Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 101 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Lip 2015 07:03 

Rejestracja: 09 Lip 2012
Posty: 24
Loty: 16
Kilometry: 13 011
Zaczynam okres, w którym wygląda, że będę więcej podróżował z tradycyjnymi liniami po świecie, niż lowcostami po europie. Na początek mam rejs naszym LOT-em a potem Etihadem (bilet mam w codeshare ale formalnie bede miał dwa rejsy AirBerlin (WAW-TXL-AUH) i jeden Etihadem (AUH-SGN).


Do jakich programów najlepiej dołączyć oprócz Miles&More?
_________________
Podróżujesz z Poznań-Ławica? Napisz do mnie, na pewno na lotnisku pomogę :)
Image


Ostatnio edytowany przez krasnal 28 Lis 2016 11:01, edytowano w sumie 2 razy
Tytuł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 16 Lip 2015 07:21 

Rejestracja: 28 Lis 2011
Posty: 103
Trudno odpowiedzieć na to pytanie, już na sam początek masz loty takimi liniami gdzie mil nie zbierzesz będąc tylko w miles&more, idealnie byłoby gdybyś sam mógł wybierać linie którymi latasz. Myślę że na początku warto zapisać się do paru programów, a po czasie sam zobaczysz jak te loty ci się układają i gdzie zbierasz najwięcej mil.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 16 Lip 2015 09:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Lukispn napisał(a):
Zaczynam okres, w którym wygląda, że będę więcej podróżował z tradycyjnymi liniami po świecie, niż lowcostami po europie. Na początek mam rejs naszym LOT-em a potem Etihadem (bilet mam w codeshare ale formalnie bede miał dwa rejsy AirBerlin (WAW-TXL-AUH) i jeden Etihadem (AUH-SGN).


Do jakich programów najlepiej dołączyć oprócz Miles&More?


Dla uporządkowania odpowiedz sobie (albo tutaj) na kilka pytań:

1. Ile razy w ciągu roku będziesz latał i na jakich trasach np. 5x w roku PL-AZJA, 5x w EU, 2x TATL (start zwykle w WAW?).

2. Czy możesz wybrać którą linią lecisz? Firmy często umożliwiają wybór linii albo chociaż sojuszu pod warunkiem że bilet nie jest np. 2x droższy. Idealnie byłoby gdybyś mógł sam wyszukać sobie połączenie a bookingiem i wykupem biletu zajmują się odpowiednie służby.

3. Na czym Tobie najbardziej zależy jeśli chodzi o podróże? Mile do wykorzystania później prywatnie? Status i przywileje / wygoda na lotnisku/podczas lotu?

Mając chociaż odpowiedzi na powyższe trzy pytania można już coś zaplanować. Ilość lotów oraz linii którymi latasz może wpływać na program lojalnościowy który będzie optymalnym wyborem. Niezmiernie ważne są też kierunki - jak latasz z WAW do Azji to trzeba myśleć o innych programach niż jak z WAW do USA/Kanady.

Sam mam teraz podobny problem aczkolwiek jestem dużo bardziej zaawansowany w przemyśleniach, może też odpalę osobny wątek w temacie :D.
Góra
 Profil Relacje PM off
Arekkk uważa post za pomocny.
 
      
#4 PostWysłany: 16 Lip 2015 10:28 

Rejestracja: 09 Lip 2012
Posty: 24
Loty: 16
Kilometry: 13 011
Raczej planuję polatac po Azji i Oceanii, z bazą wypadową w SGN (przez najbliższy rok). Możliwe, że z dużym udziałem Emirates lub Etihad, jeżeli się okaże, że w którejś będę pracował.

No i przyloty do PL, nie konieczne przez/do waw. Najbardziej bezpośrednio do POZ.

