Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 1680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Następna
Autor Wiadomość
#1521 PostWysłany: 22 Mar 2023 04:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 1114
Loty: 347
Kilometry: 366 100
niebieski
Image

Intencjonalne zagłuszanie i jamming komunikacji z CNSS i RADALT samolotów regularnych linii lotniczych na Morzu Południowochińskim, Morzu Filipińskim i wschodniej części Oceanu Indyjskiego przez chińskie okręty WRE. Testowanie możliwości jammingu na cywilach.

Ewentualne skutki dla jakiegoś samolotu pasażerskiego mogą być katastrofalne.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1522 PostWysłany: 22 Mar 2023 11:16 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8927
Nie jest to takie rzadkie, na dolocie do Bejrutu też to występuje (zagłuszanie 121,5, problemy z systemem GPS)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1523 PostWysłany: 26 Mar 2023 23:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1542
Loty: 236
Kilometry: 226 750
złoty
FR1897 26.03.2023 NAP-GDN 21:50 początkowo opóźniony o prawie godzinę wystartował i awaryjnie wylądował na FCO.
Problemy ze sterownością. Hotel zapewniony. @marcino123 @BZG na pewno coś więcej później napiszą.
https://www.flightradar24.com/data/flig ... 7#2faa4ddb
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#1524 PostWysłany: 27 Mar 2023 10:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 10635
HON fly4free
Uzupełniając powyższy post @Martinuss, zaplanowany lot FCO-GDN na 11:05 będzie opóźniony o co najmniej 5h.
Góra
 Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
marcino123 uważa post za pomocny.
 
 
#1525 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:20 

Rejestracja: 17 Sie 2012
Posty: 118
Uzupełniam jako pasażer tego lotu, wczorajszy lot z Neapolu - tak jak wspomniano wyżej problemy ze sterownością, mało brakowało do nieszczęśliwego zakończenia, ostatecznie udało się wylądować na FCO, w tej chwili czekamy na inny samolot. Miał być wylot o 11:05, niestety został przesunięty o 4-5 godzin ale może być i później - oczywiście przepływ informacji masakryczny.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#1526 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1857
Loty: 156
Kilometry: 348 419
złoty
MoonPatrol napisał(a):
problemy ze sterownością, mało brakowało do nieszczęśliwego zakończenia

Czy mógłbyś napisać coś więcej i konkretniej na ten temat?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1527 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3016
Loty: 313
Kilometry: 461 034
platynowy
Jak wrócę to napiszę ;) na razie też czekam na ciąg dalszy tej przygody
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#1528 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:35 

Rejestracja: 29 Lip 2021
Posty: 449
Loty: 64
Kilometry: 105 797
złoty
Trzymasz w napięciu ;)
_________________
Image

Z tych ciekawszych zaliczone: Syria, Liban, Izrael, Kosowo, Laponia, Hawaje
Góra
 Relacje PM off  
 
#1529 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:42 

Rejestracja: 17 Sie 2012
Posty: 118
benedetti napisał(a):
MoonPatrol napisał(a):
problemy ze sterownością, mało brakowało do nieszczęśliwego zakończenia

Czy mógłbyś napisać coś więcej i konkretniej na ten temat?
Na razie niestety nie mamy więcej szczegółów ale zbieramy już wspólnie siły by je otrzymać
Góra
 Relacje PM off  
 
#1530 PostWysłany: 27 Mar 2023 12:53 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3504
srebrny
Holandia - Samolot KLM lecący do Kanady zawrócił do Amsterdamu z powodu agresywnego pasażera

https://stooq.pl/n/?f=1543670
Góra
 Relacje PM off  
 
#1531 PostWysłany: 27 Mar 2023 14:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1857
Loty: 156
Kilometry: 348 419
złoty
MoonPatrol napisał(a):
Na razie niestety nie mamy więcej szczegółów ale zbieramy już wspólnie siły by je otrzymać

Myślałem raczej o tym, co się tam faktycznie działo z punktu widzenia pasażera, a nie o oficjalny komunikat francy. Napisałeś np. „mało brakowało do nieszczęśliwego zakończenia”. Brzmi dość „strasznie”. Fajnie by było, gdybyś napisał nieco więcej szczegółów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1532 PostWysłany: 27 Mar 2023 20:03 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 711
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
Jeśli to jest to o czym czytałem na FB, to nic nie było. Niestety nie mogę teraz znaleźć posta
_________________
Miej jajka ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1533 PostWysłany: 27 Mar 2023 21:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 2096
Loty: 296
Kilometry: 416 674
złoty
Może by tak wieży posłuchać co tam kokpit raportował, ale od tego eksperci na innym forum siedzą
Góra
 Relacje PM off  
 
