Forum strony Fly4free.pl
https://www.fly4free.pl/forum/

Historia lotu na flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917
Strona 5 z 29

Autor:  MartaFr [ 25 Sty 2018 23:43 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

-- 25 Sty 2018 23:41 --

Coś się nie zgadza bo lot był opóźniony i wylądował koło 17 czasu tamtejszego tylko potrzebuję konkretne dane.

-- 25 Sty 2018 23:43 --

Ok! Już się doczytałam! Dzięki za pomoc

Autor:  yanexx [ 31 Sty 2018 19:21 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Witam,
czy mógłbym prosić o sprawdzenie danych następujących lotów WizzAir (w szczególności godziny startu i lądowania):
- W61463 z 06 sierpnia 2017
- W61464 z 13 sierpnia 2017

Z góry dziękuję!

Autor:  vincenz [ 31 Sty 2018 21:08 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

@yanexx

Załączniki:
Opera Zdjęcie_2018-01-31_200615_www.flightradar24.com.png
Opera Zdjęcie_2018-01-31_200615_www.flightradar24.com.png [ 10.03 KiB | Obejrzany 4368 razy ]

Autor:  lili-an [ 07 Mar 2018 14:09 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Cześć. potrzebuję pomocy przy wyszukaniu przylotów na lotnisko w Lizbonie 12 stycznia przed godziną 10 rano. Wracałam tego dnia z Funchal Do Lizbony, lot opóźniony o 3h6 min. Oczywiście odrzucili reklamację twierdząc, że było to spowodowane opóźnieniem lotu z wcześniejszej destynacji, a to warunkami pogodowymi. Na moje pytanie, jaki to lot, powiedzieli że ten na trasie Lizbona - Funchal. No faktycznie, na ten lot czekaliśmy, on był opóźniony, ale dlaczego to już nie raczyli odpowiedzieć. Na maderze warunki były dobre, inne samoloty lądowały. Pytanie, czemu był opóźniony lot z Lizbony. Jeśli faktycznie warunki pogodowe, to inne loty z Lizbony też powinny być opóźnione i to właśnie chciałam sprawdzić. Ale nie wiem jak :-/ Jest w ogóle możliwość sprawdzenia konkretnej daty, bez podawania numeru lotu? Mam pakiet gold, ale z acholeree nie mogę dojść, jak szukać historycznych lotów. Będę wdzięczna za pomoc.

Autor:  xyrxis [ 07 Mar 2018 14:46 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

A moglabys dac numer Twojego lotu? Nie widze lotu opoznionego o 3h tego dnia na tej trasie.

Autor:  lili-an [ 07 Mar 2018 15:43 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

TP1685 to jest lot z lisbony do funchal, na który czekaliśmy, to jest nasz lot TP1692

Autor:  xyrxis [ 07 Mar 2018 16:00 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Sprawa wyglada dosyc jasno
Lecialas samolotem o rejestracji CS-TNH. Tego dnia zaczal rano z Frankfurtu TP573 i mial leciec do Lizbony ale z powodu mgly zostal przekierowany do Porto
Depesza metar na 8:00 w Lizbonie tego dnia:
LPPT 120800Z 05003KT 010V100 0150 R21/0250N FG VV001 06/06 Q1026
Widocznosc 150m i mgla.
Potem samolot dolecial do Lizbony i juz start z LIS do FNC byl solidnie opozniony.

Załączniki:
FR24.jpg
FR24.jpg [ 23.93 KiB | Obejrzany 4086 razy ]

Autor:  lili-an [ 07 Mar 2018 16:07 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

oh :-( Dziękuje Ci serdecznie. Sama bym za Chiny Ludowe tych informacji nie znalazła. Liczyłam na to, że linie kombinują, jak tu nie wypłacić odszkodowania i chciałam skierować sprawę do urzędu lotnictwa cywilnego, ale w tej sytuacji to chyba nie ma sensu :-( Właściwie na bank nie ma sensu. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Autor:  Pabloo [ 07 Mar 2018 18:09 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

@lili-an
Czemu nie ma sensu? Polski ULC w podobnych sytuacjach (i w znanych mi przypadkach) stwierdza, że przewoźnik nie może powoływać się na pogodę nad lotniskiem trzecim podczas lotu poprzedzającego. W tym wypadku kierujesz sprawę do portugalskiego urzędu po otrzymaniu odmowy od przewoźnika. Możesz to zrobić po angielsku.

