Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 630 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna
Autor Wiadomość
#561 PostWysłany: 18 Mar 2022 17:57 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
Mam problem z gotogate i może macie radę w jaki sposób prowadzić dalsze rozmowy.

Miałem zakupione loty KRK - HND (Tokio) o wartości kilku k zł.
Przewoźnik (SAS) w międzyczasie mocno żąglował lotami. Gotogate podesłał mi informacje o zmianie i prośbę o akceptację lub refund.
Odesłałem im prośbę o refund.
Później jeszcze dostałem od nich maila (nie wiem z jakiej paki gdyż już po mojej prośbie) że lot został całkiem anulowany z powodu restrykcji covid i że pieniądze zostaną zwrócone tą samą drogą którą zostały wpłacone.

Po dwóch miesiącach zacząłem się upominać o moją kasę i otrzymuje odpowiedzi typu:
Cytuj:
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting us.
We have received your request that you wish to cancel your booking. We are always required to follow the airline rules for the ticket(s) that you have booked through us. In this case, according to the rules set out by the airline it is not possible to get a refund of your booking in case of cancellation.


i po mojej próbie wyjaśnienia

Cytuj:
"Dear Sir/Madam,
Thank you for contacting us.

We have received your request that you wish to cancel your booking.

We are always required to follow the airline rules for the ticket(s) that you have booked through us. In this case, according to the rules set out by the airline it is not possible to get a refund of your booking in case of cancellation."



Czuje się teraz totalnie jakbym został okradziony. Nie rozumiem co mają airlines rules w przypadku gdy zmieniają loty i oferują refund z którego chciałem skorzystać.

Macie radę jak prowadzić dalsze rozmowy? Gdzie szukać pomocy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#562 PostWysłany: 18 Mar 2022 18:30 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3939
platynowy
@maker zadzwoń na polską infolinię w godz. roboczych (221168121) i tam opcja chyba 4 czyli obsługa klienta. Polskojęzyczni konsultanci są w miarę ogarnięci bo rozmowa z Hindusami (opcje 1 i 2) to koszmar. Jeśli to nie pomoże to chargeback w banku (o ile płaciłeś kartą).
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#563 PostWysłany: 18 Mar 2022 18:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1195
Loty: 399
Kilometry: 662 743
srebrny
@maker Obawiam się, że 2 miesiące oczekiwania to dopiero początek podróży.
Mój lot został odwołany na początku lipca 2021 i wtedy GtG zaczęło procesować zwrot. W grudniu cierpliwość mi się skończyła i zawnioskowałam o chargeback, który bank odrzucił z następującą argumentacją:

Otrzymaliśmy odpowiedź od właściciela terminala płatniczego. Sprzedawca odrzucił Pani
zgłoszenie i jako przyczynę wskazał, że lot został odwołany przez linię lotniczą. Sprzedawca
obecnie jest w kontakcie z linią lotniczą w celu otrzymania informacji jak postępować w
przypadku anulowania biletu, a Pani została o tym poinformowana.
Kiedy podała Pani sprzedawcy dane karty, wyraziła Pani zgodę na jej obciążenie, a my
poprawnie przekazaliśmy pieniądze zgodnie z pkt. 12 ETAP I.6


Chargback zatrzymał proces zwrotu na 3 miesiące do czasu wyjaśnienia, więc GtG zacznie procesować od nowa dopiero w przyszłym tygodniu.
Spodziewam się zwrotu tak mniej więcej za pół roku jak dobrze pójdzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#564 PostWysłany: 18 Mar 2022 18:53 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@mucha dzięki, będę próbować.

@maginiak akurat że proces będzie trwać wiele miesięcy to mam świadomość. Tutaj problem jest inny, gotogate twierdzi że żadne pieniądze mi się nie należą....

