Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Sty 2014 12:51 

Rejestracja: 28 Gru 2010
Posty: 287
Dziwna sytuacja.

Mam prepaida BZWBK. Kartą tą płacę za bilety lotnicze, PolskiBus, Booking.com NIe płacę nią w sklepach czy korzystam z bankomatu.

Ostatnio będąc za granicą widzę, że na karcie zablokowano ok. 800 PLN. Bylem w delikatnym szoku, bo nie wiedziałem o co chodzi, ale postanowiłem poczekać. Po dwóch dniach pojawiło się rozliczenie, że ktoś dokonał zakupów na tę kwotę w EDREAMS BARCELONA.

Na pewno nie ja. Wtedy po raz pierwszy skorzystałem z bankomatu, wypłąciłem pozostałe wolne środki i telefon do banku. Mam składać osobiście reklamację.
Jako, że byłem w podróży mogłem to zrobić najwcześniej następnego dnia.

Kolejnego dnia z czystej ciekawości loguję się na konto prepaid w banku i... pieniądze wróciły na kartę. EDREAMS BARCELONA zwraca na kartę dokładnie to co zabrało.

O co chodzi? Jakaś pomyłka? Jak wogole dostali dane mojej karty? Ja w Edreams nigdy nic nie kupowałem!

Do glowy przychodzą mi dwie rzeczy:

1) Ktoś poprzez jakiegoś wirusa uzyskał dane mojej karty i probował mnie okraść, tylko jeżeli tak to dlaczego ta kasa wróciła. Zadziałał jakiś system weryfikacji Edreams?
2) Wiem, ze Booking.com przekazuje dane karty mailem bezpośrednio do hoteli. Może tam jakiś sprytny recepcjonista przez pomyłkę lub celowo chciał obciążyć nie tą kartę co trzeba, tylko dlaczego w Edreams?

Co o tym myślicie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 14 Sty 2014 13:19 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 2879
srebrny
cheesy napisał(a):
2) Wiem, ze Booking.com przekazuje dane karty mailem bezpośrednio do hoteli. Może tam jakiś sprytny recepcjonista przez pomyłkę lub celowo chciał obciążyć nie tą kartę co trzeba, tylko dlaczego w Edreams?

Najprawdopodobniej dane wyciekły właśnie w ten sposób. Może Edreams chciało np. skanu karty od kupującego zanim wystawiło bilety, ten nie potrafił go dostarczyć więc anulowali transakcję.

Wypłać wszystkie środki, zastrzeż jako kradzioną i nie używaj więcej tej karty.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Sty 2014 19:02 

Rejestracja: 23 Lis 2013
Posty: 2
Zbanowany
No to niezłe rzeczy się dzieją. Chyba nasze dane już nigdzie nie są bezpieczne. Trzeba w takich wypadkach szybko reagować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 14 Sty 2014 19:14 

Rejestracja: 07 Lut 2012
Posty: 112
Potwierdzam, że booking.com przesyła dane kart do hotelarzy. Osobiście widziałem "zeszyt" z notatkami w hotelu w Barcelonie. Chciałem zapłacić inną kartą, niż dokonałem rezerwacji (zupełnie nieświadomie), a hotelarz poinformował mnie, że nie może przyjąć tej karty, bo na booking.com podałem inną. Ja mu na to, że ta na booking.com jest tylko do weryfikacji i że tylko booking.com ma te dane, a on ..... mi pokazał "zeszyt" z moim i innymi numerami kart kredytowych, byłem w szoku.
Więc taki "zeszyt" jest pewnie w co drugim hotelu na świecie, kto ma do nich dostęp? oto jest pytanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 14 Sty 2014 20:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1811
srebrny
no tak ale kodu cvv chyba przy preautoryzacji karty przez booking nie podaje się, a bez tego chyba wiele nie zrobią
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Sty 2014 20:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5307
Loty: 139
Kilometry: 267 015
niebieski
Podaje się z tego co pamiętam.

A co do tematu to wydaje mi się dziwne, że skoro używasz karty tylko do 3 typów transakcji: hotele, bilety lotnicze i autobusowe, to że akurat próbowali wykorzystać kartę na edreams... Może jednak gdzieś kiedyś korzystałeś z edreams? Tak czy inaczej skoro to prepaid to najlepiej wyrzucić i kupić nowy i tak co jakiś czas, bo koszty niewielkie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Sty 2014 20:51 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 2577
złoty
Miałem podobną sytuację. Pół roku po wyjeździe info z BZWBK, że karta zablokowana z uwagi na próbę nieautoryzowanej płatności za granicą. Na infolinii podali, że ktoś próbował zapłacić w Hiszpanii. Karta używana do rezerwacji internetowych. Płaciłem tylko raz na lotnisku w Gironie w barze. Pewnie zeskanowali. Na szczęście wpłacam kasę przed płatnością.To właśnie argument by korzystać w necie i wyjazdach z prepaidów. Ciekawe jest również, że transakcje za hotele w jakie płaciłem w Neckermana.de i TUI.com powodowały obciążenie karty bez podawania kodu CVV (były ręcznie wprowadzane przez konsultanta)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 530
niebieski
Andi napisał(a):
no tak ale kodu cvv chyba przy preautoryzacji karty przez booking nie podaje się, a bez tego chyba wiele nie zrobią


