Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2175 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 109  Następna
Autor Wiadomość
#1721 PostWysłany: 15 Lut 2024 14:10 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2883
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
@Kashpir Definicja poważnego incydentu i wypadku zawiera w sobie m.in. śmierć bądź poważne obrażenia w wyniku kontaktu z samolotem, bądź jego częścią, która się od niego odłączyła.
Czyli, np. ktoś podczas boardingu spadł ze schodków i złamał rękę, to mieści się to w powyższej definicji.
Góra
 Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
 
#1722 PostWysłany: 19 Lut 2024 09:46 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2494
Loty: 268
Kilometry: 359 251
złoty
Zderzenie E195 ze słupem urządzeń lotniskowych po starcie wczorajszego lotu Air Serbia BEG-DUS
https://avherald.com/h?article=5151ede4&opt=0
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1723 PostWysłany: 28 Lut 2024 15:07 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1771
niebieski
Ciekawy wypadek śmigłowca Bell w Kolumbii.
https://aviation-safety.net/wikibase/352022
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1724 PostWysłany: 29 Lut 2024 20:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2963
niebieski
Katastrofa śmigłowca ratowniczego w Norwegii koło Bergen. 6 osób załogi, wszystkie wyciągnięto z wody, jedna zmarła (pielęgniarka, będąca częścią zespołu)..
https://www.pap.pl/aktualnosci/smiertel ... -norweskim
Część lotów śmigłowców jest zawieszona do piątku (decyzje firm olejowych, m.in. Equinor, dla którego latał ten rozbity). Na razie przyczyny nie są znane. Akcja ratunkowa była trudna, ze względu na pogodę (fale i wiatr). Załogę wyciągano z wody na raty, bo jako pierwszy doleciał helikopter który był w pobliżu już od jakiegoś czasu w powietrzu, i nie miał wystarczającej ilości paliwa, żeby podjąć i zabrać wszystkich od razu.
Śledzę trochę w Norweskiej prasie. Na razie nie ma dokładnych informacji. Rozmawia się o podjęciu wraku, szacuje się że jest na głębokości 300m.

Z flightradar24 i analizy zapisów wynika, że ostatni sygnał wysłał ok 120m nad poziomem morza, a niecałe 3 minuty później uruchomił się sygnał alarmowy (kontakt z wodą). Ludzie zostali podjęci z wody ok 50 minut później.
W prasie dyskusje na podstawie wywiadu z komisją badania wypadków (norweską). Ten typ śmigłowca miał 3 poważne awarie/wypadku w ciągu ostatnich 3 lat. Utrata oleju, mechaniczne uszkodzenie jednego z silników, i uszkodzenie skrzyni biegów (tutaj najprawdopodobniej nieprawidłowa naprawa serwisowa). Trochę się o tym dyskutuje, bo to jeden z popularniejszych modeli śmigłowców obsługujących ruch na platformy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1725 PostWysłany: 10 Mar 2024 14:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 11704
HON fly4free
Na lotnisku w San Francisco podczas startu maszyny linii United Airlines od samolotu oderwało się koło i spadło na pobliski parking. Koło uszkodziło kilka samochodów. Maszyna musiała awaryjnie lądować niedługo po starcie.
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... tu/8gb4478
Góra
 Relacje PM off  
 
#1726 PostWysłany: 10 Mar 2024 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 1927
złoty
^^^Czyli typowy Boening - coś odpadło :D
https://www.boeingstore.com/products/if-its-not-boeing-im-not-going-t-shirt-2
Góra
 Relacje PM off  
 
#1727 PostWysłany: 10 Mar 2024 16:58 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6977
Loty: 551
Kilometry: 1 149 516
Co się dzieje w tych stanach. Alaska i United w ciągu dwóch tygodni tyle awarii..
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#1728 PostWysłany: 10 Mar 2024 17:24 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7052
HON fly4free
Piloci zasnęli za sterami samolotu
Cytuj:
[...] Dwóch pilotów indonezyjskich linii lotniczych [Batik Air] zasnęło w trakcie lotu z Sulawesi do Dżakarty.
[...] Według raportu w trakcie lotu przez 28 minut samolot nie był kontrolowanych przez obecnych w kokpicie pilotów, ponieważ obaj spali.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1729 PostWysłany: 10 Mar 2024 18:54 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 666
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
oskiboski napisał(a):
Co się dzieje w tych stanach. Alaska i United w ciągu dwóch tygodni tyle awarii..


