PM off
Akna lubi ten post.
Akna uważa post za pomocny.
 
      
#1131 PostWysłany: 01 Mar 2019 14:15 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 47
Hej,
Mam do was pytanie odnośnie ilości dni spędzonych w Japonii.
Planuje w połowie Maja podróż do Japoni, przylot do Tokio i wylot z Osaki, czy 9 pełnych dni da mi poczuć klimat Japonii? Po Japonii chce skoczyć na 6 dni do Tajlandii na Koh Tao, czy może kosztem odpoczynku w Tajlandii, poświęcić ponad 2 tygodnie na Japonię?
Proszę o wasze komentarze, czy Japonia jest aż tak tego warta, mam mieszane uczucia... nadmieniam, iż to będzie już moja któraś z kolei podróż do Azji.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1132 PostWysłany: 03 Mar 2019 19:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2018
Posty: 4
Cześć.
Byliśmy z mężem w zeszłym roku i też 9 dni (startowaliśmy z Osaki, powrót z Tokio). W tym czasie da się zobaczyć mnóstwo ciekawych rzeczy - my byliśmy w Tokio, Kamakurze, Kioto, Narze, Himeji i na górze Koyasan. Da się to wszystko ogarnąć bez spiny. Jeśli chodzi o klimat to polecam podróż na górę Koyasan i nocleg w jednym z miejscowych klasztorów - najfajniejsze i "najbardziej japońskie" doświadczenie podczas pobytu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1133 PostWysłany: 06 Mar 2019 14:18 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 47
@Aso proszę o pomoc w ułożeniu planu wyprawy
Ląduje wieczorem 14.05 w Osace, wylatuję wieczorem 30.05 z Tokio co daję prawie 16 pełnych dni na miejscu. Podróżuje z żoną, gównie transportem publicznym, śpimy w hostelach i przez couchserfing aby zobaczyć jak żyją na co dzień Japończycy. @Aso znasz jakieś fajne trekingi na terenie Japonii które możesz polecić, bardziej od miast wolimy naturę.

Ze względu na to, iż lądujemy w Osace, a wylatujemy z Tokio chcemy kupić 7 dniowy JPR i wykorzystać jak najlepiej.

Wstępny plan:
14 maj Osaka (wt)--> Przylot wieczorem
15 maj Osaka (śro) zwiedzanie Osaki
16 maj Nara, (czw)
17 maj Kioto (pt) zwiedzane Kioto
18 maj Kioto – (sb) bambusowy las
19 maj Kobe (nd)
20 maj Hiroszima (JPR) (pn)- Miyajima po drodze Himeji
21 maj Hiroszima (JPR) (wt)
22 maj Kanzawa, takayama (JPR) (śro)
23 maj Kanzawa(JPR) (czw)
24 maj Nikko (JPR) (pt)
25 maj Tokio - Kamakura Tokio (JPR) (sb)
26 maj (nd)
27 maj Mt Fuji (pon)--> jednodniowe wejście na szczyt
28 maj Tokio (wt)--> Zwiedzanie Tokio
29 maj Tokio (śro)--> Zwiedzanie Tokio
30 maj Tokio (czw)--> Wylot wieczorem

Czy polecicie mi:
- góra Koyasan i nocleg w klasztorze (chociaż jest dosyć drogi..)
- Wakayama

Z góry dziękuje za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1134 PostWysłany: 06 Mar 2019 21:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
@pavep

Na Twoje pytanie odnośnie podziału czasu podróży pomiędzy Tajlandię i Japonię bardzo trudno jest odpowiedzieć w taki sposób, który ostatecznie rozwieje Twoje wątpliwości, ponieważ to jak należy podróżować, żeby przynosiło to satysfakcję, jest sprawą bardzo indywidualną. Ze swojej strony mogę napisać, że byłbym ostrożny w łączeniu w ramach tej samej podróży dwóch różnych państw, które są odległe kulturowo od naszego i od siebie nawzajem, bo istnieje ryzyko, że jedno z nich przykuje Twoją uwagę w znacząco większym stopniu i utrudni Ci cieszenie się również tym drugim.

