Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 18 Paź 2013 14:12 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
Witam, zarezerwowałem loty na trasę WRO-BVA-FEZ TNG-BVA-KRK. Podczas rezerwowania sprawdziłem czy uda mi się bez problemów zdążyć na każdy lot. Na trasie do Maroka mam 6h stopover w BVA, a w drodze powrotnej miałem mieć ponad 2h, no właśnie miałem... Otóż FR zmienił godzine wylotu z BVA do KRK na prawie 6h wcześniej- w efekcie nie zdąże na lot powrotny do Polski. Co robić? Nie otrzymałem żadnego info o zmianie godziny lotu.
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
All inclusive na Fuerteventurze: tygodniowy wypoczynek z Warszawy za 2760 PLN All inclusive na Fuerteventurze: tygodniowy wypoczynek z Warszawy za 2760 PLN
Na ferie i nie tylko: loty British Airways do Kuala Lumpur z Warszawy za 2581 PLN Na ferie i nie tylko: loty British Airways do Kuala Lumpur z Warszawy za 2581 PLN
#2 PostWysłany: 18 Paź 2013 14:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Zadzwoń na infolinię i spróbuj zmienić KRK na inne polskie lotnisko
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 18 Paź 2013 14:26 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
Ok, a czy jest jakaś darmowa infolinia FR?
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 18 Paź 2013 14:35 

Darmowej NIE MA
W przypadku Ryanair dzwonimy na nr.tel. 703-303-033 za 2,08 zł/minuta - przygotuj nr. rezerwacji, dane karty z której opłacono rezerwację
Góra
 PM off  
      
#5 PostWysłany: 18 Paź 2013 15:33 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Przygotuj się na chwilę czekania, ale i tak lepiej wydać 20 zł na telefon niż kupować inny bilet... Mnie przebookowano w ten sposób bez problemu na inne lotnisko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 18 Paź 2013 15:43 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
Ale czy raczej zmienią mi bez problemu miejsce przylotu czy mogą robić problemy?
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 18 Paź 2013 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 1072
Loty: 14
Kilometry: 31 648
srebrny
muszą ci zaproponować lot alternatywny albo zwrot kasy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 18 Paź 2013 16:01 

mediolan napisał(a):
muszą ci zaproponować lot alternatywny albo zwrot kasy


muszą to zwrócić tylko kasę, lot alternatywny gdy do daty wylotu jest mniej niż 14 dni
Góra
 PM off  
      
#9 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:13 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
OK, na wcześniejszego maila odpowiedziałem wybierając zwrot kosztów, wypełniłem formularz i wysłałem. Teraz otrzymałęm kolejnego maila: Drugie powiadomienie o zmianie czasu wylotu/przylotu dla rezerwacji, i tu znowu te same punkty, moje pytanie: czy mam znowu wypełniać ten formularz o zwrot kosztów czy jeden z pierwszego maila załatwi sprawę i mam czekać teraz na kasę?
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
mydlo93 napisał(a):
OK, na wcześniejszego maila odpowiedziałem wybierając zwrot kosztów, wypełniłem formularz i wysłałem. Teraz otrzymałęm kolejnego maila: Drugie powiadomienie o zmianie czasu wylotu/przylotu dla rezerwacji, i tu znowu te same punkty, moje pytanie: czy mam znowu wypełniać ten formularz o zwrot kosztów czy jeden z pierwszego maila załatwi sprawę i mam czekać teraz na kasę?

1. Przypadkiem nie masz napisane, że jeżeli dotarł pierwszy mail i ustosunkowałeś się do niego (czytaj - wybrałeś jedną z opcji wyboru), należy kolejne zignorować?
2. Nie można wysyłać kolejnego formularza na ten sam lot (bodajże taki zapis jest, albo coś w ten deseń)
3. Zwrot kosztów następuje w okresie 7 dni roboczych, w rzeczywistości zdarza się wcześniej, sprawdzaj stan karty którą użyłeś do rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Anonymous napisał(a):
mediolan napisał(a):
muszą ci zaproponować lot alternatywny albo zwrot kasy


muszą to zwrócić tylko kasę, lot alternatywny gdy do daty wylotu jest mniej niż 14 dni


Nie wprowadzaj w błąd. Nawet jak jest ponad 14 dni to przewoźnik musi zapewnić Ci alternatywny transport.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:40 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
Prosimy nie odpowiadac na tego e-maila.

