Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 987 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Następna
Autor Wiadomość
#961 PostWysłany: 25 Maj 2020 08:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 83
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
neverstopexploring napisał(a):
Poza tym, przez 700 metrów nie wiedzieli, że nie mają podwozia? Przecież na pewno w kokpicie coś ich o tym poinformowało.


Najprawdopodobniej wiedzieli od razu, ale przez 700 metrów nie udało im się skutecznie poderwać maszyny do góry. Z danych wynika, że miejsc silniejszych zetknięć z płytą jest trzy, co by znaczyło, że dopiero za czwartą próbą oderwania się odlecieli.

Sygnały systemów samolotu o problemach z podwoziem na pewno mieli. Dlaczego na to nie zwrócili uwagi i dlaczego nie dali o tym znać kontroli lotu - dowiemy się pewnie po analizie czarnej skrzynki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#962 PostWysłany: 25 Maj 2020 09:43 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 768
złoty
To jaka jest procedura w przypadku utraty /problemów z podwoziem w momencie już de facto zetknięcia z pasem?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#963 PostWysłany: 25 Maj 2020 09:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 83
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Żadna. A dokładniej tylko jedna - masz bezpiecznie wylądować. Prawidłowo po zetknięciu się gondoli silnika z pasem nie powinno się robić GA.

Na obecną chwilę trudno spekulować czy oni mieli świadomość, że silniki uszkodzili (bo to, że przyrządy pokazywały uszkodzenie podwozia, to bezsporne). Być może uznali, że prędkość przyziemienia jest za duża i stąd GA. Wiedza, którą mamy dziś, wskazuje na to, że do katastrofy doszło z powodów technicznych oraz z powodu błędów załogi, bo na pewno przy pierwszym przyziemieniu podwozie nie było wysunięte. Kluczem do zrozumienia co się stało jest poznanie przyczyny dlaczego przy pierwszej próbie lądowania mieli za dużą prędkość i zbyt stromą ścieżkę zejścia. Być może już wtedy mieli problemy techniczne, ale wtedy powstaje pytanie dlaczego nie dali o tym znać kontroli lotów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#964 PostWysłany: 25 Maj 2020 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2017
Posty: 1604
Loty: 444
Kilometry: 706 825
platynowy
Jest prawdopodobne, ze schodzili za stromo, sila rzeczy ze zbyt duza predkoscia, dlatego podwozie sie nie wysunelo.
Ponizej obszerny, sensowny komentarz spod notki na OMAAT.

Cytuj:
ATC says:
May 24, 2020 at 12:55 pm

While of course nothing will be official until the report is released, it is human nature to speculate and there is nothing wrong with some informed speculation and opinion based on what is known.
We know that the aircraft made a highly unstabilised approach. It went around and both engines contacted the runway. During the go-around both engines failed and the aircraft did not have sufficient height to make it back to the airport.

Firstly, this is an attempted landing that should never have been made.
Unstabilised approaches are an absolute no-no at every major airline and the single most significant cause of landing accidents.
This approach was a level beyond unstabilised and I am honestly having a hard time believing this crew ever thought about salvaging it.
OPKC is 100ft above sea level, so on a standard 3 degree glidepath should be 3,000ft 10 miles from the threshold.
Looking at the ILS chart at 4DME they should have been at 1362ft.
That they were 5 miles out at 3000ft almost double the altitude they should have been at should in every circumstance result in abandoning the approach and trying again.
The rate of descent and speed required to make this approach work would have been astronomical.

Secondly we know both engines contacted the ground, the only explanation for that happening is that the landing gear was not down at all. Both engines cannot contact the ground with the gear down, and if it was a case the gear was down but retracted early on a go-around then the main gear doors would have been left behind on the runway during gear retraction as they come down below the height of the engine nacelles.

So some reasonable deductions………….
1) If there had been a known gear problem before landing it is absolutely inconceivable that the crew would have said nothing. This is an emergency situation in every circumstance.
Gear is normally lowered on glideslope intercept around 8-10 miles out, on a stable approach that is plenty of time to re-cycle and if unsure request an inspection from the ground and a go-around to troubleshoot and if necessary prepare for a belly landing, which over the years we have seen can be safely achieved almost every time.

2) We know the approach was highly unstable. The rate of descent required from that position to make the runway would have been at least 2-3 times the normal descent rate. Such a high energy maneuver so close to the ground is incredibly dangerous. It would also make it impossible to slow the aircraft down. Its basic physics that an airplane can’t go down and slow down.

3) Doing what they were attempting to do would have set all kinds of alarms off in the flightdeck. The GPWS would have been going crazy with “whoop, whoop pull up” and “sink rate” warnings

4) Its highly possible that there were so many warnings that some less severe warnings would have been supressed. For example the “Too low gear” warning would not override a GPWS Pull Up.

5) As Stuart described the A320 gear will not lower above 260kts. However the gear lever will move to the down position. Its possible that the crew lowered the gear lever but being above 260kts the gear did not extend. Given the many rushed elements we know of this approach its very plausible that the landing checklist was either not completed or very hurried. Rather then verify “3 green” they may have seen the lever down and believed the gear was extended.