Jeżeli kontakt z PL infolinią nie przyniesie skutku to myślę że kolejnym krokiem może być chargeback w Revolut. Pytanie czy ktoś próbował uzyskać chargeback po takim okresie (bilety kupiłem w czerwcu 2021)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#565 PostWysłany: 18 Mar 2022 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1195
Loty: 399
Kilometry: 662 743
srebrny
Te odpowiedzi są pewnie wysyłane z automatu. Sprawdź status swojego zwrotu na stronie GtG, tam powinieneś mieć aktualną informację o statusie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#566 PostWysłany: 18 Mar 2022 19:34 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@maginiak tak oczywiście, jest tam taka informacja:
Cytuj:
Refund request rejected by SAS
SAS has rejected your request for a refund on the grounds that it’s against their general policy. We've sent you an email with more information so please take a look at that when you get the chance if you haven't already.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#567 PostWysłany: 18 Mar 2022 20:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1195
Loty: 399
Kilometry: 662 743
srebrny
W takiej sytuacji faktycznie pozostaje życzyć Ci powodzenia na infolinii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#568 PostWysłany: 18 Mar 2022 20:32 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
@maker
Kontaktowałeś się w tej sprawie z SASem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#569 PostWysłany: 25 Mar 2022 12:24 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@boots nie kontaktowałem się jeszcze

Natomiast udało mi się po którejś rozmowie z infolinią GTG uzyskać informacje na jakiej podstawie oni bezzwrotnie anulowali mój bilet.
Pani na infolinii twierdzi że anulowali bilet ponieważ nie odpowiedziałem w ciągu 5 dni na maila w którym poinformowano mnie o zmianach w terminach lotów i w którym prosili o decyzję co do tych zmian. Odpowiedziałem później niż 5 dni w związku z tym bilet został bezzwrotnie anulowany. :shock: :shock: :shock: :shock:

Jestem w szoku po tej zagrywce i zastanawiam się czy to w ogóle w jakikolwiek sposób jest legalne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#570 PostWysłany: 25 Mar 2022 12:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Cytuj:
nie kontaktowałem się jeszcze

To zrób to jak najszybciej - przecież to oni odwołali lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#571 PostWysłany: 25 Mar 2022 12:30 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@boots finalnie oni odwołali ale GTG twierdzi że skoro ja nie odpowiedziałem w ciągu 5 dni na maila ze zmianą rezerwacji to automatyczynie bilet został oznaczony jako no show i anulowany, niezależnie od tego że lot w ogóle się nie odbył z powodu odwołania przez przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#572 PostWysłany: 25 Mar 2022 12:36 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
GTG jest pośrednikiem, uderzaj do przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off
maker uważa post za pomocny.
 
      
#573 PostWysłany: 25 Mar 2022 19:29 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
Sprawa robi się coraz ciekawsza, może nakreślę trochę historii mojej rezerwacji:
16.06.2021 - bilety SAS zakupione poprzez gotogate.co.uk z datą wylotu 18.03.2022
07.12.2021 - otrzymuje od GTG informacje o zmianach w lotach i możliwości ubiegania się o refund
07.01.2022 - przesyłam informacje do GTG że alternatywne loty mi nie pasują i chce ubiegać się o zwrot
10.01.2022 - otrzymuje od GTG maila "[...] Your flight with booking number ......, has now been cancelled due to the Covid-19 situation. [..]"

Dzisiaj Pani na infolinii GTG przekazuje mi informacje że nie należy mi się zwrot ponieważ odpowiedziałem na ich maila w dłużej niż 5 dni. Poprosiłem Panią o uzasadnienie wraz z powołaniem się na konkretny punkt ich regulaminu. Info zwrotnego brak. Przeszukałem też ich regulamin i brak takich zapisów.

Zgodnie z radą @boots skontaktowałem się z SAS.
Udzielili mi informacji że moja rezerwacja została anulowana na wniosek pasażera 10.01.2022 (czyli wtedy kiedy dostałem maila o anulacji poprzez SAS w wyniku Covid) i oni nie mają informacji że rezygnacja z biletu była na skutek zmian w rozkładzie lotów "I can not see in the history of your booking that the ticket has been canceled in connection with the change, thus the ticket is refunded according to its rules.".