Autor:  lili-an [ 07 Mar 2018 22:10 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Serio?! To jest światełko w tunelu! Dziękuję Ci bardzo :-) Mam już wszystko przygotowane, więc właściwie nic nie tracę :-)

Autor:  lukas63 [ 07 Mar 2018 22:12 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Pabloo napisał(a):
@lili-an
Czemu nie ma sensu? Polski ULC w podobnych sytuacjach (i w znanych mi przypadkach) stwierdza, że przewoźnik nie może powoływać się na pogodę nad lotniskiem trzecim podczas lotu poprzedzającego. W tym wypadku kierujesz sprawę do portugalskiego urzędu po otrzymaniu odmowy od przewoźnika. Możesz to zrobić po angielsku.
Na jakim trzecim lotnisku? Mgła była w Lizbonie

Autor:  Anonymous [ 07 Mar 2018 22:15 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Pabloo napisał(a):
@lili-an
Czemu nie ma sensu? Polski ULC w podobnych sytuacjach (i w znanych mi przypadkach) stwierdza, że przewoźnik nie może powoływać się na pogodę nad lotniskiem trzecim podczas lotu poprzedzającego. W tym wypadku kierujesz sprawę do portugalskiego urzędu po otrzymaniu odmowy od przewoźnika. Możesz to zrobić po angielsku.


Ja uważam, że nie masz racji. Gdyby to było na wcześniejszym locie to może, ale mgła była na lotnisku w Lizbonie czyli tej bezpośredniej rotacji tego samolotu

Niepotrzebne dawanie nadziei, ale jak chcesz to walcz

Autor:  Pabloo [ 07 Mar 2018 23:14 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Użyłem uproszczenia - nie tyle lotniska trzeciego, co odrębnego(trzeciego) połączenia. Chodziło mi też o to, że liczy się pogoda nad lotniskiem wylotu interesującego nas lotu - Funchal - oraz lotniskiem przylotu tego lotu - Lizbony. A Lizbona jako lotnisko przylotu podwójnie poprzedzającego nasz lot nie powinna mieć dla nas znaczenia.

@gorny77 Ale dlaczego uważasz, że nie mam racji? Z orzecznictwa TS UE, NSA i wojewódzkich sądów administracyjnych, decyzji Prezesa ULC, a także znanych mi konkretnych przypadków(np. ktoś miał lecieć z Polski do Włoch, poprzedzający lot z Włoch do Polski miał opóźniony start ze względu na pogodę nad lotniskiem wylotu we Włoszech) wynika, że w takich przypadkach można liczyć na przychylne pasażerom rozstrzygnięcia. Nie wiem o co chodzi z „bezpośrednią rotacją", ale rotacja samolotu jak wynika z orzecznictwa nie ma znaczenia, liczy się nasze, bezpośrednie połączenie.
Nie pisz kategorycznie, że to niepotrzebne dawanie nadziei, jeśli sprawa nie jest oczywista, a poza własną intuicją brak jest przesłanek za przekonywaniem do swojego zdania. Warto wtedy dodać: „mi się wydaję...", „według mnie tak powinno być...", „nie wiem, ale wypowiem się...".

fragment wyroku WSA w Warszawie dot. sytuacji opóźnienia lotu poprzedzającego, jednocześnie przez złe warunki atmosferyczne i zderzenie z ptakami
Cytuj:
Podnoszone przez przewoźnika przesłanki warunków meteorologicznych i zderzenia z ptakiem, gdyby dotyczyły bezpośrednio przedmiotowego, opóźnionego lotu byłyby okolicznościami nadzwyczajnymi, które zwalniałyby przewoźnika z odpowiedzialności . Ale opóźnienie nie było spowodowane takimi okolicznościami, a wynikało z opóźnień w toku rotacji kolejnych lotów.


fragmenty decyzji Prezesa ULC
Cytuj:
Stosując zasadę wskazaną przez Trybunał Sprawiedliwości, Prezes Urzędu stwierdził, iż okoliczności które miały wpływ na opóźnienie w dniu [...] lipca 2012 r. lotu o oznaczeniu kodowym [...] na lot z dnia [...] -lipca 2012 r. o oznaczeniu kodowym [...] były jedynie pośrednie, gdyż bezpośrednią przyczyną opóźnienia skarżonego lotu było nieuwzględnienie przez E. sp. z o.o. ryzyka opóźnienia związanego z ewentualnym zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności.

W ocenie organu główną przyczyną powstania przedmiotowego lotu było rozplanowanie przez sp. z o.o. E. posiadanych zasobów w taki sposób, iż przewoźnik nie dysponował żadną rezerwą czasu, czy też materiałową, która pozwalałaby mu wykonać kolejne loty zaplanowanej rotacji zgodnie z pierwotnym planem. Podniesione we wnioskach o ponowne rozpatrzenie sprawy okoliczności, iż w środku sezonu turystycznego zorganizowanie rejsu w formule ACMI oraz, iż jedna z maszyn wchodzących w skład floty przewoźnika była wycofana z eksploatacji z uwagi na zderzenie z ptakiem, pozostaje bez wpływu na dokonanie tej oceny,

Można znaleźć też inne orzeczenia w podobnych sprawach.