Wg https://avherald.com/ było więcej.
Dobrze, że ten lot, w którym piloci zasnęli to Azja a nie USA i Airbus a nie Boeing, bo jeszcze na forum byłby wysyp postów typu "zakupiłem bilet na lot w USA/Boeingiem czy mam prawo, w trosce o moje życie, zrezygnować z refundacją po tylu doniesieniach medialnych o awariach".
A tak nieco bardziej serio, tak jak widzimy z linkowanego wykazu, incydentów i zdarzeń jest o wiele więcej, niż donoszą media.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1730 PostWysłany: 11 Mar 2024 11:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 11704
HON fly4free
Co najmniej 50 pasażerów zostało rannych, gdy samolot LATAM gwałtownie zaczął się zniżać z "powodów technicznych":
https://www.paddleyourownkanoo.com/2024 ... l-problem/
Góra
 Relacje PM off  
 
#1731 PostWysłany: 11 Mar 2024 22:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1761
Loty: 218
Kilometry: 476 321
srebrny
Ciekawy wątek tego LATAM, na avherald piszą o zawieszce komputera i self restart.
_________________
R.

Pierwsze raz w Afryce: https://www.fly4free.pl/forum/a-na-koniec-ktos-ci-powie-ze-nic-z-tej-afryki-nie-widziales,213,175117
Pojechaliśmy z nastolatkami w kilkumiesięczną podróż dookoła świata: W sto dni dookoła świata
Góra
 Relacje PM off  
 
#1732 PostWysłany: 11 Mar 2024 22:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2963
niebieski
To zawsze lepiej niż "zresetuj mi to" ;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
J29 lubi ten post.
 
 
#1733 PostWysłany: 11 Mar 2024 23:12 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 2494
Loty: 268
Kilometry: 359 251
złoty
BrunoJ napisał(a):
zresetuj mi to


Klasyk
https://bezpieczenstwo.dlapilota.pl/sit ... 359_RK.pdf
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1734 PostWysłany: 12 Mar 2024 07:35 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 666
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
zawiert napisał(a):
Ciekawy wątek tego LATAM, na avherald piszą o zawieszce komputera i self restart.


To co piszą, to dywagacje i komentarze, jak to na internetowym forum, nie ma podstaw by przywiązywać do nich znaczenie.
Już samo stwierdzenie, że "zawiesił się komputer i to było przyczyną" brzmi dziwacznie dla kogoś, kto ma choćby ogólne pojęcie o systemach i układach B787. Ciekawe który to komputer z kilkudziesięciu czy więcej będących na wyposażeniu samolotu. W samym układzie sterowania są - o ile dobrze pamiętam - cztery zespoły "komputerów". W nich jest moduł odbierający dane o locie, położeniach sterów i położeniach sterownic, przekazuje do do modułu obliczającego parametry (ten obliczającego nie ma w czwartym zespole komputerów), następnie komunikują się z pozostałymi dwoma i wypracowują wspólną decyzję jaki sygnał przekazać na np. ster wysokości. Jeśli nie działałaby jeden moduł obliczający parametry, to są jeszcze pozostałe. Jeśli wszystkie by nie działały, to nadal można skutecznie i bezpiecznie sterować samolotem wykorzystując funkcje tych bloków i modułów, które działają. Poza tym, samolot leciał na FL 410 a zatem jak się domyślam na autopilocie. A zatem gdyby nawet - jak piszą - nagle utracono wskazania na monitorach (co może świadczyć albo o awarii monitora, albo jednego z tzw. graphic generator który wysyła sygnał na poszczególne monitory, to mówimy o braku wskazań a nie o nagłej zmianie parametrów lotu samolotu sterowanego przez autopilota.
Mając dane do dokumentacji można by ewentualnie przeanalizować, co by się stało w przypadku odłączenia jednego z zespołów CCR Cabinets - jest to skrzynka, w której są m.in. karty a oprogramowaniem sterującym praca poszczególnych systemów. No ale są dwa CCR Cabinets, ważne oprogramowanie jest na kartach w jednym i drugim.
Niestety ale zbyt dawno się o tym uczyłem i nie pamiętam szczegółów, jak działają poszczególne systemy i układy w B787.
Niemniej, może i przyczyną był jakiś problem z odłączeniem czy zresetowaniem ale samo stwierdzenie, że przyczyną był komputer brzmi dla mnie bardzo nieprofesjonalnie, jakby jeden komputer odpowiadał za bezpieczeństwo kluczowych systemów i tym samym całego samolotu.
Góra
 Relacje PM off
11 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1735 PostWysłany: 12 Mar 2024 10:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1761
Loty: 218
Kilometry: 476 321
srebrny
hej @Przemm - jasna sprawa, wolę jednak dyskusje na avherald niż na forum onetu :),

Co do samego "resetu" to jednak coś na rzeczy jest link (pierwszy z brzegu)
No i idąc dalej to dwa maxy zdaje się klapły o ziemię zabierając ze sobą kilkaset dusz też ze względu na błąd softu (przy czym natura błędu była oczywiście inna)
_________________
R.

