Autor: | Yaneck [ 17 Maj 2025 18:52 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Samolot Lufthansy leciał dziesięć minut bez pilota Udostępniony został raport z dochodzenia hiszpańskiego organu dochodzeniowo-śledczego CIAIAC w sprawie poważnego incydentu, który miał miejsce 17 lutego 2024 r. Samolot Lufthansy przelatywał nad Hiszpanią przez dziesięć minut, niekontrolowany, na autopilocie. Kapitan był w toalecie, jego drugi pilot zemdlał.Mimo że nieprzytomny drugi pilot najprawdopodobniej nieumyślnie wykonał ruch sterami, samolot był w stanie kontynuować stabilny lot dzięki aktywnemu autopilotowi. Według raportu, w tym czasie rejestrator rozmów zarejestrował dziwne dźwięki w kokpicie, co wskazywało na ostry stan zagrożenia zdrowia. Dopiero po około dziesięciu minutach kapitanowi udało się otworzyć drzwi bezpieczeństwa do kokpitu, korzystając z kodu awaryjnego. Zaledwie miesiąc wcześniej ukończył szkolenie na wypadek takich sytuacji kryzysowych. Pięć razy bezskutecznie próbował wprowadzić normalny kod otwierający drzwi, co spowodowało włączenie się dźwięku brzęczenia w kokpicie, dzięki czemu drugi pilot mógł otworzyć drzwi. Stewardesa próbowała również nawiązać kontakt z drugim pilotem za pomocą telefonu pokładowego. Drzwi zabezpieczające, które mają zapobiegać porwaniom samolotów, nie mogą zostać otwarte siłą. https://www.tagesschau.de/ausland/europ ... t-100.html |
Autor: | lluukk [ 17 Maj 2025 18:59 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
A czy to nie powinno być tak, że nie zostaje jedna osoba w kokpicie i jak jeden z pilotów wychodzi to powinien być w kabinie ktoś z personelu? |
Autor: | brzemia [ 17 Maj 2025 19:00 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Zalezy od linii Wyslane z telefonu przez Tapatalka |
Autor: | Yaneck [ 17 Maj 2025 19:10 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
W raporcie wezwano Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) do zachęcenia operatorów linii lotniczych do ponownej oceny odpowiednich wytycznych dotyczących bezpieczeństwa. Wskazane jest, aby w kokpicie zawsze znajdowała się druga upoważniona osoba, na wypadek gdyby jeden z pilotów musiał ją opuścić, aby skorzystać z toalety lub wykonać inne zadania. |
Autor: | oskiboski [ 17 Maj 2025 19:20 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Nic ta grupa Lufy się nie uczy na błędach. |
Autor: | Zibid [ 22 Maj 2025 17:36 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
W SAN DIEGO niewielki samolot spadł na dzielnicę mieszkalną. W ogniu stanęło 15 domów https://wiadomosci.wp.pl/tragedia-w-san ... TK13W1JACZ |
Autor: | Anonymous [ 27 Maj 2025 13:48 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Awaria silnika w Wizz https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... e-plakali/ |
Autor: | brzemia [ 27 Maj 2025 13:58 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Ciekawe jak brzmiał drżący głos. Wiem ze dla niego to byl piewnie pierwszy taki przypadek ale szkolą sie setki razy na wypadek takiej sytuacji a i samolot na 1 silniku jest zdolny do bezpiecznego kontynuowania lotu do najblizszego lotniska. Chyba swiadek podkoloryzowal Wyslane z telefonu przez Tapatalka |
Autor: | Tomo14 [ 27 Maj 2025 14:00 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
A "schowanie" stolików i zapięcie pasów nie nadało odpowiedniego poziomu dramatyzmu ? ![]() |
Autor: | Zeus [ 27 Maj 2025 14:09 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Wystarczy tytuł przeczytać i wiadomo ze będzie szambo Chwile grozy na pokładzie samolotu z Gdańska. "Ludzie modlili się, płakali" |
Autor: | Anonymous [ 27 Maj 2025 14:14 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Spadał tak 40 minut: https://www.flightradar24.com/data/flights/w61613 |
Autor: | skrzat [ 27 Maj 2025 14:31 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Tomo14 napisał(a): A "schowanie" stolików i zapięcie pasów nie nadało odpowiedniego poziomu dramatyzmu ? ![]() No i to, że stewardessy szybciej chodziły ![]() Wiem, że takie sytuacje są stresujące dla pasażerów, ale niech nie "gadają głupot", które potem są powtarzane przez media. Np. "zatrzymanie się samolotu w powietrzu". WTF? Pilot zatrzymał samolot, aby chwilę pomyśleć, co zrobić? Jeśli tak, to mógł chociaż "zjechać" na pobocze, a nie blokować trasę ![]() |
Autor: | brzemia [ 27 Maj 2025 14:34 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
To akurat subiektywnie mogł odczuć. Nagła zmiana ciągu silnika moze powodować odczucie zmiany prędkości lub nawet zatrzymania. Błędnik szaleje a nie ma się punktu odniesienia. Wyslane z telefonu przez Tapatalka |
Autor: | Pecel87 [ 27 Maj 2025 14:37 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Najważniejsze, że emerytowany pilot kukuruźnika z pozycji fotela pasażera ocenił, że wszystkie procedury, których nie zna zostały przeprowadzone prawidłowo! |
Autor: | Yaneck [ 27 Maj 2025 15:35 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Dobrze, że pilot włączył światła awaryjne. |
Autor: | vincenz [ 27 Maj 2025 17:34 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Dobry clickbait. Dla laików sytuacja może się wydawać przerażająca, ale z punktu widzenia bezpieczeństwa nie było tu nic niebezpiecznego. Samolot pasażerski musi być w stanie wznosić się z wymaganym minimalnym gradientem przy maksymalnej masie startowej o jednym silniku. To rzekome "spadanie" to zapewne było zniżanie do wysokości, na której samolot może się utrzymać w powietrzu z odpowiednią prędkością na jednym silniku (na wykresie z FR24 widać zniżanie do FL200). Czy załoga zrobiła wszystko co należy? Wykaże to dochodzenie, bo będzie to zakwalifikowane jaki incydent lotniczy. |
Autor: | jimi [ 29 Maj 2025 19:36 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Kiedy już wydawało się, że wszystko w temacie zostało powiedziane... ... wjechał Tap Madl, Law Ajland, Aleksandr "Szasza" Muzheiko....cały na biało. A zresztą, poczytajcie sami: https://www.onet.pl/styl-zycia/plejada/ ... 9,0898b825 |
Autor: | Dryblas [ 30 Maj 2025 20:59 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
Jak donosi kanał na X , na lotnisku POZ awaryjne ladowanie awionetki, urwane koła. Samoloty linii lotniczych odchodzą na drugi krąg lub zmieniają destynacje. https://x.com/i/status/1928520190611902590 |
Autor: | oskiboski [ 30 Maj 2025 23:04 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
I nadal uważam,że lotniska cywilne to nie miejsca na awionetki. Rok temu awaryjne lădowanie awionetki w WAW.. zaorała pas na 2godziny.. |
Autor: | Przemm [ 31 Maj 2025 06:40 ] |
Temat postu: | Re: Incydenty i katastrofy lotnicze |
To gdzie miałyby latać awionetki, jeśli nie na lotniskach cywilnych? Przecież nie na wojskowych ![]() |
Strona 110 z 121 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |