Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 04 Sty 2014 13:55 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 6447
Loty: 303
Kilometry: 522 266
Jako że z nowym rokiem nastąpił wysyp atrakcyjnych promocji, które być może wynikają z błędów hoteli/pośredników, postanowiłem napisać ten krótki poradnik dla wszystkich co by nieco ostudzić emocję, a nowicjuszy wprowadzić w temat. Postaram się w nim przedstawić kilka zasad i wskazówek jak bezstresowo korzystać z promocji.

1) Rezerwuj tylko gdy rzeczywiście planujesz osobiście skorzystać!
Nie ważne że hotel kosztuje 1gr, nie twórz 60 rezerwacji na 1 dzień bo może wpadniesz pewnego razu na jedną noc gdzieś pomiędzy majem a czerwcem, to wszystkie Ci się przydadzą.
Po pierwsze, zajmujesz miejsca osobom które naprawdę mogły by skorzystać.
Po drugie, dużą ilością rezerwacji przyśpieszasz wykrycie ewentualnego błędu.
Po trzecie, i może dla niektórych najważniejsze – w razie uznania ewentualnego błędu hotel będzie musiał trzymać pokoje puste, nie zarabiając na nich, narazisz więc obiekt na spore straty finansowe.
I na koniec – nie licz że komuś posprzedajesz swoje rezerwacje – najczęściej nie ma możliwości zmiany nazwiska, kiedy indziej automatycznie anulują takie rezerwacje. To się nie uda.

2) Nie dzwoń nigdzie. Nigdy!
Jest to podstawowa zasada przy wszystkich promocjach z podejrzanie niską ceną, nieważne czy lotniczych, czy hotelowych. Dzwoniąc przyśpieszysz wykrycie ewentualnego błędu, jeśli cena zaś nie wynika z błędu nie musisz się o nic martwić. Fajnie że ty już skorzystałeś/łaś i musisz się upewnić że na pewno będzie twoja rezerwacja uznana – ale inni też chcieli by jeszcze skorzystać. I nie, nie ważne że przy tylu rezerwacjach już musieli się sami zorientować – nie tobie to oceniać. Nie dzwoni się nigdy i kropka.

3) Wykryto błąd, promocja nieaktywna. Jakie szanse są na uznanie?
Oczywiście będziesz chciał/chciała o tym się dowiedzieć, przedyskutować itd. Z doświadczenia wiemy że takie puste teoretyzowanie do niczego nie prowadzi, tylko rodzi na forum kłótnie. Jednak dla twojej wiadomości sprawa wygląda następująco. Jeśli rezerwacja była dokonana na stronie booking.com to do niedawna szanse były całkiem spore – w przeszłości serwis ten uznał niejeden taki błąd i wymógł na hotelu jego realizację (wynikało to z regulaminu booking). Jeśli nie udało się wymóc i hotel odstępował od współpracy z booking, pośrednik często proponował nocleg w innym obiekcie (choć nie zawsze o podobnym standardzie) i zwrócenie po powrocie kosztów różnicy. Ostatnio portal zmienił politykę i automatycznie informuje że co prawda hotel wiąże prawnie ważna umowa, jednak nie ma zamiaru on jej realizować.. Z innymi pośrednikami sprawa nie wyglądała tak różowo od początku, i raczej nie uznają błędów. Wniosek jest prosty – jeśli już rezerwować podejrzanie niską cenę to przez booking.com, jednak trzeba się liczyć z możliwością odwołania rezerwacji

4) Nie planuj swoich wakacji pod promocję hotelową nie będąc pewny czy wynika z błędu, i czy będzie uznana!
Twoją rezerwację mogą odwołać, nie kupuj więc lotów, nie bierz urlopu w pracy. Bo możesz się nieprzyjemnie zaskoczyć.

