Autor: | lluukk [ 01 Cze 2025 10:54 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Niezwykły incydent na pokładzie samolotu. Nagi steward... https://wiadomosci.wp.pl/niezwykly-incy ... 362056896a |
Autor: | vincenz [ 02 Cze 2025 13:06 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
@oskiboski z tego co widzę to był Tecnam jednej ze szkół lotniczych. Gdzie w takim razie mają się szkolić przyszli piloci? Na trawnikach na których nie lądują komercyjne samoloty? |
Autor: | oskiboski [ 02 Cze 2025 20:28 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Np poza godzinami operacji innych |
Autor: | vincenz [ 03 Cze 2025 09:35 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Jakie to godziny w przypadku takiego Poznania, gdzie jak wiadomo ruch komercyjny urywa głowę. Weź proszę pod uwagę czas między wschodem i zachodem słońca, jako że spora część szkolenia może odbywać się tylko w takiej porze. |
Autor: | Przemm [ 03 Cze 2025 10:31 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
vincenz napisał(a): @oskiboski z tego co widzę to był Tecnam jednej ze szkół lotniczych. Gdzie w takim razie mają się szkolić przyszli piloci? Na trawnikach na których nie lądują komercyjne samoloty? A o jakim etapie szkolenia mówimy? Bo na zatłoczone lotnisko komunikacyjne może polecieć pilot-kursant w ramach szkolenia do PPL(A), który nie radzi sobie dostatecznie chociażby z korespondencją czy orientacją na nieznanym, dużym lotnisku - tzn. teoretycznie jest przygotowany ale w praktyce są emocje, stres, deficyt czas i trudno mówić o pewności. A może być to też doświadczony pilot w ramach zaawansowanego szkolenia. Oczywiście mam na myśli loty szkolne z instruktorem. Ten pierwszy dopiero się uczy a zatem jeszcze nie umie, ten drugi też się uczy czy doszkala (chce zdobyć uprawnienie na przykład) ale umie latać i wie jak w praktyce sobie radzić w intensywnym ruchu a na takim lotnisku może już wiele razy bywał. Co prawda były to loty VFR ale ma obycie. Czy każdy z nich powinien bezdyskusyjnie lecieć na zatłoczone lotnisko? Wg mnie ten pierwszy nie, dla niego lot na lotnisko komunikacyjne, na którym natężenie ruchu zbliżone jest do do Radomia byłoby stosowniejsze niż rzucenie na głęboką wodę i lot na lotnisko zbliżone do Okęcia. A tak w ogóle, zawsze można argumentować że nawet Okęcie to nic w porównaniu do najbardziej ruchliwych lotnisk świata a zatem jak ma się przygotować do latania na takich? Jasne że tak można uważać. Ale wszystko powinno być odpowiednio stopniowo dobrane, bo metodyka szkolenia na tym ucierpi i efekt końcowy także. Dużo tez zależy od poziomu odniesienia. Gdy ktoś podstawowo do PPl szkoliłby się na lotnisku takim jak Rzeszów i leciał do Poznania, Katowic czy nawet na Okęcie, to inaczej, niż gdy latał tylko na dwóch lotniskach aeroklubowych o niewielkim ruchu a na kręgu nigdy nie było więcej niż dwa samoloty. A tak przy okazji, dużo latałeś tzw. awionetkami ![]() |
Autor: | vincenz [ 03 Cze 2025 16:37 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
@Przemm na Ławicy szkolą się zarówno piloci do PPL(A) od zera jak i zawodowcy to ATPLa. Moim zdaniem korzystniej dla uczącego się jest zaczynać od razu na lotnisku z przestrzenią kontrolowaną, gdzie trzeba umieć i się poprawnie komunikować i sprawnie pomykać w ruchu komercyjnym. Mamy też w kraju takie potworki, jak Babice, gdzie jest ciasno, krąg nadlotniskowy nie przypomina w ogóle standardowego kręgu a i ruch potrafi być całkiem spory. O ile można kwestionować sensowność prowadzenia szkoleń na takim lotnisku jak Okęcie ze względu na natężenie ruchu i różnicach prędkości między General Aviation a tzw. heavy metalem, o tyle taki Modlin, Ławica czy inna Łódź już jak najbardziej. Idealnie jest na Jasionce gdzie GA ma swój pas, który znajduje się w przestrzeni kontrolowanej i do dyspozycji jest też "normalny" pas dla ruchu komercyjnego. Sam się uczyłem na jednym z trawników i pamiętam jakim wielkim przeżyciem było polecenie na kilka kręgów na lotnisko kontrolowane. I żałuję, że nie miałem okazji podczas szkolenia polatać po większej ilości tego typu lotnisk. Miałem też okazję kilkukrotnie porobić low passy (bez dotykania pasa bo, wiadomo, cebula żeby nie płacić ![]() Do czego zmierzam: w każdym z tych przypadków mój Diamond mógł powiedzieć: ok, to tyle, nie lecimy dalej, ląduj tutaj i blokuj pas. Bo gaźnik zalodzi, bo kolektor dolotowy się odczepi, bo zawór na cylindrze pęknie jak i z miliona innych powodów. Ponadto, podczas szkolenia instruktorzy (aktywni zawodowo piloci, którzy po części też są ATC) powtarzali: jak coś się dzieje, to najlepiej lecieć na kontrolowane, bo tam będą mogli najlepiej pomóc w kryzysowej sytuacji. A w takiej sytuacji argument, że jakiś Ryanair będzie musiał poczekać 30 minut aż dwóch gości zepchnie Tecnama na trawę jest naprawdę mało istotny. |
