Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 31 Lip 2014 19:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5351
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
Krótka relacje z wypadu na Grand Prix Formula 1 (2014) na torze Hungaroring w Budapeszcie.

Z góry podkreślam, iż wiem że zdjęcia nie są ani ładne, ani fajne, nie są zrobione aparatem lecz telefonem, nie obrabiane, nie prostowane itp. Zwłaszcza z wyścigu nie ma ich za wiele, bo wolałem patrzeć na tor niż robić fotki ;)

Termin wyjazdu: 23.07 – 28.07.

Środek transportu: samochód


Ilość osób: 2

Pomysł wyjazdu zrodził się dość późno, w zasadzie na jakieś 2-3 tygodnie przed imprezą. Rozważaliśmy lot Wizzair’em, były nawet akceptowalne ceny (około 300-350zł od osoby z wliczonym już jednym bagażem rejestrowanym na 2 osoby i zakupem WDC). Szybko obliczyliśmy, że przy dwóch osobach wychodzi podobny koszt jak samochód, a do tego dużo szybciej i wygodniej. Jednak po dłuższym przemyśleniu, przeanalizowaniu dojazdów, cen i przede wszystkim godzin ostateczny wybór padł na samochód. Powód prosty, lot trwa 1,5h, a samochodem jakieś 7h, ale gdy doliczyć dojazd do Warszawy (około 300km), zapas czasowy na dotarcie do lotniska wyszło już na jedno. Do tego wyszło nam że do domu wrócilibyśmy 4 rano i ode chciało nam się kombinowania z samolotem :)

Był to nasz pierwszy wyjazd na jakiekolwiek Grand Prix F1 w życiu – teraz już wiemy, że na pewno nie ostatni.

Miejsce startu i powrotu: Ostrów Wielkopolski – moja rodzinna miejscowość ;)



Dzień 1 (23.07):


Wyjazd zaplanowaliśmy na godzinę 5:30. W celu obniżenia kosztów dojazdu zamieściłem ogłoszenie na portalu blablacar i tym sposobem znaleźliśmy dwójkę pasażerów z Wrocławia do Győr (około 100km od Budapesztu). Dzięki temu ‘zarobiliśmy’ 200zł na paliwo. O godzinie 7 zgarnęliśmy ich we Wrocławiu i ruszyliśmy w trasę. Po drodze 3 postoje – każdy w celu zakupienia winiet kolejno: Czeskiej (310CZK), Słowackiej (10€) oraz Węgierskiej (12,9€) dzięki czemu mogliśmy poruszać się autostradami. Co ciekawe węgierską winietę na granicy można było kupić tylko w EURO i wyszło nieco drożej niż powinno. W Győr wysadziliśmy pasażerów i około godziny 15 byliśmy w Budapeszcie. Z racji GP ceny w Budapeszcie zwłaszcza na weekendowe noce były wszędzie wyższe nawet 5-krotnie. Zarezerwowałem więc nocleg w hostelu: 5 nocy dla dwóch osób za około 500zł. Jakikolwiek przyzwoity hotel kosztował minimum 1200zł, a i tak większość była niedostępna. Kilka dni przed wyjazdem wymyśliłem że zaryzykuję rezerwacje w słynnej promocji hotel.de i tak zarezerwowałem 5 noclegów (każdy osobno) w hotelu Green zbijając cenę z 1150zł na około 700zł. Niewiele drożej mieliśmy więc bardzo fajny hotel, w miarę nowy, ze śniadaniami przy stacji metra :) Asekuracyjnie zostawiłem sobie rezerwację na hostel, gdyby był problem z kuponami hotelowymi, na szczęście wszystko udało się pomimo krótkiego zamieszania na recepcji i już około 16 siedzieliśmy w pokoju, gdzie mogłem anulować rezerwację hostelu ;)
Pomimo że nigdy nie byłem w Budapeszcie nie nastawialiśmy się na wielkie zwiedzanie, gdyż większość czasu mieliśmy spędzić na torze. Pierwszego dnia wybraliśmy się nad rzekę, uznaliśmy że pójdziemy na nogach żeby obejrzeć trochę okolicę. Do rzeki z hotelu mieliśmy jakieś 3-4km, ale szło się całkiem przyjemnie. Zwiedziliśmy mosty, poszliśmy na drugą stronę rzeki, tak do wysokości Parlamentu, porobiliśmy trochę zdjęć, w sumie nic szczególnego takie włóczenie się po okolicy, aż w końcu zasiedliśmy w knajpce gdzie zjedliśmy kolację wypiliśmy pare piwek i tak zrobiło się po północy, więc udaliśmy się metrem do hotelu.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Dzień 2 (24.07):