#1534 PostWysłany: 27 Mar 2023 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 1244
srebrny
Chciałem posłuchać, ale
Cytuj:
Sorry, LIRN is not currently covered by LiveATC.net Why isn't this airport or ATC facility covered?
Broadcasting ATC feeds is currently illegal for your selected airport. For more information please consult the communication laws of your country of interest.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1535 PostWysłany: 28 Mar 2023 08:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3016
Loty: 313
Kilometry: 461 034
platynowy
Ja się nie znam na technicznym kwestiach związanych z lotnictwem, ale jako pasażer tego FR1897 sie wypowiem ;)

Koniec wznoszenia na 2500m ale to widać w historii na radarze, zgłoszone problemy ze "sterowaniem" przez kapitana po ok.20min od startu, kółka nad NAP, przejście całej checklisty, decyzja o odejściu na FCO argumentowana trudnością z lądowaniem "w tej sytuacji" w NAP.
Dalszy lot na 3000m.

Wszystko sterowane ręcznie, bez autopilota i chyba to właśnie zawiodło - autopilot - ale jak mówię, nie znam się na tym ;)

Wszystko wiadomo w napięciu i ciszy na pokładzie, ale też bez żadnych "turbulencji". Wejścia kapitana w jęzku polskim i teksty typu "nadal lecimy" ; "sterujemy ręczni i panujemy nad maszyną, co nie jest łatwe" robiły klimat :D

W FCO na pełnej lądowanie w asyście służb.

Oczywiście powstał już rakowy czat na messie, gdzie priorytetem było informowanie tvn-u i..."Pani Konsul" :lol: Ostatecznie zmiana maszyny, (przyleciała z RZE) i start wczoraj 20:48 - RYR970. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-rsd
Po boardingu szef pokładu dostał do ręki telefon gdzie na łączach była mityczna pani konsul :lol: chyba chcieli dostać darmowe zdrapki albo welcome drinki :D

edit: załoga wczoraj byla ta sama co z oryginalnego lotu NAP-GDN. dodali jedną osobę do składu - było dwóch pierwszych oficerów
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Relacje PM off
26 ludzi lubi ten post.
10 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#1536 PostWysłany: 28 Mar 2023 09:06 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 380
Loty: 186
Kilometry: 640 011
niebieski
@marcino123
Rozumiem, że jako pasażer tego lotu potwierdzasz, to co załoga przekazywała pasażerom bo nie byłeś przecież w "szoferce"? A zatem, czy to załoga Was poinformowała o problemach ze sterowaniem? Czy zgłosiła to przez radio?
Załoga poinformowała, że "przeszła" całą czeklistę (całą w sensie dotyczącą problemów ze sterowaniem)?

Jako nie do końca laik, nie pokusiłbym się o stwierdzenie że zawiódł autopilot, chyba że miałbym dodatkowe informacje. Mogła być jakaś usterka, która wymuszała sterowanie ręczne ale to nie musiało oznaczać wady czy usterki samego autopilota.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1537 PostWysłany: 28 Mar 2023 09:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3016
Loty: 313
Kilometry: 461 034
platynowy
@Przemm niestety nie było mi dane siedzieć na jump seat w kokpicie ;)
Ale info które podaję powyżej to informacje przekazywane wprost przez kapitana zarówno o problemach ze sterowaniem jak również informacja o tym, że "właśnie kończymy przechodzić czeklistę"

chyba nawet nie jestem do końca zainteresowany poznaniem rodzaju zaistniałej awarii, za to wdzięczny za sprowadzenie mojego tyłka bezpiecznie na ziemie :)
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
 
#1538 PostWysłany: 28 Mar 2023 09:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1857
Loty: 156
Kilometry: 348 419
złoty
Całe szczęście, że piloci nadal potrafią sterować i lecieć ręcznie, bo nie jest to łatwe. 😉
Jako kompletny laik, po słowach kapitana wnioskuję, że albo rzeczywiście było niewesoło, ale potwierdza się teoria, że piloci tak bardzo są przyzwyczajeni do niezawodności sprzętu, że przykładowa usterka autopilota powoduję, że uspokajają, że nadal lecą. 😬
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1539 PostWysłany: 28 Mar 2023 10:01 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 711
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
-- 28 Mar 2023 11:00 --

Z FB

-- 28 Mar 2023 11:01 --

Z Facebook


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Miej jajka ;)
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#1540 PostWysłany: 28 Mar 2023 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Wrz 2012
Posty: 1784
Loty: 251
Kilometry: 413 272
niebieski
Typowe dorysowywanie historyjek...ciekawe czy autorka zdążyła wysłać to do każdej możliwej telewizji i tam też zadzwonić żeby opowiedzieć o sytuacji :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 84  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], marrak oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group