Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 986 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna
Autor Wiadomość
#941 PostWysłany: 18 Maj 2020 16:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2018
Posty: 485
srebrny
Nadał sygnał "mayday", a później zniknął. Poszukiwania samolotu, który mógł zaginąć w okolicach Jaryszewa (woj. wielkopolskie), zakończyły się fiaskiem. Nie wiadomo, co stało się z maszyną, która zniknęła z radarów, a której pilot miał nadać sygnał "mayday".

Do zdarzenia doszło w sobotę 16 maja w godzinach wieczornych. Jak informuje Radio Szczecin, wieża kontroli lotów na poznańskiej Ławicy otrzymała informację o nadaniu sygnału "mayday" przez pilota samolotu. W chwili, kiedy maszyna obniżała swój lot, zniknęła z radaru. Pozycja samolotu była nieznana, jednak poszukiwania rozpoczęto w okolicach Kiszewa.

- Dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach kontaktował się z Dyżurnym z Ośrodka Ruchu Lotniczego w Warszawie i ustalił, że nie było możliwości namierzenia, z jakiej miejscowości sygnał został nadany oraz jaki statek powietrzny go nadał. Poszukiwania zostały wszczęte z uwagi na podejrzenie, że mógł go wysłać pilot z samolotu lecącego nad Kiszewem w stronę Jaryszewa. Ze zgłoszenia mieszkańca Kiszewa wynikało bowiem, że samolot leciał nisko i mógł mieć jakieś problemy. Taka informacja, w połączeniu z nadaniem sygnału o pomoc musiała więc zostać sprawdzona - wyjaśniła mł.asp. Sandra Chuda z Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach w rozmowie z portalem Młode Wronki.

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci ... olotu.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#942 PostWysłany: 18 Maj 2020 19:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 563
Loty: 43
Kilometry: 77 912
niebieski
Jedna osoba nie żyje, a jedna jest ranna po tragicznym wypadku samolotu zespołu akrobacyjnego Kanadyjskich Sił Powietrznych.

https://www.o2.pl/informacje/katastrofa ... 160892033a

i filmik .....

Góra
 Relacje PM off  
 
#943 PostWysłany: 19 Maj 2020 16:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lis 2015
Posty: 598
Loty: 100
Kilometry: 216 440
złoty
Wydawało mi się, że większość samolotów lata na nafcie lotniczej Jet-A1, a śmigłowce na benzynie lotniczej Avgas 100LL. Co w takim razie pilot zatankował do tego śmigłowca? Pb98?
https://egarwolin.pl/artykul/helikopter ... 002570.amp
_________________
Relacja z wyprawy na wulkan Yake Dake w Alpach Japońskich

Relacja z Gruzji
Góra
 Relacje PM off
wtak lubi ten post.
 
 
#944 PostWysłany: 22 Maj 2020 12:32 

Rejestracja: 12 Lut 2020
Posty: 141
niebieski
https://www.express.co.uk/news/world/12 ... al-Airport

Rozbił się samolot pasażerski linii Pakistan International Airlines, lot Lahore - Karaczi.
Świeża sprawa, więc w ciągu paru godzin będzie się pojawiał update sytuacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#945 PostWysłany: 22 Maj 2020 12:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 1765
Loty: 134
Kilometry: 362 216
złoty
Samolot ze 107 osobami na pokładzie [Airbus A320] rozbił się w pobliżu Karaczi w Pakistanie. Maszyna leciała z Lahaur do międzynarodowego lotniska Dźinnaha, jednego z najbardziej ruchliwych lotnisk w Pakistanie.

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/pakist ... ie/441c3tg
Góra
 Relacje PM off  
 
#946 PostWysłany: 22 Maj 2020 13:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 480
Loty: 175
Kilometry: 234 638
niebieski
Airbus A320 operujący dla Pakistan International Airlines, lot PK-8303 rozbił się minutę przed lądowaniem na lotnisku KHI (Karachi). 99 osób na pokładzie.

https://www.ndtv.com/world-news/pakistan-international-airlines-pia-flight-from-lahore-crashes-near-karachi-airport-reports-news-agency-ani-quoting-pak-media-2233419
Góra
 Relacje PM off  
 
#947 PostWysłany: 23 Maj 2020 01:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 92
niebieski
tutaj ostatnie fragmenty komunikacji pomiędzy pilotami a wieżą podczas feralnego lotu A320 Pakistan International Airlines:

_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#948 PostWysłany: 23 Maj 2020 09:57 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 252
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Jest również nagranie z cctv