Co do Twojego planu zwiedzania, to postarałem się omówić kwestie, które wydały mi się najbardziej istotne, ale sugeruję dopisać do Twojego programu informację gdzie planujesz noclegi w kolejne dni, to wówczas łatwiej będzie mi ocenić z jakiego rodzaju trudnościami możesz się spotkać w czasie podróży.

Kobe i Himeji proponuję scalić w ten sam dzień. Jeżeli tego dnia JR Pass nie będzie jeszcze aktywny, to możesz niedrogo dojechać do Himeji lokalnymi pociągami. Jeżeli zdecydujesz się tego dnia aktywować JR Pass, to po zakończeniu zwiedzania proponuję pojechać do Hiroshimy na nocleg i następnego dnia wystartować od rana z Hiroshimą i Miyajimą. W samej Hiroshimie jest stosunkowo niewiele do zobaczenia, z kolei zwiedzanie Himeji i jeszcze tego samego dnia przejazd do Miyajimy sprawi, że będzie to dzień spędzony głównie w środkach transportu.

Hiroshima i Kanazawa w 2 kolejne dni wymaga przemyślenia jak rozwiązać organizacyjnie taki długi przejazd. Być może warto na trasie zatrzymać się na nocleg w Osace, żeby rozdzielić go na 2 osobne dni. Takayama także wymaga dość długiego dojazdu z Kanazawy, więc sugeruję przełożyć ją na kolejny dzień. Zastanów się czy nie masz ochoty odwiedzić również Shirakawa-go po drodze z Kanazawy do Takayamy.

Nikko proponuję przewidzieć jako jednodniową wycieczkę z Tokio. Dojazd z Tokio do Kamakury jest niedrogi i nie wymaga posiadania aktywnego JR Pass, może on być bardziej przydatny do szybkiego dojechania w okolice Góry Fudżi, choć i do tego nie jest niezbędny.

Góra Fudżi pod koniec maja będzie prawdopodobnie wciąż pokryta grubą warstwą śniegu i wchodzenie na szczyt w takich warunkach jest bardzo niebezpieczne dla osób, które nie są wyspecjalizowane w takiej wspinaczce. Jest to poza sezonem wspinaczkowym, który rozpoczyna się na początku lipca i wchodzenie na Fudżi o tej porze roku jest odradzane. Pomimo to, jeżeli traficie na dobrą pogodę, Góra Fudżi z wierzchołkiem białym od śniegu będzie wyglądać bardzo malowniczo i warto podjechać w miejsce, z którego można podziwiać ją z niedużej odległości (np. Hakone, Jezioro Kawaguchiko).

Jeżeli chodzi o trekking, to należy zdawać sobie sprawę z tego, że również inne niż Fudżi wysokie góry w Japonii wciąż będą jeszcze w maju spoczywać pod śniegiem, który będzie uniemożliwiał wyjście na szlaki. Gdybyście mieli ochotę pooglądać przyrodę, to mogę zaproponować np. Kamikochi albo Trasę Alpejską Tateyama-Kurobe, ale raczej nie będzie warunków na trekking z prawdziwego zdarzenia. Z tras położonych w niższych górach można wymienić Dolinę Kiso lub Park Narodowy Nikko.

Nocleg w Koyasan uchodzi za klimatyczne doświadczenie, ale nie uważam tego za obowiązkowy punkt każdego planu podróży. To dobry pomysł dla odwiedzających, którzy dysponują trochę większym budżetem i mają ochotę pozostać dłużej w każdym odwiedzanym miejscu. Odpuściłbym jednak jeżeli macie wątpliwości czy odwiedzanie licznych świątyń nie będzie dla Was zbyt monotonne lub macie napięty plan podróży, bo Koyasan odznacza się czasochłonnym dojazdem, który w przypadku noclegu dość mocno dezorganizuje 2 kolejne dni wyjazdu.