Amazon to jedna z wielu stron które przy zakupach w ogóle nie proszą o CVV. Ze stron hotelowych ani Hilton ani Sheraton też nie proszą (nieważne czy do rezerwacji przedpłaconych czy do tych gdzie karta jest tylko zabezpieczeniem rezerwacji) - zapomniałam jak jest w Accor. O innych się nie wypowiadam bo nie wiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1811
srebrny
szymonpoznan1 napisał(a):
Podaje się z tego co pamiętam.

Aż sprawdziłem robiąc fikcyjną rezerwacje w booking - jeżeli masz płatność w hotelu (nie jest to oferta bezzwrotna) to nie podajesz kodu cvv (w ogóle nie ma takiego pola)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5307
Loty: 139
Kilometry: 267 015
niebieski
A to fakt, ja zawsze robię bezzwrotne i wtedy CVV się podaje i też już w hostelu widziałem przy meldowaniu że mieli wydrukowane wszystkie moje dane karty łącznie z kodem...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Lut 2012
Posty: 221
Loty: 91
Kilometry: 189 474
niebieski
billabong napisał(a):
Andi napisał(a):
no tak ale kodu cvv chyba przy preautoryzacji karty przez booking nie podaje się, a bez tego chyba wiele nie zrobią


Amazon to jedna z wielu stron które przy zakupach w ogóle nie proszą o CVV. Ze stron hotelowych ani Hilton ani Sheraton też nie proszą (nieważne czy do rezerwacji przedpłaconych czy do tych gdzie karta jest tylko zabezpieczeniem rezerwacji) - zapomniałam jak jest w Accor. O innych się nie wypowiadam bo nie wiem.


Niektóre banki nie akceptują transakcji internetowych w których nie podaje się cvv. I wtedy taka karta w amazonie się nie zapłaci. Czy to dobrze bo bezpieczniej, czy źle bo nie wszędzie można zapłacić musi każdy odpowiedzieć sobie sam.
Co do płatności w hotelach to miałem taką historię w jednym z hoteli. Przy wymeldowaniu miałem opłacić hotel. Wyciągam kartę za pomocą której dokonywałem rezerwacji, a portier mówi, że nie trzeba. Z zakładki gdzie był klucz do mojego pokoju wyciągnął kartke z potwierdzeniem mojej rezerwacji, którą otrzymał hotel. Wklepał do termiana z tej kartki numer mojej karty kredytowej, potem kwotę, a mi do podpisu dał tylko wydruk z terminala. Ot i wszystko. Hotelarze mają duże możliwości nadużyć na kartach.
_________________
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 14 Sty 2014 21:44 

Rejestracja: 22 Maj 2013
Posty: 332
@cheesy
sądząc po tym ile masz lotów, ze rezewujesz hotele - czyli zgadza się branża, to edreams, a nie jakiś smyk kambodża.
Sądząc po tym, mogłeś mieć coś wspólnego z edreams, spróbuj sobie przypomnieć
natomiast raz piszesz, że zablokowane, potem że wróciły na kartę, nie wiadomo że rzeczywiście zeszły, czy tylko była to zwykła preautoryzacja
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 14 Sty 2014 22:52 

Rejestracja: 28 Gru 2010
Posty: 287
bronek40 napisał(a):
@cheesy
sądząc po tym ile masz lotów, ze rezewujesz hotele - czyli zgadza się branża, to edreams, a nie jakiś smyk kambodża.
Sądząc po tym, mogłeś mieć coś wspólnego z edreams, spróbuj sobie przypomnieć
natomiast raz piszesz, że zablokowane, potem że wróciły na kartę, nie wiadomo że rzeczywiście zeszły, czy tylko była to zwykła preautoryzacja


Były zablokowane, a po dwóch dniach rozliczone.
Kod:
 PRE-PAID 533908******0976 PŁATNOŚĆ KARTĄ 187.86 EUR 187.86 EUR 1 EUR=4.3108 PLN EDREAMS BARCELONA


Następnego dnia zwrot:
Kod:
PRE-PAID 533908******0976 ZWROT PŁATNOŚCI KARTĄ 187.86 EUR 187.86 EUR 1 EUR=4.3108 PLN EDREAMS BARCELONA


W międzyczasie zastrzegłem kartę. Teraz mam problem z wypłątą tych środków, bo po zakupie wyrzuciłem pakiet informacyjny, do którego dołączona była karta, ale to już inna historia.

