Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Cze 2017 15:37 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Chciałem opisać dziwny przypadek jaki mnie spotkał po pobycie w hotelu.
Rezerwację zrobiłem w marcu tego roku na czerwcowy weekend - 3 noce, pokój dla 4 osób. Stawka Your Rate by IHG Rewards Club BONUS POINTS 1000 Bonus Points for Every Night.
Hotel w Pradze przy lotnisku - Holiday Inn. Stawka była zwrotna.
Ostatniego dnia, przed wymeldowaniem się, zauważyłem, że hotel obciążył mnie opłatą za cały pobyt.
Przy wymeldowaniu się okazało się, że recepcjonistka nie może wystawić faktury na pobyt, jedynie na dodatki czyli konsumpcja i bilety na komunikację miejską. Według moich obliczeń, powinienem dostać 10499 punktów.
Na koncie zobaczyłem 139 punktów. Do tego, pobyt został potraktowany jako "non qualifying nights".
Napisałem reklamację do hotelu.
Manago hotelu odpowiedział, że rezerwację dostali z biura podróży (rezerwacja była robiona bezpośrednio przez stronę IHG.com) i nie mogą wystawić faktury. Recepcjonistka potraktowała, że pobyt jest opłacony przez biuro podróży, więc naliczyli punkty za konsumpcję. Wszystko fajnie, tylko 139 punktów to odpowiednik wydatków 13,9 USD, a ja w hotelu zostawiłem 5400 koron, czyli około 209 Euro!. Za samą konsumpcję powinno być ponad 2000 punktów.
Dobrze, że był to pobyt prywatny, a co gdyby to był pobyt służbowy i potrzebowałbym faktury do rozliczenia się? Kto w takim przypadku powinien wystawić fakturę?
Nie wiem jak się do tego odniesie customer service, tym bardziej, że po ostatnim kontakcie stwierdzam, że to banda patałachów i kłamczuszków.
Przedwczoraj składałem reklamację noclegu wg stawki podobnej do tej wyżej, z tym, że za pobyt było 5000 punktów. Punkty nie zostały naliczone wg tej stawki, a zwykłej. Dostałem odpowiedź, że warunkiem tej promocji był pobyt z dwóch nocy składający się, co jest nieprawdą, bo mam zrzut z ekranu tej promocji.

Czy jest jakaś wyższa instancja, gdzie można odwołać się?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty first minute do Nowego Jorku i Miami z Berlina od 1541 PLN. Dużo terminów
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
#2 PostWysłany: 18 Cze 2017 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
@krzysztof.ka tak z ciekawości zapytam jak wyliczyłeś że powinieneś dostać 10499 pkt? bo coś mi się tu nie zgadza.

Jeżeli rezerwowałeś na ihg to powineneś mieć potwierdzenie rezerwacji z kosztami itd i na tej postawie support bez problemu naliczy Ci punkty, choć przyznam że czytałem to co napisałeś 3 razy i troszkę wciąż chyba nie do końca rozumiem wszystko i ciąg zdarzeń...
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off
gruby_inversia lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 18 Cze 2017 23:49 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Kalkulacja jest prosta. Zgodnie z rezerwacją powinienem za nocleg zapłacić 488 Euro czyli około 548 USD. I taką kwotą hotel obciążył kartę.
Czyli za samą płatność 5480 punktów. Stawka jest specjalna z bonusowymi punktami to 1000 dodatkowych punktów za każdą noc (nazwę stawki przytoczyłem wcześniej). Nocy było 3. Łącznie za sam nocleg 8480 punktów - płatność plus bonus.
Konsumpcja to 209 Euro = 234 USD. Czyli za to powinno być 2340 punktów. Łącznie za pokój 10820 punktów.

Byłeś tylko ciekawy jak doszedłem do tych 10 tysięcy punktów, czy masz może sposób jak poradzić sobie z customer service, który pisze głupoty i nie na temat? Masz może maila do jakiegoś superwisiora, który poczyta sobie maile jakie wysyłają przedstawiciele z customer service i jak mało merytoryczne są te maile?