Wakayama jako miasto sama w sobie nie jest interesująca turystycznie. Podejrzewam, że mogłeś dotrzeć do informacji o Kumano Nachi Taisha opisanych jako Wakayama (od nazwy prefektury Wakayama), jednakże jest to miejsce znacznie oddalone od miasta Wakayama.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#1135 PostWysłany: 08 Mar 2019 16:41 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 47
@ Aso dziękuje bardzo za rzetelną odpowiedź, jak widzisz po planie zdecydowałem się tylko na Japonię (w Tajlandii byłem już kilkukrotnie); biorę do serca sobie twoje rady i zastosuję je w planie:)

mam jeszcze kilka pytań:

- nie przeszkadza mi czas przejazdu pociągiem nawet w czasie dnia na trasie Hiroszima - Kanzawa (google pokazuje ponad 5 godzin z przesiadką), Zastanawiam się na nad Takayama (dosyć ciężki dojazd pociągiem przy użyciu JRP), co możesz mi polecić jeszcze na trasie Kanzawa - Tokio?

- możesz nam coś polecić z dala od szlaków turystycznych nawet kilka godzin podróży pociągiem nas nie zrazi,

- odnośnie mt. Fuji, jesteśmy zdecydowani na trekking (mamy doświadczenie górskie, chodzimy zimą po górach, zdarzyło mi się również być w Himalajach), oczywiście planuję zabrać cały sprzęt trekingowy, buty, goretex, kije, raki (daruję sobie czekan), oczywiście wszystko będzie zależeć od warunków pogodowych..
większy problem mam z dostaniem się transportem lokalnym pod 5 stację w godzinach porannych, treking na spokojnie szacuję na ok 10 h (6 do gory, 4 w dół), ciężko będzie mi zdążyć na ostatni autobus który podobno odjeżdża w off season około 15:30-16. Możesz jakoś poradzić? Jak dostać się rano w pobliże 5 stacji lub jakiś bliski nocleg w pobliżu, ewentualnie późniejszy transport?

- tak, chodziło mi o Kumano Nachi Taisha świątynia przy wodospadzie, czytałem, że są tam fajne szlaki trekingowe, ale dostać się tam pociągiem również nie jest łatwo, chyba że kosztem Kanzawy?

- możesz nam również polecić jakiś szczyt lub treking trochę bardziej wymagający, może Oze National Park wracając z Kanzawy do Tokio?

Z góry dziękuje Ci i wszystkim za pomoc, wskazówki i rady :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1136 PostWysłany: 08 Mar 2019 23:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
@pavep

Cytuj:
- nie przeszkadza mi czas przejazdu pociągiem nawet w czasie dnia na trasie Hiroszima - Kanzawa (google pokazuje ponad 5 godzin z przesiadką), Zastanawiam się na nad Takayama (dosyć ciężki dojazd pociągiem przy użyciu JRP), co możesz mi polecić jeszcze na trasie Kanzawa - Tokio?

Jeżeli wciąż nie jesteście do końca przekonani co do tego, co powinno się znaleźć w programie Waszego wyjazdu, to sugeruję na razie nie przejmować się dojazdami zbyt mocno, natomiast skupić się na rozstrzygnięciu co dokładnie ma się znaleźć na Waszej trasie. Potem zazwyczaj można trochę zamieszać z kolejnością zwiedzania, żeby podzielić najdłuższe przejazdy na mniejsze części.

Takayama ma czasochłonny dojazd niezależnie od tego, z której strony będziecie próbowali tam dojechać, ale może być on mniej dotkliwie odczuwany, jeżeli zdecydujecie, że chcecie odwiedzić nie tylko Takayamę, ale również jakieś inne miejsce w pobliżu, np. Shirakawa-go lub Kamikochi.

Na trasie Kanazawa - Tokio kursuje bezpośredni Shinkansen i jeżeli miałoby brakować czasu na inne punkty programu, to być może nie warto dzielić tego przejazdu na mniejsze części. Jeżeli jednak chcielibyście zatrzymać się gdzieś jeszcze na trasie, to za najciekawsze miejsca w mijanej okolicy uchodzą park śnieżnych małp w Yamanouchi i zamek w Matsumoto.

Cytuj:
- możesz nam coś polecić z dala od szlaków turystycznych nawet kilka godzin podróży pociągiem nas nie zrazi,

Byłbym ostrożny, Wasz program już w obecnej formie zawiera całkiem sporo przejazdów. Generalnie Japonia jest bardzo dobrze opisana w internecie, dlatego obawiam się, że coś bardziej zaskakującego od miejsc, o których już wspomniałem lub możecie je łatwo wyszukać na japan-guide.com będzie Wam trudno znaleźć. Gdybym sam podróżował w maju, to zapewne jednym z głównych punktów programu uczyniłbym śnieżny korytarz na Trasie Alpejskiej Tateyama-Kurobe.

Cytuj:
- odnośnie mt. Fuji, jesteśmy zdecydowani na trekking (mamy doświadczenie górskie, chodzimy zimą po górach, zdarzyło mi się również być w Himalajach), oczywiście planuję zabrać cały sprzęt trekingowy, buty, goretex, kije, raki (daruję sobie czekan), oczywiście wszystko będzie zależeć od warunków pogodowych..
większy problem mam z dostaniem się transportem lokalnym pod 5 stację w godzinach porannych, treking na spokojnie szacuję na ok 10 h (6 do gory, 4 w dół), ciężko będzie mi zdążyć na ostatni autobus który podobno odjeżdża w off season około 15:30-16. Możesz jakoś poradzić? Jak dostać się rano w pobliże 5 stacji lub jakiś bliski nocleg w pobliżu, ewentualnie późniejszy transport?

Jeżeli chodzi o wspinaczkę na Górę Fudżi w maju, japan-guide.com opisuje to w następujący sposób:

Cytuj:
Only experienced hikers should consider the ascent in late June or September. If there is snow on the mountain, appropriate mountaineering equipment and experience is required.

From October to around mid June, climbing to the summit is highly perilous due to extreme wind and weather conditions, snow, ice and a risk of avalanches.

Nawet jeżeli to Was nie zniechęca, ani to, że wspinanie poza sezonem jest oficjalnie zabronione z uwagi na liczne wypadki śmiertelne, do których dochodziło w trakcie prób, to wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby po śniegu było możliwe wchodzenie i schodzenie w takim tempie jak w lecie, kiedy go nie ma. Wspinający się poza sezonem zazwyczaj spędzają noc w namiocie na zboczu, choć robią to również dlatego, że tradycyjnym celem wchodzenia na szczyt jest zobaczenie stamtąd wschodu słońca.

Na japan-guide.com są rozkłady autokarów dojeżdżających do Piątej Stacji (szlak Yoshida i pozostałe). Nie ma żadnej innej formy transportu zbiorowego, oprócz tego co jest tam opisane. Co prawda można wybrać inny szlak niż Yoshida, skąd funkcjonuje transport do nieco późniejszych godzin, ale nie rozwiązuje to podstawowego problemu, bo wówczas również szlak jest dłuższy (Gotemba, Subashiri) lub bardziej stromy (Fujinomiya). Jeżeli uprzecie się, żeby wspinać się na Fudżi w maju, to jedyne możliwości późnego powrotu to wynajęcie samochodu, zamówienie taksówki lub wykupienie oferty obejmującej dojazd i wspinanie z przewodnikiem.

Cytuj:
- tak, chodziło mi o Kumano Nachi Taisha świątynia przy wodospadzie, czytałem, że są tam fajne szlaki trekingowe, ale dostać się tam pociągiem również nie jest łatwo, chyba że kosztem Kanzawy?

Kumano Nachi Taisha ze swoją pagodą i wodospadem w tle wygląda spektakularnie, ale nie nazwałbym tego miejscem, do którego podróżuje się na trekking. Jedyny nadający się do wspinania odcinek to tradycyjne podejście do świątyni po schodach tzw. Daimon-zaka. Poza tym dawne szlaki pielgrzymkowe w tej części półwyspu Kii zupełnie zanikły wraz z rozwojem dróg i miasteczek. Pomimo to, Kumano Nachi Taisha jest jednym z najciekawszych miejsc w Japonii, ale dojazd rzeczywiście jest karkołomny i wymaga poświęcenia całego dnia na tylko to jedno miejsce, ewentualnie w połączeniu z innymi pobliskimi świątyniami.

Cytuj:
- możesz nam również polecić jakiś szczyt lub treking trochę bardziej wymagający, może Oze National Park wracając z Kanzawy do Tokio?

Nie upierałbym się co do tego, żeby koniecznie znaleźć wymagający trekking, dlatego że te najbardziej malownicze trasy znajdują się w najwyższych górach, do których w maju nie ma jeszcze dostępu. Wolne od śniegu, ciekawe krajobrazowo i nieco bardziej ambitne są góry na Kiusiu, ale z uwagi na odległość, dojazd tam wymaga generalnej rewizji Waszego programu. Park Narodowy Oze oferuje podobne widoki co sąsiadujący z nim Park Narodowy Nikko. Oze też jest interesujące krajobrazowo, ale obawiam się, że jeżeli poszukujecie wymagających tras, to możecie być nieco rozczarowani.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1137 PostWysłany: 12 Mar 2019 22:00 

Rejestracja: 31 Sty 2018
Posty: 12
Ponieważ wyjazd coraz bliżej, a plan uległ znacznym zmianom ciekaw jestem Waszych, a szczególnie Aso uwag:
25.03 przylot Narita, noclegi do 30.04 blisko stacji Otsuka
26.03 Tokio
27.03 Hakone
28.03 Nikko
29.03 Tokio
30.03 wyjazd do Koyasan i tam nocleg
31.03 wyjazd do Osaki i tam noclegi do 5.04 blisko stacji
1.04 Nara/Uji
2.04 Kioto
3.04 Kioto
4.04 Himeji i Hiroshima
5.04 wyjazd do Beppu i tam nocleg
6.04 powrót do Narita
7.04 wylot do Warszawy
Noclegi już zaklepane,JR Pass 14 dni, bardzo niewielkie dodatkowe koszty transportu (największe na Hakone).
Jakie wg Was są MUST SEE w Tokio (tylko 2 dni mamy)? Na razie planujemy Targ rybny mimo wszystko, Sensoji, Meiji, muzeum narodowe, Gyoen National Garden (kwitnące wiśnie).
Czy Himeji i Hiroshima w jeden dzień damy radę (wcześnie wstajemy).
Trochę szalony ten długi powrót, ale chcieliśmy koniecznie zobaczyć Beppu.
Temat szalenie pożyteczny a pomoc nieoceniona, jeszcze raz oklaski dla Aso.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1138 PostWysłany: 13 Mar 2019 10:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
Cieszę się, że moje odpowiedzi są pomocne.

Zdaję sobie sprawę, że do wyjazdu pozostało już niewiele czasu i w związku z kwitnieniem wiśni dostępność noclegów jest niska, ale pomimo to próbowałbym pozmieniać kolejność zwiedzania w taki sposób, żeby nie musieć 2 razy tracić całego dnia tylko na transport podróżując na trasach Tokio-Koyasan i Beppu-Narita. Jestem zdania, że ograniczenie liczby przeprowadzek nie jest warte utracenia takiej ilości czasu, którą można by przeznaczyć na zobaczenie większej liczby interesujących miejsc. Nie proponuję żadnego konkretnego rozwiązania, bo wiem, że dużo będzie zależeć od możliwości zakwaterowania i tego czy zdecydujesz się dorzucić do planu coś jeszcze.

Hakone i Nikko położone są w górach, dlatego należy się tam przygotować na niskie temperatury, a nawet śnieg.

Tokio z uwagi na kwitnienie bardziej efektownie będzie wyglądać pod koniec Twojego wyjazdu. Najbardziej charakterystyczne miejsca w stolicy Japonii to Shibuya, Shinjuku, Odaiba (panorama miasta, Yurikamome), Asakusa (Sensoji), Tokyo Skytree i właśnie targ rybny (obecnie handel detaliczny pozostał na Tsukiji, a aukcje tuńczyków przeniosły się do Toyosu). Polecam również inne ogrody (np. Hama Rikyu, Rikugien) i miejsca znane z obserwacji kwitnących wiśni (najbardziej znany jest Park Ueno). Meiji Jingu wygląda bardzo podobnie do licznych innych świątyń. Muzeum Narodowe nie jest zbyt popularne.