I tak, wyższy status, wygoda itd. No i fun ;)
_________________
Podróżujesz z Poznań-Ławica? Napisz do mnie, na pewno na lotnisku pomogę :)
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 16 Lip 2015 10:32 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1214
srebrny
Jezeli bedziesz pracowal dla linii to najpewniej bedziesz mial dostep do biletow "pracowniczych" wiec mil tam nie pozbierasz, ale wolalbym bilety po stawkach dla staffu niz mile ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 17 Lip 2015 10:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Lukispn napisał(a):
Emirates lub Etihad, jeżeli się okaże, że w którejś będę pracował.


no niestety jak wspomniał kolega wyżej mil w ten sposób za bardzo nie pozbierasz, ale pewnie taniej polatasz.

==========================================================================

Skorzystam z okazji (żeby nie otwierać nowego wątku) i wrzucę przemyślenia odnośnie moich preferencji wyboru programu FF.

Latanie:
- 5-7 lotów PL-USA rocznie (może będzie więcej)
- 1 lot long-haul po świecie (destynacja urlopowa więc gdzie bilet poniesie)
- niewykluczam (w razie konieczności) podczas pobytu w USA jakiegoś mileage run
- wszystko raczej w Y chociaż niekoniecznie deep discount, raczej taryfy pośrednie, może przy dobrej cenie Y+.

Zależy mi głównie na wygodzie podczas podróży --> bardziej cenię status i przywileje niż mile same w sobie chociaż te czasem można też wykorzystać właśnie w tym celu.

Obecnie mam statusy A3*G oraz OW Sapphire w BA.

Programy:
M&M - tu raczej jak wiadomo nie poszaleję, przy takim układzie lotów raczej nie ma szans na SEN zwłaszcza że większość taryf nawet tych "droższych" w eco dają tylko 50% mil co sprawia że już FTL jest wyzwaniem.

UAMP - tu już jest lepiej, szansa na *G jest duża (50k mil przy Gold i 75k przy Platinum). Przy odrobinie szczęścia i dodatkowego MR może i nawet 1K. Problem jest tylko z PQD tylko nie wiem czy to obejmuje loty na stocku LH bo tak byłyby w PL wystawiane bilety. Dodatkowe plusy to ECO+ z automatu przy Gold/Plat/1K (mam ponad 190 cm więc to spora zaleta). Jest też trochę lotów z MUC/FRA na metalu UA więc nie trudno byłoby nimi latać.

A3 - przy lotach TATL to raczej tylko benefity *A więc słabo.

TK - słabe połączenia z przesiadkami w IST więc to byłoby wyzwanie, na innych liniach raczej słabo (oprócz LO) wygląda naliczanie mil.

BA - odnowienie Silvera możliwe ale też za statusem nie idą dodatkowe korzyści oprócz tych standardowych. Na Golda raczej szanse małe.

AA - tu zaczyna to wyglądać bardzo ciekawie --> przy dobrym układzie 7-8 lotów do USA + jakiś MR dałoby możliwość uzyskania nawet najwyższego statusu a to już super benefity przede wszystkim 8 upgrade'ów one way. Dodatkowo można by w czasie zbierania mil/punktów spróbować uzyskać status challenge do Platinum (zwykle 200 usd + 10 tys points w 90 dni)

Wiem, że moja analiza jest dość uboga ale na tych trasach za wiele więcej wyboru nie ma (nie analizowałem Sky Team wogole, nie latałem z nimi prawie wcale) ale pytanie czy poza programem AA który jest w moim przekonaniu najlepszym wyborem są inne ciekawe warte uwagi ??

dzięki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 17 Lip 2015 14:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 465
UA - jak już to celować w 1K, 6x GPU to jest największy komfort jaki może program milowy dać. Minusem jest zarobkowanie za wydane dolary, choć można latać np z AC za 100% (ale wtedy bez Y+ czy upgrejdów z GPU). PQD nie liczą puki co dla adresów spoza USA.

AA - jak wyżej, z dodatkowym plusem 8 GPU bez restrykcji klasowych, póki co bez PQD i naliczania od dolara. Minusem jest mniejsza wartość mil i ich mniejsza elastyczność względem UA (zwłaszcza z Polski).
Góra
 Profil Relacje PM off
liczyrzepa70 lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 17 Lip 2015 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Gru 2012
Posty: 158
Przy UA właśnie to naliczanie mil za wydane $$$ jest trochę pokręcone - rozumiem że to dotyczy każdego biletu wystawionego nawet poza US?