Informujemy, ze w Panstwa rezerwacji nastapila zmiana godziny lotow (szczegoly znajduja sie ponizej). Prosimy o poinformowanie pasazerow podrozujacych z Panstwem o ponizszych zmianach.

Ważne: Jeśli dokonałeś już odprawy online, konieczna będzie ponowna odprawa i wydrukowanie nowej karty pokładowej.

PROSIMY KLIKNAC TUTAJ W CELU ZAAKCEPTOWANIA ZMIANY GODZINY LOTU

http://schchng.ryanair.com/a.asp?i=27CW ... DDBC&lg=PL

Jesli powyzszy link zajal dwie linijki, prosimy skopiowac i wkleic go w calosci do przegladarki internetowej.

Zwrot kosztow:

W celu ubiegania sie o calkowity zwrot kosztow prosimy kliknac na ponizszy link i wprowadzic wymagane dane.

http://schchng.ryanair.com//r.asp?i=27C ... &lg=PL&p=2

Formularz zgloszeniowy dla Refundacji Kredytu Podróznego musi zostac wypelniony przed uplywem daty wylotu.

W celu skontaktowania sie z Ryanair – prosimy kliknac na link ponizej
http://www.ryanair.com/pl/pytania/konta ... i-klientow

Ryanair przeprasza za jakiekolwiek niedogodnosci wynikajace ze zmiany Panstwa lotu.
Ryanair nie ponosi żadnej odpowiedzialności finansowej za koszty niezwiązane z rezerwacją, a wynikające ze zmiany godziny lotu/ów.

YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: CWWWRB
ITINERARY/RECEIPT - All times are local.

PASSENGERS
1. Krzysztof 2. Jarosław


Your new flight details are as follows:
GOING OUT
From Paris Beauvais(BVA) to Krakow(KRK)
Tue, 03/12/2013 Flight 3698 Depart BVA at 1255 and arrive KRK at 1505



Ubezpieczenie podróżne

W przypadku wykupienia ubezpieczenia podróżnego podczas dokonywania rezerwacji przez internet lub za pośrednictwem centrum rezerwacji, nadal możesz zmienić swój lot , jednak aby dokonać zmian w ubezpieczeniu podróżnym tj. godziny wylotu/przylotu/daty/ destynacje należy skontaktować się z naszym centrum rezerwacji.

http://www.ryanair.com/pl/pytania/konta ... i-klientow

Jeśli ubezpieczenie podróżne zostało zakupionie po dokonaniu rezerwacji poprzez stronę www.ryanair.com , należy skontaktować się z ubezpieczycielem poprzez e-mail customercare@europeaninsuranceservices.eu, aby dokonać zmian w ubezpieczeniu.
Proszę podać numer polisy, imię i nazwisko, adres oraz datę zakupu polisy.

Ryanair nie ponosi odpowiedzialności za pasażerów, którzy nie dokonają zmian w swojej polisie.

Ryanair Holdings plc (Company No. 249885) / Ryanair Ltd. (Company No. 104547).
Registered in the Republic of Ireland. With registered address Corporate Head Office, Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland.

tyle
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
spokojnie, jeżeli załatwiłeś już wszystko po pierwszym mailu to ignoruj kolejne, niebawem powinieneś mieć kase na koncie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 25 Paź 2013 19:48 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
a czy FR nie wysyła automatycznie jakiegoś maila, że przyjęli formularz i sprawa jest w toku czy coś takiego?
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 26 Paź 2013 10:41 

LKay napisał(a):
Anonymous napisał(a):
mediolan napisał(a):
muszą ci zaproponować lot alternatywny albo zwrot kasy


muszą to zwrócić tylko kasę, lot alternatywny gdy do daty wylotu jest mniej niż 14 dni


Nie wprowadzaj w błąd. Nawet jak jest ponad 14 dni to przewoźnik musi zapewnić Ci alternatywny transport.