Autor:  Anonymous [ 07 Mar 2018 23:17 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Uważam, że całkowicie nie masz racji i wypisujesz "kwadratowe jaja", ale kolega powalczy i da znać ile dzięki tobie wywalczył :D

Autor:  lili-an [ 07 Mar 2018 23:43 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Koleżanka, nie kolega ;-) Powalczę, oczywiście, że powalczę dla samej przyjemności walki. Nic do stracenia przecież nie mam. Dam znać, ale to chyba dosyć długo się toczy...

Autor:  lukas63 [ 08 Mar 2018 00:05 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Pabloo napisał(a):
Użyłem uproszczenia - nie tyle lotniska trzeciego, co odrębnego(trzeciego) połączenia. Chodziło mi też o to, że liczy się pogoda nad lotniskiem wylotu interesującego nas lotu - Funchal - oraz lotniskiem przylotu tego lotu - Lizbony. A Lizbona jako lotnisko przylotu podwójnie poprzedzającego nasz lot nie powinna mieć dla nas znaczenia.



Dalej źle to interpretujesz - przedmiotowym połączeniem była Lisbona do Funchal a ty z niewiadomej przyczyny piszesz że było odwrotnie Funchal-Lisbona. Kolejna kwestia czy w rozkładowym czasie nie tylko lądowały ale także czy nie startowały samoloty?. Jeżeli nie startowały to tym bardziej sprawa przegrana.

Pabloo napisał(a):
Podnoszone przez przewoźnika przesłanki warunków meteorologicznych i zderzenia z ptakiem, gdyby dotyczyły bezpośrednio przedmiotowego, opóźnionego lotu byłyby okolicznościami nadzwyczajnymi, które zwalniałyby przewoźnika z odpowiedzialności . Ale opóźnienie nie było spowodowane takimi okolicznościami, a wynikało z opóźnień w toku rotacji kolejnych lotów.


Z tej decyzji wynika, że opóźnienie powstało już na wcześniejszych rotacjach więc nie podpada pod nasz stan faktyczny. San miałem podobny przypadek i miałem pozytywną decyzję ULC

Autor:  Pabloo [ 08 Mar 2018 00:34 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

lukas63 napisał(a):
Dalej źle to interpretujesz - przedmiotowym połączeniem była Lisbona do Funchal a ty z niewiadomej przyczyny piszesz że było odwrotnie Funchal-Lisbona.

lili-an napisał(a):
Wracałam tego dnia z Funchal Do Lizbony, lot opóźniony o 3h6 min.[...]Na moje pytanie, jaki to lot, powiedzieli że ten na trasie Lizbona - Funchal. No faktycznie, na ten lot czekaliśmy, on był opóźniony,[...]Na maderze warunki były dobre, inne samoloty lądowały".

Cytuj:
TP1692: Funchal - Lisbon

Na pewno to ja źle interpretuję „przedmiotowe połączenie"?

Cytuj:
Z tej decyzji wynika, że opóźnienie powstało już na wcześniejszych rotacjach więc nie podpada pod nasz stan faktyczny. San miałem podobny przypadek i miałem pozytywną decyzję ULC

Pierwotne opóźnienie powstało tu na locie bezpośrednio poprzedzającym lot pasażera ubiegającego się o odszkodowanie. Czyli i tak jeden lot później niż w przypadku lili-an, gdzie opóźnienie powstało na locie Frankfurt - Lizbona(rozkładowo).

Autor:  lukas63 [ 08 Mar 2018 00:50 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

Dobra masz rację.Nie doczytałem dokładnie poprzednich postów. Czyli jest szansa na odszkodowanie.

Autor:  lili-an [ 08 Mar 2018 10:28 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

[/quote]

Kolejna kwestia czy w rozkładowym czasie nie tylko lądowały ale także czy nie startowały samoloty?. Jeżeli nie startowały to tym bardziej sprawa przegrana.

No właśnie dlatego chciałam sprawdzić inne loty tego ranka w Lizbonie, ale nie wiem, jak to zrobić. Myślałam po prostu, ze da się wskoczyć do konkretnej daty i będzie widać wszystkie loty tego dnia, ale tak to chyba nie działa.

Autor:  xyrxis [ 08 Mar 2018 10:48 ]
Temat postu:  Re: Historia lotu na flightradar

@lili-an, nie znam takiej mozliwosci. Jedyne co zrobilem to wzialem wczorajszy rozklad lotow i zalozylem ze te same loty sie odbywaly 12.01 i sprawdzilem pare ktore mialy ladowac 12.01 w okolicac 8:00 w Lizbonie. Wyszlo na to ze sporo z nich bylo opoznionych i lądowalo dopiero kolo 8:30. Z tego co na szybko widzialem ten Twoj lot byl jedynym przekierowanym do Porto w tym czasie.

Strona 5 z 29 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/