Przy AA zaletą też jest 100% bonus milowy już od Platyny czyli po wylataniu 50k mil/pkt (w BA ostatnio to zabrali). Oraz wydaje mi się że łatwiej uzyskać AA ExecPlat niż UA 1k. Zakładając że lecę nawet 10x przez Atlantyk np. do ORD to 10k mil za każde RT (większość pośrednich taryf liczy 100%). W UA to przy tej zadymie nawet nie mam pewności ile lotów muszę zaliczyć (bardziej ile kasy wydać a na to już wpływ jest sporo mniejszy).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 17 Lip 2015 15:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 465
Naliczanie od dolara obowiązuje od każdego biletu 016 jak również od każdego lotu UA. Inne bilety na innych liniach są liczone po stawkach milowych (lepiej lub gorzej). Z tym, że dotyczy to wyłącznie mil premiowym, statusowe nadal naliczane są wedle tabel od dystansu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 17 Mar 2016 00:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 3543
Loty: 2
Kilometry: 2 039
platynowy
Może zaproponuję wątek w którym będziemy mogli sobie doradzać jaki bilet kupić / gdzie skredytować już zakupiony bilet.

Katalizatorem założenia jest mój problem po 2 tygodniowym błogim wolnym.. :|
Co: KRK-LIS 29/03 - 1/04 w *A w eco
Cel: maksymalizacja kredytu do M+B w A3 w cenie do 2100/2200pln

https://matrix.itasoftware.com/#view-flights:research=KRKLIS-LISKRK
No i wyskakuje mi:
~1700pln - LH 4x S lub 2xW+2xS = 4x 500= 2000
~1700pln- LO+TAP 4x V (50%) via WAW = 1864

Da się niewiele większym kosztem wydębić cokolwiek więcej ?
_________________
Jesli planujesz podroz dookola swiata to poczytaj tu o moich.. >>> Relacje
Image


Ostatnio edytowany przez tom971 17 Mar 2016 01:04, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 17 Mar 2016 01:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 756
Loty: 69
Kilometry: 196 395
niebieski
tom971 napisał(a):
Co: KRK-LIS 29/04 - 1/04 w *Aw eco


Lecisz na 11 miechów, czy cofasz się w czasie ? :D
_________________
Relacja z Filipin 2016
Relacja z Filipin 2017 LIVE
Góra
 Profil Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 17 Mar 2016 01:21 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 1496
Loty: 137
Kilometry: 179 897
niebieski
@tom971
Za 2241 zł możesz lecieć Austrianem via VIE (kl. V i W) i masz za to z tego co widzę 4x750=3000 mil.
Jak za drogo to za 1967 zł możesz sobie dołożyć w drodze "tam" drugi stop (KRK-MUC-FRA-LIS) i za to masz w sumie 2250 mil.
Ceny z Matrixa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
tom971 lubi ten post.
tom971 uważa post za pomocny.
 