Góra
 Relacje PM off  
 
#949 PostWysłany: 23 Maj 2020 12:05 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 767
złoty
Ile osób zginęło na ziemi?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#950 PostWysłany: 24 Maj 2020 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 92
niebieski
@neverstopexploring na razie oficjalnie nikt
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#951 PostWysłany: 24 Maj 2020 12:11 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 337
niebieski
Wstępne raporty wskazują na to, że zapomnieli o podwoziu przy pierwszej próbie lądowania, uszkodzili silniki szorując nimi o pas i po odejściu na drugi krąg stracili ciąg.
Góra
 Relacje PM off  
 
#952 PostWysłany: 24 Maj 2020 12:19 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2286
platynowy
Co znaczy zapomnieli?
Stwierdzenie ze piloci zapomnieli o podwoziu jest bardzo dziwne.
Jak bedziecie mieli wiecej info to piszcie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#953 PostWysłany: 24 Maj 2020 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 92
niebieski
pytanie czy to jest technicznie/aerodynamicznie możliwe? Że prawie wylądowali bez podwozia ( poza tym komputer na odpowiedniej wysokości ostrzegłby ich o braku wysuniętego podwozia, chyba, że coś się zepsuło i system pokazywał, że podwozie jest wysunięte), dotknęli gondolami silników pasa i odeszli na drugi krąg? Bo w takiej sytuacji odległość między ogonem a ziemią byłaby bardzo mała, co z kolei mogłoby doprowadzić do gwałtownego zetknięcia się ogona z ziemią, co również mogłoby doprowadzić do katastrofy już w tamtym momencie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#954 PostWysłany: 24 Maj 2020 12:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 80
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Zdjęcie, zobaczcie na pobrudzone gondole:
Image

Tu cała analiza:

Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#955 PostWysłany: 24 Maj 2020 14:20 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 767
złoty
Nie uwierzę, że nikt na ziemi czy w budynkach nikt nie zginął, wiadomo jak w tamtych rejonach wyglądają podobne ulicę a spadająca kupa żelastwa z prędkością kilkuset km na godzinę zwyczajnie by wszystkich poszatkowala, która była tam godzina w momencie katastrofy?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#956 PostWysłany: 24 Maj 2020 17:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 80
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Po prostu niewiarygodne szczęście. Z danych pakistańskich wynika, że na ziemi 4 osoby ranne (poparzenia), uszkodzonych zostało 10 samochodów i 19 domów.

Przytarcie gondolami o pas potwierdzone przez komisję wypadkową. Ślady na płycie lotniska:

Image
https://www.airlive.net/breaking-new-photos-confirm-engines-of-pia-a320-pk8303-touched-the-runway-before-the-go-around/

Załoga nie miała wypuszczonego podwozia, nie zgłaszała problemów z nim, tarła silnikami 700 metrów zanim się zorientowała, że coś jest nie tak i odeszła w GA. Mogło dojść wtedy do uszkodzeń hydrauliki, ale jeszcze nie łopat, więc odlecieć mogli. Problemy z łopatami zaczęły się wyżej, w rezultacie obydwa silniki się wyłączyły i de facto był to lot ślizgowy.

Wyjaśnienie na teraz jest takie, że podwozie się złożyło w momencie zetknięcia z płytą przy zbyt dużej prędkości i nieustabilizowanym podejściu. Wtedy przytarli o płytę. Wszystko wyjdzie po zbadaniu czarnej skrzynki (znaleźli).
Góra
 Relacje PM off
como lubi ten post.
 
 
#957 PostWysłany: 24 Maj 2020 20:11 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 767
złoty
Złożyło się podwozie i robili GA? To na co liczyli? Że drugie podejście po GA bez podwozia będzie łatwiejsze i z otartymi silnikami? Czemu skoro się złożyło to nie zostali na pasie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#958 PostWysłany: 24 Maj 2020 20:15 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 650
złoty
Może sytuacja tak ich zaskoczyła, że w te kilka sekund (lub część sekundy) nie przemyśleli dogłębnie sprawy a jak podnieśli maszynę to już było "po ptokach"
Góra
 Relacje PM off  
 
#959 PostWysłany: 24 Maj 2020 20:19 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 767
złoty
Przecież w takiej sytuacji nie ma czasu na przemyślenia tylko na pewno jest procedura , która na pewno nie jest taka, że jak stracili podwozie to się robi GA.

Poza tym, przez 700 metrów nie wiedzieli, że nie mają podwozia? Przecież na pewno w kokpicie coś ich o tym poinformowało.


Image

Ta ulica musiała być pusta w momencie katastrofy skoro tam nikt nie zginął....
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#960 PostWysłany: 24 Maj 2020 20:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2015
Posty: 1148
platynowy
Podrzucam jeszcze artykuły na OMAAT. Link tutaj
_________________
If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid the people, you might better stay at home.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 986 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group