Pierwsze raz w Afryce: https://www.fly4free.pl/forum/a-na-koniec-ktos-ci-powie-ze-nic-z-tej-afryki-nie-widziales,213,175117
Pojechaliśmy z nastolatkami w kilkumiesięczną podróż dookoła świata: W sto dni dookoła świata
Góra
 Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
 
 
#1736 PostWysłany: 12 Mar 2024 12:22 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 666
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
@zawiert
owszem, poziom dyskusji na Avherald jest nieporównywalnie wysoki z tym na Onecie czy podobnym portalu, ale bywają tam też takie ogólnikowe stwierdzenia jak wspomniana hipoteza resetu. bez żadnych dodatkowych szczegółów i podania związku z tą sytuacją.
Zaś co do wymagań resetu zasilania B787 co ileś dni, to już dawno to stwierdzono i władza lotnicza (FAA) w 2016 roku i później wydała dyrektywy zdatności nakazujące określone działania a władza europejska przyjęła je do stosowania. Potem była chyba modyfikacja i wgranie nowego oprogramowania, które pozwalało zakończyć obowiązek resetowania.
Góra
 Relacje PM off
zawiert lubi ten post.
 
 
#1737 PostWysłany: 13 Mar 2024 20:41 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12077
Loty: 535
Kilometry: 836 619
Usterka prezydenckiego samolotu w USA - Andrzej Duda ma wrócić innym, z międzylądowaniem na Azorach https://wiadomosci.onet.pl/swiat/usterk ... dy/yt5d8r9
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
 
 
#1738 PostWysłany: 16 Mar 2024 10:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 11704
HON fly4free
skrzat napisał(a):
Co najmniej 50 pasażerów zostało rannych, gdy samolot LATAM gwałtownie zaczął się zniżać z "powodów technicznych":
https://www.paddleyourownkanoo.com/2024 ... l-problem/
Przemieszczenie fotela było przyczyną nagłego zniżania?
https://dlapilota.pl/wiadomosci/swiat/p ... e-znizanie

---
Znów "coś" odpadło :(
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... sa/t1c6s9c
Góra
 Relacje PM off  
 
#1739 PostWysłany: 16 Mar 2024 11:31 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 666
Loty: 197
Kilometry: 684 568
niebieski
skrzat napisał(a):
skrzat napisał(a):
Co najmniej 50 pasażerów zostało rannych, gdy samolot LATAM gwałtownie zaczął się zniżać z "powodów technicznych":
https://www.paddleyourownkanoo.com/2024 ... l-problem/
Przemieszczenie fotela było przyczyną nagłego zniżania?
https://dlapilota.pl/wiadomosci/swiat/p ... e-znizanie


To można zrozumieć. Samolot leciał na autopilocie na wysokości przelotowej. Jeżeli nastąpiło nagłe przemieszczenie się fotela i skutkiem tego było wychylenie sterownicy-wolantu (bo pilot oparł się o sterownice albo odruchowo ją chwycił) to przy pewnym wychyleniu sterownicy nastąpi odłączenie autopilota a samolot zacznie reagować na wychylenie sterów wywołane przemieszczeniem wolantu. Czy tak było? Może, za mało wiemy ale wg jest to bardziej logiczne niż wcześniejsze doniesienie o odłączeniu czy resecie jakiegoś komputera.
Na marginesie, odjechanie niezablokowanego fotela do tyłu przy starcie czy przechodzeniu na wznoszenie może być bardzo niebezpieczne. Bo pilot trzyma ręce na sterze/wolancie i może łatwo dojść do gwałtownego pociągnięcia na siebie steru/wolantu - ale to w innym przypadku, bo tu mieliśmy lot poziomy na dużej wysokości.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
meczko uważa post za pomocny.
 
 
#1740 PostWysłany: 16 Mar 2024 12:02 

Rejestracja: 21 Mar 2018
Posty: 1848
złoty
Wg WSJ (za paywallem, wklejam artykuł z BBC) do przemieszczenia fotela doszło wskutek przypadkowego zwolnienia blokady przez stewarda serwującego posiłek pilotowi.
https://www.bbc.com/news/business-68580950

To byłoby tak głupie, że aż niewiarygodne - raczej pasuje do komedii w stylu "Czy leci z nami pilot" niż prawdziwego życia. Pytanie czy lokalizacja tej blokady i sposób zwalniania nie jest kolejnym przebłyskiem inżynieryjnego geniuszu?
Góra
 Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
 
 [ 2175 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 109  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group