Proszę o konkrety i doprecyzowanie , tj na przepisy prawne nakazujące przewoźnikowi w tym przypadku ryanairowi "by musiał zapewnić alternatywny transport", rozumiem z twojego postu, że jeżeli ryanair nie jest w stanie to planowany lot ma się odbyć każdym innym przewożnikiem np. KLM, LOT-em itp" - z tego co wiem i doczytałem to ryanair dobrze wie co musi i w wysyłanym e-mailu te alternatywy wymienia prosząc o akceptację któreś z nich
Góra
 PM off  
      
#16 PostWysłany: 26 Paź 2013 11:12 

jacek69 napisał(a):
Jak widac po powyzszym, slowo pisane przez FR jest przynajmniej, tak oczywistym dogmatem, jak dla wierzacych slowo mowione w kosciele :P


A może jednak ustosunkowanie się do postu na podstawie przepisów prawnych, nie jest to żaden dogmat, proszę jedynie by sformułowanie 'Musi" w w/w przypadku oprzeć na przepisie z czego to wynika

Ps. czy nie ty wczoraj napisałeś "jak nie zaakceptujesz, to dostaniesz zwrot kasy, a jak zaakceptujesz to bezplatnie godzine zmienia na podana w info" - odnosząc się do twoich słów stwierdzę, że jest to "oczywiste jak amen w pacierzu"
Góra
 PM off  
      
#17 PostWysłany: 26 Paź 2013 11:21 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7944
HON fly4free
art. 8 ust. 1 rozp. 261/2004
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 26 Paź 2013 12:03 

jacek69 napisał(a):
Anonymous napisał(a):

Tak, ja pisalem. Tylko co ma tamten wpis do aktualnie poruszanej sprawy?
Odnosil sie jedynie do kwesti zgody na zmiane godziny wylotu, a nie prawa do alternatywnego przelotu w przypadku anulowania lotu.

Nie bede przytaczal przepisow, bo wystarczajaco wiele razy byly przytaczane i niektorym przytaczenie ich codziennie od nowa, nie pomoze.
Nie twierdze, ze sprawa jest latwa i mozna skutecznie dochodzic swoich praw, ale to juz inna kwestia.


Zauważyłem jedynie, że po czasie sytuacja osoby zakładającej ten temat trochę się zmieniła:
cytuję "OK, na wcześniejszego maila odpowiedziałem wybierając zwrot kosztów, wypełniłem formularz i wysłałem. Teraz otrzymałęm kolejnego maila: Drugie powiadomienie o zmianie czasu wylotu/przylotu dla rezerwacji, i tu znowu te same punkty, moje pytanie: czy mam znowu wypełniać ten formularz o zwrot kosztów czy jeden z pierwszego maila załatwi sprawę i mam czekać teraz na kasę?"
Góra
 PM off  
      
#19 PostWysłany: 26 Paź 2013 12:24 

marek2011 napisał(a):
art. 8 ust. 1 rozp. 261/2004


ok tak mówią przepisy, poniżej przykład stosowania

http://www.fly4free.pl/ryanair-ostro-tn ... eds-malmo/

" Zgodnie z rozporządzeniem Parlametu Europejskiego i Rady 261/2004 określającym prawa pasażerów linii lotniczych w Unii Europejskiej w przypadku odwołania połączenia pasażerowie mają prawo wyboru między:

a) zwrotem w terminie siedmiu dni (…) pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony (…),
b) zmianie planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie,
c) zmianie planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.

Ryanair prawdopodobnie zaproponuje osobom, które mają wykupione bilety zwrot środków, zmianę na termin wcześniejszy lub późniejszy na tej samej trasie, lub przebukowanie na inną trasę ze swojej siatki połączeń."

viewtopic.php?f=18&t=34954&p=284584#p284584
Góra
 PM off  
      
#20 PostWysłany: 08 Lis 2013 14:00 

Rejestracja: 31 Mar 2012
Posty: 286
Witam, wypełniłem wniosek ponad 2 tygodnie temu, i niestety do teraz nie mam kasy, co jest grane?
_________________
Image
http://mydlo.fotolog.pl/ - zdjęcia w podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group