Pobudka, śniadanie w hotelu i udaliśmy się metrem na drugą stronę rzeki, czyli do Budy powłóczyć się po Górze Zamkowej i całej okolicy. Tego dnia mieliśmy czas tylko do godziny 15, więc zobaczyliśmy tyle ile byliśmy w stanie po czym udaliśmy się na obiad i z powrotem do hotelu, skąd ruszyliśmy na oddalony o 20km tor Hungaroring. Pojechaliśmy tam samochodem. Nie było żadnego problemu z zaparkowaniem. Tego dnia była możliwość zwiedzania części toru (a w sumie to prostej startowej), alei serwisowej i garaży w godzinach 16-19. Nie mieliśmy jeszcze biletów, ale byłem umówiony z Polakiem, który takie bilety oferował na allegro. Bilet stojący na cały weekend kosztował 90€ czyli około 400zł, a nam udało się kupić je od wspomnianej osoby za 330zł ;) Umówiliśmy się z nim na stacji benzynowej na wprost bramy toru i już na dzień dobry spotkaliśmy Safety Car, który podjechał zatankować :) Nie mając jeszcze biletów – stojąc pod bramą już można było poczuć niesamowitą atmosferę wokół toru ;) Sam samochód wzbudził takie zainteresowanie, że po kilkunastu sekundach na stacji było kilkaset osób :D Zatankował i odjechał, a my kupiliśmy bilety i stanęliśmy w kolejce do wejścia. Bilet weekendowy w przeciwieństwie do biletu niedzielnego upoważniał do czwartkowego zwiedzania toru.
Byliśmy jakieś pół godziny przed czasem, bramę otwarto punktualnie, jednak ilość osób i dokładne skanowanie każdego biletu sprawiło, że minęło jakieś 45 minut zanim weszliśmy na tor. Pozornie krótki spacer trwał jakieś 2 godziny, bo było tyle ludzi, że nie dało się przejść ;) Dodatkowo autografy zawodników, zdjęcia bolidów i ekip je przygotowujących, zdjęcia na pole position itp. pomagały skutecznie w tworzeniu się zatorów ;) Ale w naszej opinii warto było poświęcić te 2-3 godzinki na wizytę na torze ;) Po wszystkim wróciliśmy do Budapesztu, odstawiliśmy samochód pod hotel i metrem udaliśmy się powłóczyć po mieście, tradycyjna kolacja i kilka piwek przed snem ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Dzień 3 (25.07):

Dzień na torze. Tradycyjna pobudka, śniadanko w hotelowej restauracji i samochodem udaliśmy się na tor. Dojazd i parkowanie bez problemu, wchodzimy na tor. Tego dnia odbywały się treningi. Pewnie wszyscy, którzy się interesują wiedzą, ale dla innych tylko informacyjnie dodam, że cała impreza poza wyścigiem F1, oferuje również wyścigi GP2 i GP3, a także Porsche Supercup, w którym zdecydowanym liderem jest Polak Kuba Giermaziak. Tak więc cały dzień coś się dzieje. Tego dnia, pomimo że posiadaliśmy bilety stojące można wejść na każdą trybunę, z czego postanowiliśmy skorzystać. Przez cały dzień zwiedziliśmy wszystkie możliwe trybuny, żeby ocenić czy warto do nich dopłacać, a jeśli tak to z której widok jest najlepszy. Byliśmy na wszystkich Goldach, Silverach, trybunie klubowej oraz brązowych z drugiej strony toru oraz sprawdziliśmy oczywiście w których miejscach są najlepsze miejsca stojące. Przed wejściem na tor spotkaliśmy Polaków, którzy rok temu byli pierwszy raz na trybunie Gold 4 (końcówka prostej i wejście w zakręt) i byli nią tak zachwyceni, że w tym roku kupili bilety na tą samą trybunę. Nas całkowicie nie urzekła, pomimo że jest na dohamowaniu i pierwszym zakręcie to na Hungaroring po tym zakręcie dalszy widok od razu znika. Nie będę się rozpisywał ma tematu widoku z każdej innej trybuny, bo to też kwestia subiektywna, powiem tylko że na tym torze nas najbardziej urzekły trybuny silver (ewentualnie Gold 1) na wejściu na prostą oraz brązowe (które są najtańsze – jednak wyprzedane na kilka miesięcy do przodu), bo są w fajnym miejscu, widać z nich kilka zakrętów i szykanę – częste uślizgi, wypadanie z toru itp. :) Nie będę się też wypowiadał na temat mocno komentowanego od tego roku słabego dźwięku F1 po modyfikacjach, fakt faktem GP2 jest głośniejsze niż F1, ale nie wiem jak wyglądał dźwięk na żywo przed zmianami więc się nie wypowiadam. Nam się podobało, a też nie jestem malkontentem, który będzie narzekał na coś na co już nie mamy wpływu i co już raczej się nie zmieni. Na torze byliśmy o 9 rano, do około 18, czyli do samego końca. Tego dnia widzieliśmy dwa treningi F1, jeden trening GP2 oraz kwalifikacje do wyścigu GP2, a także trening GP3 oraz Porsche Supercup.
Najmniej efektowne są przejazdy Porsche, które gdy widziałem na torze Poznań robiły niesamowite wrażenie, ale po całodziennym oglądaniu wyścigów bolidów F1, GP2 i GP3 gdy na tor wyjeżdżają Porsche to już nie robią żadnego wrażenia ani akustycznego, ani ich szybkośc nie poraża. Cały dzień na torze dał nam w kość, a w zasadzie w skórę, bo w ogóle nie pomyśleliśmy o jakimkolwiek zabezpieczeniu przed słońcem, przez co nieźle się poparzyliśmy :D Wieczór spędziliśmy w hotelu lecząc swoje oparzenia, najpierw balsamami po opalaniu (które nic nie dały) a później pianką na oparzenia słoneczne :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Dzień 4 (26.07):

Podobnie jak poprzedni cały na torze, tym razem już tylko miejsca stojące (w praktyce siedzące na trawie), szukaliśmy cienia, mieliśmy parasol żeby osłaniać się przed słońcem, ręczniki i wszystko co tylko się da byleby nie dopuścić do siebie ani jednego promienia słońca ;) Tego dnia był jeden trening F1, do tego kwalifikacje gdzie chociażby na wprost nas widzieliśmy efektowny pożar Mercedesa Hamiltona. Do tego kwalifikacje Porsche SuperCup oraz pierwsze dwa wyścigi GP2 i GP3. Kolejny cały dzień na torze, wielki upał, ale też niezapomniane wrażenia. Wieczór po raz kolejny spędziliśmy na włóczeniu się po Budapeszcie, kolacja piwko itp.

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Dzień 5 (27.07):

Wyścig :) W końcu po to tu przyjechaliśmy. Na ten dzień zdecydowaliśmy się usiąść w okolicach brązowej trybuny. Przy prostej niby fajnie jest, ale po paru okrążeniach zaczyna się nudzić. Do tego jak już pisałem przy brązowej trybunie pomimo że na drugim końcu toru dość dużo się dzieje, zakręty i szykana, a przynajmniej przez dwa poprzednie dni bardzo dużo się działo :D Na wyścigu akurat tutaj nie było żadnego wypadku, ale i tak było bardzo efektownie i ciekawie ;) Po około 40 okrążeniach zaczęliśmy sobie iść w stronę prostej wzdłuż toru, co okazało się bardzo fajnym rozwiązaniem i w zasadzie wydaje mi się że to najlepszy sposób na oglądanie wyścigu, dużo lepsze niż siedzenie na nawet niby to najlepszej trybunie przez cały wyścig. Oczywiście poza tym wyścigiem F1, wcześniej były wyścigi GP2 i GP3 oraz Porsche Supercup gdzie wygrał nasz człowiek ;) Wyścig F1 jest ostatnim wyścigiem dnia i zakończeniem całego weekendu. A po nim mała niespodzianka, otwarcie bramy i wszyscy kibice mogą wejść na tor (a dokładnie jego ostatnie zakręty) i przejść na prostą startową na zakończenie imprezy. I tak kończy się weekend na torze, a my udajemy się na parking skąd samochodem beż żadnych korków! wyjeżdżamy w stronę Budapesztu.
Całe 4 dni na tor dojeżdżaliśmy samochodem, wszędzie nam to odradzano, również tutaj na forum. Niestety nie mogę się z tym zgodzić! We wszystkie dni, a zwłaszcza w dzień wyścigu nie było absolutnie żadnego problemu z wyjazdem, praktycznie od ręki wyjeżdżaliśmy, choć w dzień wyścigu pokierowano nas inną drogą. Co ciekawe w drodze na parking szliśmy obok drogi VIP (specjalna droga dostępna tylko dla posiadaczy najdroższych biletów) i ta była całkowicie zakorkowana :D Tak więc nie należy się bać samochodu i jeśli ktoś nie ma konieczności piwkowania na torze, to jak najbardziej polecam samochód, bo pozwala to zaoszczędzić mnóstwo czasu w porównaniu z komunikacją publiczną. Nasza ostatnia noc w Budapeszcie, tradycyjnie więc udaliśmy się na kolację, nocne zwiedzanie Budapesztu, nocne fotki, ostatnie piwka, zakupy pamiątek (dlaczego wszystkie są w postaci płynnej?! :D) i wróciliśmy do hotelu się wyspać przed podróżą.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Dzień 6 (28.07):

Pobudka rano, pakowanie, śniadanie i wyjazd około 9 rano. Tym razem również znalazło się trzech chętnych blabla-pasażerów (oferowałem 2 miejsca z tyłu dla wygody podróżujących, ale sami chcieli jechać tam we trójkę :) ). Musiałem po nich podjechać około 65km w górę od Budapesztu, nie nadkładałem drogi jednak nie opłacało się już wracać na autostradę którą przyjechaliśmy. Jechaliśmy więc większość trasy przez Słowację, czasem drogami płatnymi czasem nie, co oczywiście skończyło się zatrzymaniem przez słowacką policję :D Nie będę o tym pisał tutaj, jak kogoś interesuje jak się skończyło opisałem to tutaj: viewtopic.php?p=422833#p422833 .
Całą drogę zrobiliśmy praktycznie bez postoju, w Słowacji były gigantyczne ulewy, że nawet nie było jak się zatrzymać. Pasażerowie wysiedli w Lublińcu (do paliwa dorzucili w sumie 300zł) i dopiero tam trochę odpoczęliśmy, zjedliśmy obiad i ruszyliśmy do domu, gdzie dotarliśmy po około 2 godzinach. Tutaj kończy się wycieczka, przedłużony weekend pełen wrażeń, głównie motoryzacyjnych ;)



Podsumowanie kosztów:

Paliwo: 500zł (Łącznie przejechaliśmy 1590km)
Winiety: 150zł
Mandat (bez pokwitowania :D): 15€
Hotel wraz z podatkiem miejskim: 800zł
2 Bilety weekendowe na Grand Prix: 660zł
Jedzenie, bilety na metro, wydatki na miejscu: 1000zł

Razem: 3170zł – na dwie osoby.

Od tego trzeba odjąć 500zł, które otrzymaliśmy łącznie od blabla-pasażerów w obie strony, wychodzi więc 2670zł, czyli 1335zł od osoby za cały wyjazd. Jak łatwo zauważyć dzięki portalowi blablacar zaoszczędziliśmy po 250zł na osobę ;)



Dobre rady:

1) Podczas wyjazdu korzystaliśmy z karty kantoru Aliora w USD, z tego co się zorientowałem to najlepsza opcja, kupić dolary, a wypłacając HUF są on przeliczane na USD po kursie MasterCard, czyli po bardzo korzystnym kursie. Tak też było, wyszło nas lepiej niż by kupować w kantorze czy u nas czy w Budapeszcie, minimalnie niżej nawet niż średni kurs NBP.
2) Na tor warto jechać samochodem (jeśli się go oczywiście ma), skraca to czas dojazdu, parkingi są ogromne, a drogi dojazdowe bardzo dobrze zorganizowane.
3) Wiem, że to kwestia indywidualna – ale sam o to pytałem i nie uzyskałem odpowiedzi, miejsca stojące nie są tak złe na co mogłaby wskazywać ich nazwa i cena, a nawet wg mnie są dużo lepsze niż większość z trybun, które są 4-5x droższe.
4) W przypadku dalszych wyjazdów samochodem w małej grupie, warto korzystać z blabla, na powrót miałem około 15 osób chętnych :)
5) Jadąc przez Słowację nie należy mieć przy sobie za dużo euro – kto czytał uważnie ten wie o co chodzi :D
6) Na torze jedzenie nie jest szczególnie drogie (co nie znaczy że super tanie). Można wnosić swoje napoje, nawet w 2 litrowych butelkach, jedzenie, parasole, lustrzanki. W zasadzie bardzo luźne podejście do wszystkiego co wnosimy (czego nie można powiedzieć o większości imprez sportowych czy muzycznych).
7) Jedna z ważniejszych wskazówek: na tor warto wyposażyć się w smartfona bądź tablet oraz kartę lokalnego operatora. Na telefonie/tablecie kupujemy aplikację mobliną F1 na której na żywo można śledzić w jakim miejscu na torze jest dany zawodnik. Teren wokół toru jest ogromny, są telebimy przy trybunach, ale naprawdę warto mieć tą appkę, zwłaszcza jak chce się chodzić wzdłuż toru w trakcie wyścigu i wiedzieć co się dokładnie dzieje po drugiej stronie.
8) Jeśli jedzie się na cały weekend warto wybrać się w na czwartkowy spacer po torze i boksach. Można obejrzeć bolidy z naprawdę bliska, załapać się na autograf (jeśli to kogoś bawi) itp.
9) O połowie dobrych rad, które miałem tu napisać zapomniałem, ale najważniejszą radą podsumowującą wyjazd jest: WARTO SIĘ WYBRAĆ NA GRAND PRIX! :-)

PS: Mam jeszcze trochę filmików, ale nie wiem czy jest sens wrzucać. Wg mnie nie, ale jeśli ktoś bardzo chcę to podrzucę kilka linków ;)

Dziękuję za uwagę - jeśli ktoś w ogóle dotrwał do końca ;-)
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez szymonpoznan1 02 Sie 2014 12:08, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 31 Lip 2014 21:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Sty 2011
Posty: 794
Loty: 240
Kilometry: 371 109
niebieski
Dla mnie, czyli wielkiego fana f1, fajna relacja i zdjecia! plus dla Ciebie!
_________________
Image

2018: WRO (x2) EDI DUB KRK(x3) SXF SOF WAW (x3) NCE MUC FRA YYZ (x2) HAV SZZ CRL POZ DTM RZE BOD LTN KEF KTW
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 01 Sie 2014 09:30 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 385
Loty: 201
Kilometry: 300 659
niebieski
Pozmieniaj w relacji nazwy F2 i F3 na GP2 i GP3 :-)

Ja o jakości dźwięku nowych silników przekonam się za nieco ponad miesiąc na Monzy. Chociaż jeśli GP2 (które jest cichsze od GP3 - przynajmniej tak było rok temu na Hungaroringu) jest głośniejsze od F1, to szału chyba nie będzie... Zawsze uważałem, że to za co się płaci grube euro, żeby obejrzeć wyścig na torze, to dźwięk. Poprzednia generacja silników była pod tym względem niesamowita.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 01 Sie 2014 10:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5351
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
Runo-88 napisał(a):
Pozmieniaj w relacji nazwy F2 i F3 na GP2 i GP3 :-)


Fakt, za bardzo się rozpędziłem w dwóch miejscach, już zmienione ;)

Cytuj:
Ja o jakości dźwięku nowych silników przekonam się za nieco ponad miesiąc na Monzy. Chociaż jeśli GP2 (które jest cichsze od GP3 - przynajmniej tak było rok temu na Hungaroringu) jest głośniejsze od F1, to szału chyba nie będzie... Zawsze uważałem, że to za co się płaci grube euro, żeby obejrzeć wyścig na torze, to dźwięk. Poprzednia generacja silników była pod tym względem niesamowita.


Co do dźwięku to oczywiście z decybelomierzem nie stałem, ale na oko (a w sumie ucho) po wyjeździe GP2, a później GP3 było głośniej. Oczywiście to też zupełnie inny dźwięk i jak już mówiłem nie mam porównania z latami poprzednimi (niestety).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 01 Sie 2014 11:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3074
złoty
te zdjęcia z iphone lepsze niż z canona 50d :lol:
morał
opchnij lustro a kasiore przeznacz na bilety lotnicze ;)
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 01 Sie 2014 11:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Kwi 2011
Posty: 2171
srebrny
Swietna relacja. Zacheciles do wyjazdu na F1 :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 01 Sie 2014 11:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5351
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
cypel napisał(a):
te zdjęcia z iphone lepsze niż z canona 50d :lol:
morał
opchnij lustro a kasiore przeznacz na bilety lotnicze ;)


Lustro kolegi, a kolega się dopiero uczy :D Jak pisałem na początku, fotki nie są pierwszej jakości, większość z iPhone 5, trochę z Canona 50D, ale zdjęcia na wyjazdach robię raczej dla siebie, tak tylko żeby coś było, bo nie jestem fotografem i raczej na siłę nie będę :D Choć sam mam też d7000 + 16-85, ale pożyczyłem koledze na wyjazd na Bali i jestem pewien, że on tam go lepiej wykorzysta, niż ja bym to zrobił na torze :) Zwłaszcza, że szczególnie na imprezach sportowych wolę patrzeć na to co się dzieje przede mną niż w obiektyw i ustawienia aparatu.

m3lm4k napisał(a):
Swietna relacja. Zacheciles do wyjazdu na F1 :)


Sam siebie też zachęciłem, aż się przeraziłem, bo już po głowie chodziło GP Belgii lub MONZA, ale zostawiam na przyszłe lata, bo bym zbankrutował. Korci też Moto GP w Brnie za 2 tygodnie i nie wiem czy wytrzymam :D
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 01 Sie 2014 11:59 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 385
Loty: 201
Kilometry: 300 659
niebieski
szymonpoznan1 napisał(a):
Co do dźwięku to oczywiście z decybelomierzem nie stałem, ale na oko (a w sumie ucho) po wyjeździe GP2, a później GP3 było głośniej. Oczywiście to też zupełnie inny dźwięk i jak już mówiłem nie mam porównania z latami poprzednimi (niestety).


GP2 i GP3 jest jeszcze znośne dla ucha, natomiast V8 na limicie obrotów było już ciężkie do ogarnięcia, zwłaszcza jeśli przejechało kilka bolidów w bliskiej odległości :-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 01 Sie 2014 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2589
Loty: 371
Kilometry: 601 471
niebieski
szymonpoznan1 napisał(a):
Korci też Moto GP w Brnie za 2 tygodnie i nie wiem czy wytrzymam :D

Polecam, zwlaszcza ze spaniem na pobliskim polu namiotowym ;) czy ja napisalem spaniem ? :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 01 Sie 2014 14:48 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3824
Loty: 39
Kilometry: 33 222
seba napisał(a):
Dla mnie, czyli wielkiego fana f1, fajna relacja i zdjecia! plus dla Ciebie!

I nigdy się o tym nie zgadaliśmy? Trzeba będzie nadrobić przy najbliższej okazji.

Relacja super :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 01 Sie 2014 19:41 

Rejestracja: 09 Lip 2012
Posty: 49
Super relacja. Miałem okazję oglądać GP Węgier w ostatnim sezonie Kubicy i szczerze powiem - to był ból, uszy mi odpadały, ryk był straszny i en smród benzyny :/

To był pierwszy i ostatni raz jak się dałem na tę imprezę namówić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 01 Sie 2014 21:47 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 385
Loty: 201
Kilometry: 300 659
niebieski
wincenty1 napisał(a):
Super relacja. Miałem okazję oglądać GP Węgier w ostatnim sezonie Kubicy i szczerze powiem - to był ból, uszy mi odpadały, ryk był straszny i en smród benzyny :/

To był pierwszy i ostatni raz jak się dałem na tę imprezę namówić.


I o to w tym wszystkim chodziło. Na tor jechało się posłuchać dźwięku, którego nie szło uświadczyć w tv :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Monty lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 02 Sie 2014 23:31 

Rejestracja: 07 Mar 2013
Posty: 21
Jeżeli chodzi o dojazd - osobno wydzielony pas ruchu, organizacja rewelacyjna, służby porządkowe w odległości max. 5 m od siebie wzdłuż całej drogi, miejsc parkingowych mnóstwo zarówno płatnych jak i nie :) jezeli chodzi o trase VIP zdecydowanie także bezkorkowa ;)
Przy 200 000 kibiców - kwestia logistyczna - na najwyższym poziomie :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 04 Sie 2014 09:45 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 385
Loty: 201
Kilometry: 300 659
niebieski
Jeszcze odnośnie nowych silników, małe podsumowanie co straciliśmy:

Stare dobre V8:



A tutaj porównanie V8 i V6 na torze:




Co do logistyki - ja moje poprzednie wyjazdy średnio miło wspominam jeśli chodzi o wyjazd z toru/pól kempingowych już po zakończonym wyścigu. Korki, korki i jeszcze raz korki :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Monty lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 07 Sie 2014 09:58 

Rejestracja: 07 Maj 2013
Posty: 170
wincenty1 napisał(a):
Super relacja. Miałem okazję oglądać GP Węgier w ostatnim sezonie Kubicy i szczerze powiem - to był ból, uszy mi odpadały, ryk był straszny i en smród benzyny :/



Ciesz sie,ze wtedy ryk byl straszny bo od tego sezonu ryk zamienil sie w pierdziawki( V8 krecily sie do 18k rpm a V6 Turbo do 12k).Co do smrodu to byl to zapach z hamulcow i spalin a nie benzyny.

Na dzien dzisiejszy duzo ladniej pracuja bolidy zaplecza F1 czyli GP2.

Dodam jeszcze,ze z mojej perspektywy najlepsza i najtansza opcja na letnie wyscigi F1 jest camping z namiotami.

Jakis tydzien temu mieli sie zebrac liderzy zespolow F1 aby dyskutowac nad poprawa atrakcyjnosci dzwieku.Spotkanie sie nie odbylo bo Toto Wolf z RBR byl niedysponowany.
_________________
Masz pytania w kontekście USA.Napisz PW,może pomoge.
Podróżujesz aby fotografować-napisz PW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 07 Sie 2014 10:13 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 385
Loty: 201
Kilometry: 300 659
niebieski
Spotkanie miało się odbyć w celu dyskusji na temat ogólnej poprawy widowiska (moim zdaniem niepotrzebnie, bo ostatnio wyścigi są strasznie ciekawe). Z dźwiękiem już nic nie zrobią, bo po prostu silniki kręcą się tylko do 12 000 rpm i wyżej kręcić się nie będą z uwagi na durny (moim zdaniem) przepis o limicie paliwa na wyścig i limicie przepływu paliwa.

P.S. Toto Wolff jest z Mercedesa, a nie RBR :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Monty lubi ten post.
 
 
#17 PostWysłany: 07 Sie 2014 10:17 

Rejestracja: 07 Maj 2013
Posty: 170
Sorry za Toto :oops:
Silniki kreca sie do 12k w szczegolnosci ze wzgledu na zainstalowane turbiny.

O ile roznica w dzwieku pomiedzy V10 a V8 byla symboliczna o tyle teraz jest fatalnie :(
_________________
Masz pytania w kontekście USA.Napisz PW,może pomoge.
Podróżujesz aby fotografować-napisz PW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 07 Sie 2014 13:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5351
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
Monty napisał(a):
Dodam jeszcze,ze z mojej perspektywy najlepsza i najtansza opcja na letnie wyscigi F1 jest camping z namiotami.