6) Once the engines contacted the runway they would have been severely damaged. Its highly probable that oil began leaking out of both engines until they ran dry and failed. That would have happened quite quickly. From the video we can hear on the readback of the climb instruction the thrust increasing, so we know the engines were producing thrust initially after the go-around. Fuel exhaustion can likely be ruled out.

So while we will have to wait officially to see what happened one thing is certain, the first chain in the incident was the decision to continue with a badly unstable approach.
This is not an issue confined to one particular part of the world, it is a curse industry wide.
Many of the leading airlines now download random samples from flight recorders looking for breaches of SOP’s. Responsible operators have a zero tolerance policy for unstable approaches and any crew caught landing from one, even a successful and uneventful landing can be subject at a minimum to disciplinary action.
Unstable approaches have killed far too many people over the years, its really time to drop the hammer on airlines and pilots that still think its OK to salvage a landing from an approach that has become a little unstable never mind one like this that should never have even been attempted.
_________________
Także = również / też
Tak że = więc / zatem / dlatego
Tak, że = tak bardzo, że / w taki sposób, że
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#965 PostWysłany: 25 Maj 2020 13:51 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 2706
platynowy
artykul z pazdziernika

Besides the staff at lower positions and cabin crew, 10 pilots have also been dismissed from service after their degrees were found fake.
https://www.dawn.com/news/1512621
https://simpleflying.com/shocking-5-pak ... -licenses/


zajeci niestabilnym podejsciem do ladowania, zapomnieli opuscic podwozie

"The aural warning in the cockpit appears to be of landing gear not down and locked." Preoccupation due to an unstablised approach could lead to to pilots missing out some warnings,’’ said a senior B747 examiner.
https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 915278.cms


pytanie tez o ramadan i jesli, to jego wplyw na kondycje pilotow.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#966 PostWysłany: 27 Maj 2020 13:26 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 339
niebieski
warsawreceiver napisał(a):
Żadna.


O proszę. Mam nadzieję, że przedstawisz coś na poparcie tezy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#967 PostWysłany: 27 Maj 2020 13:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 83
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Tam był ciąg dalszy. ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#968 PostWysłany: 31 Maj 2020 20:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 347
Loty: 126
Kilometry: 141 751
niebieski
po raz drugi Bobrowniki k/Łowicza:
Na polu za filią GOK w Bobrownikach, a zatem blisko lotniska, spadł na ziemie ultralekki samolot. Według relacji mieszkańców – zahaczył skrzydłem o ziemię, po przetoczył się po kartoflisku.
https://lowiczanin.info/wypadek-samolot ... rownikach/
Góra
 Relacje PM off  
 
#969 PostWysłany: 04 Cze 2020 08:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 83
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Według najnowszych danych pilot PIA, który rozbił się w Karaczi, podczas lądowania dwukrotnie zignorował instrukcje kontrolera lotów, by odstąpił od procedury lądowania. Podchodził zbyt stromo i zbyt szybko. Przyczyną katastrofy najprawdopodobniej nie były problemy techniczne z podwoziem.

Niestety zmarła jedna osoba, poparzona odłamkami na ziemi.
Góra
 Relacje PM off
Aga_podrozniczka uważa post za pomocny.
 
 
#970 PostWysłany: 14 Cze 2020 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 2801
złoty
Wczoraj krótkotrwała wichura zniszczyła balon do lotów widokowych w Krakowie :(
Jako, że to statek powietrzny, to wrzucam.
https://pogoda.interia.pl/wiadomosci/ne ... Id,4552067
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#971 PostWysłany: 14 Cze 2020 19:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 7209
HON fly4free
Kolizja dwóch A320 w Sankt Petersburgu:
https://samchui.com/2020/06/14/2-a320-c ... uZe8EX7SUk
Góra
 Relacje PM off  
 
#972 PostWysłany: 16 Cze 2020 18:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 564
Loty: 43
Kilometry: 77 912
niebieski
Samolot F-15C Eagle wpadł do Morza Północnego na wysokości miasta Middlesbrough w północnej Anglii


https://www.o2.pl/informacje/katastrofa ... 257442528a
Góra
 Relacje PM off  
 
#973 PostWysłany: 18 Cze 2020 09:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2014
Posty: 347
Loty: 126
Kilometry: 141 751
niebieski
Odessa:
https://www.o2.pl/informacje/katastrofa ... 383625088a
Góra
 Relacje PM off  
 
#974 PostWysłany: 24 Cze 2020 16:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2019
Posty: 83
Loty: 8
Kilometry: 10 502
niebieski
Czytam i po prostu oczom nie wierzę:

Cytuj:
Błąd pilotów oraz ich rozkojarzenie były przyczyną katastrofy lotniczej w Karaczi 22 maja, w której zginęło 98 osób - wynika z przedstawionego w środę wstępnego raportu pakistańskiej komisji. Piloci mieli ignorować ostrzeżenia i być rozproszeni dyskusjami o koronawirusie.

Wyniki dochodzenia przedstawił w parlamencie minister lotnictwa Ghulam Sarwar Khan.

98 ofiar

Do katastrofy doszło w wigilię kończącego ramadan święta Eid al-Fitr, kiedy Airbus A320 pakistańskich linii Pakistan International Airlines (PIA) rozbił się na kilometr przed płytą lotniska. W katastrofie zginęło 97 pasażerów oraz przebywająca na miejscu katastrofy dziewczynka.

Jak stwierdził w parlamencie Khan, samolot był w 100 procentach sprawny i przygotowany do lotów, a całą winę ponoszą piloci, których pewne zachowania były "niezrozumiałe". Chodzi np. o wysunięcie, a później ponowne schowanie podwozia samolotu w odległości 5 mil morskich od lądowania. Zdaniem Khana powodem błędów mogło być ich skupienie na rozmowie o pandemii koronawirusa, która dotknęła ich rodziny.

- Koronawirus zdominował ich umysły (...) Kiedy byli w pozycji do lądowania, zostali ostrzeżeni przez kontrolerów, ale potem jeden z nich powiedział "dam radę", po czym znów zaczęli dyskutować o pandemii - opowiadał Khan.

Prawie 40 proc. pilotów z fałszywymi licencjami

Jak zauważa agencja Reuters, tekst raportu nie wspomina o rozmowach pilotów, ale mówi o tym, że nie działali zgodnie z protokołem, zignorowali kilka ostrzeżeń kontrolerów dotyczących m.in. zbyt dużej prędkości i lądowali ze schowanym podwoziem, wobec czego silniki samolotu zetknęły się z płytą lotniska podczas pierwszej próby lądowania, co spowodowało ich zapłon.

Khan wyjawił również, że wszczęta w ubiegłym roku kontrola w pakistańskich liniach lotniczych ujawniła, że prawie 40 proc. pilotów w Pakistanie posiada fałszywe licencje, uzyskane za pomocą oszustw na egzaminach, fałszerstw lub załatwiania pracy po znajomości.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-06-24/katastrofa-samolotu-w-karaczi-podano-przyczyne/
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#975 PostWysłany: 24 Cze 2020 16:55 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 2301
platynowy
To jest szok
Khan wyjawił również, że wszczęta w ubiegłym roku kontrola w pakistańskich liniach lotniczych ujawniła, że prawie 40 proc. pilotów w Pakistanie posiada fałszywe licencje, uzyskane za pomocą oszustw na egzaminach, fałszerstw lub załatwiania pracy po znajomości.
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
 
#976 PostWysłany: 24 Cze 2020 17:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 794
Loty: 332
Kilometry: 311 071
srebrny
Zlot f4f 2021 w Karaczi , tylko dla twardzieli :)


Ostatnio edytowany przez Abcn, 28 Cze 2020 14:29, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
 
#977 PostWysłany: 27 Cze 2020 14:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 419
niebieski
Wykryto 262 pilotów z podrobionymi licencjami w Pakistanie, z czego 141 pracowało w pakistańskim narodowym przewoźniku Pakistan International Airlines (PIA). Żeby naświetlić skalę problemu PIA zatrudnia łącznie 450 pilotów. :shock:
Trochę się już nalatali, bo wszyscy piloci bez uprawnień zostali zatrudnieni przed 2018 rokiem. ;)

https://gandhara.rferl.org/a/pakistan-g ... 93742.html
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Relacje PM off  
 
#978 PostWysłany: 27 Cze 2020 15:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 1179
złoty
Jest na głównej:
http://www.fly4free.pl/linia-150-pilotow-bez-uprawnien/
Góra
 Relacje PM off  
 
#979 PostWysłany: 28 Cze 2020 13:28 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 653
złoty
Warszawa - mały samolot spadł na Bemowie
https://wiadomosci.onet.pl/warszawa/mal ... ie/wjjpe53
Góra
 Relacje PM off  
 
#980 PostWysłany: 30 Cze 2020 16:36 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 14559
Loty: 382
Kilometry: 498 911
amphi napisał(a):
Wykryto 262 pilotów z podrobionymi licencjami w Pakistanie, z czego 141 pracowało w pakistańskim narodowym przewoźniku Pakistan International Airlines (PIA). Żeby naświetlić skalę problemu PIA zatrudnia łącznie 450 pilotów. :shock:
Trochę się już nalatali, bo wszyscy piloci bez uprawnień zostali zatrudnieni przed 2018 rokiem. ;)

https://gandhara.rferl.org/a/pakistan-g ... 93742.html



I jest ban UE na loty PIA z/do UE

https://www.facebook.com/AeronewsGlobal ... 2158841530

Od 1 lipca na 6 miesięcy z option na 3 kolejne
Góra
 Relacje PM off
warsawreceiver lubi ten post.
 
 
 [ 987 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 46, 47, 48, 49, 50  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group