Himeji i Hiroshima są możliwe do odwiedzenia tego samego dnia, ale Himeji, Hiroshima i Miyajima to już może być zbyt wiele. Himeji lepiej przesunąć na osobny dzień i połączyć z Osaką, Kobe lub Okayamą.
Góra
 Profil Relacje PM off
Marek Skórka lubi ten post.
Marek Skórka uważa post za pomocny.
 
      
#1139 PostWysłany: 13 Mar 2019 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 329
Loty: 93
Kilometry: 211 756
srebrny
Hej.
Czasu do wyjazdu mam jeszcze sporo ale akurat mam chwilę na planowanie, więc i ja wrzucam tu mój plan (moje plany) no bo serio nie wiem, który wybrać :/

Założenia:
Ląduję w Osace (KIX), 30 maja, 7:50 rano
Wylatuję z Tokio (NRT), 3 czerwca, 9:30 rano

Plan tańszy (bez karnetu na bullet train), nieco spokojniejszy:
- 30 maja rano dojazd do Kioto (750Y)
- tego samego dnia mam zarezerwowaną w Kioto, kawałek od centrum, jedną atrakcję - z możliwością anulacji
- 31 maja Kioto - dzień na spokojne zwiedzenie miasta
- 31/1 cze - całonocny bus do Tokio (6.480Y, + oszczędność na noclegu)
- 1 i 2 czerwca na zwiedzenie Tokio

Plan droższy (z tygodniowym passem na pociąg), nieco ciekawszy:
- 30 maja prosto z KIX do Hiroszimy, w jednym tylko celu: Hiroshima Peace Memorial Museum
- tego samego dnia wieczorem do Kioto na nocleg
- 31 maja - dzień na zwiedzanie Kioto
- późnym popołudniem przejazd do Tokio
- 1 i 2 czerwca na zwiedzenie Tokio

W drugim planie, po odjęciu od ceny karnetu (tygodniowy, na szybki pociąg) kosztów transportu, które bym i tak poniósł w planie pierwszym, to ta opcja wychodzi z grubsza 750 zł drożej :( Natomiast jej dwa ogromne plusy to:
- 3 lub 4 razy podróż szybkim pociągiem;
- możliwość zobaczenia Hiroshima Peace Memorial Museum.
I tu się waham jak wahadło - czy w/w jest warte 750 zł?

Chętnie posłucham jak można ten plan ulepszyć. Wszelkie passy działające w danej tylko prefekturze niestety dla mnie odpadają, z uwagi na przejazd do Tokio.
Może widać jakieś słabe strony jednego lub drugiego planu? Albo coś jeszcze w szeroko rozumianej okolicy można dorzucić?

Dzięki z góry,
p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1140 PostWysłany: 13 Mar 2019 18:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Gru 2012
Posty: 366
niebieski
@puhacz

Jeżeli wybór programu wyjazdu wzbudza w Tobie tyle emocji, to proponuję najpierw przygotować szczegółowy plan zwiedzania Kioto i Tokio. Wybierz jakie konkretnie miejsca chciałbyś zobaczyć, zwróć uwagę na godziny otwarcia i sposób dojazdu, a następnie ułóż dokładny plan na każdy dzień. Jeżeli uznasz, że nie rezygnując z żadnego istotnego dla Ciebie miejsca w Kioto i Tokio, wciąż jesteś w stanie wygospodarować jeszcze jeden wolny dzień wyjazdu, to możesz go przeznaczyć na Hiroshimę. Zwróć jednak uwagę na to, że jeżeli naprawdę pojedziesz do Hiroshimy, to i tak nie zdołasz tego samego dnia już prawie nic zobaczyć w Kioto, dlatego zaplanowałbym w tym przypadku bardziej wyczerpujące całodniowe zwiedzanie Hiroshimy, np. z Miyajimą.

Z doświadczenia mogę napisać, że odwiedzający Japonię często odczuwają niedosyt i wracają tam ponownie. Dlatego układałbym program z założeniem, że część miejsc można pozostawić na hipotetyczny kolejny wyjazd i nie upierałbym się przy tym, żeby w pośpiechu odwiedzić jak największą liczbę miejsc. Planuj jednak przede wszystkim w taki sposób, aby zwiedzanie było satysfakcjonujące dla Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1149 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group