Mam potwierdzenie z rezerwacją. Mam wycinek z warunków stawki. Wyliczeń z puntami przy rezerwacji nie mam, bo rezerwacja była robiona przez aplikację mobilną, a na maila przyszła tylko sucha rezerwacja ze stawką i kwotą. Na tej podstawie da się wyliczyć ilość punktów ile się należy, co przedstawiłem w wyliczeniu.

Hotel asertywnie bije się w piersi, nic poza tym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Cze 2017 04:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
@krzysztof.ka atakuj support mailami, przedstaw im to wyliczenie i powinno się udać. Jak się nie uda za pierwszym razem atakuj do skutku. Napisz w miłym tonie ale z dużym rozczarowaniem ze chcesz u nich robić dużo rezerwacji ale póki co się wstrzymujesz przez ten problem. Ja zawsze miałem dobre doświadczenia z ich supportem wiec byłbym dobrej myśli :-) maila do supervisora nie mam, ale jak będziesz ich atakował na bieżąco mailami na pewno trafisz na kogoś kompetentnego. Jakby nadal szło coś nie tak, mogę spróbować napisać do nich w Twojej sprawie (mam Spire Elite status wiec do mnie zawsze podchodzą miło i kompetentnie, nie wiem czy to wynika ze statusu czy po prostu dobrze trafiałem).
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
krzysztof.ka uważa post za pomocny.
 
      
#5 PostWysłany: 19 Cze 2017 07:46 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
OK, napiszę maila jeszcze raz z wypunktowaniem tego, czego chcę.
Najgorzej chyba będzie z wystawieniem faktury za pobyt. Dziwna sprawa, bo w hotelu myśleli, że rezerwacja została zrobiona przez jakąś agencję turystyczną. Pamiętam, że przed pobytem, rezerwacja miała status Modified i nie można było jej otworzyć ani w aplikacji mobilnej, ani przez zwykłą przeglądarkę na komputerze stacjonarnym.
Dziękuję za wskazówki. Napiszę jak się sprawa rozwiązała.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Cze 2017 07:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
Status modified często widziałem tez u siebie, ale nie mam pojęcia z czego to wynika. Załącz im najlepiej tez screen ze masz ta rezerwacje widoczna na swoim koncie żeby obalić w razie czego to ze była robiona przez agencje.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 19 Cze 2017 09:13 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
W ostateczności jak płaciłeś kartą to możesz ich postraszyć chargeback - o niezgodność towaru z umową. I w ten sposób zareklamować. Jeśli nic nie wskórasz zgłaszasz chargeback do banku - wtedy jak przyjdzie im ewentualnie zwrócić środki będą bardziej skorzy do rozwiązania problemu polubownie. :)
Góra
 Profil Relacje PM off
krzysztof.ka lubi ten post.
krzysztof.ka uważa post za pomocny.
 
      
#8 PostWysłany: 19 Cze 2017 09:34 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Też myślałem o chargeback. każde obciążenie musi mieć odzwierciedlenie w dokumencie obciążeniowym. Skoro nie są w stanie wystawić faktury ani dokumentu na jakiej podstawie obciążyli kartę, to znaczy, że płatność była niezasadna.
Ale to w ostateczności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Cze 2017 09:38 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2267
Loty: 210
Kilometry: 407 015
złoty
@krzysztof.ka: nawet nie o to chodzi, bardziej chodzi o to że nie naliczyli zasadnych punktów zgodnie z warunkami promocji to raz. A dwa że płatność została zrealizowana przez nich a oni nie chcą wystawić dokumentu - dokładnie tak jak napisałeś. Uważam zawsze że chargeback to broń ostateczna ale często postraszenie nią rozwiązuje problemy :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 19 Cze 2017 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
Ja najpierw proponuje stanowczo ale uprzejmie i delikatnie, jak to nic nie da to możesz ostrzej :)
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 19 Cze 2017 11:52 