Autor: | jimi [ 05 Cze 2025 06:42 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Co najmniej siedem osób rannych, gdy FR8 BER-MXP wpadł w turbulencje.Samolot został przekierowany do Memmingen. https://www.aviation24.be/airlines/ryan ... urbulence/ https://www.flightradar24.com/data/flights/fr8 |
Autor: | lluukk [ 05 Cze 2025 18:38 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Odwołane wszystkie loty w Modlinie - awaria: https://wiadomosci.wp.pl/wszystkie-loty ... 036651424a |
Autor: | jean [ 05 Cze 2025 19:55 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
już działa, właśnie wylądowało TFS i ląduje NAP |
Autor: | Yaneck [ 11 Cze 2025 07:21 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
8 czerwca na lotnisku Porto Belo w Brazylii doszło do przerażającego incydentu: samolot Embraer Phenom 300 wystartował równo z helikopterem i obie maszyny zbliżyły się na niebezpieczną odległość kilku metrów. Kolizji udało się uniknąć. Lotnisko nie posiada wieży kontroli lotów. Załącznik: PortoBelo.JPG [ 24.77 KiB | Obejrzany 917 razy ] https://web.de/magazine/panorama/videos ... r-41062414 |
Autor: | Dryblas [ 11 Cze 2025 20:03 ] | ||
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze | ||
W Norwegii Boeing 737-800 Getjet Airlines (operujący dla Wizzaira) w wyniku błędu przy wypuszczaniu pasażerów się wział i usiadł na ogonie. ![]() Żródło I usiadł
|
Autor: | szfarcjeger [ 12 Cze 2025 10:53 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
W Indiach rozbił się samolot https://www.rp.pl/wypadki/art42517121-s ... -w-indiach |
Autor: | Zeus [ 12 Cze 2025 10:58 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Aktualizacje na żywo katastrofy samolotu w Ahmedabad: Lot Air India do Londynu rozbija się po starcie ![]() https://www.cnbctv18.com/india/ahmedaba ... 620039.htm Samolotem biorącym udział w zdarzeniu jest Boeing 787-8 Dreamliner o rejestracji VT-ANB https://x.com/flightradar24/status/1933086087682904336 |
Autor: | Pecel87 [ 12 Cze 2025 10:59 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Pierwsza katastrofa 787 ![]() |
Autor: | benedetti [ 12 Cze 2025 11:14 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Moment katastrofy: https://x.com/kumarvijaydesai/status/19 ... 63170?s=46 |
Autor: | Zeus [ 12 Cze 2025 11:23 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
https://x.com/Turbinetraveler/status/19 ... 3491112967 Jak ktoś przeżył to tylko cudem ULC Indii już wydał komunikat |
Autor: | Pecel87 [ 12 Cze 2025 11:27 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Trzeba poczekać na coś wiarygodnego bo już wrzucają newsy, że spadł bo 5 minutach od startu, ale na teren, który jest zaraz za pasem startowym co się średnio składa. |
Autor: | szfarcjeger [ 12 Cze 2025 11:28 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Wideo ze szpitala w Ahmadabadzie pokazują chaos na tamtejszej izbie przyjęć. Na miejsce przyjeżdżają karetki z poszkodowanymi w katastrofie, którzy mają widoczne na ciele oparzenia. Z uwagi na drastyczność nie zamieszczamy tych materiałów https://wiadomosci.onet.pl/swiat/katast ... n=newsy_sg |
Autor: | bigosm [ 12 Cze 2025 11:41 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Na tym filmie z x co lata to widać jakby lądował, jakieś problemy po stracie i powrót na lotnisko ? Nie dociągnął do pasa chyba. |
Autor: | trocha [ 12 Cze 2025 11:44 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Trochę możemy teraz wróżyć z fusów, ale z pierwszych doniesień nie wynika jakby zaczął "wracać", to co widać na filmie to opadanie, nie wiem, czy można powiedzieć, że to próba lądowania, czy po prostu stopniowa utrata wysokości |
Strona 111 z 121 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |