Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 15 Kwi 2016 22:44 

Rejestracja: 12 Lip 2014
Posty: 172
Loty: 2
Kilometry: 8 820
Mam pewien problem. Pod koniec zeszłego roku zakupiłam pobyt w hotelu na Gran Canarii przez niemieckie biuro podróży z oferty neckermann dla 3 osób dorosłych i dziecka. W umowie są dokładnie wyszczególnione z imienia i nazwiska osoby. Niedawno się okazało, iż ojczym który z nami miał jechać jest chory na raka i czeka go tu chemioterapia i na pewno nie pojedzie. Mogłaby jechać ewentualnie koleżanka mojej mamy w jego miejsce. W OWU Neckermann jest napisana, że zmiana osoby to 40 euro. Trochę to żdzierstwo, zwłaszcza, że nie chodzi o cenę biletu lotniczego tylko zmianę w hotelu w tym samym pokoju na inną osobę. Pytanie moje takie czy lepiej napisać do hotelu przed wyjazdem i opisać sytuację, może zapłacę mniej, czy też jechać do hotelu i na miejscu coś załatwiać, czy też zrobic to przez neckermanna. Gdyby to był pobyt bez wyżywienia, to jechałabym na pałę do hotelu, ale to jest all inclusive, więc nie wiem co robić, przecież koleżanka mamy nie może być facetem :)
dodam że pobyt kupiony w hotelu Corona Roja w Playa del Ingles na GC
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 15 Kwi 2016 22:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sty 2013
Posty: 634
Pisałbym najpierw do hotelu z opisem sytuacji i pytaniem czy zgodzą się na bezpłatną zmianę danych jednego z gości.
Nic nie ryzykujesz, możesz w tym wypadku tylko zyskać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 20 Kwi 2016 07:55 

Rejestracja: 12 Lip 2014
Posty: 172
Loty: 2
Kilometry: 8 820
Napisałam w piątek do hotelu i cisza, nikt nie odpisuje. Czytałam na necie, że na maile nikt nie odpowiada w tym hotelu o teraz nie wiem co robić. Jechać tam i na miejscu załatwiać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 20 Kwi 2016 08:09 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7132
platynowy
Liczba osób się zgadza więc możesz zaryzykować i zmienić dane na miejscu w hotelu.Nie powinno to dla nich stanowić problemu bo przecież to tylko formalność.W kwestii pokoju i wyżywienia nic się przecież nie zmienia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 20 Kwi 2016 08:59 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 686
niebieski
Zawsze możesz też zadzwonić bezpośrednio do hotelu. Lepiej mieć to wcześniej potwierdzone, niż później stresować się na miejscu. Zwłaszcza, że większość hoteli 'wakacyjnych' przy check-in spisuje lub robi kopię danych paszportów/dowodów. W razie jakiejś wewnętrznej kontroli dany recepcjonista mógłby mieć problemy, że zameldował inną osobę niż wynikałoby to z papierów otrzymanych z biura podróży.
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 20 Kwi 2016 18:02 

Rejestracja: 12 Lip 2014
Posty: 172
Loty: 2
Kilometry: 8 820
Tylko w przypadku rozmowy telefonicznej to po pierwsze, nie znam tak fachowego słownictwa dotyczącego choroby raka, a poza tym pewnie pracuje na recepcji kilka osób i jaką mam gwarancję, że ten ktoś przekaże i będzie ok.
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 20 Kwi 2016 18:55 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 686
niebieski
Jeśli miałbym do tego tak podchodzić jak Ty, to spytałbym, jaką masz gwarancję, że będąc na miejscu, hotel spełni Twoją prośbę? Też będziesz musiała przecież użyć tego samego słownictwa w bezpośredniej rozmowie, co przez telefon. A może się zdarzyć, że trafisz na jakiegoś formalistę, który nie zgodzi się na zamianę i będziesz musiała za drugą osobę zapłacić, i to nie po niskich stawkach, jakie zapłaciłaś rezerwując przez niemieckie biuro podróży, ale stawkach hotelowych, które pewnie będą 2-3x większe.
Nie widzę też problemu, żeby w trakcie rozmowy telefonicznej poprosić o maila zwrotnego z potwierdzeniem, że hotel zgadza się na zmianę osoby, co później można pokazać przy zameldowaniu.
Ale skoro nie chcesz dzwonić, to zawsze możesz zapłacić te 40 EUR i mieć spokój i pewność, że wszystko będzie ok. Albo liczyć na szczęście, może akurat Ci się uda...
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 20 Kwi 2016 19:53 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 484
A do kiedy możesz zrobić zmianę za te 40 EUR? Bo może da się w ostatniej chwili tzn. próbować w hotelu bezkosztowo, a jakby były problemy to załatwiać z rezydentką Neckermanna na miejscu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 20 Kwi 2016 21:55 

Rejestracja: 12 Lip 2014
Posty: 172
Loty: 2
Kilometry: 8 820
Nie znam dobrze niemieckiego, ale chyba nie ma podanego terminu do kiedy można zmienić pisze tak :
5.5. Tritt eine Ersatzperson an die Stelle eines gemeldeten Teilnehmers, sind wir berechtigt, die uns durch die
Teilnahme der Ersatzperson entstehenden Mehrkosten zu verlangen. Teilnehmer und Ersatzperson haften als
Gesamtschuldner für den Reisepreis. Wir können dem Wechsel in der Person des Reisegastes widersprechen,
wenn diese den besonderen Erfordernissen in Bezug auf die Reise nicht genügt oder gesetzliche Vorschriften oder
behördliche Anordnungen entgegenstehen.
Die Mehrkosten betragen in der Regel € 40,- je Person, bei Ferienwohnungen je Änderungsvorgang, bei
Schiffsreisen € 45,- je Person (bei City- & Events gemäß jeweiliger Berechnung). Bei Linienflügen und Flügen aus
den Bausteinprogrammen nach Ihren Wünschen, sind Umbuchungen und Namens-änderungen nur als
Neubuchungen und nur nach Platz-Verfügbarkeit (und Rücksendung eines ggf. bereits ausgestellten Flugscheines)
möglich. Vor Flugscheinausstellung betragen die Mehrkosten € 40,- pro Person. Die Kosten für Umbuchungen und
Namensänderungen nach Ausstellung des Flugscheines sind abhängig vom gewählten Flugtarif. Einige
Sondertarife erlauben keine Umbuchungen oder Stornierungen. Ihr Reisebüro informiert sie vor Buchung über die
jeweiligen Regelungen."
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 20 Kwi 2016 22:33 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 1902
Loty: 105
Kilometry: 101 773
srebrny
Faktycznie o terminach nic nie jest napisane, ale nie sądzę, żeby było to możliwe w ostatniej chwili, tj. już będąc w hotelu. Oni muszą przecież wystawić voucher hotelowy na nową osobę, wysłać go w załączniku maila do wydruku, poza tym poinformować również sam hotel o zmianie danych gościa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 20 Kwi 2016 22:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
@megan80 w tym paragrafie nie ma słowa nt hoteli (jest coś o tzw. apartamentach - które raczej miewają prywatnych właścicieli). Sama załatwiłabym sprawę tak:
1) mail do hotelu z prośbą o bezkosztową zmianę ze względu na poważną chorobę,
2) jeśli hotel to klepnie - zwykły mail do Neckermanna z tą samą prośbą; gdyby odpowiedź hotelu była negatywna - ten sam mail, ale z kopią zaświadczenia od lekarza (w którym powinna wystąpić wzmianka o hospitalizacji i/ lub leczeniu wykluczającym swobodne podróże),
3) gdyby Neckermann podszedł biurokratycznie do tematu - spokojna i grzeczna wzmianka w mediach społecznościowych, że każą Ci płacić "podatek od ciężkiej choroby". ;-)
Ale wydaje mi się, że na pkt. 2 powinno się skończyć. W razie czego mogę Ci jutro albo w poniedziałek pomóc z napisaniem maili.
Góra
 Relacje PM off
megan80 lubi ten post.
megan80 uważa post za pomocny.
 
 
#12 PostWysłany: 23 Kwi 2016 05:53 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 484
@Kara, jeśli hotel klepnie, to pisanie do Neckermanna to raczej proszenie się o komplikacje.
Niemcy mieliby nie podejść biurokratycznie???
Góra
 Relacje PM off
megan80 lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 23 Kwi 2016 07:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
@Marysiek po przeczytaniu pierwszego zdania w przytoczonym powyżej par. 5.5 pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić. Poza tym Niemcy też mają rodziny, kategorię prawną "siła wyższa" i speców od marketingu.

Na razie kibicuję jednak hotelowi, żeby odpowiedział, choć intuicja mówi mi, że ich milczenie to nie przypadek.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group