      
#13 PostWysłany: 26 Mar 2016 12:10 

Rejestracja: 28 Gru 2011
Posty: 4
Korzystam z okazji (żeby nie otwierać nowego wątku) i proszę o radę doświadczonych forumowiczów:
Jestem po lotach Turkish Airlines WAW-IST-KUL (31.01.2016) i z powrotem (1.03.2016) - klasa Y na boarding pass.
Jestem w programie M&M (mam tam mało mil), nie jestem dotąd w M&S.
Latam sporadycznie i kupuję bilety wg kryterium ceny, zależy mi na najlepszym zebraniu mil za ww. loty.
Czy mogę zapisać się teraz do M&S i wystąpić tam o naliczenie mil? - jeśli tak to czy lepiej zdobyć te mile w M&S czy jednak w M&M ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 26 Mar 2016 12:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
Klasa Y na BP oznacza klasę ekonomiczną i nie przesądza o liczbie mil. Jeśli był to jakiś bilet najtańszy, promocyjny to z dużym prawdopodobieństwem wystawiony w klasie rezerwacyjnej W naliczającej się wyłącznie do własnego programu TK wg przelicznika 25% dystansu.
Jeśli jest inna klasa np. L to wtedy - skoro i tak nie planujesz dużo latać - naliczyłbym to do M&M - szkoda się bawić w kilka programów w takiej sytuacji, a w M&M zawsze na coś tam nazbierasz stosunkowo szybko choćby na promocje milowe w LO 5/7 k.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 26 Mar 2016 12:56 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 5388
Loty: 228
Kilometry: 534 135
@Lukispn prosta piłka w sumie. Sprawdź sobie tą stronkę: http://www.wheretocredit.com/polski i będziesz wiedzieć gdzie co najlepiej ulokować.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Profil Relacje PM off
mashacra lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#16 PostWysłany: 26 Mar 2016 12:58 

Rejestracja: 28 Gru 2011
Posty: 4
Dzięki za szybką odp - sprawdziłem i wygląda na to, że jest to niestety klasa rezerwacyjna W.
W związku z powyższym aktualne jest moje kolejne pytanie - czy mogę zapisać się teraz (loty już się odbyły) do M&S i wystąpić tam o naliczenie mil?
Jeśli mogę wstecznie to ile mam na to jeszcze czasu - bo może np tylko do końca marca?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 26 Mar 2016 13:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3394
złoty
http://www.turkishairlines.com/en-int/m ... ng-flights

Załóż konto i spróbuj złożyć claima o naliczenie. Innego wyboru i tak nie masz w tej sytuacji.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off
Mariusz38 uważa post za pomocny.
 
      
#18 PostWysłany: 03 Kwi 2016 00:16 

Rejestracja: 09 Sty 2015
Posty: 32
Hej,

Nie posiadam konta w żadnym programie do zbierania mili. Mam takie pytania, rok temu leciałem do Stanów liniami AirBerlin
1. Czy jest możliwość odzyskania mil które wtedy mi przypadały czy to już przepadło?
2. Latałem też liniami American Airlines i Frontier Airlines, czy można z tych lini zbierać mile w jakimś jednym programie?
3. Gdzie zbierać mile, w aiberlin topbonus czy gdzieś indziej?

W tym roku znów lece do stanów, więc pomyślałem że warto zacząć zbierać te mile, może kiedyś się przydadzą.
Prosze o odpowiedzi na te pytania. Dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 03 Kwi 2016 00:34 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 4804
Loty: 766
Kilometry: 723 906
platynowy
1. Po roku już nie ma szans na naliczenie mil.
2. Frontier to linia niskokosztowa, jak Ryanair. Za loty tą linią nie można zbierać mil (chyba, że mają jakiś swój program?). American Airlines należą do One World - mają swój program, ale też można ich loty naliczać do programów British Airways lub Iberii.
3. Musisz poczytać o tych programach i sam zdecydować w zależności od tego, jak często i jakimi liniami latasz, co jest istotne itd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#20 PostWysłany: 23 Sie 2016 20:39 

Rejestracja: 23 Cze 2015
Posty: 14
Cześć,
Szukałem tu trochę w tematach ale nie znalazłem nic odpowiedniego dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat.
Sprawa dotyczy programów lojalnościowych. Szukuje mi się lot na trasie DUS (lub FRA) - NKG przelot zostanie opłacony przez firmę dlatego cena jest drugorzędną kwestią przy wyborze linii. Ja chciałbym jak najwięcej skorzystać, zbierając mile. Słyszałem (czytałem) że najłatwiej zbiera się mile w sojuszu OneWorld. Czy to prawda, jakie linie w takim razie polecacie na tej trasie?
Ps. W najbliższej przyszłości planuję jeszcze loty do USA a jeszcze w dalszej perspektywie do Ameryki Południowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 101 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group