Najlepsza? Choć nie spałem to pewnie TAK. Sama atmosfera wokół toru, ludzie zgromadzeni w jednym celu, brak konieczności dojazdów itp. Z drugiej strony rozmawialiśmy z Polakami śpiącymi rok temu i w tym roku przy torze i mówili, że akurat na Węgrzech szału nie ma. Główną atrakcją są niezbyt urodziwe prostytutki w bardzo dużej ilości :D Porównywali do GP Niemiec gdzie odbywają się koncerty i to całkiem niezłych zespołów, różne inne atrakcje dla młodszych i starszych itp.

Najtańsza? Nie sądzę. Pole namiotowe przy torze kosztowało coś około 330€ za namiot, samochód i 4 osoby. Jak jest mniej osób to tyle samo. Osoba która załatwiała nam bilety na GP, miała też opcję wstępu na pole namiotowe - wtedy można było płacić od osoby i było to 300zł/os. Czy to tanio? My za dwie osoby (spaliśmy w dobrym hotelu) płaciliśmy niecałe 800zł za 2 osoby ze śniadaniami. Hostele można było mieć za około 400zł za 2 osoby.

Więc najtaniej na polu nie jest, ale choć nie spałem to żałuję, bo zapewne najfajniej ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 07 Sie 2014 14:34 

Rejestracja: 07 Maj 2013
Posty: 170
Szymon,nie wiem skad te ceny ale na GP Austrii,gdzie z zalozenia powinno byc drozej niz na Wegrzech mielismy wykupione miejsce na namiot dla 4 osob i samochod za ok 170 euro.Fakt,ze bilety jak i kemping kupowalem jeszcze w zeszlym roku ale te 330 euro o ktorych wspominasz jest galaktyczna kwota.Bylem na Hungaro dwa razy(2009 i 2011) i kempingi pekaly doslownie w szwach.My wtedy za porzadny hotel nad Dunajem placilismy ok 40 euro za noc.

Analogicznie pisales,ze ceny wejsciowek poza general admission(trawka) sa 4-5 razy drozsze.Na Bronze ceny sa minimalnie wyzsze,na Silver i Red Bull oscyluja w granicach 200 euro przy ok 100 za GA.Ceny oczywiscie od piatku do niedzieli.

Dobra,koncze OT.

Gratuluje wyjazdu i wielu emocji.Nie pamietam ktory wyscig na Hungaro byl bardziej emocjonujacy od tegorocznego.
_________________
Masz pytania w kontekście USA.Napisz PW,może pomoge.
Podróżujesz aby fotografować-napisz PW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 07 Sie 2014 14:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5351
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
GA: 90€
Bronze 1: 99€
Brozne 2: 119€
Silvery (w tym Red bull): 250-300€
Gold: 350-400€
Super Gold: 499€

Tak mniej więcej wyglądały ceny na trybuny (na stronie toru, na stronie F1 droższe o 10-20€). W przedsprzedaży są oczywiście rabaty nawet po kilkadziesiąt EURO. Ale ja orientowałem się na około 3-4tygodnie przed wyjazdem, więc tak to wyglądało. Do tego Bronze wyprzedane kilka miesięcy do przodu...

Cenę pola namiotowego mam od osób, które na nim spały, które spotkałem na torze ;)

I podkreślam jeszcze raz, poza ceną campu nie mam zastrzeżeń ;) W tym roku też było tam dużo ludzi.
Poza tym byłem na GP F1 pierwszy raz w życiu więc było to taki wyjazd na rozeznanie ;) I jakieś tam już mam, camp obok miejsca jakiejkolwiek imprezy - nieważne czy to F1, koncert, festival czy motoGP - zawsze jest najlepszą opcją, bo jesteś non stop na miejscu wydarzeń. Niestety wychodzi na to że w przypadku F1 nie jest to najtańsza opcja, co nie umniejsza jej 'fajności' ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Monty lubi ten post.
 
 
 [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group