5) Dostałem/łam e-maila z wiadomością że jest to błąd i proponują mi anulację lub w ramach przeprosin „promocyjną” stawkę która jest dla mnie nie do przyjęcia. Co robić?
Sprawa jest prosta – są 2 opcje.
Opcja pierwsza - stwierdzić że szkoda zachodu, nie chce ci się przerzucać z nimi mailami, niech anulują. Jednak skoro zastosowałeś/łaś się do punktu pierwszego tej instrukcji – czyli rezerwację chcesz naprawdę wykorzystać to nie poddasz się tak łatwo.
Opcją drugą jest odpisanie, kulturalnie!, i powołanie się na regulamin sprzedaży danego pośrednika. Na przykładzie jednego z największych hotelowych pośredników - Booking.com, taka wiadomość mogła by wyglądać następująco: dziękuję za wiadomość, jednak zgodnie z regulaminem sprzedaży (ogólnymi warunkami handlowymi) booking.com „Rezerwując pokoje przez system Booking.com wchodzą Państwo w bezpośredni (prawnie wiążący) stosunek umowny z obiektem, w którym dokonują Państwo rezerwacji." oraz "Każdy obiekt przez cały czas pozostaje odpowiedzialny za dokładność, kompleksowość i poprawność (opisowych) informacji (włącznie z cenami i dostępnością) wyświetlanych na naszej stronie." Dlatego dziękuję, ale oczekuję że hotel wywiąże się z zawartej umowy.
Tyle. Taka wiadomość kiedyś niemal gwarantowała pozytywne rozwiązanie sytuacji (sprawdzone osobiście kilkukrotnie). Obecnie może jednak zostać zignorowana - wszystko zależy od skali błędu i strat na które będzie narażony dany hotel.
Nie strasz UOKiK, pozwami sądowymi, policją, nie pisz że wydałeś miliony już na loty itd. - trzymajmy się pewnego poziomu. Inną sprawą jest to, że pośrednicy zazwyczaj mają swoją siedzibę poza Polską i działają w oparciu o prawo lokalne, np booking.com podlega prawu holenderskiemu.
Taka kulturalna wymiana e-maili może trwać jakiś czas – piszesz że jest umowa, oni że jeszcze atrakcyjniejszą cenę proponują, ty że umowa jest na 1gr, oni że ostatecznie mogą obniżyć do 10zł itd.
W tym momencie musisz podjąć decyzję – jeśli zaproponowana cena cię satysfakcjonuje, możesz się zgodzić. Negocjacje pomiędzy hotelem a serwisem pośredniczącym cały czas trwają. Możliwe jest więc że to będzie ostatnia propozycja jaką dostaniesz, a potem hotel odmówi współpracy. Ja osobiście czekam do końca – jeśli się nie uda, trudno. I przez słowo czekam mam na myśli ciągłą wymianę wiadomości. Niestety często pośrednik załącza w wiadomości klauzulę że jeśli nie otrzyma odpowiedzi do dnia takiego godziny tamtej to automatycznie zgadzamy się na anulację/nową stawkę. Więc spokojnie odpisujemy bez zwłoki na kolejne maile.

6) Nie udało się, rezerwację odwołali :(
Podejdź do sprawy spokojnie – jeśli rezerwacja zostanie uznana to fajnie, jeśli nie – trudno. Nie dotknęła cię żadna osobista tragedia, nie ma co rozpaczać. Rezerwowałeś/łaś z świadomością że może się nie udać. Jeśli jesteś innego zdania – takie promocje hotelowe nie są dla ciebie.
Jeśli jednak rezerwowałeś będąc przekonanym że dana cena nie jest wynikiem błędu, a hotel z zupełnie innych powodów próbuje się nie wywiązać z umowy - najlepszy będzie osobisty kontakt z obiektem, niestety od jakiegoś czasu pośrednicy umywają od wszystkiego ręce.

7) Jeśli uważasz że dana cena jest ewidentnym błędem, i nie masz zamiaru korzystać z błędu, uważasz za niemoralne wykorzystywanie ludzkiej pomyłki – cieszymy się, nie prowadź jednak krucjaty na forum
Sprawa moralności wykorzystywania błędów jest sprawą indywidualną. Nie przekonasz osoby nieprzekonanej że to co robi jest złe, że mały hoteli przez nią zbankrutuje itd. Podniesiesz tylko poziom emocji na forum, zacznie się wzajemne obrażanie, a ci co chcą rezerwować nadal będą rezerwować. Omijaj więc te tematy by nie podnosiło ci się ciśnienie :) Oczywiście inną kwestią jest ocena prawna wykorzystywania błędów - tu jednak każdy sam podejmuje decyzje.

Przedstawiony poradnik jest poradnikiem subiektywnym, lecz wydaje mi się że kompleksowym, który mam nadzieję ułatwi korzystanie z hotelowych promocji. Tak więc.. na co jeszcze czekasz, idź zarezerwować hotel 5* za 1gr! :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
15 ludzi lubi ten post.
beea1 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], CommonCrawl [Bot], Proximic [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group