Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 2076 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 104  Następna
Autor Wiadomość
#1681 PostWysłany: 06 Gru 2023 15:28 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24068
Stwierdzono, że w ponad 100 samolotach komercyjnych linii lotniczych na całym świecie (w tym w Europie, USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji) znajdowało się podrabiane części do samolotów i sfałszowane dokumenty brytyjskiej firmy „AOG”. dyrektor w centrum skandalu

https://twitter.com/AlexInAir/status/17 ... 4211885213
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
wtak uważa post za pomocny.
 
 
#1682 PostWysłany: 28 Gru 2023 19:59 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 453
Loty: 12
Kilometry: 19 617
sliwa122 napisał(a):
Katastrofa samolotu w Nepalu. Na pokładzie było ponad 70 osób

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-k ... Id,6535877

Została podana przyczyna tej katastrofy:
https://www.rp.pl/wypadki/art39630171-n ... yli-silnik
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1683 PostWysłany: 02 Sty 2024 10:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4667
srebrny
Płonący Japan Airlines na tokijskim HND 😔
https://twitter.com/i/status/1742111065150984467
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1684 PostWysłany: 02 Sty 2024 10:47 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24068
Tu wideo ewakuacji z samolotu.
Dobrze ze nie ma debili z walizkami

https://x.com/AUSTROHNGARO2/status/1742 ... 38591?s=20


Ostatnio edytowany przez Zeus, 02 Sty 2024 10:56, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
KamcioPL lubi ten post.
wtak uważa post za pomocny.
 
 
#1685 PostWysłany: 02 Sty 2024 10:50 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2692
złoty
Strasznie to wygląda ale i u nas Onet/interia i na X (Twitter) są informacje, że nikt nie zginął - oby się potwierdziły.
https://wydarzenia.interia.pl/zagranica ... Id,7244562
Góra
 Relacje PM off  
 
#1686 PostWysłany: 02 Sty 2024 11:26 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24068
Wszyscy paxy uratowani

https://twitter.com/AbroadInJapan/statu ... 6775817289

Niestety personel samolotu straży przybrzeżnej (5 osób) nie żyje

Straż przybrzeżna poinformowała że los pięciu z sześciu członków załogi pozostaje nieznany. Dodała że kapitan zdołał się ewakuować

Update z 13:00

5 osób nie żyje a jeden przeżył w samolocie straży przybrzeżnej
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1687 PostWysłany: 02 Sty 2024 16:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3074
HON fly4free
"Dym w kabinie szczypał jak cholera. To było piekło. Nie mieliśmy pojęcia, dokąd idziemy, więc po prostu wybiegliśmy na zewnątrz. Panował chaos - mówił jeden z pasażerów."

Nagrania z wnętrza samolotu:
https://twitter.com/alto_maple/status/1 ... -bylo.html
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#1688 PostWysłany: 02 Sty 2024 16:49 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24068
Oraz wstępne info, od Airbusa

https://twitter.com/AlexInAir/status/17 ... 1689935345
Góra
 Relacje PM off
Garmond lubi ten post.
 
 
#1689 PostWysłany: 02 Sty 2024 17:17 

Rejestracja: 23 Sie 2022
Posty: 307
Loty: 105
Kilometry: 231 322
Wyglądało to bardzo kiepsko, nie wiem na ile to robota modelu samolotu, współpracy ludzi, ale szacun że nikt nie zginął.
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#1690 PostWysłany: 03 Sty 2024 09:36 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24068
Fotki A350 JAL

Image

Image

Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#1691 PostWysłany: 03 Sty 2024 17:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 3074
HON fly4free
"Dane z transkrypcji rozmów pilotów z wieżą kontroli lotów lotniska w Tokio ujawniły, że samolot straży przybrzeżnej, który zderzył się z pasażerskim Airbusem 350 na lotnisku w Tokio, nie miał pozwolenia na start. Informację podały japońskie władze, które analizują okoliczności tego tragicznego wypadku.

"Ujawniamy obiektywne materiały. Wierzę, że będą one częścią dowodów, które pomogą w śledztwie dotyczącym przyczyn wypadku" — powiedział na konferencji prasowej japoński minister ziemi, infrastruktury, transportu i turystyki Tetsuo Saito, cytowany przez TVN24. Minister zaznaczył jednocześnie, że na tym etapie prowadzonego dochodzenia nie może udzielić więcej informacji.

Z zapisów rozmów wynika, że piloci pasażerskiego Airbusa 350 mieli pozwolenie na lądowanie, ale druga maszyna nie otrzymała zgody na start. Mimo to, samolot straży przybrzeżnej znalazł się na pasie startowym. Kapitan, który w wyniku wypadku doznał poważnych obrażeń, utrzymuje natomiast, że otrzymał zgodę na start."
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#1692 PostWysłany: 03 Sty 2024 18:53 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6754
Loty: 523
Kilometry: 1 104 302
Pytanie czy Japonczycy zwalą na mały samolocik by nie ugodzić w JAL. Czy taka była prawda. Pewnie gdzieś pojawi się nagranie w końcu
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#1693 PostWysłany: 03 Sty 2024 20:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2023
Posty: 54
Garmond napisał(a):
"Z zapisów rozmów wynika, że piloci pasażerskiego Airbusa 350 mieli pozwolenie na lądowanie, ale druga maszyna nie otrzymała zgody na start. Mimo to, samolot straży przybrzeżnej znalazł się na pasie startowym. Kapitan, który w wyniku wypadku doznał poważnych obrażeń, utrzymuje natomiast, że otrzymał zgodę na start."