Rejestracja: 25 Mar 2017
Posty: 89
Zbanowany
A IHG to wg. ma jakiś 'customer service' ;)
Pewnie uzyskasz to co chcesz po długim czasie wku... , dla mnie właśnie z tego powodu ten program nie istnieje.
Zwykła koperta i tradycyjne pismo do CS i kopiami rezerwacji i kopia obciążenia karty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 19 Cze 2017 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
@marktemp77 tu sie z Toba nie zgodzę, ja z ich Customer Service miałem dobre wspomnienia, zawsze wszystkie reklamacje załatwiane dość szybko, a rekompensata bardzo zadowalająca.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 19 Cze 2017 13:52 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Bajlzel mają straszny w tym IHG. Na początku czerwca miałem kilka pobytów we Włoszech. W każdym przypadku była to stawka z dużą ilością punktów bonusowych. W dwóch przypadkach źle naliczano mi punkty. W jednym przypadku trafiałem na mało rozgarniętych konsultantów, więc pisałem odwołania. Za każdym razem dostawałem punkty goodwill. W związku z tym, że nie radziłem sobie za pierwszym razem z CS, napisałem do hotelu. Hotel napisał do SC z prośbą o naliczenie punktów. W efekcie mam naliczone dwa razy goodwill za ten sam nocleg.

Teraz walczę z Pragą. Zależy mi na tym o tyle, że po tym pobycie miałem już mieć status platynowy. Nie wiem ile on daje w stosunku do golda poza punktami bonusowymi z 10% do 50%.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 19 Cze 2017 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Kwi 2014
Posty: 1991
srebrny
w IHG te kolejne statusy niewiele dają, więcej punktów, czasami może lepiej na Ciebie spojrzą przy upgradzie.
_________________
https://kamo375.fly4free.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 19 Cze 2017 20:56 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Dostałem odpowiedź od managera hotelu w Pradze, z korespondencji wynika, że niby rezerwację zrobiłem przez third party: CJ Amer Afiliate.
Wysłałem tego maila do CS z potwierdzeniem rezerwacji i pytaniem, czy stawka YOUR RATE by IHG® Rewards Club BONUS POINTS: 1,000 Bonus Points for Every Night jest dostępna na stronach agencji turystycznych czy tylko bezpośrednio przez IHG.
Zażądałem faktury, jeżeli nie od JHG to od tej firmy, niech wystawią i czy zarządzają moimi danymi osobowymi.
W kopii dałem managera hotelu. Ciekawe co odpowiedzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 19 Cze 2017 21:06 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 800
niebieski
krzysztof.ka napisał(a):
Pamiętam, że przed pobytem, rezerwacja miała status Modified i nie można było jej otworzyć ani w aplikacji mobilnej, ani przez zwykłą przeglądarkę na komputerze stacjonarnym.


Status modified pojawia się zawsze przy upgrade'owaniu w systemie, ale czasami faktycznie miałem też tak bez powodu. Brak możliwości otworzenia na pewno pojawia się w przypadku rekalkulacji stawki przy BRG. Korzystałeś może przy tej rezerwacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 19 Cze 2017 21:10 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Nie stosowałem żadnego BRG.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 20 Cze 2017 08:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1761
srebrny
@krzysztof.ka

Przy rezerwacji skorzystałeś z linka affiliacyjnego w IHG.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 20 Cze 2017 09:37 

Rejestracja: 04 Gru 2011
Posty: 382
niebieski
Możesz mi objaśnić co to takiego ten link afiliacyjny?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 20 Cze 2017 10:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1761
srebrny
@krzysztof.ka

Nie wszedleś bezpośrednio na stronę IHG.com tylko kliknąłeś w jakiś baner, link itp. na jakieś innej stronie, z której zostałeś przekierowany na stronę docelową. A nawet jak nie wchodziłeś z linka czy baneru to mogłeś gdzieś, kiedyś w taki kliknąć i kukizy zaliczyły tą rezerwację do tamtego klikniecia :) To nie jest żaden powod, by hotel twierdził, że nocleg został kupiony u jakiegoś pośrednika, bo nie został. Rezerwację robiłeś na stronie IHG, menadżer pisze bzdury. Przekierowanie z linku affiliacyjnego na stronę docelową nie jest traktowane jak zakup w jakimś OTA. CJ to posrednik affi, a menadżer w hotelu w Pradze to jakiś ignorant i nie powiniem pracować na takim stanowisku bez podstawowej wiedzy na temat rezerwacji.
Pisz, że kupiłeś bezpośrednio na stronie i wyślij mu screen rezerwacji z apki lub swojego konta w IHG. I napisz mu, żeby sobie poczytał o affiliacji ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
cron
phpBB® Forum Software © phpBB Group