Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Incydenty i katastrofy lotnicze
incydenty-i-katastrofy-lotnicze,191,105150
Strona 112 z 121

Autor:  smariuu [ 12 Cze 2025 11:49 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Nie wiadomo czy dane z fr24 są ok bo bywa z tym różnie - ale start z połowy pasa ???

Autor:  Pecel87 [ 12 Cze 2025 11:56 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Też na to zwróciłem uwagę, ale tam tak dziwnie taxiwaye są tylko do połowy pasa, nie zmienia faktu, że ~1900m na 787 wydaje się trochę mało. QR w sumie też tak startuje stamtąd a EK robi zawrotkę ~300m dalej.

Autor:  hansel [ 12 Cze 2025 11:57 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Tego nie mógł nikt przeżyć. Ranni to pewnie osoby na ziemi. Sam lot wyglądał na kontrolowany do samego końca, jakby zawiodło oprogramowanie. Oby nie uziemili wszystkich 787 do czasu wyjaśnienia.

Autor:  trocha [ 12 Cze 2025 11:59 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

wydaje mi się, że to znowu zbyt daleko idący wniosek. Skąd ta część o "kontrolowaniu" do końca i błędzie oprogramowania?

Autor:  bigosm [ 12 Cze 2025 12:06 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Przecież wieża powinna wiedzieć jaki komunikat nadał pilot mając sytuację awaryjną...

Autor:  Przemm [ 12 Cze 2025 12:14 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Na razie nie ma co wyrokować w sprawie "kontrolowania do końca" czy jego braku i awarii oprogramowania. A w ogóle to jakiego oprogramowania? Ten samolot to wiele systemów zarządzanych przez "komputery" - karty procesorowe sterujące praktycznie wszystkim - są takie dwie skrzynki zwane Common Core Resource Cabinet odpowiedzialne za komunikację pomiędzy poszczególnymi systemami i oprogramowanie w komputerach nadzorujących i realizujących komendy układu sterowania, które są oddzielnymi urządzeniami. W tym samolocie, poza nielicznymi, nie ma nawet klasycznych bezpieczników a wirtualne: wchodzi się (korzystając z ekranu i stron statusu) w poszczególne systemy i klikając wyłącza bezpiecznik do obsługi (wymiana jakiegoś podzespołu), do tego można dodać opis, kto wyłączył i z jakiego powodu. To oczywiście działania obsługowe, prowadzone na ziemi ale pokazują skalę skomputeryzowania samolotu.

Co do kontrolowania, jeśli piloci byli przytomni, to kontrolowali. Ale to nie znaczy, że panowali nad samolotem - to są dwa różne pojęcia bardzo często błędnie używane. Niemniej czy i w jakim stopniu panowali, czy zawiniło jakieś (jakie?) oprogramowanie - mimo znajomości działania systemów B787 (dawne czasy ale coś w głowie zostało) nie podejmuję się z tak nikłych danych ocenić stopnia kontrolowania, panowania, świadomych działań, rodzaju awarii itd.

Autor:  skrzat [ 12 Cze 2025 12:28 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

A może po prostu katastrofa jest wynikiem błędu ludzkiego, np. pilot miał wczoraj imprezę i nie do końca myślał trzeźwo? Albo źle obliczono masę startową / nie wysunięto klap itp.?
Nie spekulujmy, tylko poczekajmy spokojnie na wyjaśnienie przyczyn wypadku przez odpowiednie służby / komisję.

Autor:  czeskipepik [ 12 Cze 2025 12:33 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Czy ktoś może zobaczyć klapy?
https://www.ndtv.com/shorts/video-shows ... off-951662

Autor:  Przemm [ 12 Cze 2025 12:42 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

@skrzat
Teoretycznie start bez klap powinien wywołać alarm-ostrzeżenie o niewłaściwej konfiguracji do startu - ale piszę, co mi się wydaje na podstawie ogólnej wiedzy i zasad lecz nie mogę tego poprzeć konkretną i sprawdzoną informacją z dokumentacji tego typu samolotu.
Ale możliwe są rożne błędy, jak jest złe obliczenie parametrów i osiągów do startu typu błędna masa czy nieprawidłowo ustawiona wartość ciągu chociażby.

Autor:  brzemia [ 12 Cze 2025 13:23 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Pozdrawiamy dziennikarzy tvp info. Moze by podać nazwę forum?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka

Autor:  Pecel87 [ 12 Cze 2025 13:40 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

A co mówili bo wyłączyłem jak pani się zaczęła zastanawiać czy lot z Indii do UK lot międzykontynentalny.

Autor:  brzemia [ 12 Cze 2025 13:41 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Powiedziała ze na jednym forum internetowym trwa dyskusja czy klapy były wysunięty.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka

Autor:  Anonymous [ 12 Cze 2025 13:43 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Ooo w TVP Info nadają zza płotu lotniska... w Londynie

Autor:  tropikey [ 12 Cze 2025 13:46 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

brzemia napisał(a):
Pozdrawiamy dziennikarzy tvp info. Moze by podać nazwę forum?

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Bądźmy bardziej pokorni. Jest jeszcze lotnictwo.net.pl i tam też piszą o klapach ;)

Autor:  Pecel87 [ 12 Cze 2025 13:50 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Było o potokach pasażerów na trasie Tuluza - Boston, o f4f wspomną w kontekście dealu Oman Air może. Absolutne kino.

Autor:  abelincoln [ 12 Cze 2025 14:06 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

To co, wniosek do moderacji, by było +5 punktow statusowych za wzmiankę w tvp info? :D

Autor:  Garmond [ 12 Cze 2025 14:13 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Za TVP należy się 10.

Autor:  dominiq1920 [ 12 Cze 2025 14:21 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

smariuu napisał(a):
Nie wiadomo czy dane z fr24 są ok bo bywa z tym różnie - ale start z połowy pasa ???


To też pierwsze na co zwróciłem uwagę - wcześniej ten sam lot tych linii brał trochę większy rozbieg

Załączniki:
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.41.png
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.41.png [ 1019.57 KiB | Obejrzany 851 razy ]
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.14.png
Zrzut ekranu 2025-06-12 o 14.12.14.png [ 800.62 KiB | Obejrzany 851 razy ]

Autor:  brzemia [ 12 Cze 2025 14:27 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Oderwać się oderwał. Wygląda jakby nie miał ciągu żeby się odpowiednio wznosic

Wyslane z telefonu przez Tapatalka

Autor:  Zeus [ 12 Cze 2025 14:29 ]
Temat postu:  Re: Incydenty i katastrofy lotnicze

Kontynuujemy przetwarzanie danych ze źródeł odbiorczych indywidualnie. Dodatkowe przetwarzanie potwierdza, że ​​#AI171 wystartował, korzystając z pełnej długości pasa startowego 23 w Ahmedabad. RWY 23 ma długość 11 499 stóp. Samolot cofnął się do końca pasa startowego przed rozpoczęciem rozbiegu.

Image

https://x.com/flightradar24/status/1933138841214611760

Strona 112 z 121 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/