@oskiboski z komentarza wyżej wynika że zapisy już zostały przeanalizowane, co jednoznacznie wskazuje na winę "małego samolociku". Pytanie na ile to potwierdzone info - źródło nie zostało podane.
_________________
SUBSKRYBUJ mój kanał na >>> YouTube <<<
Góra
 Relacje PM off  
 
#1694 PostWysłany: 03 Sty 2024 20:09 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 3209
złoty
@oskiboski
@Garmond
Tu jest częściowe nagranie: https://edition.cnn.com/videos/world/2024/01/03/japan-airlines-haneda-airport-crash-audio-video-ripley-cnntm-vpx.cnn

Ciężko z tego stwierdzić na co miał zezwolenie a na co nie miał ten mały samolocik.
Raczej na pewno duży miał zgodę na lądowanie.
Góra
 Relacje PM off
como lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1695 PostWysłany: 03 Sty 2024 21:27 

Rejestracja: 08 Mar 2022
Posty: 453
Loty: 12
Kilometry: 19 617
Garmond napisał(a):
"Kapitan, który w wyniku wypadku doznał poważnych obrażeń, utrzymuje natomiast, że otrzymał zgodę na start."

Jeszcze dziś w NBC News w "Today" o 13.00CET mówili że kapitan który przeżył jest w stanie krytycznym. Wg mnie to mało prawdopodobne żeby obie te wiadomości były prawdziwe :D
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1696 PostWysłany: 04 Sty 2024 09:53 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2854
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Na AvHerald (bardzo szanowane i uznane źródło) pojawiło się zdjęcie z wydrukiem tranksrypcji rozmowy pilotów z ATC, z której jasno wynika, że Dash dostał zgodę na kołowanie do punktu oczekiwania przed pasem, natomiast Airbus dostał zgodę na lądowanie.
Całość tutaj: https://avherald.com/h?article=5132b9fe&opt=0
Image
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
DMW uważa post za pomocny.
 
 
#1697 PostWysłany: 04 Sty 2024 09:57 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 703
niebieski
Nagrania są dostępne. JAL miał zezwolenie na lądowanie. Zezwolenie na start dla Dasha jest bez znaczenia (ba, może wręcz jakby je miał to by nie doszło do zderzenia, bo by wystartowali przed lądującym), bo nie mieli w ogóle zezwolenia na zajęcie pasa. Ostatnie zezwolenie które dostali i które poprawnie powtórzyli pozwalało im dojechać do punktu oczekiwania przed pasem. A mimo wszystko wjechali na pas i stali tam prawie 50 sekund zanim uderzył w nich lądujący A350.
Kapitan Dasha nie był pilotem, który prowadził korespondencję z ATC.
Z potencjalnych przyczynków to istotne może być:
- długie kołowanie Dasha po lotnisku (NYT podawał w jednym z artykułow informację, że trwało niemal godzinę), co w połączeniu z priorytetem ze względu na misję załogi mogło doprowadzić do "zafixowania" na jak najszybszym starcie (tylko w takim wypadku czemu stali te 50 sek? To potwornie długo),
- niedziałające stopbary,
- brak działającego radaru groundowego/systemu ostrzegającego o runway incursion/jakies ograniczenia widzialności tej części tego pasa z TWR - albo cokolwiek innego co było powodem tego, że kontroler przez kilkadziesiąt sekund nie zauważył, że Dash stoi na pasie (pomimo braku zezwolenia).

To takie IMO na podstawie aktualnie dostępnych materiałów.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#1698 PostWysłany: 04 Sty 2024 15:49 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 9056
@QbaqBA z tego co czytałem to Dash nie miał transpondera ADS-B w ogóle zamontowanego
Góra
 Relacje PM off  
 
#1699 PostWysłany: 04 Sty 2024 16:32 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 703
niebieski
Też o tym czytałem, ale to akurat niespecjalnie istotne z pkt widzenia ATC. Radary ruchu naziemnego są co do zasady pierwotne, więc samolot będzie na nich widoczny niezależnie od tego w co jest wyposażony. Jesli będzie to sam radar pierwotny, to na ekranie będzie samo echo bez opisu co to za pojzd/statek powietrzny, ale w większości przypadków są wspomagane w inny sposób (niekoniecznie ADS-B, chociażby Mod S., w który Dash był wyposażony). Inna sprawa jest taka, że nie znalazłem (ale też nie specjalnie głęboko szukałem) informacji o żadnych systemach dozorowania na Hanedzie, ale ciężko mi sobie wyobrazić że jedno z największych lotnisk na świecie takowego nie posiada...
Góra
 Relacje PM off  
 
#1700 PostWysłany: 04 Sty 2024 16:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 937
niebieski
Nie mam zamiaru dywagować o przyczynach ale kilka katastrof miało podobny przebieg i QbaqBA w ostatnim podpunkcie podaje wg mnie najbardziej prawdopodobny, a więc brak oznaczeń świadomości pilotów o tym że zamiast być w miejscu oczekiwania wjechali na pas.


https://en.wikipedia.org/wiki/1996_Quin ... t_disaster ale tu jeszcze pamiętam coś ze światłami pozycyjnymi samolotu, że zlewały się z oświetleniem pasa, ale to może inny wypadek.

Dodatkowo katastrofa w Mediolanie. Gdzie był z tego co pamiętam problem oświetleniem i oznaczeniem pasa i piloci nawet nie wiedzieli gdzie są.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2076 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 104  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group