Nigdy nic nie kupowałem w Edreams. Jak dobrze pomyślałem, to przypomniałem sobie, że 2-3 razy płaciłem w McDonaldsach w Szwecji mi jeszcze gdzieś tam, ale to było co najmniej kilkanaście miesięcy temu.

Co do Booking.com, to dam sobie rękę uciąć, ze ilekroć rezerwując nocleg - nawet ten do zapłąty w hotelu - system wymagał podania danych karty i kodu cvv. Inna sprawa, że nie próbowałem zakończyć operacji z pozostawionym pustym polem na kod cvv i nie wiem, co by się wtedy działo...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 14 Sty 2014 22:59 

Rejestracja: 21 Sie 2011
Posty: 21
Jeśli chodzi o booking.com, to niestety, ale hotele mają wgląd do danych karty kredytowej, sama pracowałam na recepcji i zawsze kiedy była rezerwacja przez ten serwis trzeba było wziąć terminal i pobrać hajs za pierwszą noc przy pomocy danych ze stronki. Możliwym jest więc, pobranie większej kwoty bądź pobranie jej od kogoś innego...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 15 Sty 2014 10:14 

Rejestracja: 24 Maj 2012
Posty: 409
niebieski
LUKI - Co do płatności w hotelach to miałem taką historię

portier mówi - portierowi płaciłeś za pobyt w hotelu? Zęby leczysz u kowala a obiad w restauracji podaje ci kucharz? To był recepcjonista :D. Sorry że się czepiam ale pracowałem kilka lat w hotelu, jako recepcjonista i takie błędy uważam za rażące.

W hotelach sieciowych często robi się przy meldowaniu gościa hotelowego tzw. pre-autoryzację czyli blokadę pewnej kwoty na karcie. Przy płaceniu za pobyt z tej transakcji ściąga się pieniądze przez terminal kart płatniczych przeciągając ponownie kartę i wstukując kod, który jest na wydruku z terminala oraz robi się drugą transakcję na ewentualną różnicę w kwocie. Można to tez zrobić ręcznie wpisując dane karty tj. numer karty i datę ważności. Żadnych kodów CVV. O tym jeszce za chwilę.

Pre-autoryzacja jest też zabezpieczeniem na wypadek:
1. nieopłacenia przez gościa pobytu i 'ucieczkę' z hotelu (niektórzy obcokrajowcy przy check-out w ogóle się nie rozliczają bo są przyzwyczajeni do późniejszego automatycznego obciążenia karty przez hotel - widocznie wiele hoteli tak robi, ale są też cwaniaczki którzy myślą, że wyjdą z hotelu i pobyt był za darmo :-)).
2. nierozliczenia przez gościa minibarków - a jeśli nie zapłaciłeś za minibarki i potem z Twojej karty nic nie zostało ściągnięte to znaczy że recepcja miała to gdzieś. Procedura jest taka, że housekeeping sprawdza minibarki i przekazuje informacje do recepcji. Teoretycznie jeszcze przed wymeldowaniem gościa. Recepcja musi sprawdzić ręcznie rachunek każdego gościa i dobić do rachunku minibarki, jeśli jednak recepcja dostanie raporty z minibarków już po wyjeździe większości gości to raporty często lądują w koszu a gość ma gratisa od recepcji :-) Tak, wiem, automatyczne minibarki. Jednak w wielu hotelach, nawet ***** są nadal stare minibarki bez czujników.
3. ewentualnych zniszczeń wyposażenia hotelowego np. zdemolowanego wyposażenia pokoju o czym personel housekeeping zwykle przekona się gdy gościa już w hotelu nie będzie. I wtedy można za rozbitą umywalkę te powiedzmy 500 eur kogoś skasować. Wtedy na koszt gościa hotel wymieni sobie 3 albo 4 umywalki w paru pokojach :-D.

Niekiedy recepcjonista rozliczając rachunek gościa hotelowego zamiast zarejestrować kwotę pre-autoryzacji i doliczyć różnicę robi nową płatność na pełna kwotę. Wtedy pre-autoryzacja czyli ta blokada środków na koncie jest trzymana przez bank wystawcę karty przez czas, który mają w regulaminie (7, 10 dni chyba zwykle). Jest to sytuacja o której nieraz pisaliśmy na forum - blokada środków, bardzo wkurzająca rzecz zwłaszcza jeśli jest to karta płatnicza lub kredytowa z niedużym limitem i zostajemy bez środków. W związku z takimi blokadami zdarza się sporo reklamacji telefonicznych i mailowych w hotelach a kierownictwo traktuje to zwykle jako poważny błąd recepcjonisty i zdarza się przyznanie jakiegoś odszkodowania dla

Wklepał do terminala z tej kartki numer mojej karty kredytowej, potem kwotę, a mi do podpisu dał tylko wydruk z terminala. nawet podpis nie jest potrzebny bo już w karcie rejestracyjnej wypełnianej czy podpisywanej przy check-in jest taki punkt, że zgadzasz się na obciążenie karty za wszystko co zużyjesz lub zniszczysz.

Hotelarze mają duże możliwości nadużyć na kartach. tak ale pod warunkiem, że mają dostęp do terminala kart płatniczych, z którego transakcje są rozliczane na ich konto. Czyli już nie jest tak łatwo. Teoretycznie można też doliczać napiwki do niektórych rachunków tylko to było by łatwe do wykrycia - jedna skarga, kontrola rachunków nabitych przez tego recepcjonistę i po zabawie.

Sorry za rozwlekłe opisy procedur hotelowych ale wydaje mi się, że niektórym osobom znajomość tych mechanizmów się przyda.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 15 Sty 2014 10:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2358
Loty: 430
Kilometry: 1 026 350
złoty
cheesy napisał(a):
bronek40 napisał(a):
Co do Booking.com, to dam sobie rękę uciąć, ze ilekroć rezerwując nocleg - nawet ten do zapłąty w hotelu - system wymagał podania danych karty i kodu cvv. Inna sprawa, że nie próbowałem zakończyć operacji z pozostawionym pustym polem na kod cvv i nie wiem, co by się wtedy działo...

W zaleznosci od hotelu podaje lub nie podaje kod CVV. Ja rezerwuje wszystko z mozliwoscia anulwania do ostatniej chwili. Czasami podalam zly kod (pomylka) i nic sie nie stalo.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 15 Sty 2014 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 1811
srebrny
Andi napisał(a):
Aż sprawdziłem robiąc fikcyjną rezerwacje w booking - jeżeli masz płatność w hotelu (nie jest to oferta bezzwrotna) to nie podajesz kodu cvv (w ogóle nie ma takiego pola)


cheesy napisał(a):
Co do Booking.com, to dam sobie rękę uciąć, ze ilekroć rezerwując nocleg - nawet ten do zapłąty w hotelu - system wymagał podania danych karty i kodu cvv. Inna sprawa, że nie próbowałem zakończyć operacji z pozostawionym pustym polem na kod cvv i nie wiem, co by się wtedy działo...


To sprawdź czy rzeczywiście takie pole jest (CVV) bo ja go nie widze

Załącznik:
booking.PNG
booking.PNG [ 20.02 KiB | Obejrzany 3387 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 15 Sty 2014 11:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1322
srebrny
cichyy napisał(a):
Hotelarze mają duże możliwości nadużyć na kartach. tak ale pod warunkiem, że mają dostęp do terminala kart płatniczych, z którego transakcje są rozliczane na ich konto. Czyli już nie jest tak łatwo. Teoretycznie można też doliczać napiwki do niektórych rachunków tylko to było by łatwe do wykrycia - jedna skarga, kontrola rachunków nabitych przez tego recepcjonistę i po zabawie.


po co Ci dostęp do terminala kart jak masz wszystkie dane karty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 15 Sty 2014 12:04 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 2879
srebrny
Andi napisał(a):
To sprawdź czy rzeczywiście takie pole jest (CVV) bo ja go nie widze

To hotel ustala czy potrzebuje cvv czy nie. Przy niektórych rezerwacjach Booking o to pyta a przy innych nie.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 15 Sty 2014 14:45 

Rejestracja: 28 Gru 2010
Posty: 287
Teoretycznie rzecz stała się kilka dni temu kiedy to rezerwowałem kilka noclegów (Budapeszt, Stambuł, Ankara i Warszawa). Nie licząc Ankary (ta była rezerwowana przez ryanairhotels.com, który mimo, że współpracuje z booking nie wymaga cvv) wszędzie podawałem cvv. Nigdy wcześniej przez 1,5 roku używania tej karty nic podobnego się nie wydarzyło. Czy można by wysnuć wniosek, że w którymś z tych hoteli nastąpiła próba kradziezy - bo inaczej tego nie mogę nazwać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Krupier, mroku, poomex oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group