Już nie wiem z kim prowadzić dalej rozmowy. Sprawa wygląda na taką w stylu "nie mam pana płaszcza i co pan nam zrobi?".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#574 PostWysłany: 25 Mar 2022 19:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Spróbuj uderzyć tu: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Opisz problem z GTG z perspektywy informacji otrzymanych od SAS.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#575 PostWysłany: 25 Mar 2022 20:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
a były te zmiany faktycznie czy to jakiś fantazm g2g ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#576 PostWysłany: 25 Mar 2022 22:12 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@boots dzięki za radę, rozważam tą opcję
@marek2011 ciężko mi powiedzieć, uwierzyłem im na słowo, niezależenie od wszystkiego tak czy tak lot do Tokio (SAS 983) się nie odbył gdyż przewoźnik go odwołał.

Co sądzicie o chargebacku w tej sytuacji?
Czy limit 120 dni na rozpoczęcie procedury liczony jest od dnia zakupu biletów czy od dnia realizacji usługi (dnia wylotu)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#577 PostWysłany: 25 Mar 2022 22:31 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
To czy się odbył czy nie to jedno, ale jeśli poszła do przewoźnika (błędnie) anulacja volunatary z OTA zanim ten lot odwołano, to sprawa się komplikuje. Pytanie, czy OTA błędnie zakwalifikowało twoją "prośbę o refund", czy wcześniejsze zmiany, o których informowali, były np. kosmetyczne i z punktu widzenia linii nie uprawniały do refundu z pominięciem zasad taryfy (jedne linie pozwalają oddać bilet jak nastąpi nawet najmniejsza zmiana w rozkładzie a inne dopiero, gdy ta zmiana jest jakaś "znacząca"). Wtedy wyszłoby na to, że OTA Cię ewentualnie błędnie poinformował o możliwości refundu.

IMO na chargeback jest jeszcze czas - w tej sytuacji bym go złożył.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#578 PostWysłany: 25 Mar 2022 22:45 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 26
@marek2011 ja myślę że GTG zaakceptował bez mojej zgody zmiany w lotach, a później przyszła moja prośba o refund w związku ze zmianami, a oni oznaczyli to w SAS jako cancellation.
W każdym razie zmiana lotów nie była kosmetyczna, z przesiadki w CPH która miała trwać 1,5h zrobiła się przesiadka 19h, a dotarcie do Tokio wypadało dzień później niż pierwotnych lotach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#579 PostWysłany: 07 Kwi 2022 18:44 

Rejestracja: 07 Kwi 2022
Posty: 7
witam wszystkich (mój pierwszy post, chociaż forum czytam od kilku lat)

próbowałem kupić bilety na G2G, płatność przeszła, ale przy powrocie do strony pojawił się błąd „Invalid request”.

Myślałem, że to nic nie zmieni, skoro kasa poszła, ale dostałem potem info na maila, że rezerwacja nie jest zakończona i czy chcę do niej wrócić - niestety jest od nowa.

Dzwoniłem do GTG (trochę to trwa, żeby się dodzwonić) - „takie sytuacje się zdarzają, należy ponownie kupić bilety, poprzednia płatność kiedyś wróci”. Myślicie, żeby iść za radą GTG czy najpierw poczekać na zwrot kasy? Pani z infolinii mówiąca łamanym angielskim twierdziła, że nie wie kiedy będzie zwrot, ale najlepiej od razu drugi raz zapłacić to szybciej to system wyłapie… brzmi średnio, bo znając takie firmy to ten zwrot będzie trwał miesiącami. Z drugiej strony nie chcę, żeby lotu przepadły. Znając bałagan w OTA to jeszcze przez pomyłkę wystawią te bilety (Pani z infolinii twierdziła, że to niemożliwe)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#580 PostWysłany: 07 Kwi 2022 19:17 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8899
Loty: 993
Kilometry: 955 401
platynowy
Raczej nie powinno to trwać miesiącami, bo to będzie blokada, która po kilku dniach do tygodnia lub dwóch powinna zostać zwolniona.
A gdyby rzeczywiście jakimś cudem sobie "przytulili" tę płatność, żeby nią się dłużej podelektować, to zawsze można uruchomić chargeback lub wystarczy, że się ich nim postraszy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 630 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group