Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Reklamacje
#1 PostWysłany: 29 Lut 2024 14:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 843
srebrny
Zakładam nowy wątek, bo wydaje mi się, że może na to zasługiwać i dla wielu osób może być przydatne.

Jakie problemy zgłaszacie, jaką "taktykę" przyjmujecie i jakie przeprosiny i rekompensaty otrzymujecie?

Osobiście rzadko się skarżę i robię to tylko w sytuacjach, gdy problem jest bardziej poważny (gdy hotelowi uda się mnie zirytować). Ostatnio miałem taką sytuację, że robiąc rezerwację dla trzech osób w pokoju nie było trzeciego łóżka i pierwszego dnia nie było też dostawki. Personel nie wykazywał większej chęci do rozwiązania problemu, w zasadzie to powiedzieli, że mogę spać na podłodze i dadzą mi dodatkowy komplet pościeli, a na sugestie zaoferowania innego noclegu albo dodatkowego pokoju zrobili się dosyć niemili. Jeszcze tego samego dnia zgłaszałem to na czacie i prosiłem o jakąś interwencję (przyjęto zgłoszenie, wystawiono numer zgłoszenia, obiecano się zająć i zignorowano temat, bo przez ponad tydzień nie dostałem żadnej informacji). Kolejnego dnia za dostawkę musiałem dopłacić, co było dla mnie pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę rezerwację dla trzech osób oraz to, że w zasadzie zawsze w takim przypadku dostawka była darmowa.

Opisałem to wszystko w mailach do działu relacji z klientem, napisałem też na maila ambasadorskiego, korzystając z tego, że jeszcze go mam i licząc na sprawniejszą odpowiedź. W obu przypadkach odpisano dosyć szybko, w obu zignorowano główny problem, czyli brak łóżka i zachowanie obsługi w związku z tym, odpisano tylko na to, co było wygodne - no sorry, każdy hotel ma inną politykę, bla, bla, bla, sprawdziliśmy i faktycznie w tym hotelu dostawka kosztuje tyle i tyle. W podobny sposób odpisali mi z ambasadora, że dostawka w tym hotelu kosztuje tyle i tyle i jeszcze zrobili listę hoteli w których byłem i ile tam dostawka kosztuje...

Nie chcąc komplikować sprawy maila od ambasadora zignorowałem, odpisałem na guest relations, bo jednak odpisali bardzo sprawnie, że fajnie, rozumiem że mogą być dodatkowe opłaty, ale co z tym brakującym łóżkiem, bo nie po to robię rezerwację dla trzech osób, żeby spać na podłodze. No i cisza - jeden, dwa, trzy dni. Wiem, że czasami trzeba poczekać, ale po pewnym czasie już wiedziałem, że nie otrzymam żadnej odpowiedzi, bo sięgając pamięcią wstecz w zasadzie schemat postępowania był identyczny. Wtedy jeszcze raz napisałem do nich czy mają zamiar w ogóle odpisać i że to nie jest pierwszy raz gdy ignorują zgłoszenie, natomiast w mailu do ambasadora również napisałem, że odpisali mi nie na temat i że dział relacji próbuje temat zignorować.

Wtedy zaczęły sypać się maile i punkty. "Ambasador" przeprosił za swoją odpowiedź i wysłał mi 5000 punktów, za 20 minut znowu ambasador odpisał na mojego maila kierowanego do guest relations i przeprosił też za nich, z kolejnym pakietem 5000 punktów (moim zdaniem dość skromna rekompensata). Zapytano mnie czy mogą pomóc w czymś jeszcze.

Więc wykopałem korespondencję sprzed pół roku, gdy HIEX w Belgradzie naliczył mi 50 zł niezrozumiałych opłat sugerując, że to podatki (a dzień później w CP Belgrad żadnych opłat nie było). Przy okazji napisałem o braku jakiegokolwiek rozpoznania statusu. W odpowiedzi przeprosili mnie za brak rozpoznania, wysłali punkty powitalne i tyle. Odpisałem, że nadal nie wyjaśnili kwestii dodatkowych opłat, czekałem na odpowiedź (myśląc, że wymaga to czasu), ale się nie doczekałem i olałem temat. Przypomniałem to więc teraz, w odpowiedzi dostałem przeprosiny, że hotel nic nie odpowiedział, a ich pracownik się tym nie zajął i proszę - kolejne 5000 punktów (dwa razy więcej niż moje straty, więc tu okej).

Mam wrażenie, że schemat odpowiedzi IHG na wszelkie zażalenia jest stały - odpowiadają na błahe problemy, ignorują te poważniejsze (wniosek z tego taki, że w miarę możliwości należy skupiać się na konkretach) i w pierwszej kolejności próbują zbyć problem, zignorować i badają reakcję klienta. Dopiero jak nie odpuszcza to wtedy są skłonni do działania i rekompensaty. Nie powinniśmy się więc sugerować zbyt bardzo bajkami o prokonsumenckim podejściu, które czasami przypisuje się korporacjom, albo czego oczekujemy w związku ze statusem - nadal jesteśmy numerkami, które w pierwszej kolejności, w miarę możliwości, należy spławić. Zdaję sobie sprawę, że dla wielu osób tutaj jest to dość oczywiste, bo i sami mają doświadczenia w reklamacjach. Mając wyższy status nadal nie można liczyć, że z automatu zostanie się właściwie potraktowanym i trzeba sforsować pierwsze mury "siłowo". W zasadzie analogicznie wyglądało to w Hiltonie z Diamondem, gdzie również próbowano przeczekać nawet bardziej poważne sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group